Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 216 reacties, 40.128 views •

Apple heeft in het afgelopen kwartaal ongeveer 35 miljoen iPhones en bijna 12 miljoen iPads verkocht. Daarmee nam de verkoop van iPhones en iPads vergeleken met een jaar eerder toe met respectievelijk 88 en 151 procent.

Tevens maakte de fabrikant bekend 4 miljoen Macs te hebben verkocht in het afgelopen kwartaal, een kleine toename vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. De daling in de iPod-verkoop bleef doorzetten: er werden 7,7 miljoen stuks van verkocht, een daling van 15 procent vergeleken met een jaar eerder.

Vergeleken met het kwartaal voorafgaand aan de afgelopen drie maanden daalde de verkoop van iPhones en iPads: toen werden er nog respectievelijk 37 miljoen en 15,4 miljoen van verkocht, wat een record betekende. Waarschijnlijk lagen verkopen toen hoger door de feestdagen, waarbij veel mensen zichzelf of anderen een gadget cadeau doen.

Apple lanceerde het afgelopen kwartaal een nieuwe versie van zijn iPad. Het was al bekend dat deze goed verkocht: de fabrikant maakte namelijk eerder al bekend dat er nog nooit zoveel tablets werden verkocht kort na de release. In de eerste drie dagen lag het verkoopaantal al op 3 miljoen stuks.

In het afgelopen kwartaal maakte Apple 11,6 miljard dollar winst op een omzet van 39,2 miljard dollar. Ook dit betekende een stevige toename vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

Reacties (216)

Reactiefilter:-12160178+192+213+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Het is altijd wel leuk om op een site als Tweakers kritiek op Apple te lezen. Meestal kom je redeneringen tegen als: de producten zijn te duur, want een gelijkwaardige Windows-laptop is x,- goedkoper. Wat houdt gelijkwaardig in? Dezelfde hardware (als in: dezelfde interne componenten)? Misschien vind je dat soort laptops inderdaad. Maar wat je niet vindt, is een laptop die je dezelfde complete ervaring geeft als een Apple laptop. Mensen zijn emotionele wezens (sommigen dan); het gaat ze niet alleen om functionaliteit, maar ook om het gevoel dat ze bij een laptop krijgen. Net zoals je werkomgeving benvloedt hoe productief je bent.
Er zijn een boel mensen die zweren bij de degelijkheid van een Thinkpad, maar ik vind het foeilelijke apparaten en zou er nooit een willen hebben. Ik heb niets tegen Windows, dat voorop gesteld. Ben ik een fanboy? Ik weet het niet. Misschien. Ik kan me wel vinden in de designfilosofie van Apple. Zowel in de werking van hun software als in de vormgeving van de externe hardwarecomponenten.
Het is naar mijn mening ook niet juist om te stellen dat mensen het zelf schuld zijn als hun pc traag wordt na verloop van tijd; dat is ook het hele punt dat Apple maakt of wil maken. Zij nemen de verantwoordelijkheid. Je hoeft geen technicus te zijn om een Apple laptop te gebruiken, en probleemloos te blijven gebruiken, met na een jaar nog precies dezelfde ervaring als toen je 'm net kocht. Ik heb een heleboel Windows desktops en laptops in mijn leven gehad. Bij geen enkele was de ervaring zoals die bij mijn Macbook Air is. En ook mijn ervaring was dat Windows vertraagde na enkele weken tot maanden. Zowel in het gewone gebruik als in de opstart-tijd. Ik zie mezelf toch echt niet als een gemiddelde gebruiker, en heb behoorlijk verstand van op zijn minst de softwarematige kant van de Windows-computer. Dat kan het probleem dus niet zijn.
Ik denk dat je, als je met een open blik een Apple systeem gebruikt, je niet meer terug wil naar Windows zo snel als je eenmaal gewend bent geraakt aan de overstap. Het enige dat je tegen kan houden is de prijs, die je dus niet alleen betaalt voor de hardware of de software, maar ook voor iets psychologisch genaamd de gebruikerservaring. Als je dat hocus pocus vindt is dat natuurlijk je goed recht, maar ik vind het nogal kortzichtig om Apple gebruikers af te doen als dombo's die niet nadenken over hun aanschaf en maar gewoon kopen zonder verstand van zaken--zich laten verleiden. Er komt wel wat meer bij kijken dan dat. In ieder geval voor een deel van de Apple gebruikers.
Grappig dat ene post die praat over te snel veralgemenen zelf ook bijna uitsluitend veralgemeend.

-Nee niet alle (of bijna alle) kritiek op apple is puur "te duur" er is veel inhoudelijke kritiek, OSX en apple hardware is verre van perfect .

-Niet elke windows PC word trager na een tijd, niet elke OSX device blijft even snel gedurende jaren. heb ene Ipad 1 die amper nog vooruit te branden is, die is nu 2 jaar oud. Mijn vrouw haar 2 jaar oude android smartphone is sneller dan ooit onder ICS .

-Niet iedereen die ooit OSX of iOS gebruikt wil nooit meer terug, ik heb beide staan en mijn volgende aankoop zal terug een windows PC zijn. "Once you go mac you never go back" is en blijft een mythe (zelfs nadat apple alles doet om je vast te binden aan hun ecosysteem).

-En nee prijs is niet het enige waar mensen naar kijken, de mythe dat iedereen eerst naar OSX kijken maar uitsluiten wegens te duur en pas dan "gewone" PC's is en blijft ook fout. Mensen kopen voor een veelvoud aan redenen niet apple producten, meer/zelfde functionaliteit voor zelfde/lagere prijs, design,imago, past nit in hun situatie, ... net zo goed dat mensne apple producten kopen voor iets anders dan design .

Er zijn veel goede producten (en ook veel slechte) bij alle fabrikanten maar dat is veelal redelijk persoonlijk .
Het verbaasd mij behoorlijk dat de aantallen van de iphones tov de ipad zo ongelovelijk uit elkaar liggen.
Ik vind zelf de concurrentie op de telefoon markt vele malen groter dan op de tablet markt.
Er zijn diverse android toestellen die ik persoonlijk net zo fijn zo niet fijner vind werken.

Op de tablet markt hadden ze al een fikse voorsprong en dat is alleen maar groter geworden.

Is er bekend wat apple per gebied verkoopt?
Als ik om me heen kijk, krijg ik sterk de indruk dat we in nederland niet 3op1 lopen wat betreft iphone's tov ipads.
In de conference call is aangegeven dat $7,9 mrd omzet uit de regio Greater China (China, Hong Kong, Taiwan) wordt gehaald. Dat is 20% van de omzet. Dat terwijl in China zelf wordt de nieuwe iPad nog niet verkocht. China groeit nog steeds zeer hard. Ter vergelijking: vorig jaar was Brazili en China goed voor 25% van de omzet van Apple.
Niet alleen groeit de markt in China hard, Apple producten zijn er ook duurder. (Net zoals ze in EU vaak iets duurder zijn dan in de VS.)

Dit geld overigens niet alleen voor Apple. Ook merkkleding, Starbucks en andere luxe items zijn duurder. Percentueel gezien zijn de meeste Chinezen arm, maar in absolute aantallen zitten er enorm veel miljonairs en mensen met een bovengemiddeld inkomen.
Per gebied maakt Apple niet bekend, maar je kunt de iPhone niet met de iPad vergelijken.

Ten eerste heeft iedereen een telefoon en dat worden steeds vaker smartphones. iPads zijn meer gezinsapparaten zoals computers dat ook zijn.
Daarnaast worden iPhones vaak met subsidies verkocht bij abonnementen wat ze (ogenschijnlijk) goedkoper maakt en een makkelijkere investering.

Ik sta er echt van te kijken dat Apple zoveel iPads verkoopt als je beseft dat het product nog maar twee jaar op de markt is. Tel daarbij op dat de concurrentie eerder over honderdduizenden spreekt dan miljoenen en het succes is nog duidelijker.
Het hele Apple merk is gewoon een religie geworden. Laatst in de consumentengids een duidelijk overzicht van vertrouwen in consumenten telefoons. Zie link onderaan.

Wat blijkt, de gemiddelde telefoon/smartphone van ( Nokia/HTC/Samsung/Blackberry) 39 % tevredenheid. Apple`s iphone, 70 %. Dit verschil kan niks anders aangeven dan dat mensen super enthousiast zijn over een product, ondanks hun perikelen met het apparaat. Zo slecht zijn de samsungs/Nokia/siemens van deze wereld niet.

Het gaat er meer om dat mensen door dik en dun een Apple willen hebben omdat ze erbij willen horen, of omdat ze hebben horen zeggen dat Apple het merk is, of omdat ze simpelweg Apple enthousiast zijn.

En ja, ik heb ook een Apple Ipod, puur en simpel omdat mijn Pioneer autoradio alleen maar is voorbereid op Apple devices. Pioneer AVH-6300.

Desalniettemin kan ik stellig zeggen dat geen andere applicatie dan Itunes mijn computer zo vaak overlast veroorzaakt. Applicatie hangt, constante gedrang om updates, slechte performance, irritante afspeellijsten, etc.

En nee, Apple is geen wereld product, en als mensen aan een apparaat wennen zullen ze ongetwijfeld zeggen dat het het meest makkelijke apparaat ter wereld is, maar in mijn ogen is nog steeds Apple en hype/religie.

Al met al, kudo`s voor een bedrijf wat een religie kan opbouwen vanuit een merk, maar het is en blijft simpelweg een device.

http://www.fuckitall.nl/apple.jpg
Wat een onzin zeg! Je hebt notabene zelf de cijfers van een onafhankelijk objectief onderzoek, en alsnog gebruik je het om ongefundeerde kritiek op Apple te spuien. Bekijk je eigen link eens en je ziet de verklaring achter alles: Apple-gebruikers zijn extreem tevreden! Dt is de reden waarom Apple zo goed verkoopt, dat is de reden waarom mensen door dik en dun Apple willen, dat is de reden waarom mensen 's nachts voor de winkels liggen.

Dat heeft niks met 'religievorming' of 'erbij willen horen'/status te maken, Apple is populair omdat mensen heel tevreden zijn. Alle andere kritiek op Apple-gebruikers die je aanvoert zijn ongefundeerd en gebaseerd op onderbuikgevoelens.
Denk dat je het voor de winkel liggen erbuiten moet laten, dat zijn imho gewoon 8)7 .

Voor de rest geef ik je wel gelijk, en het lijkt me nu juist een kenmerk van een religieuze (in dit geval blijkbaar anti) dat elk gegeven, elke statistiek en elk wetenschappelijke conclusie gebruikt kan worden om het eigen gelijk te onderbouwen (veronderstel is dat het onderzoek het omgekeerde uitwees? Dan was deze statistiek waarschijnlijk gebruikt om hetzelfde punt te maken).
Wat een onzin zeg. Als we dat religie/sekte-praatje er even buiten laten heb je simpelweg een statistiek waaruit blijkt dat Apple-gebruikers veel tevredener zijn dan klanten van de concurrent. Meerdere onderzoeken wijzen dat uit overigens.

Dat is gewoon een hele positieve statistiek. Als jij je in allerlei bochten wilt wringen om dat uit te leggen als religieus gedrag of andere onzinnige dingen moet je dat vooral doen, maar het slaat he-le-maal nergens op.

Het is heel simpel:
1. Apple maakt goede producten (recensies wijzen dat uit)
2. Consumenten kopen deze producten massaal (de kwartaalresultaten wijzen dat uit)
3. Consumenten zijn heel tevreden (onderzoeken wijzen dit uit)

Dat zijn de feiten. Allerlei andere onzin als "Apple-gebruikers zijn arrogant" of "Apple-gebruikers zijn domme mensen die alles kopen waarop een Apple-logo staat" of wat dan ook is gewoon ongefundeerd geneuzel.

Ik vind het erg vreemd dat op Tweakers er zo snel kritiek wordt geuit op mensen die gewoon tevreden zijn met hun Apple-product. Waarom moet je je verantwoorden voor je aanschaf? Als ik een MacBook Pro wil kopen voor 1500,- en deze alleen voor Facebook gebruik moet ik dat toch lekker zelf weten? Dan ben ik echt niet meteen dom of naef, net zoals miljoenen andere klanten dat niet zijn. Aan alle Tweakers daarom de oproep: focus je liever op de feiten i.p.v. onderbuikgevoelens.

[Reactie gewijzigd door TMC op 25 april 2012 09:34]

Ben het helemaal met je eens dat je moet doen wat je zelf wil. Maar als je een MacBook Pro wilt kopen van 1500 om alleen voor Facebook te gebruiken, dan val je wat mij betreft toch echt in de categorie dom (of de categorie rijk en ik weet niet wat ik met m'n geld moet doen).

Koop een 2e hands laptop (100 ??), Linux distro erop en Facebooken maar...

En als je het dan over feiten wil hebben:

iOS -> gelijk te gebruiken; Linux -> eerst zelf installeren (informatie verzamelen)
iOS -> intuitief te gebruiken; Linux -> al eens met Windows gewerkt, kom je er wel uit

Je zal dus iets meer tijd kwijt zijn voor de Linux variant. En qua gebruikerservaring?? Die lijkt me voor beide systemen gelijk, wanneer je alleen maar FaceBook gebruikt. Safari openen of Firefox lijkt me nou niet echt een openbarende ervaring!! Dus ja, 1400 meer betalen voor iets wat precies hetzelfde doet, is best dom (en nee!! das geen feit, maar een nuchtere constatering...)
Waarom zouden mensen mooie kleren kopen als ze toch allen maar lopen en zitten, wie koopt er nou weer een broek van 100 euro terwijl je voor 7,50 bij de hema een polyester ding kan kopen waar je even goed in kan lopen en zitten.

Een macbook pro is gewoon een prachtig en degelijk in elkaar gezet ding en op de nieuwe ultrabooks, die overigens ook erg duur zijn, na vele malen mooier en steviger in elkaar gezet dan de plastic meerderheid.

Ik zou zelf nooit 1500 euro neerleggen voor een macbook tenzij ik geld over had, maar als je het over intelligentie hebt moet je niet andere mensen als dom weg zetten en vervolgens een rant houden over hoeveel beter je zelf je spullen uit kiest.

De echte apple fanboys zijn misschien arrogant en irritant, maar de grote apple krakers zijn zeker net zo erg.
Ik denk dat de clue is dat Apple zijn producten niet alleen als functioneel apparaat op de markt zet maar ook als een merk. Heel slim, en zolang ze niet te ver achter gaan lopen op de huidige techniek zie ik het succes niet veranderen. Ik denk dat ze het op dat gebied ook steeds beter doen, de 4S heeft zeker geen slechte specificaties en ik ben ook erg benieuwd wat de volgende versie zal zijn.
LOL,

een iPhone 1st gen gebruikservaring vergelijken met huidige telefoons slaat natuurlijk nergens op. We zijn ondertussen 4 versies van het OS verder. Zullen we dan voor Android vergelijkingen de HTC G1 gaan gebruiken?
Apple gebruikers zijn inderdaad extreem tevreden. Hun doelgroep zijn mensen die een voorgekauwd goed werkend, easy-to-use product willen met een flufje statussymbool. Prima toch? Als techneut wil ik zelf bepalen wat ik met mijn hardware wil en kan en kies daarom voor Samsung / Android
Sorry, maar ben jij een gelukkig mens? Ik bedoel als je zo verzuurt bent over een succesvol merk, waar liggen jou belangen dan? Iedereen moet toch zelf weten wat die leuk vind? Jij kan toch niet voor een ander bepalen waar hij zijn tevredenheid op baseert? Ik ben van een iphone 3g naar een 4 gegaan en mijn volgende telefoon wordt zeker weer een Apple, zo ben ik ook een gebruiker van een iPad.
Nu jou quote "Het gaat er meer om dat mensen door dik en dun een Apple willen hebben omdat ze erbij willen horen, of omdat ze hebben horen zeggen dat Apple het merk is, of omdat ze simpelweg Apple enthousiast zijn."
hmm grappig dat jij voor anderen bepaald waarom zij iets kopen en of gebruiken, ik ben gewoon meer dan tevreden over deze producten, mag dat van jou? of bestaat dat niet :+
Ben hartstikke gelukkig mens, en iedereen mag natuurlijk kiezen wat ze kopen, feit is alleen dat Apple in mijn ogen een religie is dan dat de waarde/prestatie van het product +_35 % beter is dan alle andere devices die er zijn.

Ik bepaal ook absoluut niet wat andere mensen moeten kopen, anders zouden de cijfers er wat anders uitzien ( grapje ) :)

Mijn mening is ook dat Apple enthousiasten proberen anderen te overtuigen Apple producten te kopen terwijl ze nieteens weten wat de specs zijn, kijk daar wordt ik een beetje moe van,

Ik raad ook niet constant mensen aan een sgs II te kopen, omdat het zo geweldig is. Helaas heb ik vice versa de ervaring wel omdat er veel Apple enthousiasten in de vriendengroep zitten die dit wel bij mij doen.

Desalniettemin zoals reeds eerder vermeld in het artikel hierboven heb ik wel respect hoe Apple van een device een religie maakt ( mijn mening). Of heb jij mensen al in de rij zien staan voor een SGS II ? of aankomende SGS III.
?

Al met al mag iedereen natuurlijk kopen wat die wil, echter naar mijn mening is Apple een hyped /religieus merk geworden.

This is my opinion and my opinion only.
"Mijn mening is ook dat Apple enthousiasten proberen anderen te overtuigen Apple producten te kopen terwijl ze nieteens weten wat de specs zijn, kijk daar wordt ik een beetje moe van, "

Zijn specs belangrijk dan? Hoeveel kilo kan jouw bank hebben? Wat voor processor zit er in jouw televisie? Hoeveel gram suiker zit er in de pot chocoladepasta in de kast?

Specs zijn leuk voor die 0,1% tweakers maar de rest van de bevolking wil gewoon spullen die doen wat ze nodig hebben.
Ja dat zijn ze wel, van te weinig USB poorten over "waarom ververst safari op mijn ipad de tabs steeds als ik erin wissel" tot geen hdmi uitgang .

Specs do matter, meestal beseffen de mensen dit niet maar dat is iets anders.
Mensen beseffen pas iets als het een rol gaat spelen in hun leven he. Dus je spreekt jezelf tegen met dat besef-gedoe.
Heb zelf een iPad en ben van mijn iPhone 4 naar een lumia 800 gegaan, maar als ik mijn iPad met een transformer vergelijk dan ben ik best blij met mijn iPad. iOS en Windows Phone geven mij een goede gebruikerservaring en dat is waar Andries een beetje in achter blijft naar mijn mening.
Apple is idd. een religie: anders kun je die verzuurde haat-reacties tegen Apple niet verklaren denk ik. De Apple-bashers die in iedere Apple-eigenaar een dom schaap zien, zijn even vervelend als de Apple-fanboys die halve dagen in de Apple-store rondhangen en overmatig dwepen met hun Apple producten.

Maar laat ik je zeggen: ik heb een iPhone 4 en een iPad 2. Gewoon omdat ik het prima producten vind, omdat ik iOS lekker vind werken en omdat ik er nooit problemen mee heb.
Heeft NIETS te maken met 'religie' of 'onnadenkend nalopen'. Persoonlijk hoef ik (momenteel) geen Android, maar als een ander product me in de toekomst beter bevalt dan Apple, dan koop ik dat. Windows maakt een goede kans als WP8 goed ontwikkeld wordt en op goede hardware beschikbaar komt.
Onzin praat en de consumentengids lees ik al niet ... blablabla net de prive/story.

Ik koop Apple producten:
- Het werkt uitstekend;
- Stabiel en robuust;
- Werkt zeer productief en met plezier;
- Design - iedereen let op design;
- Beschikbare software en hoe dit aansluit op elkaar;
- Bedieningsgemak combinatie software en hardware;

Niks geen religie, voor de iPhone gebruikte ik het ook al.
De reden ik Apple ben gaan gebruiken omdat ik van Windows heel bewust af wilde en Linux niet het alternatief was voor mij (daarbij vind ik Linux wel degelijk een goed product).

Ik heb er geen dag spijt gehad van de keuze omdat ik tevreden ben!
Ga ik dit vergelijken met de ontevredenheid over Windows computers, dan heb ik voor mij zelf de juiste keuze gemaakt.

Ik ben niet overgehaald door reclame of wat dan ook.
Ik ben overgehaald omdat ik niet tevreden was met hetgeen waarmee ik werkte.

Onzin praat als hype of religie, te duur gaat er bij mij absoluut niet in.
Geef gewoon eens toe dat men goede producten maakt, want dan maken ze nou eenmaal en dat doet men al jaren.
Okay, dus de nieuwe iPad verkocht binnen drie dagen zo'n 3 miljoen stuks..
Terwijl er in een heel kwartaal er 4 miljoen verkocht?!

Verder vind ik de totaal behaalde winst vrij hoog in vergelijking met de omzet.

Edit: @hier onder, sorry, ik was het woord "macs" er vergeten achter te zetten.
De verbeterde versie:
Okay, dus de nieuwe iPad verkocht binnen drie dagen zo'n 3 miljoen stuks..
Terwijl er in een heel kwartaal er 4 miljoen Macs zijn verkocht?!
Is dat niet weinig?

Verder vind ik de totaal behaalde winst vrij hoog in vergelijking met de omzet.

[Reactie gewijzigd door Zerfox op 24 april 2012 23:59]

In de eerste 3 dagen verkocht Apple 3 miljoen iPads en in het hele kwartaal (=2 weken, het kwartaal duurde nog maar 2 weken na de introductie van de nieuwe iPad) heeft het 12 miljoen iPads verkocht.

De winst is ook 94% hoger inderdaad en die was al enorm hoog.

Hoe je het ook bekijkt, daar is maar 1 woord voor. Ongelofelijk!

@hieronder dat is natuurlijk ook zo, terechte opmerking. Het is daarentegen natuurlijk ook zo dat doordat mensen wisten dat er een nieuwe iPad aan kwam de aankopen van de oude een stuk zouden zijn afgenomen. Desalniettemin moet jouw uitleg er sowieso bij :)

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 24 april 2012 23:37]

Ongelofelijk ja, maar iets genuanceerder zoals jij het hier voordoet: In de maanden vr de introductie van de Nieuwe iPad werden er natuurlijk ook al iPads verkocht. ;-)
Apple doet het goed, en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken, dus: respect!
In het hele kwartaal zijn er 11,8 verkocht. Net bij de Q&A werd zelfs bevestigd door Peter Oppenheimer dat Apple ze zo snel mogelijk maakt als ze kunnen om aan de vraag te voldoen.

En nog even in context hoe goed de iPad het doet;
Tim Cook: "We've sold 67 million total iPads. In context, it took us 24 years to sell that many Macs, over 5 years for that many iPods and over 3 years for that many iPhones."

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 24 april 2012 23:28]

Okay, dus de nieuwe iPad verkocht binnen drie dagen zo'n 3 miljoen stuks..
Terwijl er in een heel kwartaal er 4 miljoen verkocht?!
Even beter lezen: 4 miljoen Macs, 12 miljoen iPads.
nee, 12 miljoen Ipads verkocht in een heel kwartaal. Er zijn 4 miljoen macs verkocht in het kwartaal
Er zijn 12 miljoen iPads verkocht afgelopen kwartaal. Die 4 miljoen waren Macs.
ja je krijgt ze zelfs bij oxxio stroom leverancier gratis in je handen geduwt.

apple is puur marketing (lees: nike)

zeer duur maar de productiekosten zijn niks nada.

ik geloof deze cijfers maar al te graag..
gefeliciteerd nerds...
/sarcasm: dat verklaart natuurlijk waarom andere fabrikanten al hun spullen voor de helft van het geld kunnena anbieden zonder in te moeten boeten aan kwaliteit?

oh wacht dat kunnen ze niet.
en toch niet genoeg verkocht :) het blijft een bedrijf met aandeelhouder die alleen maar winst willen zien.
tja, in welk bedrijf wil de aandeelhouder geen winst zien 8)7 . Apple is tot voor kort zelfs een buitenbeentje geweest want het heeft voor de eerste keer sinds lang nog eens een dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders
Ik verbaas me wel over die ipods, ik ken niemand die zo'n ding nog gebruikt.
Een daling van 15% vind ik dan nog netjes.

[Reactie gewijzigd door Simball op 24 april 2012 23:31]

Voor bijvoorbeeld hardlopen worden die kleine nog ontzettend veel gebruikt. Werkt prima.
Ja, maar dat kan toch net zo goed met je Android smartphone? Ben je nog bereikbaar ook, of als er iets gebeurd... Bovendien heb je al een Galaxy Gio voor minder geld dan een Nano.

Is die te groot? Er zijn zt MP3 spelers net zo groot als een Nano maar meerder malen goedkoper.

Ik zal niet weten wat je met een iPod moet vandaag de dag. Maargoed, ze zijn er genoeg, jongeren die de hele dag zitten te pingen op hun Blackberry maar toch ook nog een smartphone experience willen, dat kan met een iPod Touch natuurlijk.
Wat uiteindelijk je voordeel is? Twee apparaatjes meeslepen waarvan n niet altijd netwerkverbinding heeft, en nog meer geld kwijt ook... laten we het er maar op houden dat niet iedereen een Tweaker is...

[Reactie gewijzigd door Richh op 25 april 2012 01:12]

Wat moet je met een Android smartphone als je alleen je loopprogramma wil luisteren. Daar gebruik ik een iPod Shuffle voor. Handig met een clipje eraan gewoon aan de broek vastmaken. Weegt niets, voel je niet en hij doet het altijd met een simpele druk op de knop. En als die dan per ongeluk eens valt dan pak je hem gewoon weer op en hij doet het nog steeds. Ik zou niet weten wat ik met een Android smartphone moet ik heb al een iPhone.
Wat moet je met een Android smartphone als je alleen je loopprogramma wil luisteren. Daar gebruik ik een iPod Shuffle voor. Handig met een clipje eraan gewoon aan de broek vastmaken. Weegt niets, voel je niet en hij doet het altijd met een simpele druk op de knop. En als die dan per ongeluk eens valt dan pak je hem gewoon weer op en hij doet het nog steeds. Ik zou niet weten wat ik met een Android smartphone moet ik heb al een iPhone.
Jij loopt ook rond met met een aparte telefoon, aparte e-reader, aparte electronische agenda, aparte videospeler en aparte handheld console?

Ik heb het niet over Android phone VS iPod, maar over telefoon vs. losse mp3 speler...waarom zou je gaan rennen met een telefoon n een mp3 speler als je beide kan integreren(en ook kan horen of je gebeld wordt)? Of je moet gaan altijd hardlopen zonder telefoon ofc, dan is er nog een argument voor te vinden...
Waroom zou je gaan hardlopen met een telefoon? Dat lijkt me heel oncomfortabel. Als ik ga hardlopen laat ik de telefoon natuurlijk thuis.
Dus ja, enkel een simpele mp3 speler als een iPod Shuffle heb ik bij me.
Het formaat is voor mij slechts 1 punt. Andere redenen voor mij om een iPod te overwegen:

- Ik loop vaak op plekken die niet erg veilig zijn. Ik heb liever dat iemand een Nano uit mijn handen grist en wegrent dan mijn Galaxy Nexus.

- Ik wil nog wel eens de AUX aansluiting in the auto gebruiken om MP3 te luisteren. De telefoon moet ik bij het uitstappen dan weer loskoppelen en in mn zak steken. Ik wil immers niet zonder telefoon zitten en ben wederom bang voor diefstal. Een Nano kan ik lekker laten hangen zonder me er al te druk over te maken.

- Hoewel MP3 luisteren niet zo heel veel verbruikt kan de capaciteit van mijn telefoon nooit groot genoeg zijn. Als aparte MP3 speler levert me toch een beetje capaciteit op.
Ik neem aan dat dingen zoals de iPod touch ook onder iPods vallen. Die zijn volgens mij redelijk populair onder mensen die een iPhone te duur vinden maar wel de spelletjes ed willen.
Ik zie genoem mensen om me heen die een iPod Touch hebben. Verschillende redenen. Omdat het een goedkooper alternatief is als je wel met iPhone apps wil werken/spelen, maar een iPhone te duur vindt. Of de telefoonfunctie niet belangrijk vind.
Volgens mij is de iPod touch erg populair in de categorie 10-18, waarbij kinderen geen abonnement mogen afsluiten. Hij staat niet zo in de spotlights, maar denk dat hij stiekem toch gewoon erg goed verkoopt.
Zo, ruim 11 mld winst pakken in een kwartaal...

Bij aantal verkochte ipad's ben ik wel benieuwd naar verhouding ipad2 / ipad3. Slimme move om de ipad2 100 dollar / euro goedkoper te maken, er is weinig markt voor budget-tablets.
mijn god de winst die overblijft op de iphone en ipod is enorm. Dit is gewoon 30% netto winst en dat is veel voor elektronica. Ze houden bijna 200 euro per iphone of 150 euro per ipad over. Dit zijn betere marges dan vodafone verdient aan een klant die een gratis iphone krijgt die men binnenhaalt met aan abo rond de 25-30 euro of wat de Mediamarkt er nog aan kan verdienen.

Moet zeggen dat is pas kapitaal binnenhalen voor die Apple boys, Heb gewoon wat tegen Apple maar dit is gewoon cashen dankzij al die mensen die gewoon netjes betalen voor een smartphone. Netjes _/-\o_

En dat is allemaal exclusief reclame, transport en de 120 dollar arbeidsloon voor de chinese arbeider die een hele maand mag werken.

[Reactie gewijzigd door nlb op 24 april 2012 23:41]

Sjezus... Ongelooflijk knap hoe een bedrijf telkens haar eigen absurde grenzen kan verleggen. Geen enkel ander bedrijf lukt dit. In 2010 hadden ze een omzet van $65 miljard, in 2011 $108 miljard, en nu, na de eerste drie maanden van 2012, zitten ze al op $39,2 miljard... bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.

En de winst blijft maar stijgen, en zal ook niet stoppen, want de ipad 3 heeft nu nog meer troeven voor op de concurrentie (het retina scherm) en een nieuwe iphone komt in het najaar uit, met een nieuw design ook nog. Ik ga ook nog een nieuwe ipad kopen, heb lang genoeg gewacht op het geklooi van de android fabrikanten op het gebied van tablets. Vergeleken met de android tablets is de nieuwe ipad helemaal niet zo duur meer. Ik bedoel: een 32GB ipad of transformer prime voor ong. 600 euro? Voor m'n smartphone blijf ik nog wel even bij android, vindt de xperia's toch net beter all-round dan de iphones. Blijf het jammer vinden dat de android fabrikanten niet zo grote stappen maken op tablet gebied als ze op smartphone gebied doen. Maar begin mei wordt er meer bekend, als samsung zijn SIII en nieuwe galaxy tab laat zien... Tot die tijd domineert de ipad gewoon de tablet markt totaal.

Ben benieuwd hoe lang ze deze groei weten vol te houden. Blijft toch absurd dat de ipad nog sneller verkoopt dan de ipods en zelfs iphones... Ben benieuwd met wat voor producten ze nog meer komen.
Enorme winst ja, en dan nog maar in het 1ste kwartaal van dit jaar.
met de komende nieuwe Macbook's (Ivy bridges), gerucht rond de iPad mini, iPhone 5, lijkt het alleen nog maar te kunnen stijgen in de volgende kwartalen.

'had ik maar' aandelen gekocht van Apple in '98 :-(
Maar ja, was 'Apple-boy' zonder geld toen.
Nu Apple-boy met relatief gezien wel geld (4 nieuwe Mac's in huis voor mij alleen - shame shame) maar nu zijn de Apple aandelen niet te betalen. :-(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True