Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft klaagt maker van 'antispywarepakket' aan

Door Harm Hilvers, zaterdag 28 januari 2006 22:21
Bron: PCWorld.com, views: 31.342

De procureur-generaal van de staat Washington en Microsoft hebben gezamenlijk een rechtszaak aangespannen tegen Secure Computer LLC uit de staat New York. Secure Computer is de ontwikkelaar van de antispywaresoftware met de naam Spyware Cleaner. Volgens de klagende partijen heeft Secure Computer gebruikgemaakt van illegale advertentiemethodes, zoals spam en pop-ups, om zijn product aan de man te brengen. Daarnaast kan Spyware Cleaner, aldus de twee klagende partijen, de in advertenties gedane beloftes omtrent opschoonmogelijkheden niet waarmaken doordat onder meer veel false positives worden gegeven, zoals onschuldige cookies, en worden instellingen van de computer gewijzigd waardoor de pc juist een groter gevaar gaat vormen op internet.

SpywareDeze rechtszaak kon worden aangespannen doordat in Washington in 2005 de Computer Spyware Act was goedgekeurd, deze wet verbiedt bepaalde vormen van spyware. Secure Computer is ook aangeklaagd omdat de Commercial Electronic Mail en Consumer Protection Acts (beide wetten gelden alleen in Washington) en de federale CAN-SPAM (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing) Act overtreden zouden zijn. Microsoft heeft de High Tech Fraud Unit van de procureur-generaal geholpen bij het vinden van voldoende bewijsmateriaal. Als de rechtszaak in het voordeel van de klagers uitvalt, kan Secure Computer een aantal boetes van enkele duizenden en tienduizenden dollars tegemoet zien.

Volgende 11:02 Microsoft wil tweede bèta Windows Vista overslaan
Vorige 19:41 Experts waarschuwen voor veiligheidsprobleem VoIP
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Knap staaltje marketing van microsoft bij deze. Ze krijgen positieve publiciteit + ze gaan de strijd aan tegen 'evil' anti-spyware bedrijven...

hoedje af :)


Maakt het toch ook niet uit dat het niet intelligent is?Deden andere het maar ook (vaker). Zou de wereld ieg weer wat veiliger/fijner maken :)

Denk niet dat Microsoft dit zomaar doet.

http://www.12move.nl/content/article/omult/397886.htm

Zou jou ook niet iemand beschuldigen, als hij zegt dat hij jouw goedkeuring heeft, maar dat je die helemaal niet hebt gegeven.

Goed dat bedrijf kan nu wel stoppen want er is vast niemand meer die het programma gaat gebruiken... :Y)

In dit geval vind ik het absoluut niet erg.
Heb je ooit wel die irritante k-adds van ze gezien?
Ongeveer net zo irritant als die leen reclames op TV.

Ah, het opruimen van de concurentie is begonnen :7

Je klinkt flamerig, maar je hebt wel gelijk.
Gelukkig pakken ze het hier op de correcte wijze aan, imo. Illegaal opererende concurrenten moeten zonder twijfel gestopt worden. Daarom is het fijn dat een vermogend bedrijf als Microsoft daar werk van maakt.

Ik hoop dat ze het bij de illegale houden en verder gewoon eerlijke concurrentie zullen bedrijven met Ad-aware, Spy-bot en andere bedrijven die goede software leveren. Niet zoals met de Media Player of Internet Explorer.

Ken het, maar kent iemand spy-axe?
Tis spy-ware wat zich voordoet als een spyware removal tool.

http://www.spyaxe.com/
De site zelf kun je zonder risico betreden.

Maar in werkelijkheid is het een behoorlijk irritant stukje ongeluk wat je niet/moeilijk kunt verwijderen.

Vraag me overigens af waarom dit nog geen aandacht gekregen heeft aangezien het behoorlijk agressief is.

Ik ken het ja, zeer irritant. Vooral omdat als je het 'verwijderd' hebt alsnog dat leuke Windowsupdate logo gevolgd door een rood rondje met witte kruis en de balon dat je computer geïnfecteerd is en hij Spy-Axe zal downloaden en installeren om het te verwijderen. Heb bij een kennis de hele middag gezeten om het eraf te krijgen, maar toen het na een paar uur nog niet was gelukt had ik de pc maar naar huis genomen voor wat grondiger onderzoek. Kwam toen op een site met een hele beschrijving om het te verwijderen.

Tsja, ik hitman pro draaien en het was gewoon verwijderd hoor. Dus een hele middag lijkt me toch echt even overbodig. Daarnaast is het misschien handig wanneer je het over een website hebt waar je uren naar hebt gezocht het gewoon hier te posten?

ben je idd niet zelf de hele middag bezig, maar hitman pro is wel de heledag bezig!!

Met het gevaar offtopic te raken, hier een methode die mij eens geholpen heeft om Spyaxe te verwijderen.

Zullen we er eens een reclame-code commissie bij halen?

Van Spy-Axe's website:

"SpyAxe simply guarantee removal of all spyware and related harmful infections from your PC with supported live service. SpyAxe was designed for one purpose, to remove spyware and all potentially unwanted computer applications."

Zulke onjuiste informatie en misleiding zou toch gerechtelijk aangepakt moeten kunnen woren?

"false negatives zoals onschuldige cookies" ?

Dat zijn dan toch false positives. De cookies voldoen (positive) aan de test op spyware terwijl dat niet zo is. De test zou voor de cookies negative moeten zijn maar is positive.
Een false positive dus.

Het betreft een "false negative". In dit geval geeft Secure Computer LLC aan dat het bestand moet worden verwijdert omdat het spyware zou betreffen. Men geeft dus een negatief resultaat bij deze cookie tijdens het scannen. Dit negatieve resultaat is onterecht. Secure Computer LLC heeft het bestand / cookie onterecht als negatief benoemd en zo wordt het dus een false negative.

dus False Positive:

Er is een match (dat is de 'positive' hier)

Net als je HIV-positief kunt zijn, iets wat over 't algemeen toch echt zeer negatief is.

@Neo_revisited:

Het is wel degelijk een 'false positive'. De test kwam met een resultaat (positive) welke niet correct was (false).

Als er geen resultaat uit de test gekomen zou zijn, maar wel een 'foute' cookie op het systeem aanwezig was, dan noem je dat een false negative.

Wiki:
False positive
False negative

Blijft lastig natuurlijk ;)


edit:
'k moet sneller typen :/

Als het herkend wordt is dat een positive.
"is het XXXX ?"
"ja"
positive.

Het programma is inmiddels niet meer te krijgen.
After Lawsuits, Company Pulls Spyware Cleaner
http://www.pcworld.com/ne.../0,aid,124530,pg,1,00.asp#

En dat was vrijdag al.

Heb met spywareaxe ook ervaring, heb 2 dagen gezeten omdat stuke spyware te verwijderen. Om het te verwijderen moet je aantal dingen uit de registry verwijderen anders komt het steeds terug.

Op Symantec website staat de verwijder handleiding.

Als MS het dan toch allemaal zo goed weet waarom doen ze er zelf dan niet wat aan. Het is hun software en voor al die lekken heb ik niet betaald.

omdat je een autofabrikant er ook niet van kan beschuldigen dat het altijd mogelijk zal blijven om in te breken in je wagen, wat ze ook van beveiliging aanbrengen, er zal altijd een zwak punt blijven.

Deze vergelijking raakt kant nog wal.
Kan ik dan ook mijn windows verzekeren tegen inbraak of diefstal? Tuurlijk niet geen enkele verzekerings maatschappij die zich daar aan waagt. Verzekeringen bepalen zelf het risico van inbraak of diefstal. Als de auto duurder is moet er meer startblokkeringen, alarm en anti-diefstal geinstallerd worden. Dat kan vanaf fabriek.

En als er werkelijk iets mis is met een bepaald model worden ze allemaal terug gehaald naar de garage.

XP is van 2001.. 5 jaar verder en nog geen fatsoenlijke oplossing. Sorry, maar MS heeft mazzel dat het niet mogelijk is om ze hier voor aan te klagen.

Helaas raakt deze complete draad kant nog wal, gezien dit helemaal niks met lekken te maken heeft maar met door de gebruiker zelf geinstalleerde software.

Om het even bij die afgrijselijke autovergelijkingen te houden:
je koopt een mooie nieuwe auto en monteert er vervolgens ondanks vele waarschuwingen van de fabrikant een uitbreiding van een klein bedrijfje in waarmee de auto mach 2 zou moeten kunnen halen.... en als vervolgens je auto ontploft ga je de fabrikant van je auto zwart maken :Z

Ja, inderdaad. Het is toch van de zotten, dat als je simpelweg een website bezoekt, er opeens allerlei bestanden in je system32 map worden geplaatst en gegevens in de registry worden geschreven :?

Dat zijn dan toch false positives. De cookies voldoen (positive) aan de test op spyware terwijl dat niet zo is. De test zou voor de cookies negative moeten zijn maar is positive.
Een false positive dus.
Aan de ene kant heb je wel gelijk, maar zij zien spyware als negatief en als een cookie dan geen spyware cookie is dan is het dus een false negative

:)

Ja, maar dat is dan dezelfde denkfout als die mensen maken die blij zijn als de dokter ze vertelt dat ze positief getest zijn voor een ziekte

meer veel false negatives worden gegeven, zoals onschuldige cookies
Dat zijn toch false positives? Een negative is iets dat juist geen spyware is.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:02 Microsoft wil tweede bèta Windows Vista overslaan
Vorige 19:41 Experts waarschuwen voor veiligheidsprobleem VoIP
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011