Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties
Bron: EntCity

Da Killah MSI was zo vriendelijk om deze versie op hun FTP te plaatsen. De detonators zijn er zoals gewoonlijk in drie verschillende smaken: Win9x/Me, Win2k/XP & WinNT. Uiteraard kunnen we bij gelekte drivers geen release-notes verwachten.

Versienummer:22.50
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Windows XP
Website:EntCity
Download:http://www.msi.com.tw/support/driver/download/vga/2250/2250w9x.exe
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

De laatsten op de nvidia developer site zijn 22.80. Dus zeer binnenkort zullen er wel weer updates volgen :D
Inderdaad, ik heb 22.80 draaiend, hoezo is dit nieuwe dan? Ik wacht toch liever op een official ..
waar download je die 22.80 dan?
22.80 is speciaal voor windows xp 64bit
\[sarcasm-mode]
blijkbaar heb jij een primeur :) als je die nou naar een admin stuurt, heeft t.net een primeur en jou naam prijkt boven dat stukje dat wereldwijd door miljoenen wordt bekeken
wat een feest, wat een feest
\[/sarcasm-mode]

;)
heh, ja ik kan hem ook zelf posten hier, maar hoe lang denk je dat het duurt voordat nVidia mijn dev account blokkeert ;). overigens is 22.80 alweer afgeschreven ivm een issue. Op naar de volgende versie. Heb ze maar gemaild ivm die nv4_disp.dll crash shit, want daar wordt je niet vrolijk van.
Ik snap niet dat veel mensen zich gek laten maken door elke nieuwe versie en al dan niet ogenschijnlijk grote verschillen in 3DMark punten (of vele reviewers door b.v. alleen Q3A fps benchmarks).

NVidia ontwikkelt unified drivers, dat wil zeggen dat ze wel elke keer met een nieuwe versie komen maar niet dat jouw specifieke configuratie er baat bij heeft, vaak integendeel zelfs. Ze zijn een commercieel bedrijf dat zich moet richten op het grootste marktsegment danwel degene die het meeste opbrengt op elk moment, of dat in de nabije toekomst belangrijk zal worden; wat weer betekent dat elke (al dan niet) major release vooral bugs oplost, performance tweakt en mogelijkheden ondersteunt van nieuwere kaarten, besturingssystemen en applicaties, met een kleinere nadruk op verbeteringen voor oudere versies (b.v. uitstaande gebreken die zijn gebleken door langer gebruik in de praktijk). Op dit moment ligt de nadruk dus op GF3 en vooral de Ti varianten, Win XP en DX8.x, en b.v. nieuwere Athlon en Pentium varianten voor optimalisaties.

Dat betekent weer dat mensen die vasthouden aan W98 met b.v. een GF2 (en niet een van de nieuwere MX of Ti varianten b.v.) en nog steeds wat 'oudere' spelletjes spelen zoals UT of Q3A niet moeten verwachten dat omdat 3DMark 2001 zegt dat ze x honderd punten er op vooruit zijn gegaan dat ook voor hun zal gelden. 3DMark is een DirectX/3D benchmark, en de 2001 versie legt de nadruk op DirectX 8.x, die deze spellen niet gebruiken.

UT om een voorbeeld te noemen is vooral processor intensief en gebruikt DX7, met een grotere unified driver set komt dat in de praktijk op neer dat tenzij je grafische kaart een werkelijke boost krijgt door inbruikname of verbetering van functies die DX7/CPU gebruik ten goede komen (of omdat je over bent gestapt op XP die nog niet zo voor geoptimaliseerd waren), je er in de praktijk wel eens op achteruit zou kunnen gaan omdat de driver nu eenmaal wat meer doet (maar niet voor jou) en mogelijk de nadruk van optimalisaties verlegd is over/weg van jouw 'hotspot'. Hetzelfde zou kunnen gelden voor 'oudere' OpenGL spellen, wat 3DMark dus niet eens specifiek meet.

In mijn geval komt dit er op neer dat zowel Q3A als UT er licht op achteruit zijn gegaan tussen 12.x en 21.81 (Win98). Ik zal voorlopig (totdat ik ook een GF3 of misschien tegen die tijd een GF4 heb) dan ook niet upgraden naar al dan niet officiële 22.x of nieuwere drivers, ik ben ook niet van plan XP te gaan gebruiken en op dit moment zie ik nog geen nieuwe spellen die ik echt moet draaien en die ze nodig hebben.

Om een lang verhaal kort te maken: benchmarks geven bijna altijd een vertekend beeld, test gewoon je eigen systeem met de applicaties die *jij* nodig hebt en ga niet als een kip zonder kop bij elke nieuwe release upgraden of je gek laten maken door jubelverhalen van anderen over 'niet echte wereld' benchmarks. Aan de andere kant, het is hier natuurlijk tweakers, er mag best geexperimenteerd worden :) Ik wilde alleen mijn zegje kwijt over gezond verstand omdat iedereen alleen maar flauwvalt over 3DMark punten..
Waar het een aantal mensen, waaronder ondergetekende, om gaat is of DE bug van de huidige detonators onder XP: de nv4_disp.dll infinite loop crash (stop 0xEA) is verholpen of niet. :) Dus heb je een versie draaien waar hij nog in zit en erkomt een nieuwe uit, dan leef je weer op, je krijgt hoop, je browst de reacties na... "Heeft iemand al uitsluitsel of die bug al gefixt is?"... ;)
uitsluitsel kan ik niet geven....maar het lijkt er wel op

Ik had de nv4_displ.dll in ieder geval iedere keer als ik m'n compie aanzette, en dan soms gewoon ineens.
Met alle detonators heb ik dat gehad onder XP...

Nu niet meer, nog geen een keer, in de afgelopen 48 uur...

22.50 rulez
Dit schijnen weer een goede set driver te zijn :)
Teminste wat ik her en der gelezen heb, de benchmarks vallen bijna overal hoger uit, zal het vanavond zelf kunnen ondervinden :)
kijken wat de drivers bij mijn pc's doen :)
3x Nvidia based kaarten, een Diamond V550 (TNT), ASUS V3800-tvr (TNT2) en een GForce2mx ben benieuwd.
Ik geloof dat de laatste detonators de TNT 1 niet meer ondersteunen...toch?
Waarom wil je in godsnaam detonators op een server hebben ?? :? De standaard drivers werken en je speelt er geen spelletjes op... waarvoor de detonators zijn.
En je wilt ook de standaard via drivers van windows 2000 zeker ?
Door die driver updates krijg je wel extra performance hoor.
Hm dacht het wel :)
Heb op de server(win2k adv.server) thuis die Diamond V550 Viper (TNT 8mb AGP) met nu nog de detonator 21.81 en dat draait al een zonnetje hoor :)

edit:
knip en plank werk van Nvida's website:
..The NVIDIA DetonatorTM XP Unified Driver Architecture (UDA) delivers new performance optimizations and features in both DirectX® and OpenGL®, offering industry-leading performance, visual quality, and high reliability in the industry’s only true integrated software upgrade. Detonator XP provides a free performance upgrade for your Graphics Processing Unit (GPU), including the TNTTM, GeForce2TM, and GeForce3TM families of GPUs. Detonator XP also offers full hardware and software acceleration for Windows® XP, the next-generation operating system from Microsoft®, enabling the best digital experience for Windows XP Home Edition and Professional users.
de benchmarks vallen bijna overal hoger uit

Iedereen schijnt er nogal opgewonden van te raken als ze weer een paar honderd 3DMark punten hoger scoren. Dat vind ik dus totaal oninteressant, want dat zie je toch niet. Stabiliteit en beeldkwaliteit is belangrijker. Die is goed, maar ik zie al tijden geen verschil in games, welke driver ik ook installeer. Zelfs de standaarddriver van Windows XP werkt goed.
Deze versie wordt in ieder geval niet door XP digitaal ondersteund.

toch maar installeren (als xp dat toelaat) of gewoon de 21.83 versie er op laten staan ?
Je kan onder XP gewoon drivers installeren, ook al zijn ze niet door MS getest. Ik zou het gewoon proberen, als het onstabiel wordt of langzamer, dan is het onder XP heel makkelijk om de oude drivers weer terug te zetten, namelijk door "driver rollback" als ik het goed heb.
So dan....

Met de officiele 21.81 ging ik in 3DMark 2001 van 2400 naar 2700 (gem)

Daarna heb ik in deze volgorde nieuwere drivers geinstalleerd:

21.85 gelekt
21.83 officieel
21.88 gelekt
22.40 gelekt

ALLEMAAL bout, ging telkens zo'n slordige 1000 punten achteruit...ook in games merkbaar slechter..

Maar met deze 22.50 gelekt, kom ik eindelijk aan de 3000....hehehhe

Score: 3169
Duron 800@933, 512Mb PC2100, GeForce 2 GTS

Fantastische driver !!!!
ik haal dezelfde score bijna met een gf2mx..... ( wel t-bird @ 1600 )
Lekker off topic trouwens, maar weet iemand waarom de coolbits patch niet werkt bij 21.xx en 22.xx drivers (onder Win98SE). Onder W2K werkt het wel, maar onder 98 niet.

Verder is deze driver wel lekker stabiel maar voor m'n MX-je geen F*CK sneller!
Probeer anders Rivatuner of NVMax, hiermee kun je ook de 'ingebakken' maximum snelheid van je driver overschrijden (had ik bv nodig om m'n Geforce2MX op 224/212 te draaien).

btw. Mijn MX gaat wel met ongeveer 300 punten vooruit van 21.85 naar 22.50 (finally in de top 50 voor MXen!!!)
Ik heb de det 22.50 ook al gebruikt en de 3dmark score ging ca 250 vooruit maar als ik een spel ging spelen dan werkte alles heel erg vertraagd. en het geluid kwam allemaal via een echo. Dit gebeurde met oa Max Payne en Warhogs. Na het gebruiken van de 21.88 was alles weer in orde. Dus deze is niet voor mij geschikt. Maar waar is die det 22.80 te vinden?
22.80 is er alleen voor windows xp 64bit. Waarschijnlijk heb jij daar niets aan.
Nee hoor. 22.80 is voor win9x en win2k.
Deze drivers leveren bij mij vreemde textures op in Delta Force 3. Ik gebruik de 22.40 drivers, want deze drivers hebben die problemen niet, zijn ongeveer even snel en hebben ook 8x anisotropic filtering.
22.40 zijn te vinden via www.m3dzone.com
Nou, die 22.40 heb ik van Guru3d afgehaald en die zijn zekers vlot !!

200 punten meer ! en geen gezeik

:lol:

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True