Cameraland.nl

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Had nog een flits nodig voor mijn camera (geen ingebouwd) en kon op internet nou niet echt iets vinden. Daarom naar de winkel gegaan voor persoonlijk advies en ben tevreden de winkel uitgelopen. Het was verder ook geen probleem om wat andere lensen te proberen, ik kom hier zeker terug!

Algemeen

Snelle levering, goed verpakt, snelle verwerking van retour (4 rugzakken besteld om er eentje uit te kiezen) en bevestiging van creditering binnen een dag.

Verzending

Goed verpakt en netjes afgeleverd. Wel jammer dat een pakket geleverd werd door DHL en de andere door PostNL. Waarschijnlijk lag dat aan het formaat van een pakket maar ik moest nu 2 x thuisblijven.

Klantenservice

Retour is binnen een dag verwerkt en toen daar een klein foutje in zat werd dat direct gecorrigeerd door heel vriendelijke medewerkers.

Algemeen

Ik was op zoek naar een gopro mount voor op de fiets. Cameraland had een mooie en ook op voorraad, dus daar besteld. Ook omdat er op de site staat "Doordeweeks vr 23:59 besteld, morgen in huis". Betaling meteen via iDeal gedaan, communictatie via mail is keurig.

Verzending

Waardeloos. Op de site geeft men aan "Doordeweeks vr 23:59 besteld, morgen in huis". De ochtend na de bestelling kreeg ik een mail met een Track&Trace code, waarin was aangegeven dat de order pas een dag later geleverd zou worden. Dit is dus niet "morgen in huis". Je moet dus geen beloftes doen die je niet waar kunt maken, erg slordig!!

Algemeen

Ik belde naar cameraland met de vraag welke softbox ik het beste kon gebruiken bij mijn Profoto B1 Flitser. Door Jos werd ik perfect te woord gestaan. Samen keken we op de website en hij raadde mij een Octa softbox aan. Hij informeerde ook dat hier geen rind bij zit om je softbox te bevestigen. Direct daarna een bestelling gedaan en de spullen werden keurig de volgende dag geleverd.

Verzending

De softbox is makkelijk in gebruik en goed mee te nemen. Ideaal voor diverse soorten fotografie.

Klantenservice

Goed, duidelijk, snel te woord gestaan. Persoonlijke service

Klantenservice:

Gebruikte lens besteld (en betaald) maar geen enkel bericht van verzending. Na enige tijd en meerdere telefoontjes bleek de schuld in de schoenen te worden geschoven van Post.nl. Lens was zoek. Het aanbieden van een (duurder) alternatief was een mooie service, echter bleek dit alternatief, in tegenstelling tot de aangegeven waardering, een defect te hebben. Alternatief retour gezonden, waarna ik zelf weer contact moest opnemen of alles in goede orde was aangekomen, etc.

Algemeen

De verkoper kwam op mij over dat hij eigenlijk wel wat beters te doen had, binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Aangekocht een Nikon D7200 en een statief. Bij het statief zit geen snelkoppeling, dat had hij als expert toch wel even kunnen zeggen,zodat ik er meteen n bij had kunnen kopen. Wij hadden geen klik jammergenoeg. Dit was mijn eerste bezoek aan deze winkel, helaas geen positieve. Helemaal geen uitleg over de camera......

Verzending

Meegenomen uit winkel dus niet van toepassing.

Algemeen

Ben zr blij met mijn gebruikte Tamron 18-200 lens.
Alle in de advertentie genoemde voorwaarde zijn waar.
De Lens is in goede conditie ontvangen binnen de gestelde termijn en ik ben er zeer tevreden mee.

Voor mij is "CAMERALAND" toppie.

Verzending

Perfect verpakt en zonder beschadiging mogen ontvangen.

Klantenservice

Ben heel tevreden over de gang van zaken hoe Cameraland met de bestelling
omgaan en behandelen.

Algemeen

Tweedehands lens gevonden voor een mooie prijs. besteld en het blijkt eigenlijk gewoon een nieuwe te zijn, maar dan wel met 200 euro korting. Vraagje gesteld via formulier op website en kreeg ik netjes en vlot antwoord op. Super goede ervaring dus! Bestelling was snel verzonden met T&T code en ik kon een dag later mijn 'nieuwe' macro lens gebruiken! Aanrader!

Verzending

Netjes verpakt in originele verpakking met stevige doos zodat er niets beschadigd is.

Klantenservice

Snel en duidelijk antwoord op de gestelde vragen.

Algemeen

Ik had een tweedehands lens gekocht, binnen 1 werkdag ontvangen. Lens vond ik niet bij mij passen. Binnen 1 dag hebben ze het geruild, geld terug gestort en opnieuw opgestuurd. Super.

Verzending

Bij tweede aanbieding door PostNL kwamen ze meer dan 2 uur te laat, waardoor ik het product nog een dag later kreeg.

Algemeen

Vorige week heb ik een zoom lens voor mijn nikon D3300 gekocht. Alleen zag ik dat de dag na aankoop deze lens in de aanbieding kwam voor 25 euro goedkoper. De verkoper had ik gemeld dat ik heel hard heb moeten sparen voor deze lens, dus was wel zo netjes geweest om mij te melden dat de lens de dag erna goedkoper zou zijn. Baal hier behoorlijk van

Klantenservice

De dag na aankoop zag ik via Facebook reclame van camera land voorbij komen met de lens die ik gekocht had voor 25 euro goedkoper. Dit is mij niet gemeld dat deze in de aanbieding zou komen. Was wel service geweest als mij dit verteld zou zijn.

Klantenservice:

Kocht in april terplekke in Alkmaar een (nauwelijks) occasion NIKON D750 en ruilde mijn D300 in.
Volgens de verkoper zou ik op de D750 niets meer hebben aan de DX 18-105 lens. Ruilde deze daarom mee in.
Na enkele weken proberen en experimenteren blijken DX lenzen heel wel op de D750 gebruikt te kunnen worden.
In de menukeuze: beeldvelduitsnede blijkt nl. actief en zelfs automatisch voor de DX stand gekozen te kunnen worden. Lens is dan als vanouds te gebruiken!
Ik voel me genomen en raad potentile kopers aan deze zaak met argwaan te betreden.

Algemeen

De website is overzichtelijk , ik had mijn artikel(s) snel gevonden.
Door de mogelijkheid om op merk te zoeken, ging alles nog soepeler.

Verzending

Alles in de originele doos, goed verpakt en geleverd met PostNL. gevoelige producten kunnen op deze manier van verzenden niet beschadigen , goed over na gedacht.

Algemeen

Bestellen ging goed en soepel. Ik heb besteld vanwege de belofte voor 1230 bestellen dezelfde avond geleverd. maar nee hoor, weer een site met mooie praatjes en een waardeloze bezorgdienst. Trap er dus NIET in!!

Verzending

Laat je alleen niet in de luren leggen met de mooie praatjes van voor 12.30 besteld is zelfde avond geleverd. Ik krijg doodleuk om 20u een mailtje met een of andere rotsmoes dat ze niet meer komen. Wordt een avond later ... WAARDELOZE leveringsbelofte. Als je iets beloofd op je site doe je je uiterste best het dan de volgende morgen te leveren. Maar nee hoor, wordt morgenavond. Je kan beter bij een andere site bestellen die hun belofte wel nakomen!! SLECHT, SLECHT, SLECHT !!!

Klantenservice

Weer heel slecht. Een dag later gebeld, ik zou teruggebeld worden. Moest na 3 uur wachten zelf terugbellen. Vervolgens zou men mij einde van de dag bellen. Natuurlijk geen belletje gehad. En nog steeds heb ik niks binnen.

Algemeen

Overzichtelijke website, klantvriendelijk ontworpen. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Supersnelle levering van besteld product. Goed en duurzaam verpakt.

Uitstekend verpakt

Algemeen

Cursus filtergebruik en belichten in landschapsfotografie.
Duidelijke omschrijving van wat geboden wordt; de dag zelf was uitstekend georganiseerd, mooie en behulpzame dag gehad. Zou het elke liefhebber aanraden om te volgen.

Verzending

via de website besteld, zelf naar de winkel gegaan voor de betaling, prima service

Algemeen

Statief gekocht, prima omschrijving inclusief overzichtelijke website. Uiteraard niet onbelangrijk, ik heb het juiste product ontvangen. Prijs gelijk aan de andere aanbieders.

Verzending

Verzending in de originele doos welke in plastic was gewikkeld. Keurig aangekomen en gelukkig via postNL (de andere transporteurs zijn kwalitatief echt een stuk minder bij ons in de regio).

Klantenservice:

Snelle levering van mij Olympus E-M1 mark II die ik pre-order had besteld bij cameraland
Top service kom hier zeker terug

Algemeen

Ik ben bij cameraland geweest voor een polsriem hierbij ben ik vriendelijk en snel geholpen door een medewerker die weet waar hij het over heeft

Klantenservice

Doordat ik mijn camera niet bij me had had ik het verkeerde gehaald en bleek het thuis niet te werken daarop terug gegaan en een andere gehaald er werd niet moeilijk gedaan maar meteen omgeruild goede service

Klantenservice:

Ik heb oude dubbel8 films laten digitaliseren bij Cameraland en dit is prima gedaan. Per post opgestuurd gekregen. Super goed verzorgd.

Algemeen

gewoon en goede website, heldere betaalprocedure met Ideal betalen. Er zijn geen verassingen en de bevestigingsmail is direct binnen.

Verzending

zo snel als mogelijk is en keurig de volgende morgen geleverd door KPN-post.

Scorekaart voor Cameraland.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg