Amazon.de

43.467 producten en 51.411 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

Ik ben altijd zeer blij geweesd met amazon.de maar de laatste maanden is het zo goed als onmogelijk geworden om nog iets aan te kopen vanuit Belgie.
Betalingsmethoden zijn erg beperkt (Geen Bancontact/paypal/domiciliering) en meestal krijg je communicatie in het Duits terwijl je alles in Nederlands ingesteld hebt op de website. Enkel Nederland kan wel betalen met IDEAL, maar Belgen vallen uit de boot.

Verzending naar Belgie duurt ongeveer 3 werkdagen dat valt dus nog mee

Klantenservice

De klantendienst is heel erg beperkt in het Nederlands en ze zijn zo goed als in de meeste gevallen waardeloos want ze zeggen bij grotere problemen dat ze niets kunnen doen, dat ze eerst mails moeten sturen naar hun duitste collegas

Verzending: Score: 5

Algemeen

Tijdens zoektocht naar all-in-one tegen een leuke aanbieding aangelopen bij Amazon, prijzen liggen vaak ook iets lager dan NL-shops. De uiteindelijke prijs en verzendkosten waren gedurende het bestelproces een beetje onduidelijk, echter voor afrekenen krijg je een helder overzicht. Betalen via iDeal ging lekker makkelijk.

Verzending

Op zaterdagavond besteld, gekozen voor standaard verzending. Amazon ging uit van levering uiterlijk vrijdag, donderdag was het product binnen. Verzonden met TNT/PostNL en via Track en Trace te volgen. Het product was verzonden zonder extra verpakking, geen probleem wat mij betreft.

Algemeen

De betalingsmogelijkheden zijn niet duidelijk, je word naar gebruik van een credit card gepushed terwijl ideal gewoon mogelijk is. Om een ideal betaal optie te kunnen vinden moet je eerst allemaal andere opties openklikken.

Verzending

Van een Amazon Prime verzending waar je geld voor een Prime abonnement betaald mag je toch verwachten dat je bestelling vlot wordt afgehandeld. Maar nee, het heeft tot de 3e dag nodig voor je bestelling word verzonden, en vervolgens heeft de vervoerder nog 5 dagen nodig om het product bij je te krijgen. Waarom zou je daar voor betalen als een bedrijf als coolblue of Bol het (welliswaar ook tegen extra betaling) de zelfde dag nog komt afleveren?

Klantenservice

Amazon vond het nodig mijn account te blokkeren om mijn creditcard gegevens te verifieren. Het de-blokkeren dmv het overhandigen van een bank afschrift kan enkel via fax of via briefpost. Welkom in 1988.

Algemeen

Bij Amazon uitgekomen omdat de Fibaro Wallpluggen hier het goedkoopste waren. Eenvoudige te zoeken en producten te vinden. Duidelijke info over hoe de bestelling gaat en wanneer het bezorgd kan worden.

Verzending

Ondanks de duidelijk aangegeven leveringsdagen blijkt het product na verzending ineens 3 dagen later dan aangegeven te komen. Zet er dan gewoon meteen dat het die 3 dagen laten komt als je toch zo nadrukkelijk aangeeft wanneer een product zal gaan komen.

Klantenservice

Vriendelijke klantenservice en snappen dat bovenstaande gewoon niet handig is.

Verzending: Score: 5

Algemeen

Prettige manier van zoeken en bestellen op deze webshop. De beschrijvingen zijn soms wat beknopt zodat je wel moet weten wat je precies nodig hebt.

Klantenservice

Enkele keren een verkeerd product besteld en deze zonder problemen kunnen retourneren met de keuze om mijn account te laten crediteren of het hele bedrag te laten terugstorten. Wat ook zeer snel geregeld werd.

Algemeen

Amazon.de heb ik ervaren als een bedrijf met een gigantisch zeg maar bijna eindeloos assortiment met een snelle levering. Vaak zijn de producten incl verzendkosten goedkoper dan bij Nederlandse webshops en/of winkels. Vanaf 30 euro zelfs gratis in Nederland.

Groot nadeel van Amazon.de is de onduidelijkheid op het gebied van levering van producten. Neem als voorbeeld bepaalde computerartikelen, midden in het bestelproces zie ze ze beschikbaar staan maar uiteindelijk de laatste stap voor het afrekenen krijg je te zien dat er niet aan Nederland geleverd wordt. Verwarrend want bij veel artikelen staat er vooraf rood aangegeven dat het product niet in Nederland geleverd kan worden.

Een ander naar akkefietje was dat een bestelling door de vervoerder was gemeld naar Amazon.de als 'verloren' Amazon.de stort dezelfde dag het geld terug op je creditcard maar vervolgens kan je zelf weer opnieuw gaan bestellen. En omdat Amazon in algemene zin erg schommelt in de prijzen kon ik die paar dagen later behoorlijk euro's bijbetalen. Waarom niet gewoon gelijk als er melding komt het pakket vervangen voor een nieuwe zending? Ik heb toch immers de bestelling niet voor de lol besteld?!

Zelf ben ik Amazon Prime Member (In Duitsland). Dit moet je overigens per land afsluiten én betalen, als de landen al ondersteuning hebben voor Nederland. Als extra krijg je toegang tot Amazon Prime Video, hiervoor kan ik zeggen hoef je het niet te doen. Het aanbod is beperkt, gedateerd tot slecht. Veelal films en series van tussen 1990 en 2005 met alleen de series van Amazon recent. Hier en daar tref je een nieuwe film aan, let wel, films met een beoordeling op IMDB van minder als een 6.

Verzending

Ik ben een Amazon Prime Member, hierbij krijg je binnen 24u de zending geleverd in Nederland vanuit Duitsland, en binnen 48 uur lange afstand. Het grootste probleem ervaar ik bij Amazon het tempo waarbij de order uit het magazijn opgepakt wordt en aangeboden wordt voor verzending. Bestel je op bijvoorbeeld donderdagochtend dan heb ik geregeld meegemaakt dat een zending pas zaterdagavond op transport gaat. Ik betaal iedere maand voor een dienst waarvan ik mag verwachten dat ze zich ook daadwerkelijk aan hun afspraken houden. Ik betaal nu op het moment van schrijven 3,99 euro / maand voor de Prime-dienst, wat eigenlijk een fooi is vergeleken bij de verzendkosten die je normaal betaalt maar afspraak is afspraak en die komt Amazon.de geregeld niet na.

De verpakking laat als het gaat om verzending van CD's en Films te wensen over, de bescherming is onvoldoende wat ook gevolg heeft dat producten terug gestuurd moeten worden.

Klantenservice

Retour sturen kan gratis naar een antwoordnummer in Eindhoven. Prima service al duurt het vaak wel een week of 3 voor een creditering is verwerkt. Ook snapt het depot niet als je 2 dezefde artikelen opstuurt, dit ook goed in hun systemen aangeeft dat je er ook 2 gecrediteerd moet krijgen. Na gesprek gehad te hebben met een Nederlandse klantenservice van Amazon.de is dat uiteindelijk netjes opgelost, maar dit zou automatisch moeten gaan.

Bij problemen is mijn ervaring dat bellen de beste optie is, vaak sturen ze binnen 24-48 uur een vervangend product op waarna je de eventuele beschadigde kan terugsturen. Dit in tegenstelling tot Nederlandse webshops die willen eerst het product terug hebben en dat kost minimaal 7 werkdagen wat het snelste is wat ik heb meegemaakt.

Algemeen

Geen problemen bij bestellen.
Snel afgeleverd in Duitsland.
alleen credit card betaling mogelijk.
goed verpakt in kartonnen doos met kartonnen vulling.

Verzending

Heb het bestelde product bij Familie in Duitsland laten bezorgen en was 1 dag eerder binnen dan oorspronkelijk aan gegeven werd bij bestellen.
Reden van bezorging in Duitsland omdat ik 2 producten had besteld en er 1 niet bezorgd werd in Nederland.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

De website is de ene keer in het Duits, dan Engels, dan weer Nederlands. De menu's is geen touw aan vast te knopen. Alles lijkt zo opgezet om je maar een bestelling te laten doen. Een product retour willen sturen kan blijkbaar niet vanaf de lijst met je bestellingen, ook al beweert het menu dat je via daar ook kan retourneren (of is de tijd nu al om?). Ergens in de e-mail over de order uiteindelijk een link gevonden.

Verzending was goed.

Klantenservice

Ik was ontevreden over een screenprotector. Ik plaats een negatieve beoordeling met uitleg, zonder scheldwoorden of wat dan ook. Enkele minuten later een mail dat de review niet is toegestaan. Geen toelichting, geen mogelijkheid tot aanpassen, elke manier om opnieuw een review voor het product te willen doen is niet mogelijk. Censuur.

De terugsturen-knop was kapot dus handmatig contact gezocht. Geld teruggekregen. Toch nog een verhoging van waardeloos naar goed aangezien het leed in ieder geval hersteld is.

Algemeen

Heb een sd kaart gekocht, omdat hier goedkoper is. Helaas kostte verzending ¤3.50, maar met een goedkoop boek (¤1) is het gratis. In 4 dagen gekregen.

Verzending

Verpakking was goed. T&t weekje niet echt goed, maar kon wel zien op de dag dat ik in mijn brievenbus komt. Het duurde wel 4 dagen. Niet erg snel, maar uit Duitsland valt het dus mee

Algemeen

Website werkt vrij goed, ik had ooit iets besteld van Amazon.co.uk en mijn account kon ik op de .de website gewoon weer gebruiken.

Verzending

Op zich was de zending op tijd binnen maar het product was defect en niet nieuw. Ik heb het teruggestuurd en wacht momenteel al ruim 2 weken totdat ze het verwerkt hebben.

Klantenservice

Het product was defect en niet nieuw, de adapter bij het HDD kloondock werkte het apparaat zelf niet, niet nieuw omdat de kabeltjes in opengescheurde zakjes zaten en het dock zelf niet gesealed.
Ik heb het teruggestuurd en wacht momenteel al ruim 2 weken totdat ze het verwerkt hebben, ik had gevraagd om creditering middels Amazon tegoedbon omdat dat sneller zou zijn, maar heb er spijt van omdat ik nu vast zit aan een tegoed wat ik alleen bij Amazon kan benutten.
Ik had direct na het aanmaken van het retour op hoop van zegen een nieuw dock besteld. Deze was wel nieuw (kabeltjes in gesloten verpakking en dock zelf gesealed) en deze werkte wel. Ook waardeloos, geen mogelijkheid contact op te nemen naar aanleiding van de retourzending.

Algemeen

De productinformatie op de website is vrij summier. Daar komt bij dat het aanbod enorm is, door alle verschillende webshops die producten via Amazon aanbieden. Het aanbod is daardoor zeer versnipperd waardoor je makkelijk 'verdwaalt' in alle opties en keuzemogelijkheden. Wel veruit de goedkoopste aanbieder (minstens 50 euro prijsverschil op een artikel van 500 euro).

Hoewel ik de website in het Nederlands gebruik, krijg ik wel e-mail van Amazon in het Duits... onhandig.

Verzending

Het product werd vanuit Slowakije verstuurd. Daardoor duurde verzending lang (vier tot vijf werkdagen).

Algemeen

Nutteloze webshop, mijn creditcard is geblokkeerd in Amazon uk. Maar ook op Amazon de? Daarnaast is ook mijn account geblokkeerd.

Verzending

Na betaling werd mijn account geblokkeerd. En is het nooit verzonden.

Klantenservice

Reageren niet op e-mail ik moet een brief sturen naar amerika met zeer gevoelige gegevens.

Algemeen

Eigenlijk zouden hier 150 reviews kunnen staan. Ik heb de laatste 3 jaar een ontelbaar aantal pakketjes laten afkomen van Amazon. Mijn Amazonvoorkeur is ingegeven door een combinatie van prijs (meestal wel oké), verzending (niet de snelste, wat ik effectief niet altijd nodig heb) en klantendienst (uitmuntend). Het is over het algemeen wel aan te raden om uw "productselectie" te doen via een andere website. De website van Amazon is nogal een boeltje. Tweakers is een handig startpunt .
Verder bestel ik vrijwel alleen "prime" en als het ff kan "verkocht door Amazon". De klantendienst van Amazon kan namelijk enkel doortastend tussenbeide komen voor de service van Amazon zelf (zie later, klantendienst)

Verzending

De verzending is vaak gratis, al moet je opletten met spullen die verzonden worden door derden, daar zijn de verzendkosten minder transparant. Voor "prime" spullen is de verzender Amazon en vervallen de verzendkosten vanaf ¤29.
De verzending zelf is soms een rommeltje, maar wordt rechtgehouden door de klantenservice (zie later). Ik heb al pakketjes verloren weten gaan, 3weken later geleverd weten worden, maar ook 2 dagen te vroeg. Op al mijn bestellingen kan ik er gemiddeld echt niet van klagen, maar om "uitstekend" te krijgen op "verzending", zou Amazon eens bij Coolblue moeten gaan kijken .

Klantenservice

De klantendienst is meer dan uitstekend. Op het gênante af soms. Als er een vijsje ontbreekt bij een "warehousedeal" kreeg ik soms ¤10 korting. De klantendienst houdt mij als klant "binnen". Er loopt wel eens wat mis (bv het spreekwoordelijke vijsje bij een warehousedeal), maar de klantendienst trekt het altijd recht.
Gecombineerd met de bijzonder ruime openingsuren! Ik kan zowel 's avonds bellen, na mijn werk en als de kinderen in bed liggen als een zondagochtend heel vroeg als de kinderen nog slapen. Vergelijk dit met andere klantendiensten (bv Alternate) die enkel open zijn op "ambtenarenuren"...!

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

In de pricewatch staan de prijzen zonder btw waardoor ze vaak veel goedkoper lijken. Mijn bestelling van Skullcandy Method bluetooth oordoppen was naar zo'n 5 dagen pas binnen en was duidelijk tweedehands. Erg vergeeld van nekvet en er zat oorsmeer in de oordoppen. Nadat ik het terugstuurde kreeg ik na een paar dagen een bevestiging; dacht ik. Maar eigenlijk werd mij in het Duits gevraagd om de retoursending nog eens in het Duits/Engels te typen. Dat heb ik nu gedaan, maar er zijn onderhand al bijna 25 dagen overheen gegaan.

Algemeen

Breed aanbod met soms erg goede prijzen (maar: niet per definitie). Kan zoeken zijn naar welke leverancier je nu moet hebben voor de prijs die je zoekt en of die dan wel of niet naar Nederland verstuurt. Overzichtelijk is dus anders. De prijs inclusief verzenden zie je ook pas helemaal aan het einde van het bestelproces.

Verzending

Verzending duurt een paar dagen, iets langer dan gemiddeld in Nederland. Niet raar bij een .de webshop, maar toch.

Klantenservice

De reden waarom ik deze review ruim een jaar na bestelling plaats! Ik vind dat je een winkel het beste kan beoordelen op de klantenservice; de website en verzending zijn over het algemeen goed tot uitstekend, de klantenservice is waar het onderscheid gemaakt wordt. Dat was in deze goed: telefoon (tweedekansje) ging na ruim een jaar defect: kwam in een bootloop. Ik wist niet zo goed hoe dat wettelijk gezien zat in Duitsland na een jaar en dit was dus ook al een afgeprijsd product toen ik het kocht. Ik kreeg via de website niet helemaal duidelijk wat nu mijn rechten en mogelijke kosten waren. Uiteindelijk wel op garantieaanvraag uitgekomen. Uitgeprint, opgestuurd, bleek dat ik de status alleen kon volgen als ik het IMEI had genoteerd (hadden ze vooraf wel kunnen noemen). Op zich een handige service trouwens. Na 11 dagen nadat zij het ontvangen hadden stuurden ze het weer terug. Verzendkosten heen waren voor mij, maar terug voor hen en de reparatie was kosteloos uitgevoerd.

Algemeen

Ik bestelde een VR bril: http://virtualreality-rev...d-belgie-gratis-levering/ bij Amazon.de omdat die daar goedkoper was. Ondanks dat ik wel wat langer moest wachten op de levering (die overigens gratis was) ben ik toch zeer tevreden met het gebruiksvriendelijk bestelproces en de goedkopere prijs.

Verzending

Duurde net wat langer als bij de gekende Vlaamse/ Nederlandse webshops, waar ik ook wel begrip voor heb.

Klantenservice

Hun webshop is erg gebruiksvriendelijk en ze hebben een enorm aanbod dat ze perfect kunnen personaliseren per klant.

Algemeen

Gewoon lekker straightforward. Niet moeilijk met bestellen, ideal ondersteuning, en over het algemeen goede prijzen, competitief met wat je in Nederland kan krijgen meestal

Verzending

Iets langzamer dan de meeste Nederlandse webshops, maar dat is te verwachten.

Klantenservice

Gewoon netjes, item defect = kosteloos terugsturen middels een verzendlabel. Nieuwe product wordt opgestuurd direct na het aanmelden van de RMA, en je wordt verzocht het defecte product binnen 30 dagen terug te sturen.

Algemeen

Iedereen is wel bekend met Amazon, en het was dus makkelijk om op de site te zoeken. Heb hier door een promocode voor een erg goede prijs een SSD gekocht. Echter was de verzending drie keer niks.

Verzending

Ik heb mijn bestelling op 8 december geplaatst, en ondertussen is het 20 december.
Ik snap dat het uit Duitsland moet komen, maar ik heb mijn verzending getracked, omdat ik dat vaak doe als ik uit het buitenland iets bestel en heb de volgende dingen gezien:
Ik kreeg na iets meer dan een week een mail in het Duits dat mijn verzending "kwijt" was, echter de laatste keer dat ik naar de tracking keek was mijn bestelling gewoon in een logistiek pand in Rotterdam op nog geen 30km afstand van waar ik woon.
Er werd me wel verteld dat ze gewoon een nieuwe zouden sturen, maar deze kwam echter weer te laat aan. Hij zou uiterlijk 19 december geleverd worden en de dag voor de uiterlijke leverdatum werd deze levering weer vertraagd. Om iets als een SSD te bestellen vind ik niet zo'n big deal, maar om hier je grafische kaart of processor te kopen raad ik toch ten zeerste af.

Algemeen

Er waren twee versie op de website maar goed het verschil van de verkoper te zien.
Reviews van de andere sites (.com) waren ook te lezen

Verzending

Met Amazon Prime verwachtte ik wel dat het pakket met 1 dag er zou zijn want dat is waar ze mee adverteren. Maar helaas dat het wat langer zou duren.

Via de tracker te zien dat het pakket van frankrijk naar duitslang ging voordat het in NL was.
De dag voor de bezorging was op de Amazon site te lezen dat het pakket niet op tijd bezorgd zou worden.
Een kijkje op de UPS website en het bleek dat deze wel op tijd zou worden geleverd.

Pakket werd uiteindelijk geleverd in zijn eigen doos. Verwachtte een Amazon verpakking.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Bestelling was makkelijk geplaatst, wel rekening houden met seller specific discounts (handmatig in mandje plaatsen voor korting/gratis items)

Verzending

Zending opgesplitst, 1 zending werd geleverd terwijl de andere door DHL werd aangemerkt als geleverd. Deze 2e zending is helaas nooit binnengekomen en bij navraag bleek deze "kwijt" te zijn (lag uiteindelijk in sorteercentrum).

Klantenservice

Dat een zending kwijt kan raken kan ik begrijpen, hier moest ik 3 werkdagen op wachten waarna amazon contact met mij zou opnemen. 4e dag nog steeds niks gehoord dus zelf gebeld, Amazon gaf aan niks van DHL gehoord te hebben dus kreeg mijn geld retour (later bleek dat, althans bij DHL, al bekend was dat het pakket in het sorteercentrum lag...)
Retourbetaling bleek ook nog eens veel te weinig te zijn, achteraf bleek dat als er een seller specific discount word toegepast het zomaar kan zijn dat de korting van 5 producten op 1 item word geplaatst, hierdoor behouden de andere producten in het systeem van Amazon de oorspronkelijke prijs. Resultaat? Als toevallig het item waarop alle korting staat kwijt raakt en je een refund nodig hebt krijg je een veel te laag bedrag teruggestort! Sowieso is het niet mogelijk om i.p.v. de refund te kiezen voor het opnieuw verzenden van de items. Dit betekend dus dat ik ook de items die wel geleverd zijn moet terugsturen en opnieuw dien te bestellen als ik mijn discount wil behouden, zeer omslachtig allemaal... Als ik nu alsnog gebruik wil maken van de actie dien ik zelf maar achter de verkoper aan te gaan en hierom te vragen, was netjes van Amazon geweest als zij dit voor mij geregeld zouden hebben naar mijn mening.

Aangezien mijn andere ervaringen met Amazon wel redelijk tot goed waren 2 sterren, puur op deze bestelling gezien hadden het er minder moeten zijn.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie