Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties
Bron: EA, submitter: FlashBang

CrysisEA heeft zojuist een patch voor Crysis uitgebracht waardoor het spel een upgrade krijgt naar versienummer 1.1. De patch kan vanaf deze pagina gedownload worden en staat via GamersHell op diverse andere servers gespiegeld. Volgens de release notes voert de 1.1-update voornamelijk prestatieverbeteringen door. Daarnaast zijn er tweaks toegepast en bugs geplet in het multiplayergedeelte van Crysis. De volledige release notes zien er als volgt uit:

Finally it is out! The long awaited Patch 1.1 for Crysis is available for download! The 140MB sized file can be downloaded from one of the sources further below. The patch mainly addresses the performance of Crysis. Additionally it includes quite a few bug fixes and tweaks for the Multiplayer part to provide a more balanced gameplay.

Fixes
  • Fixed: Potential crash in D3D10
  • Fixed: Orange boxes apearing when hispec savegame loaded into lowspec game.
  • Fixed: Inconsistent damage dealt to vehicles when shot by LAW.
  • Fixed: Reflection resolution on D3D10, MultiGPU reflection update fix
  • Fixed: Memory leak with FSAA modes
  • Fixed: Infinite ammo hacks.
  • Fixed: Memory leak in D3D10 when switching screen modes
  • Fixed: Muti optimizations
  • Fixed: When player melees during gun raise animation, their gun will be in a permanantly raised position.
  • Fixed: Crash when loading savegame with level exported recently by editor
  • Fixed: Virtual keyboard does not function properly when a game pad is connected
  • Fixed: Users can lose the ability to look around with the Right Stick
  • Fixed: Setting screen resolution to "default" stops user from selecting last resolution
  • Fixed: Bug when changing resolution in D3D10
  • Fixed: Issues with Depth of field and water droplets in D3D10
  • Fixed: Crash on NaN warning
Updates
  • Added: Motion Blur UI and V.SYNC UI options
  • Optimized: Motion blur
  • Optimized: FSAA (Full Scene Anti-Aliasing)
  • Optimized sound id implementation
  • Enabled VSync functionality in D3D10
  • New benchmarking files for ice CPU benchmark.
  • http/xmlrpc password protected remote control session
  • Marked debug cvars as cheat
  • F12 (screenshot) now works in restricted mode as well
Tweaks
  • Reduced LAW splash damage vs. infantry in PowerStruggle mode
  • Slowed Rocket projectile speed down in MP slightly
  • Disabled automatic turret bounding boxes on vehicles to prevent issues with LAW hit detection
  • Reduced grenade explosion radius in multiplayer
  • Clamped water tesselation to avoid cheating in MP
  • MultiGPU improvements with depth map updates
Versienummer:1.1
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows XP, Windows Vista
Website:EA
Download:http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=636
Bestandsgrootte:139,15MB
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

ik ben van 21 fps met een resolutie van 1024 x 786 settngs op high en geen fsaa

naar

39 fps op een resolutie 1680 x 1050 settings op high met 8 x fsaa _/-\o_

mijn systeem :

intel core2duo E6850
2 gb corsair dominator pc8500
2 x hd2900xt (crossfire)

volgens mij hebben ze het sli c/q crossfire probleem onder de knie
ik heb alleen last van flikkerende textures op afstanden (maar dat lossen ze wel weer op)
Leuk dat je altijd een patch krijgt als je het spel al uit hebt. Crysis was nu niet bepaald een top spel qua gameplay en veel behoefte om hem nog een keer door te spelen met een iets hogere framerate heb ik niet.

In vervolg wacht ik wel 2-3 maanden voor ik een game speel, want de meeste grote releases van tegenwoordig zijn niets meer of minder dan betaalde beta's.
Ik heb Crysis anders uitgespeeld zonder grote problemen of vreselijke performance. Waarom zou je maanden, zo niet jaren moeten wachten totdat ze alle zeldzame bugs en eventuele performance-tweaks eruit halen? Zoiets kost de ontwikkelaar alleen maar geld. Als het programma feature-compleet is en naar behoren werkt, moet je het releasen - zeker bij spellen als deze die de lat op graphics en technologiegebied weer hoger zetten. Crysis is voornamelijk een tech demo voor de Cry Engine, en het ding met grafische engines is dat ze meestal na een jaar alweer achterhaald zijn. Enkele maanden uitstel voor een paar frames per seconde meer of een paar bugs oplossen waar de meeste mensen nooit last van zullen hebben kost hun alleen maar geld en aanzien.
Orange boxes in crysis?
Ik zie hier een conspiracy!
hehe, ja, maar ik had hier dus wel enorme last van! ben blij dat het een bug is die ze eruit hebben weten te halen. Had het overigens alleen met de laatste nvidia drivers (die ook voor enorme perfomance update zorgte).
Volgens mij is Crysis niet echt een spel waar je goed Portals kan gebruiken :/.
Bij Incrysis hebben ze een Benchmark thread gestart:

http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=17796

Blijkt vooraal bij Vista/DX10 en multi-GPU veel te schelen. Vanavond eens even proberen
Yea! Ben inderdaad ook benieuwd, zal het ook meer fps opleveren!?
bij quadcore en sli worden er aardige verbeteringen gemeld http://www.crysis-online....ex.php/topic,18942.0.html
Crysis v1.0
Play Time: 58.08s, Average FPS: 34.44
Crysis v1.1
Play Time: 57.46s, Average FPS: 34.81
Woei, een verbetering van 0,4 fps :+

specs: http://specs.tweak.to/16584
Draait idd zeker vlotter, maar ik heb nog steeds hangers.. ik verdenk nu mijn hardware.
Is je grafische kaart geoverklokt? Zo ja, draai die eens een stukje terug.
Dat hielp bij mij.
Nope, standaard. Maar mijn vermoedens kloptte.. ik heb nog meer tests gedaan, met die results terug naar de winkel, die prompt een nieuwe gaf. Ik heb nu de Asus 8800GT TOP (beetje bijbetaald), en die draait.. top :-) Geen hangers meer!
Beter! Zal mij benieuwen hoe het nu speelt :)

Had nog wel eens een crash tijdens het spelen of artifacts...

[Reactie gewijzigd door Bull op 8 januari 2008 23:07]

Heb m net geinstalleerd en het helpt echt! Niet in elke situatie evenveel maar je merkt het zeer zeker :D Werd ook tijd overigens :O

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True