Amazon.de

42.063 producten en 49.238 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

Inmiddels meerdere producten via Amazon.de besteld en de ervaring was keer op keer goed. Bestellen is gemakkelijk, soms is het echter wat minder duidelijk of je bij Amazon zelf of via een onderwinkel koopt.
Levering is meestal snel, vaak zelfs sneller dan via webwinkels uit Nederland.

Verzending

Steeds is de tijd tussen bestellen en leveren kort, vaak zelfs sneller dan via webwinkels uit Nederland. n dat zegt wat, het gros van de producten moet namelijk vanuit Duitsland of Frankrijk komen.
Mocht een pakket onverhoopt later worden bezorgd, krijg je tijdig een duidelijk bericht hierover. Ik zeg; Kudo's.

Klantenservice

De klantenservice van Amazon.de is vriendelijk en denkt, zoals je mag verwachten, mee over problemen. Extra pluspunten omdat contact gewoon in het Nederlands kan, zowel via mail als telefonisch.

-Iets meer dan zes maanden geleden had ik een nieuwe computerkast besteld waarvan recent het getemperde glas in mijn handen kapot ging, een nogal curieuze zaak natuurlijk en moeilijk te bewijzen als iets waar je niets aan kan doen. De klantenservice pakte dit echter heel goed op en heeft mij een nieuwe glasplaat aangeboden, toppers.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Het vervelende in die Amazon website is: Je kan nergens een knop vinden om contact te zoeken over garantie van iets van langer dan een paar weken geleden. Je wordt in een rondje doorgestuurd wat altijd bij je bestellingen uitkomt, waarbij de contact-/garantieknop voor de betreffende bestellingen al lang verdwenen is. Uiteindelijk maar op de contactknop gedrukt van een recentere bestelling.

Klantenservice

En dan, wanneer contact gemaakt is, gaat het dus ook wel goed. Het geld komt terug.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Heb bij Amazon.de een asrock x99 itx moederbord besteld. Product was voor een goede prijs aangeboden (nog specifiek gekeken of het om een nieuw product ging en niet om een 2e hands). Bestelling ging vlot, betaling was makkelijk.

Nu komt het super slechte gedeelte van mijn ervaring met amazon: Ik heb zeer duidelijk een nieuw product besteld en kreeg een moederbord thuisgestuurd die heel duidelijk gebruik was. Koelpasta op het socket, wifi kaartje was al genstalleerd, meegeleverde koeler zat in wc papier gewikkeld, alle zakjes waren open gescheurd etc.

Daar was ik het natuurlijk niet mee eens dus moederbord niet eens op werking getest maar meteen teruggestuurd. Dat gaat trouwens erg soepel en binnen 4 dagen had ik al een zelfde vervangend moederbord. Even snel gekeken en alles zag er op het eerste oog goed uit. Socket-beschermer zat er op, alles zat nog netjes in een gesloten zakje etc. Een paar dagen later toen ik alles in ging bouwen en de socket-beschermer er af haalde zag ik een socket waar ik van schrok (en ik kan echt wel wat hebben). Ik telde 5 missende pinnen en een heel kluster was verbogen (echt alle kanten op). Ik was echt furieus omdat ik duidelijk een nieuw product besteld heb en ook heel duidelijk een gebruikt en beschadigd product gekregen heb. Quality check is dus echt een dikke onvoldoende daar.

Verzending

Producten waren snel binnen en goed verpakt vanuit amazon.

Klantenservice

Omdat het systeem van amazon niet gemaakt is op het terugsturen van 2 producten was het terugsturen van het 2e product nogal lastig. Je kan na het terugsturen van het eerste product kiezen voor geld terug of een vervangend product. Ik koos voor vervangend product maar dat bleek dus ook niet goed te zijn, daar loopt het fijne systeem spaak. Ik moest bellen en mailen en bellen en mailen om dit te regelen. De mensen die ik aan de lijn kreeg waren super behulpzaam en namen de tijd om mijn probleem op te lossen, dat was echt super fijn.

- erg fijn dat mensen die ik aan de telefoon kreeg mee dachten met het verhelpen van het probleem (5 sterren daarvoor)
- heel slecht dat ik erg moeilijk moest doen om een vervangend product te kunnen retourneren (1 ster daarvoor)

Algemeen

Het bestelproces is erg duidelijk en gemakkelijk en er kan zowel met creditcard als met IDeal betaald worden. Het product is snel verstuurd en kon het al twee dagen later in gebruik nemen.

Verzending

Het product was goed verpakt en snel geleverd. Uitstekende verzending dus.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik had een LG38UC99W en een ACER XR382CQK in mijn winkelmand. Ik verwijder de LG en rond de bestelling af. Wat krijg ik opgestuurd? De LG.
I heb dit binnen 10 minuten proberen te corrigeren maar "het proces was al in gang gezet". (vervolg bij klantensupport)
Het tweede is dat de levering van de Acer uitliep met wat vermeld was... Daarna kreeg ik een bezorgdatum gemaild: een woensdag, die ik toen vrij heb geplant. De Acer werd echter die maandag al bezorgd... lekker duidelijk.

Verzending

Het product wordt door DHL bezorgd. Ik ben hier een dag voor thuisgebleven. 's avonds werd ik door de buren gebeld dat ze als een halve dag een groot pakket hadden staan. Ik was op het bezorgmoment gewoon thuis en heb geen briefje in de bus gehad. Ook de tweede keer werd het bij de buren bezorgd.
Verpakking was verder wel goed.

Klantenservice

Omdat het product bij de buren geleverd was, kon ik de levering niet weigeren. Amazon.de lijkt dan een redelijk gemakkelijke terugstuurservice te hebben, maar die werkt maar met parketten tot 80 cm lang en mijn pakket was 105 cm lang. De klantenservice vertelde me dat ze me een e-mail zouden sturen waarin staat hoe ik het met UPS zelf moest opsturen. In die e-mail stond echter alleen iets in de order van "u moet het zelf opsturen" er stond niet eens een adres in!!!
Ik heb het adres zelf gevonden en ben met UPS aan de slag gegaan. Het heeft mij een halve dag geduurd voordat ik het label had. Hierbij heb ik 3 keer met UPS klantenservice, 2 keer met UPS shipment, 1 keer met UPS technische dienst en 2 keer met Amazon aan de telefoon gehangen. Ook is het verzendbedrag van 60 euro 2 keer gereserveerd op mijn Paypal rekening en 1 keer op mijn creditcard. Dit door allemaal onduidelijke fouten in de UPS website, waar niemand bij UPS verstand van had. Amazon weigerde hier verantwoordelijkheid bij te nemen. Pas na heel lang pushen gaven ze me toestemming om een andere verzendservice te gebruiken.
De enige reden waarom ik het niet "waardeloos" vind, is omdat ik mijn geld snel terugkreeg.

Algemeen

Afspraken worden niet nagekomen. Amazon.de wil in hoge uitzondering reageren en verschuild zich achter het feit dat de verkopende partij een andere partij is dan zijzelf, terwiijl je wel betaald aan Amazon.de en zij er ook genoeg op verdienen.

Verzending

Producten komen niet aan of het verzenden duurt veel langer dan wat is beloofd, soms wel enkele weken langer.

Klantenservice

Reageren doen ze bijna niet en als ze het doen verschuilen ze zich achter het feit dat het een externe verkopende partij is.

Algemeen

Producten zijn bijna altijd goedkoper op Amazon. Beschikbaarheid van producten is goed. Keuze uit meerdere verkopers. Jammer dat nog een groot deel van de website nog niet vertaald is naar het Nederlands. Altijd een duidelijke beschrijving van de producten.
De website is functioneel zeer goed.

Ze doen vaak promoties met heel aantrekkelijke aantrekkelijke aanbiedingen.

Filters op Amazon zijn wel niet heel goed en soms kan het gebeuren dat een titel van een product verkeerd is, of gewoon verkeerd is vertaald. Zoekfunctie is ook niet altijd heel goed, net zoals het zoeken van een categorie die bij je product past. Zoeken op de Engelse benaming is de beste methode.

Ik bestelde hier een product voor mijn Senseo-apparaat. Maar blijkbaar was het onderdeel niet compatibel met mijn product, nochtans stond dit wel in de titel.

Verzending

Verzending is altijd dik in orde. Alles zit goed verpakt en leveringen zijn altijd binnen het vooropgestelde tijdsframe. Verzendstatus op Amazon is altijd heel goed te volgen.

Wel jammer dat verzending tot 29 niet gratis is, en dat levering tegen volgende dag niet beschikbaar is voor Belgi. Levering besteld op 23/11 werd gepland voor levering op 30/11, maar het werd vroeger: 28/11

Levertijd is dus niet bepaald kort.

Klantenservice

Zoals eerder vermeld een verkeerd product ontvangen door reden waar ik niet kon aandoen. Eenvoudig voor retour aangemeld via de overzichtelijke website.

Er werd mij verteld dat ik mijn product mag houden en dat het product mij wordt terugbetaald. Supergoede service!

Ook bij eerdere bestellingen altijd al goede ervaringen gehad met de klantenservice.

Algemeen

2 keer een neppe verkoper gehad. Nooit mijn bestelde product gekregen. Daarbij kan de verkoper je aankoop annuleren als ze het niet aan je willen leveren. Ik bestel voortaan gewoon weer in Nederland. Waar je het netjes de volgende dag in huis hebt.

Verzending

Als je niks krijgt is het behoorlijk waardeloos. Levertijden zijn ook veel langer en je word niet echt op de hoogte gehouden van de status van je pakket.

Klantenservice

Wel een goeie retour polis als je de gok wilt wagen. Ik ben geen geld kwijt geraakt. Tenzij je tijd als geld ziet.

Algemeen

Ik heb een IPcamera besteld omdat deze in de pricewatch het goedkoopst leek. Deze zou ook nog binnen 1 dag bezorgd worden met Amazon Prime. Dat bleek helaas simpelweg niet waar. De prijs op pricewatch is oneerlijk neergezet. Het blijkt de prijs zonder btw te zijn. Dat maakt in principe voor een consument niet uit, maar wij als bedrijf wel. Het bleek niet door Amazon zelf verkocht te worden, maar door een derde partij. Deze partij blijkt geen btw te rekenen op de camera die verkocht is. Er werd ook geen factuur bij geleverd. Deze kon je wel handmatig aanvragen middels een formulier. Boven dat formulier staat trouwens groot dat je geen persoonlijke informatie moet geven aan de derde partij. Maar die mailde na 2 dagen terug dat ze onze bedrijfsgegevens nodig hadden (die zijn gewoon bekend bij Amazon, maargoed). Na weer 2 dagen kreeg ik een pdfje wat een factuur zou moeten zijn, zonder btw. Op de vraag waarom dat was kreeg ik dat ze de btw verlegd hadden (dat kan alleen als de andere partij een bedrijf met geldig btw nummer is). Maar dan is de prijs die geadverteerd wordt dus zonder btw. En die prijs is ook exact hetzelfde als je het als consument koopt.

Ik legde bij de winkel voor dat dit 2 dingen kon betekenen, namelijk btw-fraude of ze houden hogere prijzen aan als je een bedrijf bent. Ze antwoorden dat het daar wel op neer kwam... (!). Ik kreeg een vaag verhaal over dat ze niet kunnen zien wie er een bedrijf is en wie niet.

Het komt er dus op neer dat Amazon oneerlijk concurreert met andere shops die wel gewoon de btw in hun prijs op pricewatch zetten. Daarnaast is de hele constructie nogal schimmig.

Verzending

Aangemeld bij Amazon Prime om de camera binnen 1 dag binnen te hebben. Lukte niet. Verzending duurde 10 dagen uiteindelijk.

Klantenservice

Nouja, niet echt Amazon, zo blijkt. Maar als ik betaalde aan Amazon. Dus dat de derde partij oplichters zijn reken ik Amazon wel aan.

Algemeen

Betalen kan je altijd, maar dan verwacht je dat ze hun levering afspraken nakomen, dit deden ze twee maal in 1 week niet. Ik kan niet dag en nacht van het werk thuis blijven. Ik nam de eerste maal werkverlof en de tweede maal leveren ze 4 uur voor de afspraak, ik was net om boodschappen. Ik heb buiten wachten op pakjes ook nog een leven!!

Verzending

Mail verkeer verklaart alles.

Sorry hoor, dit is KLINKKLARE onze.
Levertijd was voorzien rond 20 uur. Ik schikte me daar dus naar.
Denk je nu echt dat ik de ganse dag kan thuisblijven, jullie zeggen 20 uur, dus dan kom je niet langs om 16 uur!!!

En iedereen levert bij afwezigheid bij de buren af, ik kan niet wachten tot zaterdag, ik wil mijn pakket vroeger of ik doe nooit meer een bestelling bij Amazon.
Eerst vertraging, dus ook een dag dat ik voor niks verlof van het werk nam, en nu dit, ik vind dit echt ongehoord. Nog nooit voorgevallen en hier komen elke week 4 verschillende pakketten toe.

Dus ik verwachte mijn pakket vrijdag 16 november. Ik heb ook een deadline voor klanten.

Misnoegde groeten,

Ronny

Hallo Ronny,
We zijn je helaas misgelopen. Taxipost heeft vandaag geprobeerd je pakje af te leveren, maar wilde het niet onbeheerd achterlaten.
Kijk of je een bezorgbericht hebt ontvangen of neem contact op met Taxipost voor de volgende stappen.

Je pakket volgen

Adam Hall 87451 Pro C - Multicolor - 19'' LED...

Klantenservice

Je kan niet antwoorden op hun e-mails. En dat is hedendaags ongehoord, dit is zeer klantonvriendelijk en zelf arrogant te noemen. Service van een bedrijft staat of valt met e-mail verkeer.

Algemeen

Afgelopen week een Gigabyte GTX 1080ti gekocht bij Amazon. Nooit een keer eerder bij ze besteld maar ze waren de goedkoopste.
De site is duidelijk en overzichtelijk. Staat ook gelijk bij hoeveel er op voorraad zijn en op welke dag de kaart binnen komt. Kan gemakkelijk met iDeal betalen.

Verzending

Op de website stond dat de videokaart op het laatst op 7 november kan komen. Kreeg netjes een mailtje met een track en trace van PostNL. Kaart kwam blijkbaar een dag eerder op 6 november. Erg top!
Kaart is zonder gekkigheid aangekomen en er was geen schade te vinden.

Algemeen

Erg fijne shop, scherpe prijzen en goede klantenservice. Bestel er vaak en nog nooit problemen mee gehad.

Algemeen

Prima webshop, leveren erg snel (zeker met Prime) en veelal tegen zeer gunstige prijzen. De enige 2 nadelen zijn wmb dat sommige producten niet naar Nederland gestuurd kunnen worden, maar wel alsnog in je resultaten verschijnen. Daarnaast zijn de reviews meestal in het Duits, wat niet heel gek is op een Duitse site natuurlijk: maar toch. Verder is de klantenservice en het retourbeleid (en de afhandeling daarvan) uiterst goed en correct geregeld. Ben tevreden.

Verzending

Over het algemeen heel erg goed en snel, maar helaas niet te voorspellen welke koerier wordt gebruikt. Ik heb zelf vanwege track & trace en de mogelijkheid pakketjes te verplaatsen PostNL, maar het komt voor dat je opeens DHL of, nog erger, DPD om je kiezen krijgt. Die leveren wel, maar de tracking is heel erg slecht. Al zou ik 0,50 extra moeten betalen om voor een bepaald product toch PostNL te krijgen ipv zo’n koerier, dan zou ik dat doen; maar op z’n minst een melding van te voren wie de koerier gaat zijn zou erg fijn zijn. Gelukkig is het meestal PostNL.

De verzending zelf is tot nu toe overigens op n uitzondering na op tijd of zelfs een dag eerder dan gegarandeerd verzonden, die ene uitzondering was vanwege een orkaan in de VS; dat was dus wel een goede reden om te laat te zijn. (Noot: wel is het afleveren soms later geweest dan gepland, maar dat is de koerier die niet kwam opdagen aan te rekenen, niet Amazon.)

Klantenservice

Prima service. Reageren meestal binnen 1 tot 3 uur, maar sowieso eigenlijk altijd binnen een dag. Helpen graag en zijn vriendelijk. Omdat ook hier veel Duitsers zitten is het Engels niet altijd geheel vlekkeloos, maar dat vormt verder geen belemmeringen.

Ook het retourbeleid is prima. 30 dagen en volledig geautomatiseerd

Algemeen

Tot nu toe al meerdere bestellingen bij Amazon.de gedaan en tot op heden zeer tevreden. Enorme keuze, snelle verzending en vaak hele leuke aanbiedingen.
Ik koop met name PC-gerelateerde zaken bij Amazon, maar heb ook al huishoudelijke apparaten gekochten e.d.

Verzending

Producten worden doorgaans altijd prima verpakt en de verzendingsdatum komt bijna altijd overeen met de voorraadindicatie op de website.

Van de ongeveer 20 pakketten die ik tot nu toe ontvangen hebt, hadden 2 pakket (naar mijn menig) iets te weinig beschermingsmateriaal in de doos, maar de producten waren nog in prima staat (medewerkers bij PostNL willen nog wel eens smijten met pakket, vandaar zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en producten extra goed verpakken).

De overige pakketten die ik tot nu toe ontvangen heb waren prima verpakt.

Klantenservice

Ondanks dat ik reeds zo'n 20 bestellingen geplaatst heb, hoefde ik gelukkig maar 1x gebruik hoeven maken van de klantenservice. Ging om een simpele 20-euro headset die niet meer werkte.
Ik hoefde de headset niet retour te sturen en had binnen 2 dagen het geld weer op mijn bankrekening staan. Prima geregeld dus!

Algemeen: Score: 3

Algemeen

In de meeste gevallen klopt de verzendinformatie. Maar toch erger ik me aan de vele smaken "prime, verzonden door Amazon, verkocht en verzonden door Amazon, Marketplace verkopers, etc. En ook al betaal je als prime lid, zeer veel prime producten "worden niet naar Nederland verzonden".

Dit, samen met de vele "zojuist verschenen" verkopers die soms wel de eerste 20 plaatsen van verkopers innemen voordat er geen malafide verkoper is, maakt de winkelervaring niet al te positief meer. Amazon heeft een probleem met zo lijkt het "trollen" die accounts openen en vervolgens bestellingen binnen halen (zo ook ik) en die vervolgens betaald worden en ik als klant dan als het niet geleverd wordt WEKEN op mijn geld kan wachten. En nee, hier gaat het niet over reserveringen op mijn creditcard, maar om daadwerkelijk afgeschreven betalingen.

Ook dient gezegd te worden, dat voor de items waar het wel goed voor gaat de verzending relatief snel is, maar de negatieve ervaringen laten een vervelende smet op de positieve na.

Helass, want Amazon.de was hier vroeger beter in lijkt wel.

Verzending

De verzendinformatie klopt meer niet dan wel.
De vervappking is perfect, dat heeft Amazon goed voor elkaar!
Soms is de keuze voor aantal per doos wat onlogisch (zo kocht ik 8 LED TL balken in 1 koop die alle 8 met aparte dozen verzonden werden. En die dozen waren zo groot (!) dat er makkelijk 16 lampen in konden.

Klantenservice

Klanten service is sinds september 2018 beter bereikbaar en en zitten steeds behulpzame en Nederlands sprekende mensen. Helaas hebben ze wel vaak standaard antwoorden.

Algemeen

Snel en makkelijk kunnen bestellen, ook snel binnen. Al om al prima gegaan, behalve de levering dan.

Verzending

Track en trace code gekregen waarin stond dat het pakketje thuis was afgeleverd, was niet zo. En uiteindelijk een uur nadat het thuis afgeleverd zou moeten zijn, kwam een buurman van 10 huizen verderop het pakketje brengen. Erg jammer dit dus.

Algemeen

Was een van de goedkoopste en zijnde een raszuivere Nederlander was dit doorslaggevend. Wordt bij het bestellen netjes aangegeven wat de leverdatum is.

Verzending

Moederbord gekocht (waarde ~160 eurotjes). Zaterdag besteld, dinsdag in huis. Naja, zendtijd niet om over te klagen. Verzendlabel is netjes op doos van moederbord geplakt en verzonden. Geen omdoos! Geen folie of papier! Niet eens de doos van moederbord dichtgeplakt of verzegeld. Toen ik hem aannam van de bezorger stond de doos al open. Heb gelijk RMA aangevraagd en de handel teruggestuurd.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Getoonde prijs bij tweakers is de prijs voor mogeljke nieuwe levering van de monitor de bestelling wordt geleverd zodra hij binnenkomt en of er genoeg binnenkomen. Maar je kan ook de monitor die op voorraad is bestellen deze is alleen 100 duurder

Verzending: Score: 3

Algemeen

Amazon.de is niet altijd transparant over verzendkosten en levertijd. Soms komen er aan het eind van het bestelproces ineens hoge bezorgkosten bij. Zou fijn zijn als de verzending altijd betaalbaar/mogelijk was naar NL. Producten die ze zelf verkopen via Prime gaan wel altijd top.

Verzending

Verzending is meestal erg goed en snel. Wanneer het item wordt aangeboden door een derde partij of andere afdeling van Amazon duurt het vaak n a twee dagen langer.

Klantenservice

Geweldige 'Amerikaanse' customer service! Binnen 1 dag antwoord op mijn mail + geld terug zonder gezeik nadat ik een pakketje niet had ontvangen (terwijl er volgens PostNL wel is geleverd). Top!!

Algemeen

Prima platform om te kopen, zeker als je Prime hebt. (1 bestelling per maand heb je de kosten er al uit, plus je krijgt dan ook meteen Prime Video...) Ze verzenden erg snel. Wel is het vervelend dat sommige zaken soms random ineens in het Duits zijn. De service is prima, de verzending is prima, retourneren is heel simpel. Tot dusver geen problemen!

Verzending

De producten worden altijd snel geleverd en zijn stevig verpakt. De gegarandeerde levertijd is over het algemeen accuraat. Meestal als het te laat kwam, dan was dit de schuld van de koerier (Eg: DHL, PostNL, DPD.) die niet op kwamen dagen. Eenmaal een vertraging gehad vanwege een orkaan, dat is overmacht.

Klantenservice

Prima service. Een product dat ik had besteld kwam defect aan. Er werd meteen een vervangend product gestuurd dat de volgende dag op de mat lag. Vanaf dat moment had ik 30 dagen om het defecte product terug te sturen, Amazon vergoedde alle verzendkosten. Top.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie