Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Yabause

De Sega Saturn is een console uit de jaren '90 die nooit echt populair is geweest in Europa. Dit kwam vooral door de Playstation die een aantal maanden later zijn debuut maakte. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die er destijds wel één met de bijbehorende spellen hebben aangeschaft, maar er tegenwoordig haast niet meer op spelen omdat de console inmiddels vervangen is door een next-gen model.

Wie nog af en toe een Saturn-spel wil spelen en geen zin heeft om de oude console op zolder te zoeken, kan gebruikmaken van Yabause. Dit is een Sega Saturn-emulator voor onder andere Linux, Mac OS X en Windows waarmee originele spellen gespeeld kunnen worden. De software kan de spellen vanaf een cd of een iso-bestand inlezen dat opgeslagen is op de harde schijf. Op deze pagina kan je ontdekken of je favoriete Saturn-game al volledig wordt ondersteund.

De ontwikkelaars hebben een nieuwe versie uitgebracht met 0.9.3 als het versienummer en voorzien van de volgende lijst met aanpassingen:

Version 0.9.3:

While you’re feeling those post-christmas/new years blahs, we hope this may add something exciting to your day. This release adds such exciting features as bug fixes, more bug fixes, oh and some UI improvements to the linux and windows ports. I think there was some bug fixes in there too.
    cart:
    • Fixed a couple of bugs with Netlink emulation.
    cd block:
    • Tweaked error handling for cue files so it's more helpful to the user.
    scu:
    • Fixed a bug in DSP MVI instruction.
    • Fixed a bug with DSP Program Ram Address.
    • Fixed ALU behaviour on NOP.
    • Other bug fixes.
    vdp2:
    • Fixed a bug where coefficient reading wasn't making sure reads weren't going out of bounds.
    • Tweaked frame-skipping so it only skips if frame time is faster/slower than a 1/2 a frame. The results are much better now.
    • Added general VDP2 debug info functionality.
    • Added partial end code support to VDP1 texture debugging.
    opengl video core:
    • Fixed a bug in 16 BPP sprites where pixels 0x0001-0x7FFF weren't transparent when transparency was enabled.
    gtk port:
    • Redesigned the window so each part can now be resized.
    • Added a toolbar and removed the buttons.
    • The sprite list now displays texture thumbnails.
    • Added tooltips to "run" and "pause" buttons.
    • Redesigned VDP2 debug window.
    windows port:
    • Fixed a bug that was causing Yabause to crash when run for the first time.
    • Added screen capture.
    • Reworked Input dialog so it'll allow for more than one peripheral(in the future).
    • Added a bunch of tools tips for basic and input settings.
    • Fixed a bug that was causing wrong VDP1 command information to sometimes be displayed.
    • Other bug fixes.
    • Fixed a bug that was causing the wrong breakpoint to be removed from the breakpoint list.
    • Text length is now limited correctly in breakpoint edit text controls.
    general:
    • Tweaked memory breakpoints so that regardless of whether you're using cached or cache-through addresses variations of an address, it'll still detect and break when the memory is accessed.
    • Other bug fixes.
Version 0.9.2:

This release fixes a number of serious bugs and adds a memory search function to the Windows port. The Windows, Linux and Dreamcast ports are already up along with the source package. The Mac port should be available soon.
    cd block:
    • Fixed a bug in periodic timing. Most movies should play correctly now.
    • Other bug fixes
    scsp:
    • Fixed a bug that was causing reversed panning.
    • Fixed a bug in SCSP slot debug stats.
    sh2:
    • Fixed a bug that caused Yabause to crash when fetching instructions from some areas.
    vdp2:
    • Fixed undocumented plane size setting when debugging vdp2
    • Special Color Calculation mode added to vdp2 debugging
    opengl video core:
    • Added the eight missing sprite types in Vdp1ReadPriority.
    software video core:
    • Fixed a bug where Polygons that used non-RGB values had the wrong priority.
    • Fixed a bug that was causing some scrolling issues.
    gtk port:
    • CD, sound, and video cores can now be changed without restarting the emulator.
    • Added basic support for save states.
    windows port:
    • Fixed compilation with MSYS.
    • Changed SCSP debug dialog so it allows for individual slot saving.
    • Fixed a bug when using goto address in memory editor.
    • Fixed a bug where Yabause crashed when joystick was unplugged.
    • Added memory search support.
    • Fixed cheat dialog. Codes should show up after re-opening it.
    general:
    • Fixed some bugs where vdp1/vdp2 layers wouldn't be drawn after switching video cores.
    • Fixed a bug when switching between opengl and software video cores.
    • Added memory search function.
Versienummer:0.9.3
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 2000, Linux, BSD, Windows XP, macOS, Windows Vista
Website:Yabause
Download:http://yabause.org/download/
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True