Hoofdcategorieën
Device Settings

Bijenkorf gaat gouden iPhone verkopen

Door Arnoud Wokke, zaterdag 18 oktober 2008 15:04, views: 50.000

De Bijenkorf gaat mobiele telefoons verkopen. Vanaf dinsdag is een gouden versie van de iPhone 3G te koop. Ook gaat de winkelketen een nieuw luxe merk telefoons verkopen en gepimpte versies van andere telefoons.

Gouden iPhoneDe Bijenkorf heeft niets bekendgemaakt over prijzen van de nieuwe telefoons, die vanaf dinsdagavond in de winkel liggen. De winkelketen heeft ook niet bekendgemaakt welke telefoons er in gepimpte versies te koop zullen zijn, behalve de gouden iPhone.

Naast de gepimpte telefoons krijgen toestellen van het luxe merk Bellperre een plekje in de schappen van het warenhuis. Bellperre maakt luxe telefoons in diverse kleuren. Door het design zal de prijs hoog liggen, maar de specificaties wijzen op een mid-rangetoestel: het beeldscherm meet twee inch en heeft een resolutie van 176 x 220 pixels. De telefoon draait op Windows Mobile Standard, zonder touchscreen. Het toestel weegt 120 gram en is 15,5 millimeter dik.

Telefoons verkopen is voor de Bijenkorf geen nieuwigheid. De winkelketen werkt al samen met Belcompany en in het verleden hebben winkels van de Bijenkorf incidenteel luxe edities van bepaalde toestellen voor een beperkte periode verkocht. Het is wel de eerste keer dat de Bijenkorf permanent toestellen gaat verkopen.

Bellperre luxe telefoons
Volgende 10:26 Eerste Nokia N-model met oled-scherm over twee weken te koop
Vorige 14:24 Sony Ericsson gaat deel modellen niet meer maken
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Die gouden iPhone hoorde ik al van tijdens een omroep van RET openbaar vervoer Rotterdam. Als je er soliciteerde kon je er eentje winnen of zoiets.

wel cool, k vraag me af hoe duur ze idd zouden zijn/worden. en vooral, hoe ze eruit zien. het plaatje is nl van een 1ste gen Iphone.

Dat is het ook.. tot nu toe mag alleen T-mobile exclusief de iPhone 3G leveren.. denk niet dat Bijenkorf een contract heeft gesloten in stilte om de 3G versie te mogen verkopen.

Quote vanuit het artikel:

"Vanaf dinsdag is een gouden versie van de iPhone 3G te koop."

Intertoys gaat in November ook iPhone 3G verkopen.

En de apple shops verkopen ook al een tijdje iPhone 3Gs.

Alle iPhones moeten verkocht worden in combinatie met een t-mobile abbonement. Maar wie de toestellen verkoopt maakt weinig uit.

Lijkt me dat Apple shops geen afspraken met apple nodig hebben om een eigen product te leveren...

Maar als T-Mobile een exclusief contract heeft getekend met Apple, waarin staat dat zij de enigen zijn die iPhones mogen leveren, dan zou Apple zich wel aan zijn eigen contract moeten houden.

Alleen dat hebben ze dus niet gedaan.

Blijkbaar is dat niet gebeurd, T-Mobile heb nu het alleenrecht om abbo's te verkopen voor de iPhone, en dat enkel T-Mobile's simkaartjes werken. Waar die iPhone vervolgens verkocht wordt maakt niet zoveel uit. Zag het ding laatst ook in een foldertje van de Belcompany...

Belcompany verkoopt 3G's met een T-Mobile-abbo

raar dat dit soort practijken zomaar kunnen - ik dacht dat kopelverkoop in nederland niet mocht.

Grappig, toevallig zag ik vandaag een keer een advertentie hier of daar voorbij komen waarbij de iPhone aangeboden werd bij een niet-T-Mobile abonnement. (ik meen een Telfort-abo)

Sta je dan in je RET pakje met je gouden iPhone. :+

strak in het pak om in elkaar geramd te worden voor je gouden telefoon.... :X

Gek dat mensen hier zoveel meer voor willen betalen. Ik vind ze persoonlijk zelfs erg lelijk. Denk dan ook niet dat hier een echt grote markt voor is...

Nee, maar het gaat in dit geval al helemaal om uiterlijk, mode, laten zien dat je veel geld hebt, etc. Dat is ook de reden dat het bij de Bijenkorf ligt, het is eerder een sieraad. Lelijk, ja vind ik ook, maar dat blijft smaak.

Tsssk, dan verbiedt Apple die dure "ik heb geld teveel" applicatie in hun software shop, gaan ze dan zelf zoiets verkopen.

denk niet dat dit officieel van apple komt.

Misschien hier niet, maar in Las Vegas of andere steden/staten waar de kleren/gadgets de man "maken", is het ze genoeg geld waard.

Onderschat de groep niet die het kan betalen en er heel veel voor over heeft om met zo'n ding op social events gezien te worden.

Grote markt hoeft ook niet, op één zo'n ding zit meer marge dan op twintig Omnia's - Diamonds (leuke opmaat voor Bijenkorf-editie :D ) en wat dies meer zij.

Nederlanders zijn veel nuchterder in dat soort zaken

tuurlijk.

vandaar dat de Miljonairs fair in Nederland is bedacht. Laten zien dat je geld hebt is toch (voor een bepaalde groep mensen) echt heel belangrijk.

Ja ja, en daarom zitten ook massa's mensen met een schuld van ettelijke tienduizenden euro's omdat ze boven hun stand leven voor de buitenwereld :z

Daarom komen er in de PC Hooftstraat ook alleen maat buitenlanders.



beetje lullige manier van posten, maar je hebt wel gelijk met krap 1mln euries, (die je uit je huis of uit de loterij hebt gehaald) ben je nog een miljoenair of iig niet in die zin dat je dat systeematisch zult blijven,

ik bedoel stel je koopt een nieuwe auto gewoon een degelijke mercedes van een duizend of 60 (echt veel is dat niet als je gewoon een goede bak wil). en je wilt 'ns gewoon 3x per jaar op vakantie - je weet wel skien, zomervakantie en nog ergens een weekendje parijs, new york of iets van die strekking. en je doet wat van die kleine dingetjes, is je geld toch ECHT zo op als je salaris niet minstens op of rond de 1MP zit.

uiteindelijk kun je best wat geld op de bank hebben, maar een beetje miljoenair ziet zń geld gewoon groeien zonder dat ie daarvoor 5jaar met een nokia hoeft te doen.

Ja, die Bellperre telefoons vind ik, zo van een plaatje gezien iig, ook erg lelijk. Een design uit de jaren 90 ofzo? Heb nog even het artikel op de site zelf gelezen, en er blijkt nog windows mobile op te draaien ook. Hoezo exclusief? Als er iets eenheidsworst is, is het MS software wel. Heb je net 1000+ euro neergelegd voor een 90's-look telefoon met diamanten en gouden randjes, ziet de besturing er exact hetzelfde uit als de telefoon van je collega. Alsof je in een Lexus rijdt met het interieur van een peugeot 206 :+

Wat ik uit het artikel niet opmaak is of je dan ook een abo (T-mobile?) moet afsluiten. Lijkt me eigenlijk niet, maar staat me bij dat T-mobile als enige de iphone mocht verkopen.
Uit http://www.t-mobile.nl/iphone/faq.html: "Kan ik de iPhone3G ook los kopen?"
Nee, de iPhone is straks exclusief bij T-Mobile verkrijgbaar in combinatie met een van de drie speciale iPhone abonnementen van T-Mobile.

Verder neem ik aan dat het om het Goldstriker model gaat. Prijs ook daar nog niet bekend.
http://www.goldstriker.co.uk/phoneslides/iphone.html

[Reactie gewijzigd door vanoijen op zaterdag 18 oktober 2008 15:17]


De iPhone wordt inderdaad alleen in combinatie met een T-Mobile abbonement verkocht, maar volgens mij kunnen andere winkels wel de iPhone verkopen, als het maar met een T-Mobile abbonement is. De Apple-reseller hier in de buurt verkoopt ook de iPhone (i.c.m T-Mobile).

Intertoys

volgens mij niet meer...

Dat is toch parallelimport?

Het viel me trouwens laatst al op dat ze bij de Bijenkorf de iPhone 3G ook gewoon verkochten met Relax, Flex en My Faves abonnementen ipv de speciale T-Mobile iPhone abonnementen... Mag dat?

Uit de T-mobile faq (http://www.t-mobile.nl/iphone/faq.html)

Zijn andere T-Mobile abonnementen ook beschikbaar in combinatie met de iPhone?
De iPhone 3G is ook verkrijgbaar in combinatie met andere T-Mobile abonnementen. Visual Voicemail zal bij deze abonnementen echter nog niet worden ondersteund. Voor een optimaal gebruik van de iPhone 3G kun je daarom beter voor een van de drie speciale T-Mobile iPhone abonnementen kiezen. Bij de andere abonnementen kan men het beste een PIT + mobiel internet abonnement afsluiten om onbeperkt van data gebruik te maken.

offtopic:
Ik vraag me af of ze ook het luxe merk Vertu verkopen?

http://vertu.com
Er zijn altijd wel mensen die geld genoeg hebben om zulke dure artikelen kopen.

Maar ik denk dat men normale telefoons van swarovski kristallen voorzien, en/of gouden opzetstukjes.

Ik vraag me wel af of je ze los of ook met een abonnement kan kopen?

Een tijdje terug was er ook een Nokia 8800 Scirocco in 'goud'. Was ~¤1200 zonder abonnement. Die had dus gewoon een (heel) dun laagje goud (wat qua productie een euro of 2 tops kost). Ik vermoed dat de gouden iPod ongeveer hetzelfde is. Als het massief gouden onderdelen bevat zal de prijs al snel richting de ¤8-10000+ gaan.

Persoonlijk heb ik een Vertu (gewoon staal) en ik blijf die vergulde modellen er een beetje cheap uit vinden zien. Sowieso ziet geel goud er al snel nep of fout uit. Ook komen er snel vingerafdrukken en krasjes op, wat er minder mooi uitziet (tenzij je er een oubollig hoesje voor koopt).

Overigens zal er vast wel een markt voor zijn.

[Reactie gewijzigd door IDtenT op zaterdag 18 oktober 2008 22:37]


Zijn deze dan ook voorzien van een gouden batterijklepje? ;)

Precies, als het aan de EU-Regelgeving ligt, wordt de iPhone zonder uitneembare Batterij(-klepje) niet eens meer verkocht in Nederland! Laat staan in de EU wat betreft de toekomst... ;(

Benieuwd of het echt goud is of alleen maar een dun laagje bladgoud. Dat laatste is minder chique!

Want? Bladgoud is net zo goed goud...

Daarnaast; massief goud is zo buigzaam als wat, dus met bladgoud ben je een stuk beter af.

Daarom maken ze gouden sieraden en gebruiksvoorwerpen (pennen, horloges) meestal ook van 14 karaats goud.

Daarnaast; massief goud is zo buigzaam als wat, dus met bladgoud ben je een stuk beter af.
Volgens mij ben je in de war met zuiver goud c.q. 24 karaats goud.

Aangezien 8 karaats goud in de westerse wereld nog steeds goud genoemd mag worden zal zo'n legering waarschijnlijk ook op de iPhone gebruikt worden.

Ik zou liever een dikkere laag dan bladgoud hebben. Want zal binnen de korste keren van de iPhone gesleten zijn als je de iPhone bijvoorbeeld altijd in je broekzak stopt.

Aan de andere kant zou het, bladgoud, ideaal zijn voor Apple dan koopt de gadget freak weer een nieuwe. (Want een iPhone met afgesleten goud, dat kan echt niet :+ )

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op zaterdag 18 oktober 2008 17:01]


Lijkt me dat het bladgoud is. Als het puur goud zou zijn zou het denk ik een telefoontje van enkele tienduizenden euros worden, en mensen die zoveel voor een telefoon overhebben zijn nu niet echt de doelgroep van de Bijenkorf zeg maar.

Daarnaast, goud is toch nogal zwaar? Als het puur goud zou zijn, zou de telefoon volgens mij wel iets meer wegen dan de 120 gram die hij nu weegt ;)

[Reactie gewijzigd door wildhagen op zaterdag 18 oktober 2008 15:23]


Bladgoud is juist puur goud, maar wel heel erg dun. De prijs van bladgoud is aanzienlijk hoger dan de gewone goudprijs, omdat het moeilijk te maken is (walsen, walsen en nog eens walsen). Het is zo dun dat het nauwelijks van invloed zou zijn op je telefoon, maar het is ook erg zacht. Leuk voor weerhanen op kerktorens, maar op telefoons niet praktisch. Zelfs 18 karaats goud (puur goud is 24/24 goud, 18 karaats is slechts 18/24 deel goud, de rest meestal zilver) is te zacht voor gebruiksvoorwerpen, maar 8 karaats goud is een goed alternatief. Het is "inert" als in edelmetaal, het is betaalbaar, omdat het maar 1/3 "echt" goud is en het ziet er chique uit. Waarom niet dus?

Gedeeltelijk heb je gelijk, deze laag wordt aangebracht door electrolyse, op een koperen of stalen (Ferro) behuizing, meestal bewapend tegen slijtage vanwege de karaat gehalte: 14 tot 12 karaats.
Bladgoud bestaat meestal uit een legering met een of meer andere metalen zoals titanium, zilver en koper (alle drie dus, niet alleen zilver, want zilver scheurt o.a. te snel, koper is te zacht en buigt te snel, titanium vangt deze 2 minpunten weer op met z'n taaiheid.).

Ik denk dat Bladgoud (Doublé) hier niet de juiste benaming is, gezien het bij de iPhone een behandeling is met electrolyse, en niet zoals Bladgoud normaliter wordt aangelegd en behandeld als: "is een zeer verfijnde techniek vereist met behulp van een zogenaamd goudkussen (liefst met kap), een goudmes, een goudaanlegger (om het goud mee op te pakken) en een goudstoffer om het goud goed aan te drukken en overtollig goud te verwijderen."
Zie o.a. bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bladgoud

Wat is dan wel de juiste benaming: "Verguld" zou ik zeggen. ;)

Wat is die "luxe" gsm lelijk :?

Een gouden iphone lijkt mij wel nice icm dat zwart :)

Ik snap het niet helemaal. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Apple zelf gouden iPhones produceert, dus hoe komt de Bijenkorf hieraan? En hoe zit het met garantie? Beetje vreemd.

Google op "vergulden" en breng je te vergulden telefoon, kinderschoentje, balpen of paperclip naar een van die adressen. Voor een fractie van de Bijenkorf prijs, niet doorvertellen!

De vraag is meer of je iphone dan nog werkt. :P

Ik snap het even niet. Pas geleden werd er vermeld dat de verkoop zou stoppen NADAT de buffers van T-Mobile allemaal de markt op waren.


Als reden hiervoor werd gegeven dat elektronische apparatuur waarvan de zware metalen/batterijen NIET makkelijk te scheiden zijn van elkaar, niet meer toegestaan werden volgens de europese wetgeving.

Houd dit nu in dat deze Gold Editie WEL verwijderbare batterijen heeft? Hoe zit het hiermee gesteld dan? Zaten ze OPEENS al in de opslag van T-mobile?

Vind het steeds gekker worden tegenwoordig :?
edit:
Foutje van mij, Apple heeft al gereageerd in de tussentijd en heeft nieuws: Apple: iPhone en iPod voldoen aan milieuwetgeving als weerwoord


Als je het in zo'n perspectief ziet, lijkt het wel gewoon een strategische zet om nog SNEL even de laatste successen binnen te halen om vervolgens maar te buigen naar de 'openstaande' zaken en in de toekomst deze regelgeving WEL te handhaven.

[Reactie gewijzigd door LinuX-TUX op zaterdag 18 oktober 2008 16:15]

«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:26 Eerste Nokia N-model met oled-scherm over twee weken te koop
Vorige 14:24 Sony Ericsson gaat deel modellen niet meer maken
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011