Amazon.de

42.424 producten en 50.415 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

In de meeste gevallen klopt de verzendinformatie. Maar toch erger ik me aan de vele smaken "prime, verzonden door Amazon, verkocht en verzonden door Amazon, Marketplace verkopers, etc. En ook al betaal je als prime lid, zeer veel prime producten "worden niet naar Nederland verzonden".

Dit, samen met de vele "zojuist verschenen" verkopers die soms wel de eerste 20 plaatsen van verkopers innemen voordat er geen malafide verkoper is, maakt de winkelervaring niet al te positief meer. Amazon heeft een probleem met zo lijkt het "trollen" die accounts openen en vervolgens bestellingen binnen halen (zo ook ik) en die vervolgens betaald worden en ik als klant dan als het niet geleverd wordt WEKEN op mijn geld kan wachten. En nee, hier gaat het niet over reserveringen op mijn creditcard, maar om daadwerkelijk afgeschreven betalingen.

Ook dient gezegd te worden, dat voor de items waar het wel goed voor gaat de verzending relatief snel is, maar de negatieve ervaringen laten een vervelende smet op de positieve na.

Helass, want Amazon.de was hier vroeger beter in lijkt wel.

Verzending

De verzendinformatie klopt meer niet dan wel.
De vervappking is perfect, dat heeft Amazon goed voor elkaar!
Soms is de keuze voor aantal per doos wat onlogisch (zo kocht ik 8 LED TL balken in 1 koop die alle 8 met aparte dozen verzonden werden. En die dozen waren zo groot (!) dat er makkelijk 16 lampen in konden.

Klantenservice

Klanten service is sinds september 2018 beter bereikbaar en en zitten steeds behulpzame en Nederlands sprekende mensen. Helaas hebben ze wel vaak standaard antwoorden.

Algemeen

Snel en makkelijk kunnen bestellen, ook snel binnen. Al om al prima gegaan, behalve de levering dan.

Verzending

Track en trace code gekregen waarin stond dat het pakketje thuis was afgeleverd, was niet zo. En uiteindelijk een uur nadat het thuis afgeleverd zou moeten zijn, kwam een buurman van 10 huizen verderop het pakketje brengen. Erg jammer dit dus.

Algemeen

Was een van de goedkoopste en zijnde een raszuivere Nederlander was dit doorslaggevend. Wordt bij het bestellen netjes aangegeven wat de leverdatum is.

Verzending

Moederbord gekocht (waarde ~160 eurotjes). Zaterdag besteld, dinsdag in huis. Naja, zendtijd niet om over te klagen. Verzendlabel is netjes op doos van moederbord geplakt en verzonden. Geen omdoos! Geen folie of papier! Niet eens de doos van moederbord dichtgeplakt of verzegeld. Toen ik hem aannam van de bezorger stond de doos al open. Heb gelijk RMA aangevraagd en de handel teruggestuurd.

Algemeen

Getoonde prijs bij tweakers is de prijs voor mogeljke nieuwe levering van de monitor de bestelling wordt geleverd zodra hij binnenkomt en of er genoeg binnenkomen. Maar je kan ook de monitor die op voorraad is bestellen deze is alleen 100 duurder

Algemeen

Amazon.de is niet altijd transparant over verzendkosten en levertijd. Soms komen er aan het eind van het bestelproces ineens hoge bezorgkosten bij. Zou fijn zijn als de verzending altijd betaalbaar/mogelijk was naar NL. Producten die ze zelf verkopen via Prime gaan wel altijd top.

Verzending

Verzending is meestal erg goed en snel. Wanneer het item wordt aangeboden door een derde partij of andere afdeling van Amazon duurt het vaak n a twee dagen langer.

Klantenservice

Geweldige 'Amerikaanse' customer service! Binnen 1 dag antwoord op mijn mail + geld terug zonder gezeik nadat ik een pakketje niet had ontvangen (terwijl er volgens PostNL wel is geleverd). Top!!

Algemeen

Prima platform om te kopen, zeker als je Prime hebt. (1 bestelling per maand heb je de kosten er al uit, plus je krijgt dan ook meteen Prime Video...) Ze verzenden erg snel. Wel is het vervelend dat sommige zaken soms random ineens in het Duits zijn. De service is prima, de verzending is prima, retourneren is heel simpel. Tot dusver geen problemen!

Verzending

De producten worden altijd snel geleverd en zijn stevig verpakt. De gegarandeerde levertijd is over het algemeen accuraat. Meestal als het te laat kwam, dan was dit de schuld van de koerier (Eg: DHL, PostNL, DPD.) die niet op kwamen dagen. Eenmaal een vertraging gehad vanwege een orkaan, dat is overmacht.

Klantenservice

Prima service. Een product dat ik had besteld kwam defect aan. Er werd meteen een vervangend product gestuurd dat de volgende dag op de mat lag. Vanaf dat moment had ik 30 dagen om het defecte product terug te sturen, Amazon vergoedde alle verzendkosten. Top.

Algemeen

Ik bestel op Amazon veel 'warehouse deals'. Deze keer een set hyperx ddr4-32gb besteld. Product omschrijving is soms wat algemeen maar deze keer was de status (acceptabel) wellicht iets te conservatief. Product was inderdaad geopend, er zaten inderdaad krassen op de metalen heatsinks van de RAM maar alles werkt zoals het moet (alweer 3 weken). Verpakking was recht toe recht aan, in een dikke kartonnen envelope. Scheelde toch weer 30% op de goedkoopste NL prijs in de pricewatch voor dit specifiek product.

Algemeen

Bestellen via internet bij Amazon is gemakkelijk als je al een account hebt. Ook retouren en omruilen gaat relatief makkelijk. Wel is na de omzetting naar een business account zo dat sommige orders niet meer terug te vinden zijn. Soms is de order wel zichtbaar, dan weer niet. Het terugvinden van aldaar geschreven reviews is een crime. De vergoeding voor de retourzending van ene DoA van 13 euro dekt bij lange na de verzendkosten van 19 euro naar Bad-Hersfeld in Duitsland niet. Zo Nederlands is Amazon dan weer niet, dat je een retouradres in Nederland krijgt. Grote zware electronica ga ik hier wat minder snel bestellen: goedkoop is duurkoop geworden.

Verzending

De monitor die ik besteld had werd keurig in een omdoos geleverd. De opvulling was tussen minimaal en voldoende. De doos was licht beschadigd. PostNL houdt helaas geen rekening met bloktijden waarbinnen men met de bus niet in het stadscentrum kan komen. Dat werd afhalen bij de lokale Jumbo.

Algemeen

Product is precies geleverd wanneer beloofd. En in vergelijking met een erg scherpe prijs. Daar heb ik geen commentaar op. Wel op de verzending:

Verzending

Product (computer component) was niet in een extra doos verpakt. De adressticker is simpelweg op de doos van het product geplakt. Dat maakt ooit eventueel doorverkopen lastiger.
Gelukkig is het door de bezorgdienst netjes behandeld. Dus er is weinig tot geen schade aan de doos. Maar dat had heel anders kunnen zijn.
Het product zelf zit veilig in de productverpakking.

Soms zijn dingen onnodig ruim of complex verpakt. Maar dit vind ik dan juist weer te weinig.

Daarnaast had ik expliciet een toevoeging aan het adres toegevoegd zodat de bezorger makkelijk op de juiste plek in een bedrijvenpand terecht zou komen. Dat deel was bij de track&trace (PostNL) niet meegenomen waardoor ik dacht dat dit wel eens problemen op zou kunnen leveren.
Dat bleek niet het geval; de toevoeging stond wel op de adressticker. Het zou handig zijn als dit nu eens uniform goed opgepakt wordt.

Algemeen

Nog niet eerder hier besteld, nu gedaan omdat zij de enige in Europa waren die een bepaald artikel aanboden. Site is duidelijk, bestelling verloopt vlotjes.

Verzending

Eerste keer extra betaald voor snelle levering: na twee weken nog niet binnen, blijkt het kwijtgeraakt in een sorteercentrum. Ok, kan gebeuren, item geannuleerd en geld teruggekregen en een tweede keer besteld, nu met normale verzending. Ook deze is kwijtgeraakt in weer een ander sorteercentrum. Of Amazon moet met een andere transporteur gaan werken of hun verzendafdeling maakt er een potje van.

Klantenservice

Heb mijn geld teruggekregen zonder discussie. Maar had uiteraard liever mijn bestelling ontvangen.

Algemeen

Pakket was netjes verpakt en ik had het in 2 dagen thuis. Heb het laten bezorgen met Prime aangezien een maand Prime voordeliger is dan de verzendkosten waren. Amazon maakt reclame dat ze nu helemaal nederlands zijn, dit is echter niet waar, op veel pagina's en in het bestel process kom je nog duits tegen. Dit kan soms verwarring veroorzaken en geeft je een beetje het gevoel dat je iets kan missen als je de duitse taal niet beheerst. Ook is het net als bij Bol.com opletten van welke leverancier je het product koopt. Dit belemmerd voor mij wel de shop ervaring.

Verzending

Verzending was goed verpakt met genoeg plastic en schuim dat mijn product niet beschadigd raakte. Levering was binnen 2 dagen.

Algemeen

Amazon is een van de beste webwinkels die er zijn. Ze verzenden snel en hebben naar mijn ervaring altijd op tijd geleverd. Klantenservice heb ik ook nooit iets op aan te merken. De klantenservice is namelijk ook in het Nederlands te bellen. Retours doen ze ook helemaal niet moeilijk over, en ondanks dat alles hebben ze vaak goede prijzen.

Het enige wat ik kan zeggen is, dat sommige Amazon Marketplace verkopers niet helemaal betrouwbaar zijn. Bekijk dus voordat je iets bestelt op Amazon of dit product ook wordt verzonden door Amazon, of indien dit niet het geval is het in ieder geval een verkoper met goede reviews is.

Verzending

Levering was op tijd, niks op aan te merken.

Klantenservice

Klantenservice heeft geen lange wachttijden, lange openingstijden en er is een optie om ze in het Nederlands te bellen

Algemeen

Kreeg gelijk een email na het bestellen van een samsung 860 EVO en een Seagate Barracuda, producten kwamen op tijd aan. Waren netjes verpakt en was niks mis mee.

Algemeen

Telefoon besteld. Het pakketje kwam aan met verpakking maar zonder telefoon. Kan op zich gebeuren, prima, dat kan de klantenservice vast oplossen. Helaas. Ondanks dat de aardige meneer met Indiaas accent zegt 'We rust our customers', blijkt hier niks van waar. Ze willen dat ik aangifte doe bij de politie en hun het afschrift opstuur. Dat kan helemaal niet in een dergelijke situatie met de nederlandse politie, aangezien het civielrecht is en de politie slechts opstuurt dat dit niet kan. Bewijs in de vorm van gewicht zoals gewogen door PostNL bij aflevering en door mij met een filmpje wordt genegeerd. Alles gaat via hun standaardprotocollen, ook al is dat niet handig. Slechtste klantenservice in tijden.

Verzending

Pakket is op tijd aangekomen, maar de inhoud ontbrak. Is bij Amazon gebeurd, aangezien de verzegeling van Amazon Prime intact was, maar de plakbandjes van de doos netjes waren doorgesneden.

Klantenservice

Makkelijk iemand aan de lijn te krijgen. Maar daar heb je dan ook helemaal niks aan: Totaal niet klantvriendelijk, niet meedenkend, helpen niet mee, volgen alleen protocol en je kan niemand aan de lijn krijgen die meer kan dan de standaardmedewerker. Zo slecht dat ik hier nooit meer iets ga kopen.

Algemeen

Niet meer wat het geweest is. Veel producten te koop bij Amazon maar erg onduidelijk vaak wat nu wel naar Nederland geleverd kan worden en wat niet. Daardoor zit ik geregeld te kloten met mijn winkelwagentje en ben ik onnodig veel tijd kwijt.

Verzending

Het hangt ervan af wat je bestelt maar kwetsbare producten zou ik hier absoluut niet bestellen, dat leert mijn ervaring. De kans dat het beschadigt raakt is dan >90%. Gelukkig is de klantenservice wel altijd met een oplossing gekomen.

Erg vervelend is dat je tegenwoordig geen prepaid retourlabels meer hebt. Je moet het zelf terugsturen en daar zijn ook weer voorwaarden aan verbonden. het maakt het er niet makkelijker op.

Algemeen

Via de webshop van Amazon.de eenvoudig zaken te bestellen. Met mijn prime lidmaatschap bijna nooit verzendkosten. Bestellingen duren meestal een paar dagen en worden goed verpakt verzonden. Verder nog zaken zoals gratis foto's in de cloud zetten en streams kijken.

Verzending

Meestal via DHL en erg goed verpakt.

Klantenservice

2x met de telefonische klantenservice te maken gehad waarbij je via een button op de site automatisch wordt gebeld (geen bel kosten) en werkelijk uitmuntend geholpen. Ik zie bij de shopreviews een aantal slechte ervaringen ik vermoed dat het komt omdat men heeft besteld bij derden die via Amazon leveren. Ik bestel bijna alleen producten als het door Amazon zelf wordt verkocht.

Algemeen

Bestelling plaatsen was een eitje. Verzenden met Amazon Prime (zit inbegrepen bij Amazon Prime Video) ging zeer snel. Volgende dag was het pakket in huis.

Verzending

De verpakking was op zich in orde, maar ik ben beter gewend van bijvoorbeeld Coolblue.

Klantenservice

Met deze specifieke zending heb ik de klantenservice niet nodig gehad, maar heb in het verleden altijd prima ervaringen gehad met de klantenservice van Amazon.

Algemeen

NAS + drives besteld en beiden keurig op tijd geleverd.
Bestelling ging soepel net als de betaling, track en trace is voldoende.
Verpakking is echter zwaar onvoldoende voor kwetsbare artikelen zoals harde schijven: deze komen gegarandeerd kapot aan en het retour zenden kost tijd, moet je zelf voorschieten en al het risico tijdens de retour-verzending ligt bij de klant.

Verzending

Verzending van product was snel maar de verpakking was de slechtste die ik heb meegemaakt: totaal geen bescherming of schok-absorptie voor de harddisks en een disk was zelfs gebruikt als opvulling van de doos!. Ik heb er foto's van maar die kan ik helaas hier niet plaatsen. Te bizar voor woorden en duidt op totale minachting voor de klant en het product.

De drives waren uiteraard kapot en ben gelijk een retour traject ingegaan voor de drives. De NAS was voldoende beschermd vanwege de verpakking van de NAS zelf en dus beter beschermd dan de kwetsbare drives.

Het retour-zenden moet je zelf voorschieten en je moet zelf voor een afdoende verpakking zorgen. Dit laatste is om te janken zo arrogant: als ze dat nu zelf ook eens deden dan was de hele retourzending niet eens nodig geweest.

Dit was voor mij de laatste bestelling bij Amazon.de, als de vervangende drives weer zo slecht verpakt zijn mogen ze deze direct weer meenemen en wil ik mijn geld terug,

Algemeen

Veruit meest goedkoop uit de Tweakers price watch bij de keuze voor mijn Sandisk Extreme Pro M2 500GB NVMe SSD. Daar was dan wel het nadeel bij dat onbekend was wat de levertijd zou worden, maar met ruim 50 verschil geen probleem.

Verzending

De communicatie over de voortgang van de bestelling tot de levering was uitstekend en ook de levertijd viel me allerzins mee. Product kwam degelijk verpakt binnen.

Algemeen

Zoals gewoonlijk bij Amazon een makkelijk proces om een product te kopen wat zeker geen moeilijkheid is

Verzending

Snelle verzending ook al heb je geen Amazon prime

1 2 3 ... 6

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie