Software-update: Crysis Mod SDK 1.0

Crytek heeft een Mod Software Development Kit beschikbaar gesteld voor het spel Crysis. Het samenstellen van de kit heeft langer geduurd dan Crytek gepland, waarvoor directeur Cevat Yerli zijn excuses aanbiedt. De kit bevat niet alleen de editor waarmee de maps van Far Cry gemaakt zijn, maar ook allerlei exporters en voorbeeldbestanden. De sdk kan door te klikken op deze link gedownload worden en wordt met de volgende release notes geleverd:

Tools:
  • Resource Compiler (32 bit only)
  • CryExport plug-in for 3DS Max 8 (32 bit only), Max 9 and Max 2008 (32 and 64 bit)
  • Polybump plug-in for 3DS Max 8 (32 bit only), Max 9 and Max 2008 (32 and 64 bit)
  • Polybump application (32 and 64 bit)
  • CryTIFF plug-in for Adobe Photoshop (32 bit only)
  • FMOD Designer Tool (32 bit only)
  • Rigging, Artist, Animation Tools for 3DS Max
Example Mod:
  • SDK_Mod (inclusive “Nanosuit Playground” level)
Sample Assets:
  • First person model (pure hands, with weapon)
  • Third person run animation
  • Properties (doors, glass, jointed breakables, ladders)
  • Whitebox human male model
  • Whitebox head model
  • Weapons (SCAR)
  • Weapon attachments (magazine, silencer, scope)
  • Weapon attachment scripts
  • Vegetation (bushes, grass, trees)
  • Vehicles (helicopter)
Serious Game Assets:
  • HMMWV Vehicle high poly model
  • HMMWV Vehicle high poly model for 3DS Max 2008
  • HMMWV Vehicle scripts
  • Abrams Tank high poly model
  • Abrams Tank scripts
Versienummer 1.0
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows XP, Windows Vista
Website Crymod
Download http://www.risetodelta.com/ModSDK_1_0.exe
Bestandsgrootte 416,70MB
Licentietype Freeware

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

25-02-2008 • 18:07

4 Linkedin

Bron: Crymod

Update-historie

03-'08 Crysis 1.21 25
03-'08 Crysis 1.2 20
02-'08 Crysis Mod SDK 1.0 4
01-'08 Crysis 1.1 35
10-'07 Crysis demo 81

Reacties (4)

4
4
1
1
0
0
Wijzig sortering
Extra info voor de coders:

De game is te scripten met LUA en te coden in C++ :)

Je kan weinig niet veranderen, Er zitten voordelen en nadelen aan deze engine, de voordelen kent iedereen wel (oa. Graphics) Maar de nadelen zijn ook aanwezig (oa. Grote Maps zijn slecht mogelijk, Render distances zijn erg klein en als je deze op hoog zet loopt de game voor geen meter meer.) Vandaar dat deze engine perfect is geschikt voor kleinere games maar niets richting Battlefield achtige mod's.

En voor de mensen die denken dat Crysis "slecht geprogrammeerd is", dat slaat gewoon nergens op, het heeft helemaal niets te maken met de code, meer met dat ze toch iets teveel polygonen, DX10 effecten en lighting effecten wilden toevoegen waardoor de game dus niet soepel draait op de hoogste instellingen op de huidige pc'tjes, maar daar is die hoogste instelling ook niet voor bedoelt!

Huidige pc's zouden gewoon op medium moeten staan om die mooie 60 FPS er uit te pompen...

Al met al is deze engine erg goed gemaakt op mod development, je kan _alles_ veranderen en eigenlijk puur de engine gebruiken en het hele crysis deel vergeten.

Ik ben eigenlijk best benieuwt wat voor leuks we gaan zien!. :D
Hiermee zou je dus maps voor Crysis kunnen maken, of begrijp ik dat verkeerd?
Je kan hier MOD's meemaken. Google maar wat MOD betekent.
De level editor zat er al bij of was vlak na het uitbrengen van spel uitgebracht.
Waarom nou niet ff naar het officiële bericht op de crytek site linken waar tig mirrors bij staan?
De SDK is trouwens een ruime 400 MB. Daarbij zijn de CryEngine 2 Manuals ook erg handig. :)

[Reactie gewijzigd door MavDude op 26 februari 2008 14:43]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee