Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 4 reacties
Bron: Wine HQ

Wine logo Er is met versienummer 1.9.4 een nieuwe ontwikkelbuild van Wine verschenen. Wine is een opensource-implementatie van de Windows-api en maakt het mogelijk om DOS- en Windows-programma's op Linux, FreeBSD en Solaris te draaien. Een grote groep ontwikkelaars draagt bij aan Wine en er is voor gekozen om elke twee weken een nieuwe zogeheten ontwikkelversie uit te brengen in plaats van te wachten tot er een aantal nieuwe functies klaar is. Een paar keer per jaar verschijnt er een stabiele uitgave.

De database met applicaties die onder Wine werken, al dan niet met behulp van kleine aanpassingen, bevat op het moment van schrijven 23.112 titels. Hieronder is te vinden wat er in deze uitgave allemaal is veranderd en verbeterd.

What's new in this release:
  • Support for color glyphs and font fallbacks in DirectWrite.
  • Improvements to the WebServices reader.
  • Support for more formats in Direct3D 11.
  • Simplified syntax and clean up of tests marked todo.
Bugs fixed in 1.9.4 (total 27):
  • 9823: Mentioning "wine eject" in SGML
  • 11657: Problems with MessageBox API
  • 12217: Documentation should be in XML and not SGML format
  • 13683: Ultima IX: Mouse pointer missing when reading books, under inventory
  • 19733: Pendulumania crashes
  • 21454: Dolphin Wii/GCN emulator crashes on rom load
  • 27680: Multiple 64-bit applications crash on startup (violation of the Windows 64-bit ABI, stack pointer (RSP) must be 16-byte aligned when making a call to Win64 API)
  • 29862: BitComet version<1.37 fails to start
  • 33581: Wine does not quit gracefully
  • 34174: MinGW installer 0.5-beta-20120426-1 fails to process log files (sharing violation on temp file used for piped output)
  • 35824: UltraISO 'ISODrive.sys' crashes in entry point (SCM doesn't start SERVICE_FILE_SYSTEM_DRIVER type services with winedevice hosting process)
  • 36013: bleem! 1.4 (PlayStation emulator) fails on startup, complaining with 'Not enough memory to load program!'
  • 37288: Not implemented feature System.Drawing.Pen.ResetTransform()
  • 37373: No Limits 2: Help files fails to show text. Needs Times New Roman, or dwrite ability to use font replacements
  • 37556: CompareStringW should abort on the first nonmatching character to avoid invalid memory access.
  • 38314: Mouse Wheel doesn't work for Jagged Alliance 2 version 1.13 (it uses MOUSEHOOKSTRUCTEX)
  • 39433: mshtml:xmlhttprequest fails on IE 7
  • 39792: Saturn PCB Design Toolkit 6.86 fails to load, reporting missing 'SHCore.dll' dependency (import descriptors with empty thunk list must be ignored)
  • 39866: XIIZeal (steam) immediately exits on start
  • 40034: Linksys usb wireless adapter installer needs wlanapi.dll.WlanEnumInterfaces
  • 40053: Romance of the Three Kingdoms 13 (???13) fails to start
  • 40075: 3DMarkVantage needs SM4 dcl_output_siv support
  • 40094: SimCity 4 Deluxe fails to start when set to use hardware rendering
  • 40108: kernel32:process regression
  • 40114: mshtml:style regression (crash)
  • 40129: MSI Reading and Writing Behaves differently than Windows
  • 40166: drcom.exe client needs rasapi32.RasGetLinkStatistics

Internet Explorer 6 d.m.v. Wine op Ubuntu (620 pix)

Versienummer:1.9.4
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Linux, BSD, Solaris
Website:Wine HQ
Download:https://www.winehq.org/download
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (4)

Zeer nuttige opmerking, lekker realistisch ook met de eisen van 95% van de linux gebruikers.

OT: meer formaten D3D11? Wat betekent dat precies?

[Reactie gewijzigd door VortexSB op 20 februari 2016 12:21]

De hele changelog is hier https://www.winehq.org/announce/1.9.4 Onderaan staan de specifieken veranderingen, zoals:
- wined3d: Add WINED3DFMT_FLAG_RENDERTARGET to WINED3DFMT_B5G5R5X1_UNORM.
- wined3d: Add shader limits for SM5.
- wined3d: Move internal format queries to separate function.
- wined3d: Add support for separate sRGB formats.
- d3d11: Enable sRGB decode.
- d3d11: Do not generate ERR messages for unrecognized shader bytecode.
- d3d11: Extract SM5 shader code from DXBC.

Vorige release (1.9.3) was de SM4 code aan de beurt, nu SM5. Het plan is om stukken van DirectX10/11 over de volgende maanden toe te voegen. Meest van het werkt komt van Codeweavers vandaan, en hun plan is om DirectX10/11 support daarnaast ook toe te voegen in wine. https://www.codeweavers.c...11-really-james-didnt-lie Dus dit jaar krijgen we basis van DirectX10/11.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Microsoft Xbox One S FIFA 17 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True