Centralpoint

60.708 producten en 71.025 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint

Review toevoegen

Algemeen

Website is duidelijk, wel wordt het product dat ik besteld heb met het typenummer omschreven in plaats van de productnaam. Omdat ik via Tweakers zocht had ik dit probleem niet.

De prijs was ca. 20 euro lager dan de andere webshops.

Verzending

Bij de bestelling stond dat het product op voorraad was en dat ik het binnen twee dagen zou hebben. Na een aantal dagen wachten keek ik op de site en zag dat de levertijd maar liefst drie weken uitgesteld was, zonder dat ik hier een bericht van ontving. Bij contact via chat werd mij verteld dat iemand mij mogelijk nét voor was.

Na drie weken werd de levertijd, wederom zonder bericht, nog vier weken uitgesteld. Nu werd via de chat verteld dat de levertijd rechtstreeks bij de fabrikant vandaan komt en dat ze er niets aan kunnen doen. Erg vreemd allemaal, de webshop van de fabrikant zelf geeft een levertijd van 3-5 dagen aan.

Het voelt aan alsof Centralpoint bedacht had dat het product met een te lage prijs verkocht werd en het daarom continu uitstelde in de hoop dat ik de bestelling zou annuleren. Circa vijf weken na bestellen werd de levering toch opeens bezorgd.

Klantenservice

Contact via de chat is gemakkelijk maar inhoudelijk minder (zie verhaal hierboven).

Algemeen

Prima levering. Duidelijke communicatie over de levertijden. Heb hier eerder producten besteld. Zou hier weer terug komen om iets te bestellen.

Verzending

Product voldeed aan de beschrijving. In goede conditie.

Klantenservice

Communicatie duidelijk en helder.

Algemeen

Ruim assortiment met redelijke prijzen. Soms goedkoop, soms heel duur. Als je genoeg bestelt worden geen verzendkosten gerekend en betalen met creditcard zorgt niet voor een toeslag.

Prijs+assortiment+creditcard is eigenlijk de enige reden waarom ik hier bestel. Retourbeleid is niet super, levertijden worden vaker niet dan wel gehaald.

Verzending

HP Microserver met Windows 2016 OEM licentie besteld. Beide op voorraad, levertijd 1 werkdag, ruim op voorraad. De microserver kwam op tijd met GLS en track&trace. De Windows 2016 licentie werd de volgende ochtend op verzonden gezet, geen track&trace code en nog niks gezien.

Vorige bestelling bestond uit 4 beeldschermen met 4 displayport kabels. De beeldschermen werden vanaf Techdata geleverd met DHL en tracking link, de displayport kabels kwamen een dag te laat vanaf eigen magazijn met DHL zonder tracking link.

Hoe moeilijk is het om track&trace codes aan de klant te communiceren en opgegeven levertijd te halen, zeker als het product uit eigen magazijn komt?

Algemeen

WORST EXPERIENCE EVER. at each step of the purchase you have to pay more money, and instead of every other site you CAN CANCEL OUT, you can't here you have to pay to cancel.

Algemeen

Product was makkelijk te vinden, en goed omschreven. Een account maken en de betaling gingen erg snel en makkelijk.

Verzending

Product binnen 2 dagen ontvangen, ondanks dat ik het op een feestdag bestelde. Goede bezorging en onbeschadigd afgeleverd.

Algemeen

Het plaatsen van de bestelling was vrij simpel, het proces daarna wat minder.
In de basis is het gewoon een prima winkel. Helaas (of juist gelukkig) heb ik geen ervaring met de aftersales. Het product wat ik bestelde is gewoon prima binnen gekomen alhoewel het wat lang geduurd heeft. Opvallend was wel dat wij als bedrijf op rekening konden kopen in de betaalmethodes maar het niet duidelijk genoeg was dat we zelf een A4tje moesten uitvullen, inscannen en opsturen, om vervolgens een kredietcontrole in gang te zetten. Hierdoor heeft het proces nog een extra werkdag vertraging opgelopen.

Verzending

De verpakking van het product (NUC8i7HVK) was gewoon prima en verzorgd. Helaas duurde het 5 werkdagen voordat het product verzonden was, terwijl het op voorraad is. De website meldt dit ook, maar het is toch bijzonder dat vandaag de dag dit nog zo lang moet duren. Ook gaf de website de verzendmethode "GLS" aan wat uiteindelijk gewoon PostNL bleek te zijn, verwarrend als je een T&T-code wilt nakijken.

Klantenservice

Ik heb een aantal vragen gesteld, ook over de slechte beoordeling op Tweakers, maar je hoort natuurlijk vaker slechte geluiden, dan goede geluiden. Dit was ook hun redenatie en antwoord achter mijn vraag. Ik heb contact gehad om een tweetal foutieve orders te laten annuleren en om een betaalmethode om te laten zetten. Helaas werkte dat laatste niet naar behoren waarna ik 3 maal een order heb moeten plaatsen. Verder prima, maar de website haperde helaas een paar keer.

De bubble "Chat met X" vind ik persoonlijk verwarrend. Het wekt de impressie dat er 3-4 mensen beschikbaar zijn op de klantenservice, terwijl ze niet vlot reageren en naar mijn gevoel ik niet met de toegewezen persoon aan het chatten ben. Maakt verder niet uit, puur een puntje van aandacht om daadwerkelijke personalisatie van een klantenservice gesprek beter op te pakken.

Algemeen

Apple Watch gekocht welke in de dagaanbiedingen stond voor 277,- euro (25% op normale prijs), wordt later afgedaan als prijsfout met slechte motivatie (zie ook andere review). Hadden jullie beter kunnen oplossen CentralPoint!

Klantenservice

Slechte service, standaard mailtje en zoek het maar uit. Klant is zeker geen koning.

Algemeen

Ik wilde graag een spy horloge kopen. Via de zoekmachine van google kwam ik terecht bij centralpoint als goedkoopste. Snel besteld en betaald. Alles was duidelijk.

Verzending

Het product is zeer snel verzonden. Namelijk de volgende dag na bestelling. Ik werd keurig op de hoogte gehouden via de mail over elke verandering in de status van de bestelling.

Klantenservice

Bij levering bleek het horloge defect te zijn. Ik heb hier een video fragment van gemaakt en gemaild naar centralpoint. Snel een antwoord gekregen dat het product geretourneerd kon worden. In afwachting van de RMA kreeg ik een mail dat het product niet geretourneerd hoeft te worden en ik kreeg een creditnota zodat ik zelf kon bepalen wat ik met het te crediteren geld wilde doen. Ik heb gevraagd om geld teruggave. Het geld heb ik zeer snel retour ontvangen. Van bestelling tot afhandeling is alles perfect gegaan. Het kon niet beter. Ik ben dik tevreden.

Algemeen

Alles verliep prima. van betaling tot levering. Met paypal betaald zonder problemen. Ook een goede prijs voor het geleverde product

Verzending

Goed geleverd en op tijd

Klantenservice

Niet te lange wachtijden en prima te woord gestaan.

Algemeen

Dit bedrijf heeft nog nooit gehoord van service. Zelden zo'n starre amateuristische bende meegemaakt als Centralpoint.

Apple Watch aanbieding van de dag was ¤ 329. Daar kwam ik overigens later pas achter.

Toen ik bestelde was de Apple Watch ¤ 277. Mijn order werd geannuleerd, omdat er sprake was van een overduidelijke prijsfout waardoor zij niet gebonden zouden zijn om te leveren. Argumentatie was:
1) er was geen aanbieding
2) de gemiddelde prijs was ¤ 482 of ¤ 555 en de prijs kon dus zogenaamd nooit kloppen.

Nou breekt mijn klomp. Zij hadden nota bene zelf een aanbieding van ¤ 329 voor die dag. Hoezo geen aanbieding dus en een normale prijs van tussen de ¤ 482 en ¤ 555.

Toen ik hen daar op wees kreeg ik als reply dat die aanbieding een zwart bandje betrof en de bestelling was een grijs bandje.

Om je kapot te schamen.

Geen enkele coulance, meedenken met de klant of gewoon je fout erkennen en je verlies voor lief nemen.

Nee je klanten frustreren en zorgen dat ze nooit meer bij je gaan bestellen (binnen een maand heb ik een Macbook Pro 15 inch nodig) en vervolgens een hele hoop negatieve shopreviews krijgen. Goed gedaan jongens. Binnenkort maar faillissement aanvragen als jullie zo doorgaan.

Klantenservice

Hierboven heb ik uitgebreid toelichting gegeven en omvat tevens de klantenservice.

Algemeen

De bestelling zelf verliep vlot en ik had binnen een paar minuten het artikel besteld wat ik wilde (apple watch series 3) Echter werd de bestelling de volgende werkdag geannuleerd ivm een "fout".

Blijkbaar heeft CentralPoint wel vaker last van dit soort zaken, reden genoeg voor mij om hier niks meer te bestellen.

Klantenservice

Vaag mailtje gekregen over hoe de prijs een fout is en de prijs onrealistisch laag was.

Geen zin in gedoe, dus heb maar gezegd helaas en gevraagd wanneer ik mijn geld weer kon verwachten, dit zou deze week gebeuren maar inmiddels is het vrijdag en heb ik nog steeds niks binnen.

Algemeen

Apple watch besteld, blijkbaar verkeerde prijs, kan gebeuren. Maar de redenatie dat de watch (gemiddeld!!) 459 ex btw zou kosten is lachwekkend. Dat is ¤ 555, de advies prijs is 400 euro. Dan heb je het niet zo goed begrepen.

Klantenservice

krijgt alleen maar standaard mails terug op je vragen, geen gesprek mee te voeren. Houden ook nog eens je geld gegijzeld voor een week.

Algemeen

Zakelijk klant al 6 jaar bij Central point met meer dan 300 bestellingen. Het is altijd vlekkeloos verlopen (overzichtelijke website en snelle levering). Vakkundige support bij klantenservice. En echte aanrader!

Snel, prima verpakt.

Klantenservice

Vakkundige support bij klantenservice. En echte aanrader!

Algemeen

Product gekocht tegen een aantrekkelijke prijs, daar het een product met een geopende doos betrof. Compleet geleverd en in nieuwstaat, gewoon keurig.

Verzending

Snel verzonden, maar naar Belgie ipv Nederland, vreemd want je kunt nergens een land opgeven en staat ook niet op de factuur. Daarom een negatiefe score m.b.t verzending.

Klantenservice

Reageerden snel en inhoudelijk op mails aangaande de verzending, ook vanuit verschillende afdelingen (klantenservice & magazijn)

Algemeen

Zie de overige reviews hieronder over de Apple Watch 3 " prijsfout" . Ook ik kreeg standaard mailtjes met onjuiste informatie en verwijt niet voldoende geinformeerd te zijn over standaard prijzen. Een 30% korting is niet bijzonder anno nu. Ik kocht verleden jaar bij Nike.com ook voor een dergelijke prijsdaling een apple watch 2.

Klantenservice

Zie hierboven, standaard mailtjes met onjuiste informatie en verwijten naar mij toe.

Algemeen

Ik heb een Apple Watch series 3 besteld voor een bedrag van ¤277,09 bij Centralpoint. Dit bedrag heb ik betaald en ik heb een bevestiging gekregen van de bestelling. Een dag later kreeg ik een mail waarin medegedeeld werd dat dit een foutieve prijs geweest is, dat het product niet geleverd ging worden en dat de order is geannuleerd. In de betreffende mail werd verder gesteld dat het 'overduidelijk om een kennelijke vergissing' ging. Ik heb gereageerd dat dit mijns inziens niet het geval is, aangezien men op de homepage adverteert met Apple Mega Madness. Er is dus sprake van een actie met Apple producten. Wanneer een consument dit ziet, en de betreffende Apple Watch ziet voor een bedrag van ¤277,09, is er logischerwijs sprake van gerechtvaardigd vertrouwen. Centralpoint stelt: 'terwijl niet blijkt dat het om een stuntaanbieding, een prijsknaller of een anderszins ‘bijzonder’ aanbod gaat, dan moet deze consument begrijpen dat er sprake is van een vergissing. Een gemiddeld geïnformeerd consument weet immers, althans behoort te weten, dat de prijzen van vergelijkbare high end Apple smartwatches variëren van circa ¤ 329,- tot ongeveer ¤ 395,- Ex BTW.' Er is echter wel sprake van een stuntaanbieding met diverse Apple producten, hierdoor is hun argumentatie ongegrond. Verder vind ik het vrij onbeschoft dat ze zonder enig overleg de order annuleren en indirect stellen dat ik een ondergemiddeld geïnformeerde consument ben.

Verzending

Überhaupt geen verzending. Ze vertikken het nog om hun product te leveren, zonder geldige opgave van reden.

Klantenservice

Sturen alleen standaard mailtjes waarin ook nog eens een onjuist beroep gedaan wordt op het Burgerlijk Wetboek.

Algemeen

Ook ik heb een klacht over de aankoop van de Apple watch 3. Deze is onterecht door central point geannuleerd. Bij webshops zie je ze al vanaf ca 300 euro en niet de 399 tot 459 euro wat central point aangeeft. De prijs van 277 is dus gewoon netjes en er is geen sprake van een kennelijke vergissing waar centralpoint zich op beroept.

Klantenservice

Gewoon een standaard reactie op mijn bezwaar. Echt waardeloos, maar ik heb mijn klacht al bij de rechtsbijstandverzekering neergelegd.

Algemeen

Apple iwatch serie 3 42mm gekocht afgelopen week waarvan de aanbieding bijna een hele dag op de site heeft gestaan krijg ik vandaag een mail dat de order is geanuleerd door een foutieve koppeling met hun distributeur daarnaast zegt mevrouw nog even dat de prijzen van deze applewatch gemideld rond de 400-460 euro liggen

Klantenservice

Simpel geautomatiseerd mailtje waar de klanten het maar mee moeten doen

Algemeen

Via hun website een Apple Watch Series 3 Space Grey Aluminium 42mm besteld. Deze hebben ze niet kunnen leveren omdat er een foutieve koppeling was met hun distributeur. Waardeloos

Klantenservice

Mailtje ontvangen van de Teamleider Inside Sales Online met onjuiste bedragen van het product.

Algemeen

Een Dell server gekocht voor ¤ 3000,00. Geadviseerd door de serverspecialist, maar toch geleverd met de verkeerde Windows software. 20 uur voor niets aan het installeren geweest. Voor de juiste software willen ze vervolgens bijbetaling van ¤ 300,00!?

1 2 3 ... 17

Scorekaart voor Centralpoint

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg