Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 101, views: 53.846 •

UPC is bij een deel van zijn abonnees Cisco 8485-settopboxen aan het omruilen. Een bepaalde batch van deze zogenaamde mediaboxen zouden met problemen kampen die opgelost moeten worden door een nieuw exemplaar.

Dat meldt Totaal TV. Volgens UPC voldoen de Cisco 8485-settopboxen niet aan de 'standaard kwaliteitseisen' die de kabelaar stelt. Naar aanleiding van niet nader gespecificeerde problemen met de mediabox, die gebruikt kan worden voor interactieve diensten, heeft UPC besloten om een omruilactie op gang te brengen.

De omruilactie is volgens UPC beperkt tot een 'bescheiden aantal' klanten, omdat de problemen met de Cisco-settopbox alleen bij een bepaalde batch zouden optreden. De abonnees krijgen een vergelijkbaar Cisco 8485-exemplaar uit een nieuwe batch. UPC meldt verder dat klanten zich niet hoeven te melden; de kabelaar zal hen zelf benaderen.

Voor het omruilen rekent UPC geen kosten, al betalen abonnees maandelijks een bijdrage van enkele euro's voor de bruikleen van de mediabox. Ook Ziggo-abonnees gebruiken de Cisco 8485-decoders en ook hier zou een bepaalde batch voor problemen zorgen. Zo zou de settopbox vaak vastlopen of werkt de epg niet. COAX, een belangenvereniging van kabelgebruikers, heeft een negatief aankoopadvies voor de betreffende Cisco-decoder uitgebracht.

Reacties (101)

Reactiefilter:-1101096+166+24+30
Ik heb van UPC ook eerst een Cisco gehad en naderhand omgeruild voor een Philips bij het afsluiten van een nieuw abbo.
De Cisco liep te vaak vast en heb toen bij het verlenegen van mijn contract zelf al gevraagd om deze om te ruilen.
In gebreke stellen is een sleutelwoordje wat doorgaans wel helpt bij dat soort clubs.
Box losmaken van het stroom en zeggen dat er geen lampje meer brand?
Heb deze mediabox ook,en de kwaliteit laat inderdaad te wensen over!
Moet +- elke twee weken de stekker eruit trekken omdat de hardeschijf blijft doordraaien ook al staat die op standby!
De antenne uitgang is ook al afgebroken!
Dat afbreken doe je toch zelf... kan die box niks aan doen dat er lomp mee omgegaan word door gebruikers.
Waarom kan je bij UPC niet kiezen voor een decoder van bv Humax of Samsung? Of gaat dit artikel over interactieve tv? :?
Omdat de beveiliging van UPC heel anders is uitgevoerd zijn bij b.v. ziggo, en deze ontvangers dus simpelweg niet werken met upc
En waarom kiezen ze voor die afwijkende beveiliging?
En waarom accepteert de OPTA het dat een monopolist zelfs op decoders een monopolie heeft?

edit:
Ja, een monopolie. Ik heb geen enkele serieuze keuze. Als ik kpn wil, dan gaat mijn internetsnelheid terug naar 10 mbit, wat niet meer van deze tijd is.
Ik zit dus volledig vast aan een monopolist, die kan doen weat ze willen, waaronder dus het dwingen om een bepaalde dienst af te nemen, of om een bepaalde decoder te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Quacka op 13 augustus 2012 10:39]

Heb je het artikel wel gelezen? Staat toch duidelijk dat bijvoorbeeld de Cisco 8454 door zowel Ziggo als UPC bijvoorbeeld gebruikt wordt.

Verder kan je als Ziggo en als UPC klant een CI+ module aanschaffen voor je tv zodat je geen extra decoder nodig hebt.

Een monopolie???

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 12 augustus 2012 10:50]

Maar dan kan je niet opnemen. Heb je een aparte harddisk voor nodig toch? Dat vind ik dus het voordeel van Ziggo. Kan je kiezen uit verschillende merken decoders. Bij UPC kan dit dus niet ;)

[Reactie gewijzigd door desalniettemin op 12 augustus 2012 11:27]

Bij UPC "huur" je een box en als deze stuk is krijg je gewoon een nieuwe, zonder de nieuwprijs te hoeven betalen.

Bij Ziggo koop je er zelf n en gaat deze stuk moet je weer een andere kopen.
Ik zit zelf bij Ziggo en heb 3 jaar terug een HD box (niet interactief) aangeschaft. Nu ik en interactieve box wil moet ik die zelf aanschaffen.

Bij UPC had ik er gewoon 1 gekregen.

In mijn ogen toch een stuk fijner...
In jouw ogen wel, ik heb liever de keuze. Die dingen van UPC hoor je vrijwel alleen maar ellende over. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn humax. Bovendien betaal je bij UPC fors veel meer dan bij Ziggo, vanwege die mediaboxen.

Nee, ik heb liever Ziggo. Die doen een stuk minder moeilijk, en leveren alleen dat waar ze verstand van hebben.
Die dingen van UPC hoor je vrijwel alleen maar ellende over.
Horen zeggen ja. De goede ervaringen hoor je ook (bijna) nooit.
Zolang je zelf niet bij UPC zit, kan je er ook niet over oordelen.
Wij hebben in ieder geval gewoon een goed werkende mediabox (x2).

(reactie op arjankoole natuurlijk)

[Reactie gewijzigd door Creative S op 12 augustus 2012 12:30]

Ik heb eerst bij Ziggo gezeten en daarna bij UPC (verhuisd!).

UPC is een stuk slechter met zijn HD DVR mediabox. Ziggo zuigt minder (vooral omdat ik zelf mijn mediabox kon kiezen die het wel goed deed (Humax), wel zelf de zender volgorde kon bepalen, wel een modern scherp interface had en wel een goede en actuele EPG heeft zonder stabiliteits, stroom, geluid en andere basis problemen die de gemiddelde UPC schaap blijkbaar al accepteerd.

Alleen interactieve onzin die naar mijn idee toch nog relatief te duur is en voornamelijk op de UPC box hinderlijk en traag werkt zat niet op mijn Humax (maar gebruik het toch niet).
Arjankoole:
Nee, ik heb liever Ziggo. Die doen een stuk minder moeilijk, en leveren alleen dat waar ze verstand van hebben.

Helaas is hier (nog steeds) sprake van een regionale monopolie en hoewel men mogelijk liever Ziggo (of UPC) heeft. valt er voor de gebruiker niets te kiezen.
Bij UPC huur je inderdaad een box, dan dien je bij UPC te zijn als de box kapot is, UPC vraagt 7,50 voor een HD interactieve decoder.

Bij Ziggo koop je een box en heb je altijd nog minstens 2 jaar garantie volgens de wet maar wellicht langer (wel je mond opentrekken).

Bij UPC betaal ik dus 180 euro in 2 jaar tijd en 270 euro in 3 jaar tijd. Voor die zogenaamde huurprijs heb je ook een decoder gekocht, maar kun je na 3 jaar zelf weer voor de nieuwste decoder kiezen. Bij UPC krijg je waarschijnlijk pas een nieuwe decoder als die daadwerkelijk kapot is of ze moeten zoals nu met een omruilactie komen omdat een bepaalde reeks niet aan hun kwaliteitseis voldoet.

Als ik keuze had dan was ik al lang weg bij UPC ook al heb ik nog nooit in het openbaar erover geklaagd.

Overigens heb ik ook de beruchte cisco box en bij mij gaat die af en toe onder het TV kijken gewoon uit. Daar heb ik dus nog nooit een melding van gemaakt.
Je berekening klopt totaal niet, enerzijds omdat je bedragen verouderd zijn, en anderszijds omdat de abonnementen niet vergelijkbaar zijn.

Voor die 7,50 (wat tegenwoordig 5,00 is trouwens, dus 3 jaar = 180 euro) krijg je wel 27 HD zenders. Bij Ziggo TV Extra, het duurste TV-pakket van ziggo, krijg je nog steeds maar 21 HD zenders. Bovendien krijgen alle abbonees van UPC tegenwoordig HD boxen met 10 HD zenders bij elk alles-in-1 pakket behalve het elcheapo pakket (met 25Mb). Dan hoef je die 5 euro niet eens meer bij te leggen.

Bij UPC kun je doorgaans altijd een nieuwe decoder krijgen bij vernieuwing van je contract, wat wel een contractperiode van 12mnd betekent, maar vanwege frequente prijs- en pakketwijzigingen zelfs voordeliger kan uitvallen voor de klant. Dit zal straks met Horizon ook wel zo zijn gok ik.
Er is geen huur voor je mediabox, die is namelijk in bruikleen. Alleen een tweede box kost 4,- p.m.

Bij een defect zal bovendien de decoder omgeruild worden. En als je decoder uitvalt tijdens het tv kijken dan hoor je daar melding van te maken bij de helpdesk, zodat je geholpen kan worden.

Waar jij die 7,50 vandaan haalt is mij een raadsel.
Dat zou zo moeten zijn, maar in de praktijk werk het kennelijk niet zo:
Toen van het n-op-andere moment mijn afstandbediening er mee ophield, was mijn mediabox niet meer te gebruiken.
Ik ontving welliswaar een nieuwe afstandbediening van UPC, maar ze boekten daarvoor wel 15,- af van mijn rekening.

Bij verplicht 'huren' heb je geen keuze en je bent bovendien uiteindelijk veel duurder uit. Doe mij het 'Ziggo-model' maar (helaas heb je als klant geen keuze).
Dat is niet te vergelijken, Ziggo en UPC gebruiken ieder een eigen firmware op de Cisco. Dus alleen de hardware is toevallig hetzelfde.
@ Dikkiedikdik
Verder kan je als Ziggo en als UPC klant een CI+ module aanschaffen voor je tv zodat je geen extra decoder nodig hebt.
Ik ben UPC abonnee en zat hier ook mee; ook als je alleen een CI+ module wilt, moet je alsnog voor de losse decoder betalen, wat al bij de prijs van het abonnement zit. Dus als je alleen een CI+ module wilt, moet je hiervoor een bedrag extra betalen per maand.

Daarnaast ondersteunt UPC relatief zeer weinig tv-modellen met hun aparte protocollen (ik ben geen technicus, dus zover mijn bewoording)

In mijn geval was het dus dat ik bij het aanschaffen van mijn huidige LG-tv (47SL9500 voor 1300,- twee jaar geleden) rekening hield met CI+ module, maar dat deze nu gewoon niet ondersteund wordt door UPC.

Ik dacht dat als een apparaat CI+ ondersteunt dat het dus automatisch zou werken met een CI+ module. Niet dus. Wie kan ik dit aan rekenen? UPC of LG of de entertaiment-industrie?
Bij UPC wordt de ontvanger geen eigendom. UPC ziet digitale tv als een totaaldienst waar je de ontvanger bij huurt (net als digitenne of KPN iptv)
Daar is iets voor te zeggen omdat als er iets mis is met je ontvanger, je niet naar de leverancier moet stappen maar deze netjes door UPC gefixed wordt.
Ziggo abonnees moeten maar zelf achter hun garantie aan omdat ze het ding kopen
(en ook humax heeft veel problemen die ze in latere series oplossen en in de series ervoor gewoon lekker defect/buggy laten)
Maar als je provider een slecht toestel gebruikt, of n dat niet aan je eisen voldoet (hoog verbruik, traag, te weinig opslagruimte, ...) heb je wel geen keuze buiten een andere provider.
Dan heb je nog de CI+-kaart. Als je TV die niet ondersteund dan heb je wel pech en moet je genoegen nemen met Nederland 1 xD.
Als je met de NS reist heb je ook niet te kiezen welke trein ze inzetten.
Als je een Renault koopt heb je ook niet te kiezen welke motor er in ligt (behalve het beperkte aantal modellen wat Renault je voorschotelt).

UPC levert een dienst: Een bepaald zenderaanbod op je televisie. UPC levert alles wat je nodig hebt om van die dients gebruik te maken.
Wat een vergelijking zeg, het slaat nergens op.

Ben je ontevreden over de trein dan neem je:
De bus, de auto, een taxi, de tram, de metro, carpoolen (net wat er mogelijk is).

Ben je ontevreden over alle renault motoren, dan koop je een:
nissan, mercedes, bmw moet ik nog even doorgaan?

Kortom overal heb je toch een keuze behalve als je bij UPC zit.

Het alternatief voor UPC:
canal digitaal (dan zit je met een schotel, mag ik bij mij niet plaatsen ivm de uitstraling van het gebouw), kpn (minder zenders en slechtere kwaliteit), digitenne (over kwaliteit gesproken...)

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 12 augustus 2012 12:46]

en heb je geen internet, want feit is, dat je bij upc geen internet kunt krijgen zonder ook tv af te nemen... en das best schofterig veel ook nog...
@kfaessen

Dus eigenlijk klaag je dat er geen betere concurrentie is, omdat er met alle concurrenten ook wel wat mis is? Dat is dan toch niet de schuld van UPC zelf?

Terug naar je redenering: dat is dus hetzelfde als ontevreden over Renault zijn en alle andere automerken ook niet optimaal vinden.

[Reactie gewijzigd door skndd op 12 augustus 2012 14:01]

Je vergeet nog glasvezel en ADSL.

Mooier zou natuurlijk zijn als kabelaars in elkaars gebied actief waren, maar dat blijft beperkt tot een paar regio's van kleine kabelaars. UPC en Ziggo zouden dat technisch en qua ondersteuning ook niet aankunnen, dus dat zou een ramp worden.
@kfaessen

Ben je ontevreden over je UPC dan neem je: Canal Digitaal, Tele2, KPN, glasvezel, internet tv

genoeg alternatieven

Croga heeft gelijk: ze leveren een dienst en de spullen die je nodig hebt om er gebruik van te kunnen maken.

Ze leveren bovendien de diensten en kwaliteit die jij eist, want je vind dat je geen keuze hebt. Als je niet tevreden was dan had je overgestapt.

[Reactie gewijzigd door Eli3l op 12 augustus 2012 15:28]

Maar liefst 3 alternatieven dus. Je voorkeur gaat dus uit naar UPC.
Als je een Renault koopt heb je ook niet te kiezen welke motor er in ligt
(jij zit bij upc vrees ik)
Die renault kun je morgen verkopen. Er is geen keuze tussen upc en ziggo voor de klant.
Natuurlijk moet je eventuele voordelen verdedigen, je kan toch niet overstappen ;)
Albert Heijn (UPC) is voor mij te duur en levert te weinig kwaliteit. De Aldi (KPN ADSL) vind ik al helemaal bagger. Ik ga graag naar de Lidl (Ziggo) maar die zit niet bij mij in de buurt! Ik vind dat supermarkten hun winkelpanden moeten openzetten voor concurrenten zodat ik ook om de hoek bij de Lidl kan winkelen!

Je kan in zoveel verschillende consumentensectoren voorbeelden bedenken waarbij concurrentie niet volledig is vanwege lokatieafhankelijkheid. Omdat er die ENE aanbieder is die niet of moeilijk in jouw gebied verkrijgbaar is, betekent dat niet dat je GEEN keuze hebt; Je hebt slechts niet keuze uit ALLES. Wat verwend zijn we toch, dat we perse elke mogelijkheid willen hebben.

Ik kan toch ook over Ziggo EN UPC gaan klagen, en dat ik Google's 1000Mbit glasvezel abonnement wil, en dat ik heel boos ben dat dat niet hier verkrijgbaar is. Nut?
Ik heb zelf ook de 8485, gekocht via Ziggo destijds. Heb er zo nu en dan wel problemen mee (geluid dat niet wordt opgenomen bij pauzeren of opname, geen Dolby stream bij opnemen) maar komt niet in die mate voor dat het irritant is.

EPG heb ik dan nooit problemen mee gehad; welke batch is dan een "foute"? Dan kan ik controleren of mijn Cisco hieronder valt.
Ik heb ook zo'n 8485 bij Ziggo; ik heb nogal vaak dat de opstarttijd onnodig lang is. Ik heb beeld na 10 seconden maar voordat ik de EPG kan gebruiken of opgenomen programma's kan terugspelen van de harde schijf moet ik soms wel twee minuten wachten.

Daarnaast is de afstandsbediening ruk. Er zitten twee knoopcelletjes in die amper 9 maanden meegaan en veel meer kosten dan AAA'tjes. Ik heb de mijne nu een jaar en hij is stuk. Letterlijk. Hij is zo dun dat de meeste pinnetjes die de twee helften aan elkaar vast houden stuk zijn en je zo naar de printplaat kan kijken.
Ik heb een tijdje geleden mijn ouders de high end Humax laten kopen, en ik heb nu zelf de Cisco... man, wat een onding, vergeleken bij die humax.

De Cisco heeft ook wel twee tuners, maar je kunt er niet twee uitzendingen tegelijk mee opnemen -- *alleen* opnemen & kijken. Zonde van je hardware zo. De menus zijn vreselijk traag en proberen mooie menu animaties te doen die de hardware niet goed kan tekenen... etcetera. Echt vreselijk. En die knoopcellen zijn helemaal idioot.
Ik heb verleden jaar UPC eruit gedonderd vooral vanwege hun settopboxen. Alleen maar problemen... Traag, vastlopers, telkens naar RTL 4 springen tijdens het zappen, vaak de hele initialisatie opnieuw moeten doen, etc., etc.. Ik was op laatst in staat om dat ***** ding door de ramen te smijten! :)
Ze zijn ontzettend gevoelig voor storingen die dingen, ze zijn van zichzelf al niet snel maar worden heel snel nog veel trager als de kwaliteit van het signaal net eventjes een paar procentjes minder is maar eigenlijk nog prima binnen de acceptabele marges ligt. Hier is de flat vorig jaar gerenoveerd en hebben we overal verse coax gekregen, apparaat werkt nu een stuk vlotter dan voorheen. Maar ook bijvoorbeeld die ouwe van mij had problemen, boel was aangelegd door een Ziggo installateur, maar die had de mantel van de kabel die de versterker ingaat een millimeter te ver ingeknipt waardoor er blijkbaar genoeg instraling ontstond om het apparaat te ontregelen. Heel gek iedere week ofzo begon het apparaat te knipperen en alle diensten weigerden te werken, alleen televisie kijken ging redelijk vlekkeloos. Dan deed je een reset was alles weer goed, week later weer hetzelfde verhaal... klinkt vergelijkbaar met jouw verhaal.

Ik zou daarom zeggen, loop al je kabels na en vervang ze desnoods. Helemaal nalopen vanaf de hoofdaansluiting. Maarrr aan de andere kant, wie weet is dit juist wel het probleem waar het om draait met die dingen, dat ze dus te gevoelig zijn voor een beetje ruis op het signaal.

Edit: Wat hieronder wordt gezegd is ook niet gek. Want die ab's kunnen idd een beetje gek doen als de batterijen wat minder worden... wie weet :)

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 13 augustus 2012 20:54]

telkens naar RTL 4 springen tijdens het zappen
batterijen van de afstandsbediening vervangen.
Dingen als een niet goed werkende EPG kan toch wel middels een firmware update opgelost worden? Als hardware matig dingen falen (bijv. HDD) dan zullen ze wel vervangen moeten worden. Vind trouwens dat Ziggo ook een lease optie voor decoders zou moeten starten. Voor veel mensen is de aanschaf van een ITV ontvanger toch een grote uitgave.
De settup boxen van ziggo zijn ook slecht , Cisco is gewoon heel slecht.Maar een pak goedkoper als een Humax.Je kan best gewoon een goede Humax of Samsung aanschaffen.Die Cisco rommel heb ik al lang weggegooit
Cisco is heus wel goed! Linksys is van Cisco en wij hebben een Linksys WRT54GL, super apparaat is het!
Dat er een cisco logo op staat betekend niet per definitie dat het goed is. Dit is niet te vergelijken met een router.

[Reactie gewijzigd door wootahH op 12 augustus 2012 11:31]

Cisco is heus wel goed! Linksys is van Cisco en wij hebben een Linksys WRT54GL, super apparaat is het!
Die linksys is van voor Cisco linksys overnam. Alle producten sindsdien zijn behoorlijk slecht. Daarnaast is die settop box een erfenis die Cisco heeft opgelopen toen het scientfic Atlanta overnam, die ze bedacht heeft en ontwikkeld heeft. Die waren iets beter. Wat Cisco er sindsdien van gemaakt heeft is niet enorm goed. Cisco heeft goede producten, maar dat zijn niet de dingen die de consument kan aanschaffen.
wat een onzin, die wrt54gl van jou was de laatste goede linksys die er gemaakt is.

ik heb er gehad uit de WRT320 serie, en dat ding is werkelijk te bagger voor woorden, een stabiele wifi verbinding over zowel de 2.4 als de 5.0 ghz mand is onmogelijk. langer dan een dag en het hele ding loopt gewoon VAST. ook de E series heb ik niets dan problemen mee gehad, voornamelijk de broadcom chip is RUK...

en dan nu even naar 'cisco is wel goed' ik heb met ECHT cisco spul mogen werken, en ook daar ben ik nooit heel gelukkig mee geweest... het goede oude cisco van vroeger, LONG GONE
Omdat jij toevallig net die ene goede router hebt die een dochterbedrijf ooit een keer per ongeluk geproduceerd hebt (ook vr de overname door cisco heb ik wel wisselende kwaliteit ervaren maar mogelijk was het gemiddeld wel beter), is het onmogelijk dat het moederbedrijf slechte producten maakt? Zo lust ik nog wel een paar redeneringen.

Bedenk daarbij ook dat Cisco zoals hierboven aangegeven ook met allerhande opgekochte productlijnen zit. Somige betere, die ze niet kunnen verbeteren zodat ze uit moeten kijken dat ze niet slechter worden, of slechtere die ze verbeteren of uitfaseren. Het is echt nog niet zo simpel om van een ratjetoe een consistente en goede productlijn over te houden.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 12 augustus 2012 14:47]

Ik weet niet hoe het met settupboxen zit, doordat je als particulier geen Cisco mediabox kopen kan. Maar weet wel dat Cisco juist een heel duur merk is en de meeste producten van Cisco zijn heel goed trouwens.
Dat Cisco die reputatie heeft, komt omdat ze het onderwijs zwaar sponsoren. De meeste MBO- of zelfs HBO-ICT'ers hebben op school geleerd dat Cisco goed en duur is. Dat er nog meer even goede of betere merken zijn, weten ze niet. Dat de reputatie van netwerkinfra niet hoeft op te gaan voor andere productlijnen, ligt ook niet voor iedereen voor de hand.

Slim bekeken van Cisco.
Ik twijfel er aan of het wel aan het Cisco produkt zelf ligt. Cisco is namelijk op het gebied van netwerken en signiaal overdracht een van de betere. Ik vraag mij af wat UPC of een ZiGGo met die apparaten uitspookt voordat ze naar de klant gaan. Als je er een slechte configuratiet in zet dan zal ook een Cisco produkt slecht werken. Natuurlijk kan er eens een verkeerde serie tussen zitten, maar in dit geval verdenk ik eerder de providers, Cisco enigszins kennende.
Zo kun je niet redeneren. De cisco wifi modems zijn wat betreft router functionaliteit prima, alleen er zit ook maar 1 antenne in tot 150Mbps. Niet echt geweldig als het om wifi signaal gaat. Sowieso is de interface identiek aan de ubee wifi modems, dus de vraag is hoeveel cisco werkelijk zelf aan deze apparaten bijdraagt/ontwikkelt en of er niet gewoon simpelweg een plakkertje opgeplakt wordt.
Ik denk dat je mij niet helemaal begrepen hebt. :) Ik bedoel Cisco produkten in het algemeen en niet alleen het consumenten spul, al-hoe-wel het Linksys spul ook uitstekend is over het algemeen.

Maar uit andere reacties heb ik inmiddels begrepen dat de algemene problemen voornamelijk voortkomen uit de firmware die een UPC of ZiGGo er zelf in drukken en daarnaast is er een badge geweest met een slechte serie tuners.

In het buitenland schijnt deze Cisco setupbox wel prima te werken, waar er niet zo ingrijpend gesleuteld is aan de firmware om de functionaliteit sterk terug te dringen. Met andere woorden de Nederlandse providers UPC en ZiGGo maken er weer eens een potje van. ;)

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 12 augustus 2012 13:54]

Wat of welke bedoel jij met "de" cisco wifi modems?

Deze?!?

Cisco maakt zoveel modems/routers, jij doet alsof ze maar n model hebben, of alleen single antenna modellen.

En dit artikel gaat over mediaboxen niet modems/routers.

[Reactie gewijzigd door i8086 op 12 augustus 2012 13:59]

"Cisco is namelijk op het gebied van netwerken en signiaal overdracht een van de betere"

Cisco is een groot bedrijf en hebben verschillende spullen in verschillende kwaliteit.
Niet alles van Cisco is top-notch.
Magoed, de providers fietsen er eigen firmware op en dat zal het ding niet minder gevoellig voor fouten maken.
Ik heb een Thomson Mediabox (zilver) het is dat ik niet op 20 hoog woon anders had ik hem allang op de keien gesmeten, jammer dat ze die ook niet ruilen. Hork van een ding
Als je problemen hebt met je Mediabox, dan geef je dat aan bij de storingsdienst. Mijn Thompson scart is ook vervangen na aanhoudenden problemen met Nick Hits. Heb nu een Cisco MB met hdmi :)

Als de gewone klantenservice niet voldoende soelaas biedt, vraag je naar Retention. Daar zitten de allround specialisten. Zij kunnen wat meer voor je betekenen indien nodig en hebben de wil om je te helpen (en te behouden).

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 12 augustus 2012 11:21]

Een retentie afdeling zijn geen allround specialisten. Het woord zegt het al, het is de afdeling waar je terecht komt als je het abonnement wilt opzeggen. Zodra je weg gaat verliest de provider inkomsten en willen ze behouden. "Ah, problemen met de ontvanger meneer? Smijt maar weg, u krijgt dit nieuwe luxe probleemloze modelletje gratis en voor niets als u het contract nog een jaartje verlengt". Daarom kunnen die meer dan de klantenservice, die worden betaald om dergelijke kosten voor de provider te voorkomen. Zolang je blijft ben je een inkomstenbron voor ze, pas als je vertrekt gaan ze rennen.
Ik heb al heel lang het probleem dat om de haverklap het beeld blokkerig wordt en even blijft hangen, na een harde tik in het geluid gaat het beeld dan weer verder. Elke keer geeft UPC hier een andere verklaring voor, zo zou het o.a. aan de kabels in huis liggen, of aan de contactdoos, of aan de bekabeling in de straat. Ook de mediabox is al eens omgeruild maar wel voor eentje van hetzelfde model dus dit zou e.e.a. kunnen verklaren.
Opvallende gelijkenis met mijn situatie. Aan de mediabox ligt het iig niet. Heb er inmiddels tal van versleten, ook van verschillende makelij. Mijn tweede mediabox vertoont op hetzelfde ogenblik dezelfde glitches...Tig X een monteur erbij gehad. Een enkele keer was [=leek] het probleem verholpen nadat hij ergens verderop in de straat een schakelkast een schop had gegeven, maar na verloop van tijd dook het probleem weer op. Overigens lijkt het bij warm weer veel erger te zijn. Ik woon in de Leidsebuurt in Haarlem.
KPN is dus toch niet zo slecht, al 4 jaar interactieve tv met thomson modem en motorola settopbox en nooit problemen tot nu toe..
Er zijn ook gerust mensen, net als jij, die bij UPC zitten en ook nooit problemen hebben. Wij hebben ook geen enkele klacht omtrent de diensten. Er wordt over het algemeen toch overdreven veel gegeneraliseerd.
Ik lees veel over problemen met de upc cisco epc3925 modem.
Veel klachten over de slechte WiFi...heb er zelf geen last van.
Sterker nog...het bereik is net zo goed als mn quadband d-link 855.
Toch heb ik het WiFi gedeelte in de upc modem uitgeschakeld en alles via de d-link laten lopen...alleen al omdat die wel tegelijk op de 2.4 en 5GHz band kan werken.
Ik heb mijn Humax weggegeven omdat ik het een waardeloos ding vond netals die oude 8455 die ook constant gezeur had en nu heb ik 2 x Humax 5200 en wat blijft dat een topapparaat. Geen warmte ontwikkeling, veel minder energieverbruik, betere afstandsbediening en interactieve tv die werkt via de ethernet etc. De voordelen van de Humax tov de Cisco zijn zo groot en dan maar doorgaan met die Cisco.