Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 52, views: 23.572 •

Samsung gaat de Jelly Bean-update voor zijn Galaxy S II naar verluidt in februari uitrollen. Enkele maanden geleden sprak Samsung Zweden van een release in november, maar die werd niet gehaald. De update voegt enkele features van de Galaxy S III toe aan voorganger Galaxy S II.

Samsung Galaxy S IIEen woordvoerder van Samsung heeft gezegd dat de uitrol van de nieuwe firmware begin februari begint in Singapore, zo meldt Cnet. De firmware upgradet het toestel, dat uitkwam met versie 2.x van Android en al een update naar 4.0.x ontving, naar Android 4.1 Jelly Bean. Die versie van Googles mobiele besturingssysteem moet vloeiender werken dan zijn voorgangers en introduceert onder meer Google Now.

De update zal ook enkele features van Samsungs TouchWiz-interface, die momenteel enkel aanwezig zijn op de Galaxy S III, naar de Galaxy S II brengen. Na de update hebben gebruikers van de Galaxy S II de mogelijkheid om functies te gebruiken als Smart Stay, waarmee de telefoon vaststelt of de gebruiker nog kijkt en het scherm actief houdt. Ook Popup Play, waarmee een video in een klein venster boven de interface getoond kan worden is onderdeel van de update. 

De update zal volgens Samsung-fansite SamMobile niet over-the-air beschikbaar zijn, omdat het opslaggeheugen opnieuw gepartitioneerd moet worden. Daarbij krijgt de systeem-partitie er 1GB bij, waardoor voor de gebruiker nog 11GB geheugen overblijft. De update zal dus alleen via desktopsoftware Kies gedaan kunnen worden en volgens de schatting van SamMobile een uur in beslag nemen.

Reacties (52)

Gezien de gelijkenissen in de hardware geeft dit ook goede hoop voor de Note 1 gebruikers!

Netjes dat ze het toestel zo lang blijven ondersteunen. In het algemeen ben ik van mening dat je een telefoon moet beoordelen op het OS waarmee het verkocht wordt, en niet op eventuele toekomstige updates. Alles dat meer is dan het compenseren van eventuele gebreken in de originele firmware is mooi meegenomen.

[Reactie gewijzigd door marino_centrino op 16 januari 2013 09:44]

Dat is wat mij inziens niet terecht. Smartphones zijn geen op zichzelfstaande producten meer zoals 'dumb'phones dat waren. Het is een uitgebreid ecosysteem van cloud services, stores, online diensten, etc. Dat je dus de software kunt updaten is net zo goed een gegeven als dat je een app kunt installeren.

Apple doet dit wat mij betreft goed. Als je nu een iPhone 5 koopt weet je eigenlijk bijna zeker dat je iOS 7 en 8 ook nog kunt installeren. Dit maakt de telefoon bestand voor de toekomst en dus gaat hij langer mee. Windows heeft hier met WP8 toch echt een steek laten vallen. Ik had nog geen half jaar een lumia, maar kon niet updaten naar wp8. Dat steekt wel, want je betaalt toch veel geld voor een smartphone en dan weet je ineens zeker dat jouw telefoon niet met zijn tijd mee zal gaan.

Bij android is het ook een beetje een apart verhaal. De toptoestellen zoals ge galaxy 2 en 3 zijn ook netjes up te daten. Het verschil in tijd van de release van Google en de werkelijke update voor jouw model blijft een raar iets. Maar modellen onder de toptoestellen zijn alweer een groter vraagstuk hoe het zit met updates. Dit draagt denk ik ook bij aan een hogere omloopsnelheid van de modellen, naast natuurlijk de vele aanbieders en concurrentie. Iedere 3 tot 6 maanden is er wel weer een nieuw toestel, weer sneller of beter. Dit terwijl Apple maar ieder jaar een nieuw toestel aanbied, waarvan maar 1 in de 2 jaar 'radicaal' nieuw is.

Updates dragen in mijn mening dan ook zeker bij aan de sustainability van een telefoon. Vandaag is de iPhone 4 nog steeds een aardige telefoon mede omdat hierop de nieuwste software draait (de 3GS is wel achterhaalt nu). Waarom krijgt de galaxy1 geen 4.2 meer? Dat toestel is toch nog zeker relevant.
De softwareupdates deden op de 3G(S) in veel gevallen meer kwaad dan goeds. Dat is een beetje de cru met mobiele devices. De hardware ligt vast en nieuwe updates proberen meestal het maximale uit de telefoon te persen en nieuwe hardware te supporten die niet beschikbaar is op oudere toestellen.

Bij Windows Phone is dat hetzelfde geval. Windows Phone 7 is prima en Windows Phone 7.8 een stuk beter. Windows Phone 8 is voor toestellen met meerdere processorcores en dergelijke. Waarschijnlijk WIL je dat niet eens op je oudere toestel draaien, tenzij het je puur gaat om het hoogste versienummer.

Jellybean maakt meer gebruik van moderne GPU's om alles vloeiend te laten verlopen. Waarschijnlijk is er een prima technische reden om de Galaxy I niet meer te supporten. Maar wat maakt het uit? Als je nu nog een Galaxy 1 hebt, dan heeft deze het waarschijnlijk al die jaren prima gedaan.

Bij Apple zijn de verschillen tussen de updates trouwens veel minder radicaal dan bijvoorbeeld bij Android. Ja, je kan de nieuwe iOS versie op je telefoon zetten, maar de nieuwste versie voelt al antiek aan vergeleken met de laatste Windows Phone en Android versies (ik werk als ontwikkelaar dagelijks met allerlei devices, dus geen fanboy voor een ecosysteem)
Fabrikanten testen niet voor niets en voeren ze zo'n update niet door als ze merken dat de gebruikerservaring verslechtert... In het geval van de SII komt het vast wel goed, want als ik me niet vergis is die qua snelheid redelijk vergelijkbaar met de Galaxy Nexus, die als een van de eersten de JB-update kreeg.

@D vd V: Tsja, dat is de filosofie van HTC vrees ik :X "Accuduur is niet belangrijk." Hoewel ze daar later wat tegenstrijdige uitspraken over deden: vinden ze het nu wel of niet belangrijk?

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 16 januari 2013 10:44]

En toch kan het voorkomen dat de gebruikerservaring verslechterd. Heb zelf een HTC One X en sinds deze de update heeft gekregen naar Jelly Bean is de batterijduur dramatisch slechter geworden. Heb alle adviezen die rondgaan geprobeerd om het te verhelpen maar zonder succes. Waar ik eerst makkelijk 2 dagen vooruit kon kom ik nu niet meer verder dan iets meer dan 1 dag. En dat sinds de JB update...
heb zelf ook een htc one x, maar ik merk op dat sinds jelly bean de batterij juist langer meegaat dan ervoor, elke dag aan de oplader doe ik zowieso, moet ook wel elke dag als er tijd is game ik wel eens wat op dit toestel en dat is een energie beest

misschien heb jij sinds jelly bean gewoon meer apps draaien, of moet de oorzaak ergens anders gezocht worden, alleziens is jou situatie niet van toepassing voor ik
De update op de iphone 3g van ios 3.1.3 naar 4.2.1 was echt funest voor die devices. Zet maar weer eens 3.1.3 of whited00r op je oude device. Prachtig apparaat wat soepel loopt. Daar heeft Apple een perfect werkend apparaat echt megasloom gemaakt. En iedere doorsnee nederlander update direct zodra een update beschikbaar is via itunes.
Het deed de verkoop van 3gs toestellen wel erg goed :+

Voor wat betreft die 3gs hebben kopers absoluut niets te klagen gehad. IOS 6 draait nog even soepel als ios 4 destijds. En de device is inmiddels 3 jaar oud. Dus je mening wat dit toestel aangaat deel ik zeker niet.
Ik heb 4.2.1 op me I9000 (Galaxy S1) draaien.. Sneller dan ooit tevoren.
Samsung ondersteunt dat niet omdat ze dan de kernel en drivers op geheugengebruik moet tweaken en ze hun commerciele crap er niet op kwijt kunnen..
Lekker boeiend dus.. Er zijn mensen die het beste met hunzelf (en dus indirect ook met mij) voorhebben, die tijd om te tweaken dus nemen en ook nog die commercie achterwege laten.
Ik heb gemerkt dat het niet zo is als bij PC OS'en, dat nieuwere versies perse meer kracht vragen..
Op de SGS1 draait 4.2.1(cm-10.1-20121231-NIGHTLY) dusdanig sneller dan 2.3.6 (Darky9.6) dat ik overweeg geen nieuwe aan te schaffen, maar een sim-only wanneer mn abonnement in maart afloopt..
Waarom krijgt de galaxy1 geen 4.2 meer? Dat toestel is toch nog zeker relevant.
Mee eens, net als de toestellen die sterk op de Galaxy S1 zijn gebaseerd. In dit geval heeft het vooral met hardware-eisen te maken. Samsung vond dat de S1 met Android 4 en de skin van Samsung niet meer kon presteren, dat de gebruikerservaring niet goed genoeg meer zou zijn doordat de software te groot en zwaar zou worden. Althans, dat was hun theorie. Een beetje een Apple-argument, waarbij aangetekend dat juist Apple hier de plank missloeg bij de 3GS. Normaliter echter is het Apple die de gebruikerservaring hoog heeft staan en Samsung probeert dat nu ook als argument te gebruiken.

Ik heb echter op de S1 customroms gedraaid van 4.1 met een volledige Touchwiz skin. En dan niet zo maar een Touchwiz skin, maar dezelfde skin als die op de S2 draaide. Dat werkte als een zonnetje, sterker nog, het toestel was daarmee soepeler als met de 2.X Android.
[...]


Samsung vond dat de S1 met Android 4 en de skin van Samsung niet meer kon presteren, dat de gebruikerservaring niet goed genoeg meer zou zijn doordat de software te groot en zwaar zou worden. Althans, dat was hun theorie. Een beetje een Apple-argument, waarbij aangetekend dat juist Apple hier de plank missloeg bij de 3GS. Normaliter echter is het Apple die de gebruikerservaring hoog heeft staan en Samsung probeert dat nu ook als argument te gebruiken.
Ongelofelijk hoe je een positief bedoelde handeling (het niet uitbrengen van een update die telefoons van onwetende gebruikers enorm vertraagt) zo negatief kunt uitleggen. Kunnen ze het ooit goed doen? 8)7 Zoals BarôZZa hierboven al uitlegt maakt JB gebruik van de GPU om de hele ervaring vloeiender te krijgen en juist daar zal de S1 blijkbaar tekortschieten. Dat ze JB dus niet voor de S1 uitbrengen is dus niet vanwege Apple dat met de 3GS de plank missloeg, maar omdat ze zelf vinden dat het niet goed genoeg draait.

Ik vind het juist heel goed dat fabrikanten testdraaien met een nieuw OS en het niet uitgeven als het geen verbetering brengt. De gemiddelde tweaker zal wel roepen dat hij dan minstens de keuze wil krijgen, maar die beseft niet dat de gemiddelde klant de update zal installeren omdat hij verwacht dat die een verbetering brengt. De gemiddelde klant is immers verre van een tweaker.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 16 januari 2013 10:40]

Zoals BarôZZa hierboven al uitlegt maakt JB gebruik van de GPU om de hele ervaring vloeiender te krijgen en juist daar zal de S1 blijkbaar tekortschieten.
Daaraan toegevoegd, JB heeft graag 1GB werkgeheugen, iets waar de S1 (ook) in tekort schiet met z'n 512MB. Tevens draait er een eigen baksel van Samsungs Filesystem op dat in de praktijk geen goede performance geeft.

Hoe zuur ook, ik kan me net als Grrrrrene goed voorstellen waarom toestellen als de GS1 net buiten de pot pissen: Samsung zal het getest hebben en geconcludeerd hebben: dit gaat niet voor IEDEREEN werken. Dat mensen er zelf mee aan de gang aan en het uiteindelijk wel lukt is alleen maar mooi en geeft aan dat leveranciers dus een aardige marge houden tussen de prestaties van de hardware vs. userexperience.
Is hetzelfde als dat we Win7 ook op een PC werkend krijgen die mindere hardware heeft dan is voorgeschreven door Microsoft. Of dat je de turbomotor van je auto gaat chippen en er ineens veel meer PK's en Nm's uit komen. :)

Gelukkig maar eigenlijk dat die marge's er zijn, anders zit je dadelijk met een telefoon die wel JB draait (YES!) maar dan net te traag, schokkerig etc.is dan je zou willen --> Dan heeft de gemiddelde consument waarschijnlijk alsnog het gevoel 'wat een pokke telefoon, koop wel een nieuwe!' ;) En voor de echte Tweakers kan dat juist een uitdaging zijn!

[ontopic]
Wel jammer dat er eerst nieuws naar buiten komt dat de updat in november zal landen en nu alsnog blijkt dat het waarschijnlijk maart zal worden voor NL :'( Vraag me dan toch af waarom een partij van Samsung laat vallen dat het in november zou gaan gebeuren, zijn ze tegen problemen aangelopen oid? Zou mooi zijn als ze net als Microsoft een soort blog erover bij houden net als bij een nieuwe windows versie, dan weten we wat meer! ;)
Het verschil in tijd van de release van Google en de werkelijke update voor jouw model blijft een raar iets.
Wat is er raar aan? Immers als jij een auto wilt kopen en je gaat naar de dealer moet je ook wachten tot jouw auto gereed is, dat is beetje vergelijkbaar met WP, gezien het standaard modellen zijn zijn de wachttijd tot je de auto op mag halen is dus vrij kort...

Echter koop je een android koop je eigenlijk een customized auto, oftewel jij gaat naar de dealer, kiest je model uit (en je aanpassingen daar aan), dan moet de garage die hem moet customizen wachten (net zo lang als bij WP7) tot de dealer hem afleverd, en dan komt daar dus nog tijd boven op voor het customizen.

En dat laatste is gewoon de tijd die die fabrikanten bij Andorid dus besteden aan het customizen van het OS...

Kan ook aan mij liggen maar ik zie echt niet wat daar raar aan is. Tenzij jij het verschil niet kan zien tussen een Samsung S3 (en dan bedoel ik kwa software) en een HTC One X, en een LG Nexus 4 (waar deze wel direct van de 'dealer' af komt dus snelle updates krijgt)...

Apple is een verhaal apart, gezien die zowel de software als hardware zelf leveren, die kunnen dus gewoon aangeven dat er een update is als het eerst voor alle toestellen gereed is gemaakt...
Updates dragen in mijn mening dan ook zeker bij aan de sustainability van een telefoon. Vandaag is de iPhone 4 nog steeds een aardige telefoon mede omdat hierop de nieuwste software draait (de 3GS is wel achterhaalt nu).
Leg eens uit. Gaat je telefoon minder functioneren omdat hij niet op de laatste versie draait? Dat je Android versie niet omhoog gaat wil niet zeggen dat je geen updates krijgt, dat is slechts de basis. Bovendien zijn er legio voorbeelden van updates die verkeerd uitpakken, toestellen traag maken bijvoorbeeld (eigen ervaring 3GS). En dat Apple wel het cijfertje omhoog brengt, wat de meeste gebruikers alleen maar merken als ze het toevallig zien staan als ze verdwaald zijn in het instellingen menu of als ze merken dat veelgebruikte functies als Youtube en Maps eruit gesloopt zijn, betekent nog niet dat je nieuwe features krijgt. Net als dat bijv. Samsung weer juist wel nieuwe features naar oude telefoons brengt zonder de Android versie te verhogen.

Updaten is geen doel op zich. En voor die kleine groep Tweakers waarvoor dat wel het geval is is er altijd een custom rom of Nexus device. Fragmentatie is ook maar een theoretisch probleem, er zijn op dit moment nog maar een handvol apps die niet werken op 2.3.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 16 januari 2013 10:51]

Waarom krijgt de galaxy1 geen 4.2 meer? Dat toestel is toch nog zeker relevant.
Sterker nog, naar mijn weten is zelfs ICS nooit voor de SGS1 uitgebracht, alleen in de custom ROM scene. Overigens is in diezelfde custom ROM scene wél een Jellybean ROM voor de SGS1 uitgebracht, zowel gebaseerd op Android 4.1 als 4.2. Schijnbaar is het toestel niet dusdanig relevant dat het nog zin heeft om updates ervoor uit te brengen.
Belangrijk is dat zeker bij Android de ontwikkeling van het OS door Google, los staat van de ontwikkeling van de hardware door de fabrikanten. Er is over het algemeen weinig belang bij fabrikanten om met nieuwe releases van het OS ook oudere hardware te ondersteunen omdat het de nieuwe verkopen remt. Ze zullen zeker nieuwe features niet tegenhouden omdat ze niet gesupport zouden kunnen worden op oudere hardware, en ik denk ook niet dat de consument daar uiteindelijk blij van zou worden. Alles wat dus aan vernieuwingen in nieuwere versies van een OS beschikbaar wordt gemaakt op oudere hardware is dus mooi meegenomen, maar je kunt er nooit op rekenen.

Staar je alsjeblieft ook niet blind op de versienummers of het feit dat er een nieuwere release is. Het merendeel van de functionaliteit wordt inderdaad geboden door apps, en die draaien meestal op de meeste recente versies van het OS dus die ondersteunen wel de oudere toestellen. Bovendien komen er vaak genoeg apps uit die nieuwe functionaliteit van een nieuw OS brengen naar een oudere versie. Of het is zelfs omgekeerd, dat functionaliteit van een populeire app geintergreerd wordt in een nieuwe versie van een OS. Dan loopt het nieuwe OS eigenlijk al achter op de functionalietit die je oude versie +apps al had. In mijn ogen is het zelden zo dat bestaande functionaliteit in een nieuwere versie van een OS veel verbeterd wordt. Als dit wel zo is, dan heeft dit meestal met de mogelijkheden van de nieuwe hardware te maken en kun je dus niet hetzelfde verwachten op een ouder toestel.

Ik zou er wel een groot voorstel van zijn overigens dat de fabrikanten wat opener zouden zijn met hun software en drivers, zodat de consument (in de vorm van de ontwikkelarscommunity, lees Cyanogen etc.) makkelijker zelf de software van de telefoon kunnen updaten. Een betere scheiding van hard- en software zou in het belang van de consument zijn. Zo zou ook een betere scheiding van een fabrikants eigen schil van het OS wenselijk zijn, zodat het OS makkelijker te updaten is zonder dat die invloed hoeft te hebben op die eigen schil.
Ben ik toch niet met je eens. Mijn ervaring met nokia telefoons en iPads is heel anders. Daar krijg je toch wel langer, eerder en sneller updates met nieuwe functionaliteit. Ook heeft Google Android ontworpen met updates in gedachte. Google heeft niet voor niets ooit het (mislukte) Android Update Alliance in het leven geroepen. Ook Samsung heeft daar destijds zijn handtekening onder gezet.

Bij mobiele devices is het dus gebruikelijk dat je updates krijgt en Android is een OS wat bedoeld is om geupdate te worden. Hoe Samsung daarmee omgaat heeft mijzelf doen besluiten om na mijn sgs+ niet meer voor een Android telefoon te kiezen (los nog van wat andere irritaties die ik met android heb, maar dat is off topic).
Ik ben met je eens dat de SGS+ in het rijtje met slecht ondersteunde telefoons valt. Echter heb je wel gekozen voor een lowbudget telefoon. (zou nooit meer voor een dergelijke telefoon gaan, ik had er namelijk ook een.) Nu heb ik 2e hands een SGS2 gekocht voor onder andere bovenstaand nieuwsbericht: de updates. Maar de andere platformen leveren eigenlijk geen low budget telefoons (al kun je WP8 phones voor een redelijk bedrag aanschaffen.) en zul je de andere platformen eigenlijk altijd moeten vergelijken met de midrange en high-end modellen van Android.

Ik hoop dat na deze update het ook eenvoudiger wordt om volledig ondersteunde custom ROMs te maken op JB. De nu beschikbare JB ROMs mankeren allemaal wel wat. Daarom ben ik op dit moment nog bij ICS 4.0.4 (CM 9.1)
Low budget? Waar heb je het over? Die telefoon was, toen ik het kocht, op de S2 na het beste toestel van Samsung. De snelste single core die je kon kopen. Het beste toestel wat niet groter was dan 4" en koste mij destijds 380 euro. Ik noem dat niet low budget. Je mag het mid range noemen, dat vind ik best. Ik noem het in ieder geval een grote afknapper.

En custom roms is ook geen utopia. Bij mij thuis is er nu een galaxy s en een s+ in gebruik die ik alletwee van CM10 heb voorzien. Het enige voordeel is dat er geen samsungsoftware meer op staat en geen buggy een lekke android versie meer, maar de stabiliteit en batterijgebruik van CM10 is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Custom roms is leuk voor mensen die graag met hun telefoon hobbien. Voor die mensen is dat een zeker niet te onderschatten pluspunt van android. Voor mij is het voornamelijk een noodzakelijk kwaad. Hobbien doe ik wel met mijn desktop computer, mijn telefoon moet het gewoon doen en daar moet ik op kunnen vertrouwen.
Het beste toestel wat niet groter was dan 4" en koste mij destijds 380 euro.
Enige wat ik daar uit kan halen is dat het toestel VEEEEEEL te duur verkocht is, de prijs is misschien mid-end maar het toestel neigde zeker wel degelijk richting low end!

Voor die 380 euro had je net zo goed een LG 2x kunnen kopen (en zelfs een paar euro over kunnen gehouden) dat was een high-end toestel met mid-end prijs (en support, maar niet veel beter/slechter dan je nu met de S+ hebt gehad, sterker nog die krijgt wel Android 4+) :)

Lijkt er dus meer op dat je zelf de verkeerde keuzes hebt gemaakt of niet goed gekeken hebt wat de alternatieven waren en nu de schuld geeft aan waar jij zelf voor hebt gekozen.

Sowieso stond Samsung toen helemaal niet bekend om hun geweldige update beleid dus waarom je dan ineens verwachtingen hebt dat ze dat zomaar wel gaan doen is mij een raadsel.

BTW ik probeer je nu niet over te halen oom bij Android te blijven, kan me weinig schelen namelijk, maar een ander aanwijzen is zo makkelijk :)
Je hebt in die tijd zeker geen reviews van LG gelezen, of aan mensen die een LG hebben gevraagd naar hun ervaringen. Ik wel. En ik heb geen LG gekocht.

Ik geef helemaal niemand de schuld, ik trek wel conclusies. Voor mijzelf.

Trouwens wel merkwaardig dat het toestel anderhald jaar na introductie nog steeds betere specs heeft dan wat er nu aan low end aangeboden wordt. Maar goed. Jij vindt het low end, dus het is low end en altijd low end geweest. Sorry dat ik commentaar op android en samsung heb. Zal het nooit meer doen.
Ik denk dat je er inmiddels vanuit mag gaan dat de Note 1 een update gaat krijgen: Samsung Galaxy Note krijgt met update features Note II
Begint in Singapore
Belangrijk detail. Dit word dus ergens april mei voordat het hier uitgerold gaat worden met het tempo van Samsung. Maar goed iig goed om te horen dat wachten bijna voorbij is. Dan kan er eindelijk gewerkt gaan worden aan een versie voor de Note 1.
[...]
Maar goed iig goed om te horen dat wachten bijna voorbij is.
dacht ik in oktober ook al :(


nu ja we zien wel.
[...]

Belangrijk detail. Dit word dus ergens april mei voordat het hier uitgerold gaat worden met het tempo van Samsung. Maar goed iig goed om te horen dat wachten bijna voorbij is. Dan kan er eindelijk gewerkt gaan worden aan een versie voor de Note 1.
Alsof er bij samsung 2 man op een desk zitten, en één voor één de toestellen afwerken ....
Daar lijkt het vaak wel op inderdaad :P
Lang getwijfeld of ikde gelekte versie zou installeren. De officiële OTA update komt vast binnen een paar weken, dacht ik.
Geen spijt dat ik het toch gedaan heb. Dit duurt een eeuwigheid en zal net zo goed je toestel wipen.
4.1 op de S2 draait heerlijk!
Ik heb ook de leak geïnstalleerd op mijn SGS II. Omdat deze nog geen partities aanpast, is hij wel gewoon via (Mobile) Odin te installeren, en blijven je instellingen bewaard. Dat heeft wel als gevolg dat de system partitie gelijk vol zit, maar door te rooten en ongebruikte meuk te verwijderen is dat probleem ook opgelost.
Het draait inderdaad prima, en ik merk dat ik steeds minder extra programma's of custom roms wil gebruiken omdat bijna alle functionaliteit al aanwezig is in de nieuwe firmware. Complimentje dus voor Samsung; nou hopen dat hij ook snel officieel wordt uitgebracht!
Dan kan ik beamen! Draait super, en met de fijne extra features zoals pop-up play enzo. Ik vind het alleen jammer dat Samsung t hele OS thematiseert. Naar mijn smaak een stuk lelijker dan stock android, ouderwets, iOS-achtig. Maar goed! Hij draait wel goed, haal met redelijk zwaar gebruik zeker een uur of 16 van 100 naar 0.
Ach ik draai al een tijdje met Android 4.2.1 op mijn SII via de nightlies van CM 10.1. Geen centje pijn, draait perfect. En dat zonder de bloatware van Samsung. Wel is hardwarematige versnelling een issue; heb je dat dus nodig dan zou ik deze rom overslaan. Maar verder? Aanrader!
Ik gebruik ook CM10.1 het loopt allemaal prima maar ik doe krap een dag met een volle batterij.
Ik draai ook 4.2.1 op me phone, firmware JellyBam v5
Ik doe een paar dagen met een volle accu.
Maar ik gebruike hem dan ook niet als tablet en hij staat altijd op wifi.
Dit is inderdaad nog wel lang wachten dan.
Als je kijkt naar de uitrol tijd bij de sIII en de beschikbaarheid officieel in nl dan zullen we toch nog wat moeten wachten.
Ik hoop dat de concurrentie, namelijk htc ook eens beslist of het zijn sensation lijn gaat updaten dan.
Zeer jammer dat dit via Kies moet. Sinds een Kies-update van enkele maanden geleden herkent mijn pc de SII niet meer. Ik moet dan telkens de drivers verwijderen in de Device Manager, rebooten, Kies ze terug laten installeren en nogmaals proberen. Dit mag je dan een aantal keren herhalen totdat hij connecteert. Ik ben gemiddeld een uur bezig vooraleer Kies kan connecteren.

Ik snap echt niet hoe moeilijk het is om een apk met de update op de telefoon te zetten en van daaruit de update te starten. De telefoon zal toch heus wel in een update modus kunnen gaan en van daaruit herpartitioneren?!
Repartition kan ook via Odin. Er zal ongetwijfeld binnen no time een how to beschikbaar zijn om dit te doen.
bij een OTA update downloadt de telefoon de data naar de interne SD partitie om het daarna te installeren. Nu zal, om de partities aan te passen, de hele interne SD leeg gemaakt moeten worden. en zal er software moeten draaien om de taken uit te voeren, wat niet kan als de telefoon compleet leeg moet. Vandaag via het afschuwelijke KIES.
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nu 4.1 een tijdje draaien op mijn at300. Is er een manier om Google Now uit te zetten? ik word helemaal spastisch van dat programma. Mijn ouders zijn gescheiden, en als ik bij mijn vader ben krijg ik om de 10 minuten een berichtje hoe lang het nog naar mijn moeder rijden is...

Ik vind het erg goed dat samsung dit doet, zo word de S2 ook erg aantrekkelijk om als goedkope telefoon te kopen inplaats van die halfbakken midrange dingen die er nu zijn.
Volgens mij kan je de applicatie uitzetten onder apps. Deze laten stoppen of uitschakelen. Met stoppen gaat hij na een herstart wel weer aan natuurlijk.
Als je Google Now stopt dan werkt ook de Google Search Bar widget niet meer.
En dat is erg omdat?
Halfbakken mid-range? Zoals de Galaxy S Advance? (zo'n 70¤ goedkoper dan de S2)

Daar zijn ze trouwens de 4.1 reeds van aan het uitrollen, maar nog niet in de Benelux.
Je hoeft niet perse via de instellingen de gehele app uit te schakelen. Probeer dit:
Ga naar Google Now -> druk op de 3 puntjes (de opties knop van Android) -> Instellingen -> Google Nu en vervolgens staat er rechtsboven van het beeld 'Aan' in het blauw. Wanneer je op dat klinkt wordt het grijs en staat er 'Uit'.

Hoop dat dat helpt :)

Edit: er is ook een optie beschikbaar die wat jij niet nodig hebt kan uitschakelen. Dus je kan Google Now als het ware personaliseren.

[Reactie gewijzigd door Ogzhn op 16 januari 2013 10:27]

Google Now openen -> Instellingen -> ON/OFF (eerste optie helemaal bovenin) al geprobeerd?
Eerst zien dan geloven. Van oktober naar november, van november naar december,januari en nu inmiddels al februari uitgesteld.
Als het (zoals nu de verwachting is) hebben de early-adaptors, die juist behoefte hebben aan 4.1 er al niks meer aan omdat dan de 2-jaars abbonementen verlopen. Had sneller gekunt.
Wat een onzin reactie. De early adaptors kunnen juist op deze manier langer gebruik maken van hun hardware en misschien een jaar een goedkoper simonly abonnement afsluiten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013