Amazon.de

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

I bought a Sony DSC RX100 6 camera for 888,- + extra guarantee. Total price 959,99.
But afterwards i got no extra guarantee. That was only ment for Germany and Austria.
It was a sytem fault at that moment that this extra payment was accepted.
I tried to communicate with customer service immediately after receiving the camera without any extra insurance paper. They promissed to get back on me within a few days, but they didn't.
So i contacted them again.
Very many massages, and meanwhile the return period was exhausted.

Then the customer service reported me that they consider this as 'case closed'. That the daily price differs, and that they coulnd't find anything back.

They didn't want to check at Mundo Electro that the price that day was indeed 888,-
They didn't explain me why the price i payed was exactly the same as that camera for 888,- + extra guarantee + extra dutch tax.
When i calculate back to German BTW the price of this camera would have been offered on the Amazon site for 944,12. But this camera was and is nowhere offered for that exact price.
Still Amazon refuses to pay me back.
I have spent many hours on this.... negative emotions. No compensation for that. Not even a pay back of the money i spent on that extra insurance.
I'm completely done with Amazon!

Verzending

Garantie niet erbij ontvangen. Veel later bleek dit een systeemfout te zijn (die inmiddels wel opgelost is met een waarschuwing zag ik toen ik een proefbestelling deed camera nog steeds voor 888,- aangeboden... dus blijkbaar is er toch ergens een belletje gaan rinkelen)

Klantenservice

Zie boven. In eerste instantie geen reactie op mijn klacht. Later werd ik totaal niet serieus genomen - eb van het kastje naar de muur gestuurd.
Toen ik mijn berekeningen van de Duitse BTW opstuurde en uitkwam op een bedrag waarvoor de camera onmogelijk aangeboden kon zijn op de site, kreeg ik daar geen antwoord meer op.

bkor Karma 36,6K

Algemeen

Amazon.de voegt op het laatste moment extra kosten toe, waarschijnlijk vanwege het btw verschil. Waarom niet eerder de werkelijke prijs? De bezorging door DHL gaat standaard verkeerd, het wordt afgeleverd op een kantoorpand dat alleen voor DHL nooit open zou zijn ofzo.

Naast dat werkt de website ook verschrikkelijk.

Verzending

De bezorging door DHL gaat standaard verkeerd, het wordt afgeleverd op een kantoorpand dat alleen voor DHL nooit open zou zijn ofzo. Dit alleen bij DHL, alle andere bezorgers weten het (grote) pand prima te vinden. Vervolgens doet Amazon net alsof de vertraging door mij komt in plaats van hun keuze van een enorm slechte bezorgbedrijf.

Algemeen

Altijd snelle service zonder ellende. Ook bij retouren gen ingewikkelde discussies. Zoals al jaren, goedkoop, snel en perfecte levering.

Verzending

Dubbel verpakt, sneller geleverd dan beloofd. Zoals altijd.....de betere shop (zelfs coolblue kan hier van leren)

Klantenservice

een retour aanmelden is zo gedaan. Zo zou elke webshop dit moeten doen!

Algemeen

Altijd keurig op tijd. Komen afspraken na en nooit moeilijkheden met retouren. Regelmatig ook betere aanbiedingen dan elders.

Verzending

Altijd netjes op tijd volgens afspraak.

Klantenservice

Nooit commentaar. Altijd netjes antwoord binnen 24 uur.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Op zich prima aanbod. Maar het blijft lastig spullen te vinden door de categorieën heen.

Verzending

Pff, items worden pas een week na bestelling verzonden. Niet eens via marketplace, maar fulfilled by amazon.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Site is onoverzichtelijk en slecht gecategoriseerd qua filtering. Wel biedt Amazon een gigantisch aanbod tegen soms wel erg scherpe prijzen. Bestelproces loopt over het algemeen wel soepel.

Verzending

Verzendingen over het algemeen netjes binnen de gestelde tijd binnen. Track en trace is ook op orde. In je Amazon account is het pakket te volgen tussen de verschillende warehouses, om vervolgens over te gaan in de PostNL track & trace.

Verpakking wisselt nog wel. Soms prima verpakt, maar nu een videokaart besteld welke zonder omdoos is verzonden. Kaart was prima beschermd met bubbelplastic, dus geen probleem verder. Maar dit maakt het wel diefstalgevoeliger en voor het esthetische is het ook niet gunstig. Voldoende dus.

Klantenservice

Een keer is een door mij bestelde voeding zoekgeraakt ergens tussen FR en NL. Die is uiteindelijk retour gegaan naar Amazon en kon niet opnieuw besteld worden. Gebeld en dit was niet meer te veranderen, alleen geld terug en opnieuw bestellen. Toen aangegeven dat ik toch echt per se uitvoering wil, omdat de black friday prijs niet meer geldig was. Hierop een kortingscode in mijn account gekregen om de voeding opnieuw te bestellen tegen oude prijs. Netjes opgelost uiteindelijk.

Algemeen

Al vaker besteld. Altijd zeer tevreden over de verpakking en de levering. Ze hebben een ruim assortiment en vaak voordelige prijzen.

Verzending

De verzending is vaak niet next day, dus daar moet je rekening mee houden. Maar de voorspellingen zijn accuraat en je wordt regelmatig op de hoogte gehouden.

Klantenservice

Ik moest een muis retourneren ivm een defect. Het product werd direct vervangen, zelfs alvorens mijn product bij Amazon retour was aangekomen. Al met al zeer tevreden over de klanten service.

Algemeen

bestelling bij Amazon geplaatst en deze zou naar verwachting tussen 5-9 maar bezorgd worden. 2x een mail gestuurd naar Amazon met de vraag of specifieker aangegeven zal/kan worden wanneer de bestelling wordt geleverd, zodat ik thuis kan zijn. Vage reactie gekregen, zonder concreet antwoord. Uiteindelijk is de bestelling op 4 maart geleverd, op een tijdstip wanneer ik niet thuis was, omdat ik niet wist wanneer precies de bestelling geleverd zou worden. Ten slotte is mijn bestelling bij een bezorgpunt afgeleverd, en ik moest deze alsnog later zelf ophalen. Erg onprofessioneel vind ik.

Verzending: Score: 0

Algemeen

er werken alleen robots en advocaten, contact met klantenservice is onmogelijk. Er moeten documenten geleverd worden die niet bechikbaar zijn.

Klantenservice

Ik ben het aanmeldingsproces ingegaan van verkoper op amazon. MAar alleen papiervreters en documentschuivers kunnen hier een schijnveiligheid creeëren waar een normaal, betrouwbaar nederlands bedrijf niet aan kan voldoen. Bureaucratische robot rompslomp.

Algemeen

Veel keuze en goede prijzen die wel veel en snel veranderen. De verzending is vaak snel en voor EU begrippen naar een ophaalpunt altijd gratis. De keerzijde van deze voordelen bij Amazon zit hem in de bekende slechte arbeidsvoorwaarden. Het "voelt" daarom nooit echt goed om hier iets te kopen.

Verzending

Naar een ophaalpunt altijd gratis, dus dat is ideaal. Anders boven de 30 euro gratis.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Dinsdag besteld en krijg zojuist bericht dat ze nog 1 tot 2 werkdagen nodig hebben om mijn pakje te leveren.

EDIT: Het pakje is zojuist alsnog geleverd. Vreemd dat ze een dergelijk mailtje sturen en dan alsnog leveren. Verderop in de reviews gelezen dat onjuiste leveringsindicaties dus vaker voorkomen.

Verzending

Leveringsindicaties mogen beter. In eerste instantie zou het donderdag geleverd worden. Toen werd het vrijdag én daarna werd het weer 2 werkdagen later. Vervolgens wordt het alsnog op vrijdag geleverd.

Algemeen

Vaak goede prijzen, vooral als je wacht op aanbiedingen die van ieder product regelmatig langskomen. Service is gewoon perfect hier, alles wat redelijk is kan bij ze.

Verzending

dubbelverpakt, geleverd op aangegeven dag. Dag van te voren een mail hoe tussen welke tijden ze kwamen. Op de dag zelf nog een mail, met een nauwkeurigere indicatie hoe laat ze aan de deur komen. Erg handig.

Klantenservice

Uitstekende ervaring. Alles wat je redelijkheidshalve aan service mag verwachten leveren ze.

Algemeen

Al vaker bij Amazon bestellingen gedaan met Prime. Dit keer een Pocketbook. Netjes verpakt en was zoals aangegeven de volgende dag binnen. Met Prime is Amazon aardig concurrerend geprijsd.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Website is niet gebruiksvriendelijk, informatie staat overal en nergens en spreekt elkaar soms tegen.
Ook product pagina's zijn niet altijd duidelijk en bevatten regelmatig foutieve informatie.

Verzending

Bestelling via amazon.de - Ondanks dat het item onder Prime levering viel en op voorraad was duurde levering aanzienlijk langer dan in eerste instantie aangegeven door Amazon. Geen pro-actieve informatie vanuit Amazon.

Klantenservice

Levering was aanzienlijk vertraagt, echter weinig hulp vanuit klantenservice. De zending was van een warehouse naar een ander warehouse gestuurd waar het 4 dagen vast zat en er geen beweging in te krijgen was. Toen zending uiteindelijk in handen van PostNL was werd deze keurig bezorgd, was een beetje verbaasd dat geen handtekening gevraagd werd voor ontvangst van een TV.

TV was een paar dagen later voor ongeveer 10% minder te koop op amazon.de, gebeld of dit verschil terugbetaald kon worden maar dit was niet mogelijk. Oplossing aangedragen door amazon was om het item terug te sturen en opnieuw te bestellen, gezien het huidige klimaat debat lijkt mij dit niet de netste oplossing.

Algemeen

Top webshop, duidelijk in communicatie. Mooie prijs voor uitstekend product. Was goedkoper dan de rest van de webshops in Nederland

Snel verzonden en geleverd

Algemeen

Amazon is makkelijk bestellen, en bijvoorbeeld de e-readers zijn al aan je account gekoppeld, maar wil je er een cadeau doen en niet koppelen aan je account moet je dat wel aangeven.
Ik heb een Prime account en daarmee meestal geen verzendkosten, hoewel sommige externe verkopers wel kosten berekenen. Een nadeel is dat de informatie voorziening bij de artikelen veelal in het Duits is, maar op Amazon.com of Amazon.co.uk staan veelal dezelfde artikelen. Wel opletten, toetsenborden kunnen Duitse lay-out hebben. Ook kun je soms prijsverschillen vinden tussen de Amazon sites, het loont rond te kijken.

Verzending

Amazon verstuurd veel met DHL, maar soms ook DPD, UPS of PostNL. DHL komt meestal in de avond leveren, maar soms overdag. Postnl heeft de informatie voorziening het beste voor elkaar, DPD het slechtst.
Deze bestelling kwam via DHL en was ondanks de kerstdrukte op tijd.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Bestellen was makkelijk. Product was in aanbieding en het betalen verliep zeer vlot (PS4 Slim).

Verzending

Ik ging het product dezelfde week nog mogen ontvangen, plotseling krijg ik de status dat het product geretourneerd werd naar de afzender. Ik neem contact op met bpost die weten mij te vertellen dat ze nooit iets hebben ontvangen.

Klantenservice

Ze proberen je wel te helpen, maar ze draaien altijd maar rond de pot terwijl je gewoonweg wilt weten waarom ze het product niet opnieuw kunnen verzenden. Los van mijn geld terug geven ze mij dan ter compensatie een cadeaubon wat ik opzich wel appreciëer maar natuurlijk zou ik veel liever het bestelde product in ontvangst nemen..

Als je het mij vraagt is het gewoon kwestie van het toepassen van mogelijks een verkeerde prijs op het product. Maar dat ze daar dan tenminste eerlijk over zijn.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Website is een draak maar via de app is alles overzichtelijk te regelen . Veel scherpe aanbiedingen dat wel maar soms gewoon vaag. Zo hadden ze "Prime days" en wilde ze zich daarmee meer op de Nederlandse markt richten. Wil je iets daarvan bestellen en dan verzenden ze het niet naar Nederland...right
Betalingen is ook een hit or mis, ene keer kunnen ze wel automatisch afschrijven, andere keer krijg je een foutmelding, geen patroon in te vinden. Zelfde met iDeal, soms word die optie gewoon geweigerd zonder dat dit van ter voren staat aangegeven

Verzending

Goed verpakt dat altijd en de optie om naar een DPD pakketpunt te sturen is ook fijn! Maar..... structureel leveren ze later dan aan word gegeven in de bestelling. Dan kies je dus levering in een tijdvak omdat je dan thuis bent en komt het pakket 1~2 dagen later en dropt DHL je pakket van X honderd euro ergens random bij iemand in de straat of gooien het voor de deur neer.

Algemeen

Uiteindelijk voor Amazon gekozen door dat zij de beste deal aanboden op het gewenste product, website navigatie laat wat te wens over, echter na product selectie gemakkelijk kunnen bestellen. klantportaal is overzichtelijk en duidelijk. Ook Prime is een goede investering als je vaker besteld en van Films/series houdt.

*Opletten dat je Amazon kiest en geen partner bij bestellen, mits goede review partner*

Verzending

Product was goed verpakt en verzending via het betrouwbare DHL, levering wanneer voorradig direct vanaf Amazon duurt 48 uur maar is gewoon iets om rekening mee te houden, geen issue mee.

Algemeen

Het product was snel gevonden en ook de afhandeling ging prima. Met Ideal betaald. Dit gaf geen problemen.

Verzending

Ik koos voor levering bij een DPD winkel. De tijd van afleveren is wat langer dan bij een NL bedrijf.. Verpakking van het bestelde is dik in orde,

Klantenservice

Bij een vraag over het product kreeg ik snel een antwoord.

1 2 3 ... 13

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie