Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 86, views: 18.706 •

Apples spraakassistent Siri kan vanaf versie 6 van iOS ook overweg met locaties in de Benelux. Tot nu toe was het met Siri in Nederland en BelgiŽ niet mogelijk om naar restaurants in de buurt te zoeken, of bijvoorbeeld een route te berekenen.

De ondersteuning voor Nederlandse en Belgische locaties is niet gekoppeld aan de onlangs uitgebrachte versie 4 van de iOS 6-bèta, maar lijkt door Apple server side geactiveerd te zijn: in bèta 3 werkt het namelijk ook. In iOS 5 werkt de functie overigens nog niet, zo blijkt uit een snelle test.

Hoewel Siri nu op de hoogte is van gebouwen en locaties in de Benelux, kan de persoonlijk assistent nog niet overweg met Nederlandse spraakcommando's; alleen vragen en commando's in het Engels, Frans, Duits of Japans worden herkend.

De recensies van restaurants worden nog steeds opgehaald bij de Amerikaanse website Yelp, die niet erg veel recensies over Nederlandse bedrijven bevat. Of Apple in de toekomst samen wil gaan werken met Nederlandse recensiewebsites is nog niet bekend, meldt iPhoneclub.

Overigens lijkt iOS 6 over nog een nieuwe feature te gaan beschikken; dataoverdracht via bluetooth. In bèta 4 van het mobiele besturingssysteem is in het Privacy-menu een optie opgenomen voor 'Bluetooth Sharing'. Er wordt vermeld dat applicaties die toestemming hebben gekregen om bluetooth te gebruiken, dit ook in de achtergrond kunnen doen terwijl ze niet actief zijn. Misschien wordt het hier mogelijk om bijvoorbeeld foto's tussen twee iPhones uit te wisselen via bluetooth, al is dat met de huidige testversie van iOS 6 nog niet mogelijk.

Apples Siri in iOS 6 met Nederlandse locaties Delen via bluetooth in iOS 6

Reacties (86)

komt dan nu toch het delen via bluetooth..
Anno 2012 werd dat ook wel tijd. Ik heb alleen zo'n vermoeden dat alleen Apple producten onderling dit zullen ondersteunen.

Gelukkig waren er al 3th party apps.
Ik wil even reageren op je "delen via bluetooth" omperking, het is geen nieuws bluetooth is al langer achterhaald en traag / afstanden zijn te kort / fout gevoelig etc etc. En als ik het zo bekijk gaat hij zelfde lot tegemoet als infrarood toen de tijd. Er zijn ondertussen zoveel alternatieve methodes om je bestanden / data te delen.

Dan vraag ik me af: Sinds alle fabrikanten zo bezig zijn om hun toestellen zo klein / slim mogelijk te maken door allerlei dingen eruit te slopen (ruimte te besparen) Waarom halen ze deze niet weg?

[Reactie gewijzigd door Audipower op 7 augustus 2012 09:02]

Traag: mee eens.
Korte afstand: dat is juist de kracht, het is niet bedoeld als wifi-tegenhanger.
En foutgevoelig, daar kan ik het niet mee eens zijn. In de begintijd wel, maar tegenwoordig is het bij mij nog nooit fout gegaan.


Bluetooth is ontzettend energiezuinig, en heeft als voordeel dat het al jaren in ongeveer elk mobiel apparaat toegepast wordt. Bestanden delen met je telefoon van 10 jaar oud is bij wijze van spreke mogelijk (waar zou je dat willen, maar toch!)

Op locaties waar even geen internet beschikbaar is, is BT een snelle manier om bestanden te kunnen delen. Omdat 'we' zo gewend zijn aan het e-mailen van een bestand doet de gemiddelde mens dat waarschijnlijk sneller dan een BT verbinding opzetten. Apple kennende zal de manier waarop de verbinding gemaakt wordt waarschijnlijk erg gebruiksvriendelijk zijn, waardoor het niet veel tijd hoeft te kosten.


Wat betreft je edit: Bluetooth chips zijn waanzinnig klein in vergelijking met 'soortgenoten'. Slopen zou raar zijn, de meeste carkits werken ook met BT waardoor dit in principe alleen een softwarematige toevoeging zal zijn.
Exact, en Apple is het laatste jaar vrij actief geweest om in al hun apparaten BT 4.0 in te bouwen, wat o.a. dingen als de Pebble-watch mogelijk maakt omdat het veel energie zuiniger is.

Het zou mij niet verbazen als Apple met een dergelijk idee als de Pebble Watch komt, niet exact dit, maar bv. het bellen via je iPad als je iPhone verbonden is of iets in die trant.

Daarnaast is in iOS6 de BT-switch in het hoofdmenu gezet, waar het eerst wat verder weggestopt zat. Het is onvermijdelijk dat Apple Ūets van plan is met Bluetooth en ik denk niet dat het bestandsoverdracht is, maar iets nieuws...
Omdat 'we' zo gewend zijn aan het e-mailen van een bestand doet de gemiddelde mens dat waarschijnlijk sneller dan een BT verbinding opzetten. Apple kennende zal de manier waarop de verbinding gemaakt wordt waarschijnlijk erg gebruiksvriendelijk zijn, waardoor het niet veel tijd hoeft te kosten.
Als je een bestand wil delen via bluetooth is al niet moeilijk.
Beide bluetooth aan en zichbaar uiteraard. selecteer het bestand(en) delen met bluetooth, selecteer de andere telefoon klaar(, met eventueel een beveiligingscode).

Ik vind dat al erg gebruikersvriendelijk en veilig.
Wat kan Apple hier aan verkorten zonder veiligheid in te leveren en het is al net zo simpel als een mailtje sturen of via whatsapp.
En als het om meerdere bestanden gaat dan wint bluetooth het al direct. Ik zie mezelf niet even een paar honderd foto's mailen. BT zet je aan en na een tijdje staan de foto's op de PC. En dit werkt ook bij oude telefoons van mjin kinderen waarvan het USB kabeltje allang kwijt is.
De meeste draadloze barcode lezers gebruiken ook bluetooth, en daar kun je nou niet echt een hoge foutgevoeligheid bij gebruiken. Het bereik van bluetooth is trouwens helemaal niet zo slecht, als er verder niks tussen zit zoals dikke muren kun je makkelijk 50+ meter afstand bluetooth gebruiken afhankelijk van de sterkte van de zenders.

Dit heb ik zelf getest en je hebt zelfs speciale lezers met een bereik van 100 meter.
Traag hoeft ook niet eens. Sinds BT3.0 biedt BT de mogelijkheid om de bulk-transfers via wifi te laten gaan. BT wordt dan gebruikt voor het opzetten en beheren van de (tijdelijke) verbinding. Zero config voor de gebruiker.

En traag of niet, voor mij is dit gewoon must-have technologie in een mobiel apparaat. BT is gewoon ongeŽvenaard als het aankomt ad-hoc opuitwisseling van bestanden, visitiekaartjes, tethering, audio, etcetc. Voor simpele filetransfers is volledige pairing sowieso onnodig. Kies bestandje, kies doel-apparaat en gaan. Dat Apple het niet ondersteunde was voor mij meer dan voldoende reden om Apple links te laten liggen.
Omdat bluetooth heel veel gebruikt wordt in combinatie met andere toestellen, zoals headsets of in de wagen. Zeker voor mensen die veel op de baan zijn is dat een noodzakelijk item.
En weet dat bluetooth veel goedkoper is dan WIFI. Dit maakt voor een smartphone niet veel uit, maar voor fabrikanten van accessoires zeker wel.
Het punt is dat er al altijd een bluetooth chip in heeft gezeten en ze simpelweg deze functionaliteit niet compleet beschikbaar hebben gesteld.
Inderdaad. Alleen al voor bellen en muziek in de auto is het echt perfect. Bluetooth is de enige manier waarop muziek van mijn iPhone in de auto kan luisteren waarbij binnenkomende telefoongesprekken ook nog eens fatsoenlijk worden afgehandeld.

Dat is dan tevens het enige wat mijn iPhone met Bluetooth kan Łberhaupt. Maar het is wel prettig dŠt het kan :)
Zo achterhaald vind ik het niet en ik persoonlijk vind bluetooth toch erg handig.
Mijn carkit werkt perfect met mijn iPhone.
Op welke andere manier zou ik anders mijn contacten moet zien in mijn auto? met een kabel? draadloos is makkelijker.. Via wifi dan? ik heb zelden een auto gezien met wifi.

Het delen van foto's e.d. ben ik met je eens dat dat makkelijker kan. Ik zelf doe dit altijd via whatsapp. Wel ben ik van mening dat de kwaliteit dan achteruit gaat vanwege het comprimeren. Via bluetooth zou dat theoretisch niet zo zijn. Uiteraard kan je ook een foto oid e-mailen, echter vind ik dat veel meer tijd kosten.

Ik geloof niet dat bluetooth snel zal verdwijnen, ook niet omdat dit nog gebruikt word voor draadloze toetsenborden en muizen.
En dan is Bluetooth nog nodig voor een zeer kleine groep waar bijna iedereen de iPhone gebruikt: mensen met een visuele beperking. Voor hen is er weliswaar VoiceOver, maar dat is lastig met typen. Blinden gebruiken bij hun iPhone vaak een brailledisplay en/of los toetsenbordje en dat gaat via Bluetooth. Nogmaals, een kleine groep maar voor hen is dit een noodzakelijke feature op de iPhone.
Het gaat ook om het filesharen via Bluetooth. Dat de carkits dit inderdaad nog gebruiken is evident.
In de reactie van Tsupport gaat het over het volledig uitslopen van BT...
Wat een crap, bluetooth al heel veel gebruikt voor het doorsturen van foto's, filmpjes.
Werkt met alles, behalve apple devices...
Er zijn ondertussen zoveel alternatieve methodes om je bestanden / data te delen.
Vroegah hadden we onbeperkte databundels, tegenwoordig niet en is elke MB die je kan besparen mooi meegenomen. En wat als je in het buitenland zit en een foto wilt delen met een vakantie genoot? Ik zat toen de iPhone 3GS top of the bill was in het buitenland en al mijn vrienden hadden nog van die elcheapo toestellen. Echter konden die allerlei bestanden uitwisselen en ik met mijn toen "state of the art" telefoon kon maar doelloos kijken en met grote schaamte zeggen dat mijn telefoon dat niet kon. Nee, bluetooth is in mijn ogen lang niet dood en is wat mij betreft voor korte afstanden een beter alternatief dan 3G en Wifi.
Waarom niet weghalen? Voor mij 1 woord: (Bluetooth) carkit... ik vind het met mijn mobiel in mijn zak en in de auto erug makkelijk!
Ik weet niet wanneer jij voor 't laatst naar de BlueTooth specificaties hebt gekeken, maar sinds 3.0 is die snelheid vrij hoog, namelijk 24Mbit. En dat is prima, er vanuit gaande dat je geen films van meerdere Gb's gaat delen.
Met 4.0 is er nog meer functionaliteit bijgekomen, onder andere het BLE (Bluetooth Low Energy) en verbeteringen.
Bron

Bovendien wordt bluetooth nog veel gebruikt. Zelf gebruik ik het voor bluetooth audio (werd gek van brekende kabels), zowel op straat als in de auto, waar ik ook handsfree bel.

Werd tijd dat Apple dit mogelijk maakte. Vraag me af hoe revolutionair ze het gaan noemen :P Kan ik voortaan ook gewoon foto's sturen naar iPhone gebruikers :)
BT is voor een telefoon nogal essentieel als je een carkit wil gebruiken. Je beperkt je mogelijkheden enorm als je geen BT op je telefoon hebt. Voor andere zaken gebruik ik BT inderdaad nooit.

Al helemaal niet voor het delen van bestanden. Dat kan met mijn Galaxy Nexus ook door hem met de achterkant tegen een andere telefoon te houden (Beam: NFC + Wifi) of via Wifi/3G... Of met het good-old USB-kabeltje waar je hem ook mee oplaadt.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 7 augustus 2012 11:28]

Wow, Bluetooth sharing. Dat deed ik voor de laatste keer volgens mij 5 jaar geleden.

Wie wacht daar nu nog op, met NFC, WiFi en snel internet binnen handbereik?
Wifi-direct is inderdaat een mooie oplossing, alleen zal bluetooth altijd nodig blijven aangezien alle soorten wifi op bluetooth gebaseerd zijn.
Nee hoor wifi-direct gebruikt GEEN BT, daarbij onder android heb je Beam en dat werkt via NFC en Wifi dus ook zonder BT...
Bluetooth is wel makkelijk voor Audiostreams en dat soort zaken, maar filesharing? Daar heeft men toch zoveel andere handige dingen voor gevonden, dan moet je toch bekennen dat met juist die Bluetooth functie je een beetje achter de feiten aan loopt...?
WiFi op Bluetooth gebaseerd? Ze delen hooguit dezelfde frequentieband.
dus als jij met je iphone een foto gemaakt heb van je broer/zus die lekker zit te kluiven op een kippeboutje bij de plaatselijke verkoper en hij wil die foto ook graag hebben ga jij de foto lekker msilen via 3g? op dat soort momenten zie ik juist de mogelijkheid van BT.
Wnatsapp of iMessage is daar juist ideaal voor:)
Beiden gaan via internet en dat is het juist. Tegenwoordig hebben we allemaal datalimiet en zou bluetooth erg van pas komen als je even snel een foto wilt delen met een naast zittende.
Ik weet niet hoe enorm veel data jij gebruikt, maar met een limiet van 1 GB/maand kan ik bijna 4 keer zoveel data verstoken als ik nu daadwerkelijk verbruik. Die ene foto, of zelfs 100 foto's slepen mij niet over mijn limiet.
Daarnaast kan je al langer met verschillende apps, waaronder Apple's eigen iPhoto, foto's versturen via bluetooth.

Daarnaast kan je met iPhoto op iPhone/iPad geniale gallery's samenstellen.

http://www.apple.com/ipad...apps-by-apple/iphoto.html

Die je vervolgens kunt mailen naar iedereen waarvan jij wil dat ze de foto's zien/hebben.
Dat is iets wat je na je vakantie doet en niet tijdens, dus internet is dan ook geen probleem.
Gewoon even je email uitwisselen.

Dan erbij bewaar je je vakantie foto's mag ik hopen niet alleen op je telefoon? Dus zo'n probleem lijkt het mij niet om op het moment dat je je telefoon aan je pc hangt om foto's terug te zetten ook even de foto's uit andermans gallery door te bladeren.

Ik zie het probleem iig niet en heb geen behoefte aan bluetooth filetransfer. Er zijn inmiddels vele verschillende wegen die het makkelijker maken om files over te zenden en managen dan Bluetooth.

[Reactie gewijzigd door 254370 op 7 augustus 2012 13:07]

Ik weet niet hoe enorm veel data jij gebruikt, maar met een limiet van 1 GB/maand kan ik bijna 4 keer zoveel data verstoken als ik nu daadwerkelijk verbruik. Die ene foto, of zelfs 100 foto's slepen mij niet over mijn limiet.
Jij != rest van de gebruikers. En sowieso zou ik de MB's van mijn dataverbinding niet willen spenderen aan het sharen van foto's als het ook makkelijk lokaal kan tussen twee devices die dicht bij elkaar zijn .
Daarnaast kan je al langer met verschillende apps, waaronder Apple's eigen iPhoto, foto's versturen via bluetooth.
Ja, alleen tussen iDevices. Niet iedereen heeft een idevice dus in praktijk is deze onbruikbaar als de persoon in kwestie geen idevice heeft.
Die je vervolgens kunt mailen naar iedereen waarvan jij wil dat ze de foto's zien/hebben.
Dat is iets wat je na je vakantie doet en niet tijdens, dus internet is dan ook geen probleem.
Gewoon even je email uitwisselen.
Daar gaat het niet om, het gaat mij er om dat je even snel bestanden kan uitwisselen tussen meerdere toestellen als je samen op het terras zit of iets dergelijks zonder tussenkomst van Internet. Zelfs de meest elcheapo toestellen van een paar tientjes kunnen dit. Waarom kan een "state of the art" iPhone dit niet? Mailen is leuk maar ook hiervoor heb je internet nodig en aangezien er niet overal wifi is spendeer je MB's voor foto's sharen wat niet nodig zou zijn geweest als het mogelijk was om bestanden te verzenden via bluetooth.
Dan erbij bewaar je je vakantie foto's mag ik hopen niet alleen op je telefoon? Dus zo'n probleem lijkt het mij niet om op het moment dat je je telefoon aan je pc hangt om foto's terug te zetten ook even de foto's uit andermans gallery door te bladeren.
Dit is niet relevant. Het gaat niet om het managen van bestanden via bluetooth/telefoon, het gaat er om dat ik ter plekke zonder internet bestanden kan uitwisselen als ik daar de behoefte en mogelijkheid voor heb.

Echt ongelofelijk om te lezen dat niemand van de apple gebruikers even vermelden dat filetransfer via bluetooth handig was geweest maar gelijk met tig tegenargumenten komen om apple te verdedigen.

[Reactie gewijzigd door magnifor op 7 augustus 2012 14:23]

De Cloud vind ik nu eenmaal praktischer aangezien het alles in sync houdt. 1 keer uploaden, oneindig delen, altijd beschikbaar.
In tegenstelling tot BT filetransfer waar ik per persoon die ik bestanden wil versturen dit telkens opnieuw moet doen ipv alleen per mail toestemming geven om iets te bekijken/downloaden.
Alles wat ik vroeger per BT deelde staat tegenwoordig in de Cloud en dat werkt voor mij nu eenmaal prettiger.

Over MB's internetgebruik; ik gebruik (270 MB) maandelijks bijna twee keer zoveel als de gemiddelde Nederlander gebruikt (150 MB).

http://mobiel.nu.nl/pda/Tech/380732-web.html

Mobiel foto's versturen is dus voor de doorsnee gebruiker geen probleem.
Tja, als jij al 5 jaar een iphone hebt, is het niet moeilijk dat het al 5 jaar geleden is dat je BT sharing hebt gebruikt he! In dat geval kon/mocht je het gewoon niet meer gebruiken in die laatste 5 jaar.
En toch mis ik het absoluut niet, een foto e-mailen/whats-appen/bumpen/tjirpen is vaak vele malen sneller dan mij ooit is gelukt via bluetooth. En natuurlijk zal NFC straks nog wat breder opgepakt worden. Waarom zouden we dan nog met device pairing, trage snelheden etc moeten werken.

Destijds was het erg raar dat Apple dit niet deed, al is het duidelijk dat ze copyright problemen moeten/willen voorkomen. Maar dat was in de tijd dat Whatsapp nog niet bestond, dataplannen toch een stukje duurder waren en niet iedereen al een smartphone had en MMS een doorbraak probeerde te maken.
Als iemand naast me zit ga ik echt niks via internet naar die persoon sturen, dat is behoorlijk onzinnig, een foto wil ik dan misschien nog mailen maar meer dan dat gaat toch echt via lokale overdracht met BT of wifi, of zelfs een kabel...
maar als die persoon een iPhone heeft ga je dat gewoon mailen, kleine kans natuurlijk ;) Persoonlijk zou ik het het s-beamen }>
En dat is sneller dan sturen via Whatsapp?
Het is zwaar overroepen, data overdracht via BT. BT is daar in de eerste plaats ook nooit voor gemaakt.

Als je data overdracht wil doen gebruik je toch gewoon wifi.

Het wordt mijn inziens enkel gebruikt en in de spotlights gezet door iOS tegenstanders. Net zoals Multi-tasking zolang het stokpaardje was.
Zo 1 keer per jaar staat men moeder aan de deur met de vraag of ik een foto die ze op haar feature phone heeft genomen kan afdrukken of mailen naar iemand anders. Het toestel heeft enkel 2G en BT. Wat denk je dat dan de eenvoudigste en goedkoopste manier is om die foto eraf te krijgen? Juist ja, even naar mijn eigen telefoon doorsturen via BT en van daaruit via wifi/3g verder naar de pc of mail.
Heb ik een dik jaar terug ook gehad, geen wifi in de buurt, slechte 3g ontvangst. Wat doe je dan? Bluetooth gebruiken, het is een mooie fallback.
Ik ben geen iOS tegenstander. Vind Apple producten juist erg mooi, leuk, handig etc. Maar te duur, dus heb ik ze niet.

Ik wist niet dat er geen bluetooth overdracht mogelijk was, dus je opmerking gaat voor mijn zeker niet op. Het verbaast me overigens wel. Maar ik begrijp ook dat er 3rd party apps zijn (zie reactie: renedis, dinsdag 7 augustus 2012 08:49)
Ik mis het eigenlijk ook niet echt. Als ik files wil benaderen/sharen op mijn iPhone gebruik ik doorgaans Dropbox of WhatsApp. Desnoods kan ik nog mailen natuurlijk. Maar toch prettig dat het kan.

Op mijn oude mobieltjes gebruikte ik het ook weleens om muziek met vrienden te delen, maar nu doe ik dat maar gewoon via Spotify of Youtube. Als ze iets willen 'hebben' regelen ze het zelf maar ;)
En dan ben je op vakantie zonder wifi. En dan? Bluetooth delen mag dan redelijk op zijn retour zijn, geheel nutteloos is het bij lange nog niet. Ook nu nog regelmatig hier in gebruik.
En dan ben je op vakantie zonder wifi.
komt dat nog voor dan?

Ik schop m'n foto's sowieso naar m'n laptop, maar goed dat zijn ook aardig grote mormels. ( 21 MB per stuk, minimaal ). Vanaf daar gaat de boel naar m'n NAS en via photostream naar m'n andere Mac zodra ik weer WiFi heb. (daar zorg ik altijd voor, desnoods via een lokaal gehuurd MiFi device)

Maar misschien ben ik dan wel weer iets teveel een nerd :)

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 7 augustus 2012 10:52]

Gewoon een simpel kabeltje? Ook veel sneller, trouwens.
Bluetooth in iOS 6 heeft weinig van doen met foto's of bestanden uitwisselen waar het bij de tweakers altijd om te doen is (ooit iemand zien doen?). Het zal gebruikt gaan worden voor de NFC mogelijkheden van Bluetooth icm met de nieuwe Passbook app.
Ja hoor. Met mijn broer op stap met zijn en mijn kids. De mooiste foto's die we hebben gemaakt op de middag, delen we via bluetooth. Natuurlijk tijdens de alsluiter van de dag, pannekoek of pizza! Handig, snel genoeg (direct delen, trek er 10 minuten voor uit) en goedkoop (geen data verbinding nodig).
'Delen via Bluetooth' klinkt toch echt als het versturen van bestanden en niet als de (eventuele) NFC mogelijkheden van Passbook.
Ik vraag me wel af hoe de uitspraak van bepaalde dingen moet gebeuren. Als Siri niet in het nederlands gaat uitkomen, zal dit niet echt veel toegevoegde waarde hebben, en zal het niet veel gebruikt worden volgens mij.
Nederlands gaat wel komen. Apple heeft aangegeven dat het eind 2012 of in 2013 komt. Aangezien Apple nu steeds meer Nederlandse functies aan het toevoegen is met Siri (eredivisie bijvoorbeeld) zal het denk ik uiterlijk begin 2013 komen
zie ook nieuws: Apple: Siri werkt voorlopig nog niet in het Nederlands
dat weet ik, ik wil maar zeggen, ik had het liever omgekeerd gezien, dus eerst int nederlands, dan die 2 extra functies. Veel huidige functies vind ik zeer handig, maar bijna onbruikbaar omdat ze int engels zijn (zeg eens 'read my text messages'), zou zo handig zijn als ik aant lopen ben, maar ik versta er echt niets van :-))
Ik vraag me wel af hoe de uitspraak van bepaalde dingen moet gebeuren. Als Siri niet in het nederlands gaat uitkomen, zal dit niet echt veel toegevoegde waarde hebben, en zal het niet veel gebruikt worden volgens mij.
als je goed engels kunt spreken, kun je om Siri's taalgebrek heenwerken vaak.
Licht off-topic: weet iemand of Nederlandstalige spraakherkenning meestal correct werkt bij mensen met een Vlaams accent?
Het gaat om de uitspraak. Dus een licht accent is geen probleem. Sommigen spreken echter geen verstaanbaar Nederlands en noemen dat een accent.... 8)7 Tja, wanneer het net zo klinkt als Fries of Limburgs (net zo onverstaanbaar) dan werkt het natuurlijk niet.

Een accent, zoals bijvoorbeeld Amsterdammers die zeggen 'son' in plaats van 'zon', moet te bevatten zijn. Ook al klinkt het wel als een splaakgeblek.
iPhoneclub meldt ook dat Apple Youtube niet meer standaard mag leveren in hun OS, omdat de licentie verlopen is. Google zal zelf een Youtube app beschikbaar maken in de app store.

De browser versie werkt trouwens ook gewoon prima :-)

*Edit*

Ah zie dat er al een nieuwspost over was, sorry...

[Reactie gewijzigd door Katth op 7 augustus 2012 09:15]

Met die bluetooth overdracht komen ze echt veel te laat.
Iedereen is nu terug van vakantie en heeft zin portie ergernis alweer gehad hoor.

Erg toch, mensen ontmoeten op vakantie en zelf foto's maken, ze dan even via bluetooth willen overzetten en dan mag het niet van apple.
Best jammer, ik ben nu nog bezig om alles te uploaden en te versturen terwijl je emt bluetooth na 1 uurtje terassen klaar was geweest.

En apple bied gewoon geen alternatieven. Ik heb ook nog foto's via de USB op een tab gezet, dat kan bij apple ook niet.
Hoe kun je op vakantie dan foto's uitwisselen? internet is er niet / nauwelijks..

Slecht doordacht, die hele iphone.
Slecht doordacht, daarom verkoopt Apple er ook zoveel... Verwar jouw persoonlijke afkeer van Apple nou eens niet met 'de absolute werkelijkheid' (whatever that may be)
goede verkoop betekent niet dat alle functies goed doordacht zijn. en als ik zijn verhaal lees lijkt het mij dat hij vanuit eigen ervaringeigen iphone) praat en dus beter doordacht als jou reactie.
Ik citeer: "slecht doordacht, die hele iphone". Dat is natuurlijk een belachelijk statement als je alleen een issue mbt data-overdracht aanstipt...
Een kind van 5 kan met die iphone/ipad werken, en zelfs photo's aan oma bezorgen, zonder tussenkomst van een volwassene.

Met die smartphones / andere tablets waar je een sd kaart of usb stick kunt inpluggen, daarmee kan een kind van 5 dat niet.

Dus ja gans dat concept van de iphone is vrij goed doordacht, een kind kan letterlijk de was doen.
ach ja?

jij loopt bij je oma naar binnen en zet je foto's even via de icloud op haar ipad?

toevallig heeft mijn oma net een nieuwe tv met usb poort.
telefoon aan de usb poort en lekker door de foto's bladeren.

Scluit je een iphone aan op de usb poort gebeurt er helemaal niks, fijn hoor zo'n alleskunner!

@zkotz
ik gebruik mijn telefoon vaak om foto's te maken en om bestanden mee te nemen.
Zet jij de iso's van server 2008 en windows 7 maar eens op je telefoon.
nee, dan kun je wee rmet losse usb sticks gaan lopen.

En ik vind het gewoon fijn om alles snelin een overzicht te kunnen zien. 1 zakelijke en 1 prive homescreen, met 2 veegjes heb ik de mail, agenda, openstaande taken, weer, laatste fb bericht, nieuws en de tijd gezien.
en dan weet ik ook nog hoe ver mijn accu leeg is en of ik meldingen heb, allemaal in 1x op het scherm.

en zo zijn er talloze voorbeelden waarvan ik er dan voor de volledigheid 1 zal noemen.
Ik stuur je en mail met een link, jij klikt die link aan. Hoe kom je weer terug bij de mail?
android -> terug knop drukken
iphone -> homeknop drukken, emailapp opzoeken en openen
en zo zijn er talloze voorbeelden waarvan ik er dan voor de volledigheid 1 zal noemen.
Ik stuur je en mail met een link, jij klikt die link aan. Hoe kom je weer terug bij de mail?
android -> terug knop drukken
iphone -> homeknop drukken, emailapp opzoeken en openen
Dubbelklik op de homeknop, emailapp aanklikken (eerste icoon in de balk)

iPad: swipe met vier vingers van links naar rechts.

Maar natuurlijk is zeiken op het feit dat een iOS apparaat maar ťťn navigatieknop heeft nog steeds interessant. O wacht.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 augustus 2012 11:07]

Multitouch swipe naar links op de iPad.
Zijn er nog mensen die hotels zonder wifi boeken? Als je geen 5 sterren hotel neemt is het meestal zelfs gratis...
er was wel wifi hoor.
§5,- voor 2 uur 2mbit snelheid voor max 1 apparaat.
tijd stoppen ging niet en werd geboekt op je kamernummer.

dit heb ik dus niet gedaan.

en waarom zo moeilijk doen als het gewoon gemakkelijk kan. bluetooth werkt overal ter wereld.
dit heb ik dus niet gedaan.
Logisch, maar alle hotels - zelfs de 5 sterren - die ik tot nu toe geboekt heb hadden allemaal gratis WiFi.

Het appartementje wat ik in Kyoto huurde voor een paar dagen had zelfs een razendsnelle glasvezel verbinding (en WiFi)
dit was 5 sterren.
maar trouwens, we zaten niet in hetzelfde hotel.
en de 100kb verbinding in de stad zelf was niet erg geschikt.
dit was 5 sterren.
Geen goeie 5 sterren dan. Je moet echt opletten, want d'r zitten soms echt oplichters tussen. Marriot is ook 5 sterren, maar ik zou het ze echt niet geven.
dit was een hotel groep van 5 verschillende hotels.
de groep was 5 sterren, maar ons hotes waren er maar 5.

we mochten ook overal gaan eten en drinken, ja zag echt wel het verschil met de 5 sterren.
(die waren ook §250,- per persoon duurder)
OffTopic ;-)
Ze zullen er echt wel recht op hebben. 'we plaatsen een k#t TV in de kamer en een El Cheapo Fohn in de badkamer en hoppa, weer een ster erbij' maar toch....

[Reactie gewijzigd door 162481 op 7 augustus 2012 11:00]

Erg offtopic inderdaad.

Nou, in de regel gaat 't wel wat verder dan dat hoor. Meestal hebben het aantal sterren vooral betrekking tot vloeroppervlak kamers, kwaliteit van het bed, goeie sanitaire voorzieningen en hoe goed het eten is. Zelfs de goedkopere businesshotels in Osaka hebben wel een goeie flatscreen aan de muur hangen, dus ook daar zit 't 'm niet echt in qua sterren.
waarom?

menu -> delen -> bluetooth -> alles selecteren -> telefoon van Jan-> uurtje later, overdracht voltooid.
heb ik het geregeld voordat ik het vliegtuig instap naar huis.
waarom dan moeilijk gaan down met uploaden en alle omslachtige dingen?

Precies, en dat vind ik echt vreselijk. Ik wil mijn foto's zelf op het toestel hebben en overzetten naar de pc.
Niet ergens via een of andere hoekieboekie server laren overhalen.
Dat is me ook allemaal te omslachtig, ik pak de usb kabel, steek hem in en ga naar de map. kopieeren plakken en klaar.
en hoe gemakkelijk is jou manier? lukt dat ook in 2 handelingen? of moet je dan eerst overal accounts aanmaken?

Met de iphone is bestanden uitwisselen een factor 50 moeilijker geworden. Ik zie mensen gewoon even een bestandje delen via BT of wifi.
Mensen met een iphone moeten dan weer mailtje maken foto toevoegen bla bla bla.

gemakkelijk en eenvoudig, dan kent een iphone niet. Als je eraan gewend bent is het misschien snel gedaan, maar sonder internet kun je vrij weinig met een iphone als je iets wilt uitwisselen!
jij loopt toch echt veel moeilijker te doen (of te omschrijven) dan het is op een gemiddelde smartphone hoor. Maar op een smartphone heb je doorgaans al die accounts al, die hoef je niet nog eens los aan te maken vaak. (smartphone gebruikers zijn doorgaans best actief op social media)

Foto's op mijn telefoon zijn automatisch geshared met mijn computers, en de kans dat ik iemand die naast me zit via BT een foto wil sturen is op z'n zachtst gezegt nihil te noemen.
Ik wordt helemaal weg gemod door al die mensen niets met hun smartphone kunnen, zijn deze tweakers echt zo ouderwets allemaal?

Arjan, tuurlijk gaat alles automatisch, maar hoe leg je dat deze mensen uit, deze mensen denken nog in geheugen kaartjes als harddisks en fysieke bestanden met rechten uitdelen enzo, die snappen niets van bestanden delen en automatische uitwisseling via claud enzo.
Is die bluetooth opwaardering niet enkel, omdat ze airdrop op ipad en iphone zouden kunnen ondersteunen ? Ander nut zie ik er echt niet van in. Maar 't zou makkelijk zijn, een ipad met airdrop.
Airdrop werkt via WiFi, niet via BT, voor zover ik weet. Ik heb nergens BT aanstaan, maar Airdrop werkt zodra ik WiFi aan heb.

van wikipedia:
AirDrop is a Wi-Fi ad-hoc service in Apple's Mac OS X Lion 10.7. Using AirDrop, you can share files with other computers which also have AirDrop installed without the need of a Wi-Fi network or any configuration and without the need of USB mass-storage devices.
thnx, ik heb het nog nooit gebruikt. Dus had er me ook niet in verdiept hoe het werkte.

[Reactie gewijzigd door subnet 12 op 7 augustus 2012 11:33]

SIRI zal nooit gaan werken hier, vooral omdat Yelp gewoon geen Nederlandse gegevens heeft, en ik ook niet het idee krijg dat daar verandering in gaat komen. In de states krijg je voornamelijk veel commerciŽle aanraders over SIRI, maar toch wel handig als je te dom of te lui bent om zelf wat te zoeken.

Ben best benieuwd of je met iOS 6 via Spotify en dergelijke liedjes kan zenden over bluetooth, dat mis ik nog best. Ik ga beta 4 zeker proberen nu, en daarna weer terug totdat na september de final iOS 6 komt. Van mij mogen ze al die standaard Apps als Youtube eruit halen, beter dat gebruikers Facebook, Google Maps/Tele Atlas, Twitter en Youtube gewoon zelf installeren. Ik ben toch wel een voorstander van een kaal OS, en zelf installeren wat een gebruiker nodig heeft.
Yelp heeft wel Nederlandse gegevens. De site is nu ook beschikbaar volledig in het Nederlands. Gaat dus wel komen.
Dit lijkt mij geen nieuwe feature maar een simpele privacy setting zodat je het kunt disablen.

Apps kunnen al via Bluetooth sharen naar andere iOS devices, zie iPhoto bijvoorbeeld.

http://www.macworld.com/a...os_in_iphoto_for_ios.html

[Reactie gewijzigd door 96284 op 7 augustus 2012 10:47]

Nu nog ondersteuning voor nederlands.
Wat een waardeloze non discussie waar veel mensen zaken brullen die gewoon niet waar of volledig off-topic zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013