Amazon.de

47.970 producten en 56.823 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

Amazon.de was voor mij de afgelopen jaren het meest fijne bedrijf om bij te bestellen, echter sinds een jaar is de service, kwaliteitscontrole en dienstverlening dramatisch achteruit gegaan...

Producten worden tegenwoordig erg slecht verpakt. Het laatste product betrof een monitor, de buitendoos was zo erg beschadigd dat PostNL deze opnieuw heeft ingepakt (en hier een sticker voor opgeplakt). Normaliter zou PostNL de zending zelfs retour hebben gestuurd uit eigen beweging (nog nooit meegemaakt)! Heb hiervan hedenochtend foto's van gemaakt en naar #Amazon gestuurd, maar dit zal ze niet veel interesseren en ik zal wel weer een standaard reactie krijgen...

De support medewerkers zijn al helemaal waardeloos. 9 van de 10 keer krijg je een standaard antwoord met een nietszeggende reactie erin. Pas na de 2e keer emailen krijg je een email met een korte inhoudelijke reactie (waar je nog altijd niks aan hebt). En de schuld ligt nooit bij #Amazon.de, maar altijd aan de transporteur.

Prime member zijn betekend ook helemaal niks speciaals meer bij Amazon.de. Waar je vroeger nog een zending supersnel kreeg, is dat nu absoluut niet meer het geval. Het is gewoon een nieuwe manier om de klant een paar centen extra af te troggelen. Zo had ik enige tijd geleden een artikel besteld, die op ruim op voorraad was en ook nog eens in aanmerking kwam voor Prime. Het artikel werd verkocht en verpakt door Amazon. Uiteindelijk heeft dit bij elkaar bijna een maand (!) geduurt voordat ik het artikel binnen kreeg.

Elke keer hadden ze ander excuus; de bestelling was niet goed verwerkt, er was een fout gemaakt op het distributiecentrum van Amazon, de transporteur was met het artikel in het verkeerde land, etc. etc. etc. Je kan het niet zo gek bedenken of het is de revu wel gepasseerd. Uiteindelijk kreeg ik van een behulpzame medewerker (de eerste sinds enige tijd) bij Amazon de tip, om de huidige bestelling te annuleren en deze opnieuw te bestellen. En toen was het opeens binnen 3 dagen wel geleverd. Bijzonder.

Bij Amazon ben je tegenwoordig gewoon een nummer, waar je voorheen echt het gevoel had dat je een klant was. Voor iemand die bijna jaarlijks over de 100 producten besteld, mag je toch wel iets/veel betere dienstverlening verwachten. Voorheen had ik bijna tot niets te klangen en uitzonderingen kunnen altijd gebeuren, maar tegenwoordig is het gewoon schering en inslag qua ellende bij Amazon.

Tot slot; het viel mij gisteren opeens op dat je producten (verkocht en verzonden via Amazon zelf) opeens niet meer naar het antwoordnummer in Nederland (van Cycleon) kunt sturen?! Nu moet je opeens artikelen terugsturen naar een adres in Duitsland. En er wordt slechts 7.50 Euro vergoed.

Niet alleen wordt het retourneren een duur geintje hierdoor, maar ook moet ik nu naar het postkantoor (een flink aantal kilometers verderop) in plaats van de gewoon de straat over te steken (PostNL afgiftepunt). Een pakket versturen van bijvoorbeeld 3 kg met tracking (en verzekering; je weet maar nooit) kost je al gauw 24.50 Euro (!) om nog maar te zwijgen over pakketten die meer wegen dan 5 kg.

Door al deze oude en nieuwe ongemakken, gecombineerd met retourneren naar Duitsland i.p.v. een antwoordnummer in Nederand, ga ik maar eens weer kijken bij Nederlandse webshops voor mijn artikelen. Het gemak van Amazon bestellen en retourneren, zoals voorheen, is tegenwoordig ver te zoeken. Sowieso was Amazon niet altijd de goedkoopste, maar waar bestellingen vroeger snel geleverd werden en het gemak van retourneren, gaf mij altijd de doorslag t.o.v. een paar Euro. Maar als dit wegvalt, dan zie ik géén enkele reden meer om bij Amazon te bestellen...

Minpunten Amazon op een rij:

- Miserable ondersteuning c.q. support bij Amazon
- Retourneren kan (sinds kort) alleen nog naar Duitsland (¤¤¤)
- Prime member stelt helemaal niks meer voor qua snelle levering/verzending
- Producten worden herhaaldelijk zeer slecht verpakt met alle gevolgen van dien
- Aangegeven c.q. beloofde levertijden worden tegenwoordig vaak niet meer gehaald

Ik denk dat het grootste probleem bij Amazon is dat men op teveel markten tegelijk bezig houdt. En dat men, daarnaast, te groot begint te worden. Hierdoor verlies je de kwaliteit uit het oog met alle gevolgen van dien. Voorheen scoorde Amazon, in ieder geval voor mij, een ruime voldoende. Dit is tegenwoordig absoluut niet meer het geval en ik zou Amazon het liefst een negatief cijfer willen geven, maar dat kan niet.

Klaarblijkelijk ben ik niet de enige met slechte ervaringen met Amazon. Op Tweakers staat het inmiddels ook al vol met klachten over #Amazon. Hetgéén meer dan genoeg zegt over de brakke dienstverlening van Amazon.

Verzending

Zie ook mijn algemene onderbouwing hierboven.

Producten worden haast niet meer op tijd bezorgd. En de verpakking laat vaak te wensen over, waardoor het één en ander vrij éénvoudig beschadigd kan raken.

Ook is retourneren binnen Nederland, naar een antwoordnummer, opeens niet meer mogelijk. In plaats daarvan moet je het product terugsturen naar Duitsland en wordt hiervan slechts 7.50 Euro vergoed. Te absurd voor woorden uiteraard...

Klantenservice

Zie wederom ook mijn algemene onderbouwing hierboven.

Vaak moet je meerdere keren emailen met Amazon, alvorens je een "redelijk" antwoord krijgt van hun. De eerste email bevat alleen maar standaard onzin. Daarnaast wordt vaak de schuld gelegd bij de transporteur. Ook Prime member zijn heeft totaal geen voordeel meer en is Amazon's nieuwe manier om van de klant een paar centen te kunnen pakken.

Algemeen

Goede ervaring met aankopen. Vaak de goedkoopste en winkel aanbod is super goed.
Een keer geprobeerd om extra te betalen voor een snelle bezorging. Mijn item kwam alsnog even snel binnen als een normale bezorging, dus dat raad ik niemand in Nederland aan.
Voor de rest erg tevreden met de Duitse Amazon.

Verzending

Vaak binnen een week mijn spullen binnen. Extra betalen voor snelle bezoring raad ik echter niet aan.

Algemeen

Het bestelproces is vlot en ze zijn de goedkoopste. Of het product ook daadwerkelijk geleverd wordt is alleen niet zeker. Ik heb 2 maanden geleden een Canon Cp1300 besteld samen met een bijbehorende tas en bijvulpakket. De tas en bijvulpakket waren binnen een week al geleverd alleen de printer liet nog op zicht wachten. Beetje onzinnig overigens dat ze de accessoires van de printer al opsturen terwijl ze de printer niet kunnen leveren. uiteindelijk na 2 maanden en veel loze beloftes de printer geannuleerd en ergens anders besteld.

Klantenservice

Meerdere keren zelf maar gemaild naar amazon.de en meerdere keren het antwoord terug gekregen dat ze het nauwlettend in de gaten hielden maar er gebeurde verder helemaal niks.

Algemeen

Het is gemakkelijk een bestelling te plaatsen en het betalen gaat ook goed. Echter kost het ipv van 2 of 3 dagen om een pakket te ontvangen, 2 weken!!!

Verzending

Ik heb een JBL charge speaker besteld welke op voorraad was. De volgende dag was deze volgens Amazon tracking in een Nederlands distributiecentrum. Vervolgens gaat het nog een week duren voordat het pakket bij mij zou moeten arriveren. Ik heb Amazon Prime maar dit is werkelijk schandalig. Vervolgens werkt het support alleen in het Duits. Wat een compleet waardeloze ervaring was dit zeg!

Klantenservice

Ik was de chat begonnen in m’n beste Duits. Ik gaf aan dat ik liever in het Engels of Nederlands wilde chatten. Vervolgens kreeg ik te horen: “English”? en ik zeg: Ja bitte. Hierna wordt de chat verbroken en verschijnt er een standaard melding dat er geen andere talen dan Duits worden ondersteund.

Algemeen

Na betaling met ideal is mijn account volledig geblokkeerd en is het vrijwel onmogelijk gemaakt om nog contact te krijgen met iemand. Uiteindelijk per mail een of ander onzin verhaal dat het account geverifierd moet worden. Heb verzocht de bestelling te annuleren en het geld te refunden, so far geen enkele reactie.

Klantenservice

Niet aanwezig, moet inloggen wat niet kan als je account afgesloten is. Uiteindelijk een nummer ergens weten te vinden (elders) en niemand te pakken kunnen krijgen die iets kon betekenen. Per mail uiteindelijk onzin verhaal dat mijn betaling niet geverifierd kon worden, dit terwijl ze gewoon het geld hebben gekregen via een ideal betaling. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Algemeen

Er zijn voldoende betalingsmogelijkheden. Pas op bij het gebruik van Amazon pay. Bij betwistingen is het een stuk moeilijker om je geld terug te krijgen dan wanneer je met een credietkaart hebt betaald.

Verzending

De meeste objecten heb ik op een aanvaardbare tijd en zonder grote problemen ontvangen. Bij mijn laatste aankoop liep het echter mis. Deze heb ik slechts gedeeltelijk ontvangen.

Klantenservice

Ik heb een grote machine van ¤302 besteld bij Amazon. Bij aankomst bleek deze machine niet compleet te zijn. Ik heb contact opgenomen met amazon en ze konden het missende deel niet opsturen. De enige optie die ze voorstelden was om het item terug te sturen en een nieuw toestel te bestellen.
Ik heb dus de machine opnieuw besteld. Weeral was de machine niet volledig.
Dus heb ik beide orders teruggestuurd.
Nu ben ik al 8 weken in een administratieve molen terecht gekomen waar amazon mij blijft standaard antwoorden terugsturen. Na minimaal 20 mails en uren aan de telefoon bleef amazon de terugbetaling weigeren. De meeste mails van Amazon werden afgesloten met de commentaar 'We have nothing more to add to this matter'.
Ik kan echter bewijzen dat ik exact heb terug gestuurd wat ik ontvangen heb. Het gewicht van de ontvangen en teruggestuurde pakketjes kan je aflezen op de websites van BPost en PostNL. Hier is duidelijk dat ik voor beide pakketjes exact het gewicht dat ik heb ontvangen heb teruggestuurd.
Gisteren, na de zoveelste mail, besliste een Amazon medewerker eindelijk dat ik als klant correct heb gehandeld en werd de terugbetaling voor beide orders goedgekeurd.
Maar, in de praktijk werd slechts 1 van beide orders terugbetaald.
Vandaag heb ik dus weer een mail naar Amazon gestuurd.
Het antwoord van Amazon is om van omver te vallen: "After analysing all information available, we have to assume that the shipment was not incomplete when it left our fulfillment center. We will not do a refund in this case.".

Amazon heeft mij nog ¤302 tegoed, maar 'assumes' dat ze het item correct hebben uitgeleverd.
Het gewicht dat ik heb ontvangen was 8.24kg. Terwijl het gewicht van de machine 38kg bedraagt volgens de datasheet.

Door een fout in het Amazon warehouse ben ik in een situatie gekomen die buiten de standaard problemen valt. In dit geval kom je als klant in de meest rampzalige klantendienst ooit terecht.

De klantendienst reageert op geen enkel moment op argumenten zoals het gewicht dat bewijst wat er verzonden werd. In de plaats krijg je standaard mails die de geloofwaardigheid van de klant in twijfel trekken.

Pas op met grote uitgaven op Amazon.
Ik ga alvast via het Europees Centrum voor de Consument proberen om alsnog mijn geld terug te zien.

Algemeen

De push naar Amazon Prime is irritant en dat Amazon de website ondertussen al tien keer van Duits naar Nederlands gezet heeft terwijl ik dat niet wil (tweetalig met Duits) stoort, maar de prijzen zijn een stuk beter dan bij menig Nederlandse webshop.

Verzending

Nog nooit een product te laat ontvangen.

Algemeen

Goede goedkope webshop verzending is jammer genoeg niet altijd gratis, maar de prijs compenseert dit.

Algemeen

Ik ben altijd zeer blij geweesd met amazon.de maar de laatste maanden is het zo goed als onmogelijk geworden om nog iets aan te kopen vanuit Belgie.
Betalingsmethoden zijn erg beperkt (Geen Bancontact/paypal/domiciliering) en meestal krijg je communicatie in het Duits terwijl je alles in Nederlands ingesteld hebt op de website. Enkel Nederland kan wel betalen met IDEAL, maar Belgen vallen uit de boot.

Verzending naar Belgie duurt ongeveer 3 werkdagen dat valt dus nog mee

Klantenservice

De klantendienst is heel erg beperkt in het Nederlands en ze zijn zo goed als in de meeste gevallen waardeloos want ze zeggen bij grotere problemen dat ze niets kunnen doen, dat ze eerst mails moeten sturen naar hun duitste collegas

Algemeen

Tijdens zoektocht naar all-in-one tegen een leuke aanbieding aangelopen bij Amazon, prijzen liggen vaak ook iets lager dan NL-shops. De uiteindelijke prijs en verzendkosten waren gedurende het bestelproces een beetje onduidelijk, echter voor afrekenen krijg je een helder overzicht. Betalen via iDeal ging lekker makkelijk.

Verzending

Op zaterdagavond besteld, gekozen voor standaard verzending. Amazon ging uit van levering uiterlijk vrijdag, donderdag was het product binnen. Verzonden met TNT/PostNL en via Track en Trace te volgen. Het product was verzonden zonder extra verpakking, geen probleem wat mij betreft.

Algemeen

De betalingsmogelijkheden zijn niet duidelijk, je word naar gebruik van een credit card gepushed terwijl ideal gewoon mogelijk is. Om een ideal betaal optie te kunnen vinden moet je eerst allemaal andere opties openklikken.

Verzending

Van een Amazon Prime verzending waar je geld voor een Prime abonnement betaald mag je toch verwachten dat je bestelling vlot wordt afgehandeld. Maar nee, het heeft tot de 3e dag nodig voor je bestelling word verzonden, en vervolgens heeft de vervoerder nog 5 dagen nodig om het product bij je te krijgen. Waarom zou je daar voor betalen als een bedrijf als coolblue of Bol het (welliswaar ook tegen extra betaling) de zelfde dag nog komt afleveren?

Klantenservice

Amazon vond het nodig mijn account te blokkeren om mijn creditcard gegevens te verifieren. Het de-blokkeren dmv het overhandigen van een bank afschrift kan enkel via fax of via briefpost. Welkom in 1988.

Algemeen

Bij Amazon uitgekomen omdat de Fibaro Wallpluggen hier het goedkoopste waren. Eenvoudige te zoeken en producten te vinden. Duidelijke info over hoe de bestelling gaat en wanneer het bezorgd kan worden.

Verzending

Ondanks de duidelijk aangegeven leveringsdagen blijkt het product na verzending ineens 3 dagen later dan aangegeven te komen. Zet er dan gewoon meteen dat het die 3 dagen laten komt als je toch zo nadrukkelijk aangeeft wanneer een product zal gaan komen.

Klantenservice

Vriendelijke klantenservice en snappen dat bovenstaande gewoon niet handig is.

Algemeen

Prettige manier van zoeken en bestellen op deze webshop. De beschrijvingen zijn soms wat beknopt zodat je wel moet weten wat je precies nodig hebt.

Klantenservice

Enkele keren een verkeerd product besteld en deze zonder problemen kunnen retourneren met de keuze om mijn account te laten crediteren of het hele bedrag te laten terugstorten. Wat ook zeer snel geregeld werd.

Algemeen

Amazon.de heb ik ervaren als een bedrijf met een gigantisch zeg maar bijna eindeloos assortiment met een snelle levering. Vaak zijn de producten incl verzendkosten goedkoper dan bij Nederlandse webshops en/of winkels. Vanaf 30 euro zelfs gratis in Nederland.

Groot nadeel van Amazon.de is de onduidelijkheid op het gebied van levering van producten. Neem als voorbeeld bepaalde computerartikelen, midden in het bestelproces zie ze ze beschikbaar staan maar uiteindelijk de laatste stap voor het afrekenen krijg je te zien dat er niet aan Nederland geleverd wordt. Verwarrend want bij veel artikelen staat er vooraf rood aangegeven dat het product niet in Nederland geleverd kan worden.

Een ander naar akkefietje was dat een bestelling door de vervoerder was gemeld naar Amazon.de als 'verloren' Amazon.de stort dezelfde dag het geld terug op je creditcard maar vervolgens kan je zelf weer opnieuw gaan bestellen. En omdat Amazon in algemene zin erg schommelt in de prijzen kon ik die paar dagen later behoorlijk euro's bijbetalen. Waarom niet gewoon gelijk als er melding komt het pakket vervangen voor een nieuwe zending? Ik heb toch immers de bestelling niet voor de lol besteld?!

Zelf ben ik Amazon Prime Member (In Duitsland). Dit moet je overigens per land afsluiten én betalen, als de landen al ondersteuning hebben voor Nederland. Als extra krijg je toegang tot Amazon Prime Video, hiervoor kan ik zeggen hoef je het niet te doen. Het aanbod is beperkt, gedateerd tot slecht. Veelal films en series van tussen 1990 en 2005 met alleen de series van Amazon recent. Hier en daar tref je een nieuwe film aan, let wel, films met een beoordeling op IMDB van minder als een 6.

Verzending

Ik ben een Amazon Prime Member, hierbij krijg je binnen 24u de zending geleverd in Nederland vanuit Duitsland, en binnen 48 uur lange afstand. Het grootste probleem ervaar ik bij Amazon het tempo waarbij de order uit het magazijn opgepakt wordt en aangeboden wordt voor verzending. Bestel je op bijvoorbeeld donderdagochtend dan heb ik geregeld meegemaakt dat een zending pas zaterdagavond op transport gaat. Ik betaal iedere maand voor een dienst waarvan ik mag verwachten dat ze zich ook daadwerkelijk aan hun afspraken houden. Ik betaal nu op het moment van schrijven 3,99 euro / maand voor de Prime-dienst, wat eigenlijk een fooi is vergeleken bij de verzendkosten die je normaal betaalt maar afspraak is afspraak en die komt Amazon.de geregeld niet na.

De verpakking laat als het gaat om verzending van CD's en Films te wensen over, de bescherming is onvoldoende wat ook gevolg heeft dat producten terug gestuurd moeten worden.

Klantenservice

Retour sturen kan gratis naar een antwoordnummer in Eindhoven. Prima service al duurt het vaak wel een week of 3 voor een creditering is verwerkt. Ook snapt het depot niet als je 2 dezefde artikelen opstuurt, dit ook goed in hun systemen aangeeft dat je er ook 2 gecrediteerd moet krijgen. Na gesprek gehad te hebben met een Nederlandse klantenservice van Amazon.de is dat uiteindelijk netjes opgelost, maar dit zou automatisch moeten gaan.

Bij problemen is mijn ervaring dat bellen de beste optie is, vaak sturen ze binnen 24-48 uur een vervangend product op waarna je de eventuele beschadigde kan terugsturen. Dit in tegenstelling tot Nederlandse webshops die willen eerst het product terug hebben en dat kost minimaal 7 werkdagen wat het snelste is wat ik heb meegemaakt.

Algemeen

Geen problemen bij bestellen.
Snel afgeleverd in Duitsland.
alleen credit card betaling mogelijk.
goed verpakt in kartonnen doos met kartonnen vulling.

Verzending

Heb het bestelde product bij Familie in Duitsland laten bezorgen en was 1 dag eerder binnen dan oorspronkelijk aan gegeven werd bij bestellen.
Reden van bezorging in Duitsland omdat ik 2 producten had besteld en er 1 niet bezorgd werd in Nederland.

Algemeen

De website is de ene keer in het Duits, dan Engels, dan weer Nederlands. De menu's is geen touw aan vast te knopen. Alles lijkt zo opgezet om je maar een bestelling te laten doen. Een product retour willen sturen kan blijkbaar niet vanaf de lijst met je bestellingen, ook al beweert het menu dat je via daar ook kan retourneren (of is de tijd nu al om?). Ergens in de e-mail over de order uiteindelijk een link gevonden.

Verzending was goed.

Klantenservice

Ik was ontevreden over een screenprotector. Ik plaats een negatieve beoordeling met uitleg, zonder scheldwoorden of wat dan ook. Enkele minuten later een mail dat de review niet is toegestaan. Geen toelichting, geen mogelijkheid tot aanpassen, elke manier om opnieuw een review voor het product te willen doen is niet mogelijk. Censuur.

De terugsturen-knop was kapot dus handmatig contact gezocht. Geld teruggekregen. Toch nog een verhoging van waardeloos naar goed aangezien het leed in ieder geval hersteld is.

Algemeen

Heb een sd kaart gekocht, omdat hier goedkoper is. Helaas kostte verzending ¤3.50, maar met een goedkoop boek (¤1) is het gratis. In 4 dagen gekregen.

Verzending

Verpakking was goed. T&t weekje niet echt goed, maar kon wel zien op de dag dat ik in mijn brievenbus komt. Het duurde wel 4 dagen. Niet erg snel, maar uit Duitsland valt het dus mee

Algemeen

Website werkt vrij goed, ik had ooit iets besteld van Amazon.co.uk en mijn account kon ik op de .de website gewoon weer gebruiken.

Verzending

Op zich was de zending op tijd binnen maar het product was defect en niet nieuw. Ik heb het teruggestuurd en wacht momenteel al ruim 2 weken totdat ze het verwerkt hebben.

Klantenservice

Het product was defect en niet nieuw, de adapter bij het HDD kloondock werkte het apparaat zelf niet, niet nieuw omdat de kabeltjes in opengescheurde zakjes zaten en het dock zelf niet gesealed.
Ik heb het teruggestuurd en wacht momenteel al ruim 2 weken totdat ze het verwerkt hebben, ik had gevraagd om creditering middels Amazon tegoedbon omdat dat sneller zou zijn, maar heb er spijt van omdat ik nu vast zit aan een tegoed wat ik alleen bij Amazon kan benutten.
Ik had direct na het aanmaken van het retour op hoop van zegen een nieuw dock besteld. Deze was wel nieuw (kabeltjes in gesloten verpakking en dock zelf gesealed) en deze werkte wel. Ook waardeloos, geen mogelijkheid contact op te nemen naar aanleiding van de retourzending.

Algemeen

De productinformatie op de website is vrij summier. Daar komt bij dat het aanbod enorm is, door alle verschillende webshops die producten via Amazon aanbieden. Het aanbod is daardoor zeer versnipperd waardoor je makkelijk 'verdwaalt' in alle opties en keuzemogelijkheden. Wel veruit de goedkoopste aanbieder (minstens 50 euro prijsverschil op een artikel van 500 euro).

Hoewel ik de website in het Nederlands gebruik, krijg ik wel e-mail van Amazon in het Duits... onhandig.

Verzending

Het product werd vanuit Slowakije verstuurd. Daardoor duurde verzending lang (vier tot vijf werkdagen).

Algemeen

Nutteloze webshop, mijn creditcard is geblokkeerd in Amazon uk. Maar ook op Amazon de? Daarnaast is ook mijn account geblokkeerd.

Verzending

Na betaling werd mijn account geblokkeerd. En is het nooit verzonden.

Klantenservice

Reageren niet op e-mail ik moet een brief sturen naar amerika met zeer gevoelige gegevens.

1 2 3 ... 6

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie