Amazon.de

46.278 producten en 55.398 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

Niet meer wat het geweest is. Veel producten te koop bij Amazon maar erg onduidelijk vaak wat nu wel naar Nederland geleverd kan worden en wat niet. Daardoor zit ik geregeld te kloten met mijn winkelwagentje en ben ik onnodig veel tijd kwijt.

Verzending

Het hangt ervan af wat je bestelt maar kwetsbare producten zou ik hier absoluut niet bestellen, dat leert mijn ervaring. De kans dat het beschadigt raakt is dan >90%. Gelukkig is de klantenservice wel altijd met een oplossing gekomen.

Erg vervelend is dat je tegenwoordig geen prepaid retourlabels meer hebt. Je moet het zelf terugsturen en daar zijn ook weer voorwaarden aan verbonden. het maakt het er niet makkelijker op.

Algemeen

Via de webshop van Amazon.de eenvoudig zaken te bestellen. Met mijn prime lidmaatschap bijna nooit verzendkosten. Bestellingen duren meestal een paar dagen en worden goed verpakt verzonden. Verder nog zaken zoals gratis foto's in de cloud zetten en streams kijken.

Verzending

Meestal via DHL en erg goed verpakt.

Klantenservice

2x met de telefonische klantenservice te maken gehad waarbij je via een button op de site automatisch wordt gebeld (geen bel kosten) en werkelijk uitmuntend geholpen. Ik zie bij de shopreviews een aantal slechte ervaringen ik vermoed dat het komt omdat men heeft besteld bij derden die via Amazon leveren. Ik bestel bijna alleen producten als het door Amazon zelf wordt verkocht.

Algemeen

Bestelling plaatsen was een eitje. Verzenden met Amazon Prime (zit inbegrepen bij Amazon Prime Video) ging zeer snel. Volgende dag was het pakket in huis.

Verzending

De verpakking was op zich in orde, maar ik ben beter gewend van bijvoorbeeld Coolblue.

Klantenservice

Met deze specifieke zending heb ik de klantenservice niet nodig gehad, maar heb in het verleden altijd prima ervaringen gehad met de klantenservice van Amazon.

Algemeen

NAS + drives besteld en beiden keurig op tijd geleverd.
Bestelling ging soepel net als de betaling, track en trace is voldoende.
Verpakking is echter zwaar onvoldoende voor kwetsbare artikelen zoals harde schijven: deze komen gegarandeerd kapot aan en het retour zenden kost tijd, moet je zelf voorschieten en al het risico tijdens de retour-verzending ligt bij de klant.

Verzending

Verzending van product was snel maar de verpakking was de slechtste die ik heb meegemaakt: totaal geen bescherming of schok-absorptie voor de harddisks en een disk was zelfs gebruikt als opvulling van de doos!. Ik heb er foto's van maar die kan ik helaas hier niet plaatsen. Te bizar voor woorden en duidt op totale minachting voor de klant en het product.

De drives waren uiteraard kapot en ben gelijk een retour traject ingegaan voor de drives. De NAS was voldoende beschermd vanwege de verpakking van de NAS zelf en dus beter beschermd dan de kwetsbare drives.

Het retour-zenden moet je zelf voorschieten en je moet zelf voor een afdoende verpakking zorgen. Dit laatste is om te janken zo arrogant: als ze dat nu zelf ook eens deden dan was de hele retourzending niet eens nodig geweest.

Dit was voor mij de laatste bestelling bij Amazon.de, als de vervangende drives weer zo slecht verpakt zijn mogen ze deze direct weer meenemen en wil ik mijn geld terug,

Algemeen

Veruit meest goedkoop uit de Tweakers price watch bij de keuze voor mijn Sandisk Extreme Pro M2 500GB NVMe SSD. Daar was dan wel het nadeel bij dat onbekend was wat de levertijd zou worden, maar met ruim ¤50 verschil geen probleem.

Verzending

De communicatie over de voortgang van de bestelling tot de levering was uitstekend en ook de levertijd viel me allerzins mee. Product kwam degelijk verpakt binnen.

Algemeen

Zoals gewoonlijk bij Amazon een makkelijk proces om een product te kopen wat zeker geen moeilijkheid is

Verzending

Snelle verzending ook al heb je geen Amazon prime

Algemeen

Webshop met ontzettend veel keuze en veelal heel goede prijzen, ten opzichte van de webshops in Nederland. Nadeel is dat de hele webpagina in het Duits is en sommige producten ook.

Verzending

Mijn bestelling betrof een Prime artikel, maar werd helaas toch niet de dag later geleverd.

Algemeen

De ipcamera van mijn keuze was een stuk goedkoper bij Amazon, site ziet er netjes uit, dus maar eens een kans gegeven.

Verzending

Het kostte 10 dagen om het pakketje bij mij te krijgen. Bij ontvangst viel al direct op dat het zonder extra verpakking verzonden was, zo het label op de doos van het product. Ook was de verzegeling al verbroken. Bij openen van de doos kwamen de losse onderdelen me tegemoet, de camera zat half gedemonteerd in de doos met de garantiezegels eraf. Ook was het apparaat al geregistreerd.

Klantenservice

Daarop maar een berichtje gestuurd naar de niet al te makkelijk te vinden klantenservice. Via hun is een nieuwe camera opgestuurd maar niet voor ik mijn creditcard gegevens achter had gelaten zodat ze deze vervanging konden doorbelasten als ze de eerste camera niet terug kregen. De retourkosten (13 euro terug naar duitsland) zouden niet vergoed worden. 4 dagen nadat Amazon de camera terug ontvangen heeft volgens track&trace nog geen bevestiging dat ze hem binnen hebben. Daarop opnieuw naar de klantenservice, ze weten ook niet precies hoe het zit maar vinken hem af als ontvangen en beloven spontaan de verzendkosten terug te betalen. Tot op heden nog niks van gezien.

koku Karma 11,1K

Algemeen

Heb bij Amazon een Bose QuietComfort 35 II gekocht, omdat de prijs zo'n 55 euro lager lag dan bij Nederlandse webshops. Na het installeren van de Amazon app en daarop inloggen, kreeg ik nog eenmalig nog een extra korting van 5 euro.
Het bestellen ging verder gemakkelijk en zonder problemen.

Verzending

Had op een werkdag het product besteld en een dag later werd het al bezorgd. Ik had wel Amazon Prime afgesloten, maar deze had ik toch al vanwege Amazon Prime Video. Na het lezen van eerdere ervaringen was ik benieuwd of ik het op tijd zou krijgen, maar bij mij ging alles volgens planning. Pakket werd trouwens bezorgd door DHL. Product was verder goed verpakt en de doos had geen beschadigingen oid.

Algemeen

Niet de goedkoopste maar met alle beloftes bij de bestelling met Prime van Amazon wel sneller.
Bestellen via Amazon gaat natuurlijk gemakkelijk.

Bestelling van een Crucial 1tb SSD op de 24e
Gekozen voor Prime (binnen een dag bezorgt) Volgens de planning van Amazon en DHL rond 15:00 geleverd op de 25e met garantie uiteraard!
De volgende dag rond 15:00 idd een DHL koerier in ons kantoor echter geen pakket ontvangen.
3 uur na de geplande bezorgtijd nog steeds geen nieuws om nu pas te lezen dat het ze spijt dat het pakket vertraagt is en dat het nu waarschijnlijk 5 dagen later wordt de 30e.....
Als ik dit geweten had had ik uiteraard niet voor Amazon prime gekozen en voor de goedkopere leverancier gekozen die er 2 dagen over deed.

Kortom gelijk de Prime dienst van Amazon gecanceled.
Deze is bijzonder waardeloos.
Het heeft nu al afgedaan.

Klantenservice

Je kunt zo ongeveer nergens een klacht registreren.
Garantie afhandeling bij Amazon is ook een "kastje-muur" verhaal.
We zijn al 6 maanden bezig met een Lexar USB-stick die defect is onder garantie te krijgen.
Echter Amazon neemt als verkoper geen enkele verantwoordelijkheid en stuurt je naar een fabriek waar je als consument totaal niet serieus genomen wordt.
Kortom, steeds meer redenen om niet te kopen bij Amazon.

Algemeen

Het was even zoeken tot ik de goedkoopste '25kg zonnebloemzaden' gevonden had met goede kwaliteit, maar eenmaal gevonden, was de rest eenvoudig. Kwam inclusief transportkosten een stuk goedkoper uit dan BE of NL.

Het werd niet verkocht door amazon zelf, maar via 'Lyra Handel (97% positief)'.
Handig dat er al andere mensen foto's hadden van de zaden. Zodat ik kon zien dat er geen vuiligheid (aarde/schilfers/...) bij zat.

Verzending

Zou binnen 6 à 9 dagen toekomen. Vind ik niet geheel vreemd voor een pak van 25kg aan 6 euro transportkosten.

Woensdagavond besteld en dinsdag toegekomen. Het minimum van wat er voorspeld was.

Algemeen

Ik bestel al jaren via amazon en het gaat nog steeds even goed zoals vroeger.
Ik kan me eigenlijk helemaal niet vinden in de meeste overige shopreviews van amazon.de hier (sommige zullen wellicht bij een 3e partij gekocht hebben ipv bij amazon zelf, drm is er ook een Bol.com Plaza en de gewone bol.com).

Een maand (19 april 2018) geleden een SSD en nog wat besteld. Super gemakkelijk met de credit card zoals altijd.

(Ben overigens geen Prime member)

Verzending

Donderdag besteld en zaterdag toegekomen. Precies zoals verwacht.
Wordt doorgaans altijd via Bpost geleverd.

De SSD heb ik enkele dagen later retour gezonden.
Deze retour was zoals verwacht nog altijd gratis en binnen te brengen in een Bpost kantoor. Perfect.

Klantenservice

Geen nood gehad aan de klantenservice, daar de retour gewoon automatisch verloopt.

Algemeen

Het is een rommeltje bij Amazon en de klantenservice is echt onder de maat. Retourzendingen zijn niet meer gratis en soms wel weer maar dan moet je wel eerste even bellen en dat kost wat zoekwerk, Prijzen kloppen meestal niet enzovoort. Mijn advies: voorlopig niet bestellen bij Amazon totdat ze de interne problemen hebben opgelost!!!

Verzending

Te wisselend en onvoorspelbaar! Bijv 1 dag levering wordt 4 dagen. Onduidelijke informatie!!!

Klantenservice

Als je Duitse flexibiliteit wil leren kennen probeer het hier een keer;)

Algemeen

Amazon.de was voor mij de afgelopen jaren het meest fijne bedrijf om bij te bestellen, echter sinds een jaar is de service, kwaliteitscontrole en dienstverlening dramatisch achteruit gegaan...

Producten worden tegenwoordig erg slecht verpakt. Het laatste product betrof een monitor, de buitendoos was zo erg beschadigd dat PostNL deze opnieuw heeft ingepakt (en hier een sticker voor opgeplakt). Normaliter zou PostNL de zending zelfs retour hebben gestuurd uit eigen beweging (nog nooit meegemaakt)! Heb hiervan hedenochtend foto's van gemaakt en naar #Amazon gestuurd, maar dit zal ze niet veel interesseren en ik zal wel weer een standaard reactie krijgen...

De support medewerkers zijn al helemaal waardeloos. 9 van de 10 keer krijg je een standaard antwoord met een nietszeggende reactie erin. Pas na de 2e keer emailen krijg je een email met een korte inhoudelijke reactie (waar je nog altijd niks aan hebt). En de schuld ligt nooit bij #Amazon.de, maar altijd aan de transporteur.

Prime member zijn betekend ook helemaal niks speciaals meer bij Amazon.de. Waar je vroeger nog een zending supersnel kreeg, is dat nu absoluut niet meer het geval. Het is gewoon een nieuwe manier om de klant een paar centen extra af te troggelen. Zo had ik enige tijd geleden een artikel besteld, die op ruim op voorraad was en ook nog eens in aanmerking kwam voor Prime. Het artikel werd verkocht en verpakt door Amazon. Uiteindelijk heeft dit bij elkaar bijna een maand (!) geduurt voordat ik het artikel binnen kreeg.

Elke keer hadden ze ander excuus; de bestelling was niet goed verwerkt, er was een fout gemaakt op het distributiecentrum van Amazon, de transporteur was met het artikel in het verkeerde land, etc. etc. etc. Je kan het niet zo gek bedenken of het is de revu wel gepasseerd. Uiteindelijk kreeg ik van een behulpzame medewerker (de eerste sinds enige tijd) bij Amazon de tip, om de huidige bestelling te annuleren en deze opnieuw te bestellen. En toen was het opeens binnen 3 dagen wel geleverd. Bijzonder.

Bij Amazon ben je tegenwoordig gewoon een nummer, waar je voorheen echt het gevoel had dat je een klant was. Voor iemand die bijna jaarlijks over de 100 producten besteld, mag je toch wel iets/veel betere dienstverlening verwachten. Voorheen had ik bijna tot niets te klangen en uitzonderingen kunnen altijd gebeuren, maar tegenwoordig is het gewoon schering en inslag qua ellende bij Amazon.

Tot slot; het viel mij gisteren opeens op dat je producten (verkocht en verzonden via Amazon zelf) opeens niet meer naar het antwoordnummer in Nederland (van Cycleon) kunt sturen?! Nu moet je opeens artikelen terugsturen naar een adres in Duitsland. En er wordt slechts 7.50 Euro vergoed.

Niet alleen wordt het retourneren een duur geintje hierdoor, maar ook moet ik nu naar het postkantoor (een flink aantal kilometers verderop) in plaats van de gewoon de straat over te steken (PostNL afgiftepunt). Een pakket versturen van bijvoorbeeld 3 kg met tracking (en verzekering; je weet maar nooit) kost je al gauw 24.50 Euro (!) om nog maar te zwijgen over pakketten die meer wegen dan 5 kg.

Door al deze oude en nieuwe ongemakken, gecombineerd met retourneren naar Duitsland i.p.v. een antwoordnummer in Nederand, ga ik maar eens weer kijken bij Nederlandse webshops voor mijn artikelen. Het gemak van Amazon bestellen en retourneren, zoals voorheen, is tegenwoordig ver te zoeken. Sowieso was Amazon niet altijd de goedkoopste, maar waar bestellingen vroeger snel geleverd werden en het gemak van retourneren, gaf mij altijd de doorslag t.o.v. een paar Euro. Maar als dit wegvalt, dan zie ik géén enkele reden meer om bij Amazon te bestellen...

Minpunten Amazon op een rij:

- Miserable ondersteuning c.q. support bij Amazon
- Retourneren kan (sinds kort) alleen nog naar Duitsland (¤¤¤)
- Prime member stelt helemaal niks meer voor qua snelle levering/verzending
- Producten worden herhaaldelijk zeer slecht verpakt met alle gevolgen van dien
- Aangegeven c.q. beloofde levertijden worden tegenwoordig vaak niet meer gehaald

Ik denk dat het grootste probleem bij Amazon is dat men op teveel markten tegelijk bezig houdt. En dat men, daarnaast, te groot begint te worden. Hierdoor verlies je de kwaliteit uit het oog met alle gevolgen van dien. Voorheen scoorde Amazon, in ieder geval voor mij, een ruime voldoende. Dit is tegenwoordig absoluut niet meer het geval en ik zou Amazon het liefst een negatief cijfer willen geven, maar dat kan niet.

Klaarblijkelijk ben ik niet de enige met slechte ervaringen met Amazon. Op Tweakers staat het inmiddels ook al vol met klachten over #Amazon. Hetgéén meer dan genoeg zegt over de brakke dienstverlening van Amazon.

Verzending

Zie ook mijn algemene onderbouwing hierboven.

Producten worden haast niet meer op tijd bezorgd. En de verpakking laat vaak te wensen over, waardoor het één en ander vrij éénvoudig beschadigd kan raken.

Ook is retourneren binnen Nederland, naar een antwoordnummer, opeens niet meer mogelijk. In plaats daarvan moet je het product terugsturen naar Duitsland en wordt hiervan slechts 7.50 Euro vergoed. Te absurd voor woorden uiteraard...

Klantenservice

Zie wederom ook mijn algemene onderbouwing hierboven.

Vaak moet je meerdere keren emailen met Amazon, alvorens je een "redelijk" antwoord krijgt van hun. De eerste email bevat alleen maar standaard onzin. Daarnaast wordt vaak de schuld gelegd bij de transporteur. Ook Prime member zijn heeft totaal geen voordeel meer en is Amazon's nieuwe manier om van de klant een paar centen te kunnen pakken.

Algemeen

Goede ervaring met aankopen. Vaak de goedkoopste en winkel aanbod is super goed.
Een keer geprobeerd om extra te betalen voor een snelle bezorging. Mijn item kwam alsnog even snel binnen als een normale bezorging, dus dat raad ik niemand in Nederland aan.
Voor de rest erg tevreden met de Duitse Amazon.

Verzending

Vaak binnen een week mijn spullen binnen. Extra betalen voor snelle bezoring raad ik echter niet aan.

Algemeen

Het bestelproces is vlot en ze zijn de goedkoopste. Of het product ook daadwerkelijk geleverd wordt is alleen niet zeker. Ik heb 2 maanden geleden een Canon Cp1300 besteld samen met een bijbehorende tas en bijvulpakket. De tas en bijvulpakket waren binnen een week al geleverd alleen de printer liet nog op zicht wachten. Beetje onzinnig overigens dat ze de accessoires van de printer al opsturen terwijl ze de printer niet kunnen leveren. uiteindelijk na 2 maanden en veel loze beloftes de printer geannuleerd en ergens anders besteld.

Klantenservice

Meerdere keren zelf maar gemaild naar amazon.de en meerdere keren het antwoord terug gekregen dat ze het nauwlettend in de gaten hielden maar er gebeurde verder helemaal niks.

Algemeen

Het is gemakkelijk een bestelling te plaatsen en het betalen gaat ook goed. Echter kost het ipv van 2 of 3 dagen om een pakket te ontvangen, 2 weken!!!

Verzending

Ik heb een JBL charge speaker besteld welke op voorraad was. De volgende dag was deze volgens Amazon tracking in een Nederlands distributiecentrum. Vervolgens gaat het nog een week duren voordat het pakket bij mij zou moeten arriveren. Ik heb Amazon Prime maar dit is werkelijk schandalig. Vervolgens werkt het support alleen in het Duits. Wat een compleet waardeloze ervaring was dit zeg!

Klantenservice

Ik was de chat begonnen in m’n beste Duits. Ik gaf aan dat ik liever in het Engels of Nederlands wilde chatten. Vervolgens kreeg ik te horen: “English”? en ik zeg: Ja bitte. Hierna wordt de chat verbroken en verschijnt er een standaard melding dat er geen andere talen dan Duits worden ondersteund.

Algemeen

Na betaling met ideal is mijn account volledig geblokkeerd en is het vrijwel onmogelijk gemaakt om nog contact te krijgen met iemand. Uiteindelijk per mail een of ander onzin verhaal dat het account geverifierd moet worden. Heb verzocht de bestelling te annuleren en het geld te refunden, so far geen enkele reactie.

Klantenservice

Niet aanwezig, moet inloggen wat niet kan als je account afgesloten is. Uiteindelijk een nummer ergens weten te vinden (elders) en niemand te pakken kunnen krijgen die iets kon betekenen. Per mail uiteindelijk onzin verhaal dat mijn betaling niet geverifierd kon worden, dit terwijl ze gewoon het geld hebben gekregen via een ideal betaling. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Algemeen

Er zijn voldoende betalingsmogelijkheden. Pas op bij het gebruik van Amazon pay. Bij betwistingen is het een stuk moeilijker om je geld terug te krijgen dan wanneer je met een credietkaart hebt betaald.

Verzending

De meeste objecten heb ik op een aanvaardbare tijd en zonder grote problemen ontvangen. Bij mijn laatste aankoop liep het echter mis. Deze heb ik slechts gedeeltelijk ontvangen.

Klantenservice

Ik heb een grote machine van ¤302 besteld bij Amazon. Bij aankomst bleek deze machine niet compleet te zijn. Ik heb contact opgenomen met amazon en ze konden het missende deel niet opsturen. De enige optie die ze voorstelden was om het item terug te sturen en een nieuw toestel te bestellen.
Ik heb dus de machine opnieuw besteld. Weeral was de machine niet volledig.
Dus heb ik beide orders teruggestuurd.
Nu ben ik al 8 weken in een administratieve molen terecht gekomen waar amazon mij blijft standaard antwoorden terugsturen. Na minimaal 20 mails en uren aan de telefoon bleef amazon de terugbetaling weigeren. De meeste mails van Amazon werden afgesloten met de commentaar 'We have nothing more to add to this matter'.
Ik kan echter bewijzen dat ik exact heb terug gestuurd wat ik ontvangen heb. Het gewicht van de ontvangen en teruggestuurde pakketjes kan je aflezen op de websites van BPost en PostNL. Hier is duidelijk dat ik voor beide pakketjes exact het gewicht dat ik heb ontvangen heb teruggestuurd.
Gisteren, na de zoveelste mail, besliste een Amazon medewerker eindelijk dat ik als klant correct heb gehandeld en werd de terugbetaling voor beide orders goedgekeurd.
Maar, in de praktijk werd slechts 1 van beide orders terugbetaald.
Vandaag heb ik dus weer een mail naar Amazon gestuurd.
Het antwoord van Amazon is om van omver te vallen: "After analysing all information available, we have to assume that the shipment was not incomplete when it left our fulfillment center. We will not do a refund in this case.".

Amazon heeft mij nog ¤302 tegoed, maar 'assumes' dat ze het item correct hebben uitgeleverd.
Het gewicht dat ik heb ontvangen was 8.24kg. Terwijl het gewicht van de machine 38kg bedraagt volgens de datasheet.

Door een fout in het Amazon warehouse ben ik in een situatie gekomen die buiten de standaard problemen valt. In dit geval kom je als klant in de meest rampzalige klantendienst ooit terecht.

De klantendienst reageert op geen enkel moment op argumenten zoals het gewicht dat bewijst wat er verzonden werd. In de plaats krijg je standaard mails die de geloofwaardigheid van de klant in twijfel trekken.

Pas op met grote uitgaven op Amazon.
Ik ga alvast via het Europees Centrum voor de Consument proberen om alsnog mijn geld terug te zien.

Algemeen

De push naar Amazon Prime is irritant en dat Amazon de website ondertussen al tien keer van Duits naar Nederlands gezet heeft terwijl ik dat niet wil (tweetalig met Duits) stoort, maar de prijzen zijn een stuk beter dan bij menig Nederlandse webshop.

Verzending

Nog nooit een product te laat ontvangen.

1 2 3 ... 6

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie