Driverking Zoiah stuurde mij het bericht dat er nieuwe Detonator-drivers van nVidia beschikbaar zijn. Deze keer betreft het weer eens een update van de 7.x versie, te weten 7.52. Wat er allemaal verbeterd is, vind je in de release notes. Het gaat hierbij om een aantal gedetailleerde bugfixes. De NT-versie is hier te downloaden.
Driver-update: nVidia Detonator 7.52 Win2K
| Versienummer | 7.52 |
| Besturingssystemen | Windows 2000 |
| Website | M3DZone |
| Download | ftp://artemis.tweakers.net/pub/Drivers/nVidia/W2k-752.zip |
Update-historie
| 10-'08 | Nvidia Linux Display Driver 177.80 | 22 |
| 07-'08 | Nvidia Geforce 177.66 bèta | 53 |
| 05-'08 | Nvidia Linux Display Driver 173.14.05 | 39 |
| 01-'08 | nVidia Linux Display Driver 169.09 | 18 |
| 10-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.23 | 12 |
| 09-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.19 | 21 |
| 05-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.06 beta | 33 |
| 05-'07 | nVidia ForceWare 94.24 WHQL | 70 |
| 04-'07 | nVidia ForceWare 158.18 WHQL | 42 |
| 04-'07 | nVidia ForceWare 101.70 beta | 60 |
Reacties (28)
Deze drivers lijken een stuk beter dan de oude 7.xx drivers (op mijn pc dan..
)...
Hier is voor de liefhebbers al een vergelijking met enkele andere versies:
http://www.mediaxplosion.de/hardware/extras/detonato rs/7.52/vergleich-inhalt.htm
Hier is voor de liefhebbers al een vergelijking met enkele andere versies:
http://www.mediaxplosion.de/hardware/extras/detonato rs/7.52/vergleich-inhalt.htm
ARGH 
heeft me weer 40 minz van mijn leven gekost
de drivers die je nu kunt downloaden van www.nvidia.com (versie 6.50) doen het een stuk beter dan deze 7.52's .. ik heb een Nvidia TnT2 M64
met de 6.50 haal ik 1649
en met de 7.52 1639.. en ik heb nu zo'n stom instellingstab in het NEDERLANDS.... IK HEB EEN ENGELSE W2K GVD
waarom denken ze niets eens aan de arme mensen met een TnT2 M64
heeft me weer 40 minz van mijn leven gekost
de drivers die je nu kunt downloaden van www.nvidia.com (versie 6.50) doen het een stuk beter dan deze 7.52's .. ik heb een Nvidia TnT2 M64
met de 6.50 haal ik 1649
en met de 7.52 1639.. en ik heb nu zo'n stom instellingstab in het NEDERLANDS.... IK HEB EEN ENGELSE W2K GVD
waarom denken ze niets eens aan de arme mensen met een TnT2 M64
om nederlandse tab te verwijderen:
- alle extra "nvcpl.dll" en "nvcpl.hlp" verwijderen, die heten "nvcp(taal).dll" en "nvcp(taal).hlp" (dll in je system32 dir en hlp in je help dir)
- (oude) driver opnieuw installen (òf 'nieuwe' nv4_disp.inf aanpassen (op eigen risico natuurlijk) door "nv.Panel.Localized = 11" , "nv.Help.Localized = 18" en alle 'extra' talen te verwijderen bij de sourcefiles, deze hele stap zorgt wij WHQL drivers dat je je WHQL 'kwijt' bent, maar ze werken, als goed, is nog wel)
- alle extra "nvcpl.dll" en "nvcpl.hlp" verwijderen, die heten "nvcp(taal).dll" en "nvcp(taal).hlp" (dll in je system32 dir en hlp in je help dir)
- (oude) driver opnieuw installen (òf 'nieuwe' nv4_disp.inf aanpassen (op eigen risico natuurlijk) door "nv.Panel.Localized = 11" , "nv.Help.Localized = 18" en alle 'extra' talen te verwijderen bij de sourcefiles, deze hele stap zorgt wij WHQL drivers dat je je WHQL 'kwijt' bent, maar ze werken, als goed, is nog wel)
Hopen dat deze 7.xx drivers een stuk stabieler zijn dan de laatste ie ik geprobeerd heb. Iemand al geprobeerd, zit hier op werk..
Heb ze er net opgezet en 3dmark gedraaid, bij mij 3marks meer
, oftewel geen verschil hierzo. Ogen verder stabiel.
Geforce DDR (Elsa) Athlon750classic.
Geforce DDR (Elsa) Athlon750classic.
kan de release notes niet downloaden
Rechter muis toets --> save target as...
Releasenotes zijn trouwens 2 Mb in PDF formaat, ik ga NU ff lezen...
Releasenotes zijn trouwens 2 Mb in PDF formaat, ik ga NU ff lezen...
Iemand die weet of het bluescreen bij het video overlay tab probleem nu is opgelost???
[added] Wel HEEL kewl dat er CONFIDENTIAL onder elke pagina van de Release notes PDF staat hehehe
[added] Wel HEEL kewl dat er CONFIDENTIAL onder elke pagina van de Release notes PDF staat hehehe
Bij mij doet coolbits het niet meer
Werken deze wel met OpenGL Half-Life ? En zonder een of andere wrapper, zoals het bijvoorbeeld onder Whistler (Windows XP) gaat ?
Bij mij wil ie eindeljik WEL de 3dmark2000 goed draaien !!!
7268 Marks op een
TB1100 + GF GTS + win2k pro..
dus dat is wel lekker.
Ik vind het top.
7268 Marks op een
TB1100 + GF GTS + win2k pro..
dus dat is wel lekker.
Ik vind het top.
De release notes zijn errug lang!! Wel kewl om te zien dat er nog veel meer versies zijn dan degene die ik kan downloaden 
Ben nu ook echt beniewd wat de NV20 gaat doen, die wordt best wel vaak genoemd in de RN.
Als ze ook nog eens minder tijd steken in het maken van een release note als deze kunnen ze naar mijn mening best wel nog sneller met drivers komen :>
Ben nu ook echt beniewd wat de NV20 gaat doen, die wordt best wel vaak genoemd in de RN.
Als ze ook nog eens minder tijd steken in het maken van een release note als deze kunnen ze naar mijn mening best wel nog sneller met drivers komen :>
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.