Amazon.de

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestellen via internet bij Amazon is gemakkelijk als je al een account hebt. Ook retouren en omruilen gaat relatief makkelijk. Wel is na de omzetting naar een business account zo dat sommige orders niet meer terug te vinden zijn. Soms is de order wel zichtbaar, dan weer niet. Het terugvinden van aldaar geschreven reviews is een crime. De vergoeding voor de retourzending van ene DoA van 13 euro dekt bij lange na de verzendkosten van 19 euro naar Bad-Hersfeld in Duitsland niet. Zo Nederlands is Amazon dan weer niet, dat je een retouradres in Nederland krijgt. Grote zware electronica ga ik hier wat minder snel bestellen: goedkoop is duurkoop geworden.

Verzending

De monitor die ik besteld had werd keurig in een omdoos geleverd. De opvulling was tussen minimaal en voldoende. De doos was licht beschadigd. PostNL houdt helaas geen rekening met bloktijden waarbinnen men met de bus niet in het stadscentrum kan komen. Dat werd afhalen bij de lokale Jumbo.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Product is precies geleverd wanneer beloofd. En in vergelijking met een erg scherpe prijs. Daar heb ik geen commentaar op. Wel op de verzending:

Verzending

Product (computer component) was niet in een extra doos verpakt. De adressticker is simpelweg op de doos van het product geplakt. Dat maakt ooit eventueel doorverkopen lastiger.
Gelukkig is het door de bezorgdienst netjes behandeld. Dus er is weinig tot geen schade aan de doos. Maar dat had heel anders kunnen zijn.
Het product zelf zit veilig in de productverpakking.

Soms zijn dingen onnodig ruim of complex verpakt. Maar dit vind ik dan juist weer te weinig.

Daarnaast had ik expliciet een toevoeging aan het adres toegevoegd zodat de bezorger makkelijk op de juiste plek in een bedrijvenpand terecht zou komen. Dat deel was bij de track&trace (PostNL) niet meegenomen waardoor ik dacht dat dit wel eens problemen op zou kunnen leveren.
Dat bleek niet het geval; de toevoeging stond wel op de adressticker. Het zou handig zijn als dit nu eens uniform goed opgepakt wordt.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Nog niet eerder hier besteld, nu gedaan omdat zij de enige in Europa waren die een bepaald artikel aanboden. Site is duidelijk, bestelling verloopt vlotjes.

Verzending

Eerste keer extra betaald voor snelle levering: na twee weken nog niet binnen, blijkt het kwijtgeraakt in een sorteercentrum. Oké, kan gebeuren, item geannuleerd en geld teruggekregen en een tweede keer besteld, nu met normale verzending. Ook deze is kwijtgeraakt in weer een ander sorteercentrum. Of Amazon moet met een andere transporteur gaan werken of hun verzendafdeling maakt er een potje van.

Klantenservice

Heb mijn geld teruggekregen zonder discussie. Maar had uiteraard liever mijn bestelling ontvangen.

Algemeen

Pakket was netjes verpakt en ik had het in 2 dagen thuis. Heb het laten bezorgen met Prime aangezien een maand Prime voordeliger is dan de verzendkosten waren. Amazon maakt reclame dat ze nu helemaal nederlands zijn, dit is echter niet waar, op veel pagina's en in het bestel process kom je nog duits tegen. Dit kan soms verwarring veroorzaken en geeft je een beetje het gevoel dat je iets kan missen als je de duitse taal niet beheerst. Ook is het net als bij Bol.com opletten van welke leverancier je het product koopt. Dit belemmerd voor mij wel de shop ervaring.

Verzending

Verzending was goed verpakt met genoeg plastic en schuim dat mijn product niet beschadigd raakte. Levering was binnen 2 dagen.

Algemeen

Amazon is een van de beste webwinkels die er zijn. Ze verzenden snel en hebben naar mijn ervaring altijd op tijd geleverd. Klantenservice heb ik ook nooit iets op aan te merken. De klantenservice is namelijk ook in het Nederlands te bellen. Retours doen ze ook helemaal niet moeilijk over, en ondanks dat alles hebben ze vaak goede prijzen.

Het enige wat ik kan zeggen is, dat sommige Amazon Marketplace verkopers niet helemaal betrouwbaar zijn. Bekijk dus voordat je iets bestelt op Amazon of dit product ook wordt verzonden door Amazon, of indien dit niet het geval is het in ieder geval een verkoper met goede reviews is.

Verzending

Levering was op tijd, niks op aan te merken.

Klantenservice

Klantenservice heeft geen lange wachttijden, lange openingstijden en er is een optie om ze in het Nederlands te bellen

Algemeen

Kreeg gelijk een email na het bestellen van een samsung 860 EVO en een Seagate Barracuda, producten kwamen op tijd aan. Waren netjes verpakt en was niks mis mee.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Telefoon besteld. Het pakketje kwam aan met verpakking maar zonder telefoon. Kan op zich gebeuren, prima, dat kan de klantenservice vast oplossen. Helaas. Ondanks dat de aardige meneer met Indiaas accent zegt 'We rust our customers', blijkt hier niks van waar. Ze willen dat ik aangifte doe bij de politie en hun het afschrift opstuur. Dat kan helemaal niet in een dergelijke situatie met de nederlandse politie, aangezien het civielrecht is en de politie slechts opstuurt dat dit niet kan. Bewijs in de vorm van gewicht zoals gewogen door PostNL bij aflevering en door mij met een filmpje wordt genegeerd. Alles gaat via hun standaardprotocollen, ook al is dat niet handig. Slechtste klantenservice in tijden.

Verzending

Pakket is op tijd aangekomen, maar de inhoud ontbrak. Is bij Amazon gebeurd, aangezien de verzegeling van Amazon Prime intact was, maar de plakbandjes van de doos netjes waren doorgesneden.

Klantenservice

Makkelijk iemand aan de lijn te krijgen. Maar daar heb je dan ook helemaal niks aan: Totaal niet klantvriendelijk, niet meedenkend, helpen niet mee, volgen alleen protocol en je kan niemand aan de lijn krijgen die meer kan dan de standaardmedewerker. Zo slecht dat ik hier nooit meer iets ga kopen.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Niet meer wat het geweest is. Veel producten te koop bij Amazon maar erg onduidelijk vaak wat nu wel naar Nederland geleverd kan worden en wat niet. Daardoor zit ik geregeld te kloten met mijn winkelwagentje en ben ik onnodig veel tijd kwijt.

Verzending

Het hangt ervan af wat je bestelt maar kwetsbare producten zou ik hier absoluut niet bestellen, dat leert mijn ervaring. De kans dat het beschadigt raakt is dan >90%. Gelukkig is de klantenservice wel altijd met een oplossing gekomen.

Erg vervelend is dat je tegenwoordig geen prepaid retourlabels meer hebt. Je moet het zelf terugsturen en daar zijn ook weer voorwaarden aan verbonden. het maakt het er niet makkelijker op.

Algemeen

Via de webshop van Amazon.de eenvoudig zaken te bestellen. Met mijn prime lidmaatschap bijna nooit verzendkosten. Bestellingen duren meestal een paar dagen en worden goed verpakt verzonden. Verder nog zaken zoals gratis foto's in de cloud zetten en streams kijken.

Verzending

Meestal via DHL en erg goed verpakt.

Klantenservice

2x met de telefonische klantenservice te maken gehad waarbij je via een button op de site automatisch wordt gebeld (geen bel kosten) en werkelijk uitmuntend geholpen. Ik zie bij de shopreviews een aantal slechte ervaringen ik vermoed dat het komt omdat men heeft besteld bij derden die via Amazon leveren. Ik bestel bijna alleen producten als het door Amazon zelf wordt verkocht.

Algemeen

Bestelling plaatsen was een eitje. Verzenden met Amazon Prime (zit inbegrepen bij Amazon Prime Video) ging zeer snel. Volgende dag was het pakket in huis.

Verzending

De verpakking was op zich in orde, maar ik ben beter gewend van bijvoorbeeld Coolblue.

Klantenservice

Met deze specifieke zending heb ik de klantenservice niet nodig gehad, maar heb in het verleden altijd prima ervaringen gehad met de klantenservice van Amazon.

Algemeen

NAS + drives besteld en beiden keurig op tijd geleverd.
Bestelling ging soepel net als de betaling, track en trace is voldoende.
Verpakking is echter zwaar onvoldoende voor kwetsbare artikelen zoals harde schijven: deze komen gegarandeerd kapot aan en het retour zenden kost tijd, moet je zelf voorschieten en al het risico tijdens de retour-verzending ligt bij de klant.

Verzending

Verzending van product was snel maar de verpakking was de slechtste die ik heb meegemaakt: totaal geen bescherming of schok-absorptie voor de harddisks en een disk was zelfs gebruikt als opvulling van de doos!. Ik heb er foto's van maar die kan ik helaas hier niet plaatsen. Te bizar voor woorden en duidt op totale minachting voor de klant en het product.

De drives waren uiteraard kapot en ben gelijk een retour traject ingegaan voor de drives. De NAS was voldoende beschermd vanwege de verpakking van de NAS zelf en dus beter beschermd dan de kwetsbare drives.

Het retour-zenden moet je zelf voorschieten en je moet zelf voor een afdoende verpakking zorgen. Dit laatste is om te janken zo arrogant: als ze dat nu zelf ook eens deden dan was de hele retourzending niet eens nodig geweest.

Dit was voor mij de laatste bestelling bij Amazon.de, als de vervangende drives weer zo slecht verpakt zijn mogen ze deze direct weer meenemen en wil ik mijn geld terug,

Algemeen

Veruit meest goedkoop uit de Tweakers price watch bij de keuze voor mijn Sandisk Extreme Pro M2 500GB NVMe SSD. Daar was dan wel het nadeel bij dat onbekend was wat de levertijd zou worden, maar met ruim ¤50 verschil geen probleem.

Verzending

De communicatie over de voortgang van de bestelling tot de levering was uitstekend en ook de levertijd viel me allerzins mee. Product kwam degelijk verpakt binnen.

Algemeen

Zoals gewoonlijk bij Amazon een makkelijk proces om een product te kopen wat zeker geen moeilijkheid is

Verzending

Snelle verzending ook al heb je geen Amazon prime

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Webshop met ontzettend veel keuze en veelal heel goede prijzen, ten opzichte van de webshops in Nederland. Nadeel is dat de hele webpagina in het Duits is en sommige producten ook.

Verzending

Mijn bestelling betrof een Prime artikel, maar werd helaas toch niet de dag later geleverd.

Algemeen

De ipcamera van mijn keuze was een stuk goedkoper bij Amazon, site ziet er netjes uit, dus maar eens een kans gegeven.

Verzending

Het kostte 10 dagen om het pakketje bij mij te krijgen. Bij ontvangst viel al direct op dat het zonder extra verpakking verzonden was, zo het label op de doos van het product. Ook was de verzegeling al verbroken. Bij openen van de doos kwamen de losse onderdelen me tegemoet, de camera zat half gedemonteerd in de doos met de garantiezegels eraf. Ook was het apparaat al geregistreerd.

Klantenservice

Daarop maar een berichtje gestuurd naar de niet al te makkelijk te vinden klantenservice. Via hun is een nieuwe camera opgestuurd maar niet voor ik mijn creditcard gegevens achter had gelaten zodat ze deze vervanging konden doorbelasten als ze de eerste camera niet terug kregen. De retourkosten (13 euro terug naar duitsland) zouden niet vergoed worden. 4 dagen nadat Amazon de camera terug ontvangen heeft volgens track&trace nog geen bevestiging dat ze hem binnen hebben. Daarop opnieuw naar de klantenservice, ze weten ook niet precies hoe het zit maar vinken hem af als ontvangen en beloven spontaan de verzendkosten terug te betalen. Tot op heden nog niks van gezien.

koku Karma 11,3K

Algemeen

Heb bij Amazon een Bose QuietComfort 35 II gekocht, omdat de prijs zo'n 55 euro lager lag dan bij Nederlandse webshops. Na het installeren van de Amazon app en daarop inloggen, kreeg ik nog eenmalig nog een extra korting van 5 euro.
Het bestellen ging verder gemakkelijk en zonder problemen.

Verzending

Had op een werkdag het product besteld en een dag later werd het al bezorgd. Ik had wel Amazon Prime afgesloten, maar deze had ik toch al vanwege Amazon Prime Video. Na het lezen van eerdere ervaringen was ik benieuwd of ik het op tijd zou krijgen, maar bij mij ging alles volgens planning. Pakket werd trouwens bezorgd door DHL. Product was verder goed verpakt en de doos had geen beschadigingen oid.

Algemeen

Niet de goedkoopste maar met alle beloftes bij de bestelling met Prime van Amazon wel sneller.
Bestellen via Amazon gaat natuurlijk gemakkelijk.

Bestelling van een Crucial 1tb SSD op de 24e
Gekozen voor Prime (binnen een dag bezorgt) Volgens de planning van Amazon en DHL rond 15:00 geleverd op de 25e met garantie uiteraard!
De volgende dag rond 15:00 idd een DHL koerier in ons kantoor echter geen pakket ontvangen.
3 uur na de geplande bezorgtijd nog steeds geen nieuws om nu pas te lezen dat het ze spijt dat het pakket vertraagt is en dat het nu waarschijnlijk 5 dagen later wordt de 30e.....
Als ik dit geweten had had ik uiteraard niet voor Amazon prime gekozen en voor de goedkopere leverancier gekozen die er 2 dagen over deed.

Kortom gelijk de Prime dienst van Amazon gecanceled.
Deze is bijzonder waardeloos.
Het heeft nu al afgedaan.

Klantenservice

Je kunt zo ongeveer nergens een klacht registreren.
Garantie afhandeling bij Amazon is ook een "kastje-muur" verhaal.
We zijn al 6 maanden bezig met een Lexar USB-stick die defect is onder garantie te krijgen.
Echter Amazon neemt als verkoper geen enkele verantwoordelijkheid en stuurt je naar een fabriek waar je als consument totaal niet serieus genomen wordt.
Kortom, steeds meer redenen om niet te kopen bij Amazon.

Algemeen

Het was even zoeken tot ik de goedkoopste '25kg zonnebloemzaden' gevonden had met goede kwaliteit, maar eenmaal gevonden, was de rest eenvoudig. Kwam inclusief transportkosten een stuk goedkoper uit dan BE of NL.

Het werd niet verkocht door amazon zelf, maar via 'Lyra Handel (97% positief)'.
Handig dat er al andere mensen foto's hadden van de zaden. Zodat ik kon zien dat er geen vuiligheid (aarde/schilfers/...) bij zat.

Verzending

Zou binnen 6 ŕ 9 dagen toekomen. Vind ik niet geheel vreemd voor een pak van 25kg aan 6 euro transportkosten.

Woensdagavond besteld en dinsdag toegekomen. Het minimum van wat er voorspeld was.

Algemeen

Ik bestel al jaren via amazon en het gaat nog steeds even goed zoals vroeger.
Ik kan me eigenlijk helemaal niet vinden in de meeste overige shopreviews van amazon.de hier (sommige zullen wellicht bij een 3e partij gekocht hebben ipv bij amazon zelf, drm is er ook een Bol.com Plaza en de gewone bol.com).

Een maand (19 april 2018) geleden een SSD en nog wat besteld. Super gemakkelijk met de credit card zoals altijd.

(Ben overigens geen Prime member)

Verzending

Donderdag besteld en zaterdag toegekomen. Precies zoals verwacht.
Wordt doorgaans altijd via Bpost geleverd.

De SSD heb ik enkele dagen later retour gezonden.
Deze retour was zoals verwacht nog altijd gratis en binnen te brengen in een Bpost kantoor. Perfect.

Klantenservice

Geen nood gehad aan de klantenservice, daar de retour gewoon automatisch verloopt.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Het is een rommeltje bij Amazon en de klantenservice is echt onder de maat. Retourzendingen zijn niet meer gratis en soms wel weer maar dan moet je wel eerste even bellen en dat kost wat zoekwerk, Prijzen kloppen meestal niet enzovoort. Mijn advies: voorlopig niet bestellen bij Amazon totdat ze de interne problemen hebben opgelost!!!

Verzending

Te wisselend en onvoorspelbaar! Bijv 1 dag levering wordt 4 dagen. Onduidelijke informatie!!!

Klantenservice

Als je Duitse flexibiliteit wil leren kennen probeer het hier een keer;)

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie