Centralpoint

63.094 producten en 73.694 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint

Review toevoegen

Algemeen

Laptop besteld. Specificaties op de website komen niet overeen met die van het ontvangen model, waardoor o.a. Linux niet goed werkt (wat de reden was dat we specifiek voor dat model van laptop gingen) omdat deze andere hardware geen Linux-drivers heeft. Totaal niet acceptabel. Specifiek stond er bij de specificaties dat er een Intel wifi-chip in zou zitten, en in het ontvangen product zit een Realtek-chip zonder werkende Linux-drivers.

Ze zien het feit dat ik een bestelling heb geplaatst tevens ook als excuus om me daarna nog maanden lang spam te blijven versturen. Hier heb ik geen goedkeuring voor gegeven.

Algemeen

Voor mij leek alles tot en met de betaling goed te gaan, achteraf bij hun dus niet aangezien ik een totaal ander artikel kreeg.

Verzending

Ik kreeg een bericht dat mijn bestelling geleverd was.. niet dus.. daarna contact opgenomen met de klantenservice.

Klantenservice

De klantenservice van centralpoint kan je echt geen service noemen. Moest steeds veel te lang wachten op antwoorden die mij erg simpel lijken voor een klantenservice. Je krijgt ook niet een iemand die je aanspreekt via de chat.. telkens krijg je een ander persoon die je te woord staat in hetzelfde gesprek. Uiteindelijk heb ik een T&T code gekregen waar ik op kon zien dat de bezorger was geweest maar dat er niemand thuis was op dat moment, kan gebeuren maar geef dan de juiste info… Vervolgens denkt de klantenservice totaal niet mee, je zou verwachten dat je een beetje uitleg krijgt over hoe het nu verder zou verlopen.. nee hoor, helemaal niks. Ik moest alles zelf aan ze vragen en er was totaal geen duidelijkheid. Een voorbeeld: ik vroeg wat er zou gebeuren wanneer de laptop opnieuw aangeboden zou worden wanneer er weer niemand thuis zou zijn, aangezien ik ook gewoon moest werken. ‘Wordt deze bij de buren geleverd?’ ‘Moet ik hem ergens halen?’ Nee hoor, mijn antwoord was: dan wordt hij mogelijk nog een keer aangeboden… Ik kreeg totaal geen duidelijkheid of er wat van mij verwacht werd om een bezorgmoment o.i.d. te bespreken dus ik besloot om zelf maar contact op te nemen met de bezorgdienst. Super snel geregeld opeens! Bezorgtijd aangegeven wanneer ik thuis zou zijn en ik kreeg het pakket inderdaad die dag binnen. Mijn vertrouwen in deze shop was al helemaal verdwenen maar het volgende sloeg alles: de doos was veel te licht om een laptop te bevatten. Dit keer maar gebeld naar te klantenservice, dit ging wel beter om eerlijk te zijn. Ik heb de doos dicht gelaten maar in deze doos zouden cartridges gezeten hebben.. de laptop stond bij een verkeerd artikelnummer op de site waardoor ik dus een verkeerd artikel toegestuurd kreeg.. Na de bestelling had ik gewoon een factuur gekregen waar in stond dat ik een laptop had besteld. Natuurlijk heb ik de doos retour gestuurd want dit is iets heel anders dan ik besteld had. Zelf snel gehandeld en snel de retourzending geregeld, het geld.. dat kreeg ik bijna een maand later pas op mijn rekening terug…. Totaal geen service en belachelijk dat ik zo lang moet wachten terwijl deze fout geheel bij hun lag.

Algemeen

Gisteren een MS Surface Pro besteld. Uiteraard meteen via iDeal betaald. Ik krijg daar per ommegaande een bevestiging van.

************************************************************
* Uw bestelling is aanvaard
************************************************************

Bewaar dit ontvangstbewijs in uw archieven

Deze e-mail bevestigt uw geplaatste bestelling bij Central Point Nederland B.V..

En daarna een tweede mail.

Hierbij willen wij u laten weten dat uw betaling vandaag bij ons is binnengekomen.

Bedankt voor uw bestelling. Uw order is verwerkt in ons systeem en komt zo snel mogelijk naar u toe.

Alle producten die op voorraad zijn worden direct verzonden. De levertijd is per product verschillend en staat vermeld bij het specifieke product op onze portal. Producten die niet op voorraad zijn blijven in bestelling staan bij de fabrikant. Deze zullen worden verzonden op de dag dat deze op voorraad komen. Na verzending ontvangt u de factuur per e-mail.

Wanneer u meerdere producten heeft besteld kan het zo zijn dat deze producten via verschillende vervoerder en op verschillende tijdstippen geleverd kunnen worden.

Uw bestelling zal zo spoedig mogelijk verzonden worden naar het volgende adres:

Verzending

het artikel is nooit door ze verzonden. Normaal leveren ze in 1-2 dagen.

Klantenservice

Een dag nadat zowel CentralPoint als ik blij was met de bestelling krijg ik een mailtje van ze dat er een prijsverschil is opgetreden. Er is geen prijsprotectie van toepassing en ik krijg hun excuses voor het ongemak. Vervolgens krijg ik een prijsvoorstel dat bijna 9% hoger is.

Chef Support bemoeit zich er nog even mee en mailt me het volgende.

Een prijsverhoging op een reeds geplaatste order is natuurlijk erg vervelend, maar komt helaas af en toe voor. Alhoewel wij dit vanzelfsprekend altijd voor de klant proberen op te vangen kan het soms een zodanig verschil zijn dat we dit helaas toch moeten doorberekenen. Uw case betreft zo'n uitzondering. Het artikel 5.3 uit onze "algemene voorwaarden zakelijk" biedt juist die ruimte om in uitzonderlijke situaties als deze een order te kunnen wijzigen of annuleren.
"De prijs die is vermeld in het Formulier is bindend, tenzij er tussen het moment van bestelling en het moment van levering sprake is van omstandigheden die de kostprijs van de bestelde producten verhogen. In dat geval is Leverancier gerechtigd om de prijzen dienovereenkomstig te verhogen. Een dergelijke prijsverhoging geeft Afnemer het recht de overeenkomst te ontbinden."
In dit geval is de kostprijs door onvoorziene omstandigheden zoals de dollarkoers en grondstofprijzen verhoogd waardoor we de prijzen dienovereenkomstig kunnen aanpassen. Uiteraard geeft dit u ook het recht de overeenkomst te ontbinden. We horen graag of u het product voor de nieuwe prijs wilt afnemen of dat u de order alsnog definitief wenst te annuleren.
Excuses voor het ongemak

Dit heeft helemaal niets met dollarkoers of grondstofprijzen te maken maar met een afgelopen actie vanuit Microsoft. Waar sommige leveranciers zelf voorraadrisico nemen bij actiemodellen neemt Cetralpoint die dus niet. Ook nemen ze hun verantwoording niet. Gang naar de rechter heb ik geen zin in maar deze review krijgen ze om hun oren. Tevens zal ik mijn beklag bij Microsoft neerlegen.

Algemeen

Centralpoint is, voor zover ik heb kunnen vinden, een van de weinige IT webshops die de VVV bon accepteert. Aangezien ik elk jaar zo'n bon van mijn werkgever krijg, was dit de voornaamste reden om hier te bestellen. Qua prijzen is Centralpoint nl. redelijk duur vergeleken met de concurrentie. Ook de relatief lage beoordeling op Tweakers hielp niet mee. Achteraf gezien ben ik tevreden over de aankoop van een SSD kaart. Product werd snel verzonden. Klantenservice heb ik niet nodig gehad, dus niet beoordeeld.

Verzending

Levering was snel, maar helaas kreeg ik geen track & trace. De verzendbevestiging ontving ik pas op de dag van levering.

Algemeen

Voor het bouwen van een desktop was ik opzoek naar een goedkoop setje 2400 Mhz DDR4 geheugen. Central Point had een mooie aanbieding zo leek het: Adata AX4U240038G16-DWZ 2x8GB voor 119,- (incl. btw). Het kon niet direct geleverd worden en de verwachte levertijd zou rond de 10 dagen zijn, maar voor die prijs vond ik dat geen probleem. Op 19 juni ontving ik (veel eerder dan verwacht) de verzendbevestiging en een dag later werd het pakketje aangeboden. Omdat ik een lang weekend weg was heb ik een pas een paar dagen later het pakketje bij een UPS pickup point opgehaald, maar so far so good.

Tot ik het pakketje openmaakte… Tot mijn grote verbazing zat er 2x 8GB SO DIMM geheugen met een totaal ander typenummer (Adata AD4S240038G17-B0) in de doos! Even twijfelde ik nog aan mijzelf, maar na de orderbevestiging en factuur te hebben gecontroleerd bleek dat de fout toch echt bij Central Point lag. Ze hadden totaal ander geheugen opgestuurd wat ook nog eens niet te gebruiken is voor een desktop.

Via de chat op de website heb ik vervolgens contact opgenomen met de Klantenservice. Dit verliep wat stroef. Ik kreeg het gevoel dat ze nogal haast hadden en dat er meerdere medewerkers onder dezelfde naam werken (schrijfstijl). Inhoudelijk werd mijn klacht wel direct serieus genomen. Er werd een retourverzoek aangemaakt en excuses aangeboden. Vervolgens kwam het slechte bericht: het geheugensetje dat ik had besteld was niet meer leverbaar. Hier heb ik tot op het moment van schrijven een raar gevoel bij. Het geheugen was tijdens mijn bestelling niet op voorraad bij Central Point en moest bij de leverancier besteld worden. Het gaat om een relatief nieuw model (beschikbaar sinds 18 mei 2018) en binnen 4 dagen wordt er vervolgens totaal ander geheugen opgestuurd en daarna is het geheugen dat ik had besteld helemaal niet meer leverbaar? Raar verhaal.

Vervolgens werd mijn chatgesprek naar een andere medewerker doorgezet. Zonder aankondiging overigens, maar vooruit. Deze medewerker heeft wel echt zijn best gedaan om mij te helpen met zoeken naar ander geheugen. Helaas bleek de enige set die qua specificaties en comptabiliteit in de buurt kwam 50 euro duurder dan het geheugen dat ik oorspronkelijk had besteld. Er is mij nog een korting van 15 euro aangeboden, maar aangezien die set voor minder (korting meegerekend) bij een andere webshop te verkrijgen is en mijn vertrouwen in Central Point naar een nulpunt is gezakt heb ik hier vanaf gezien.

Kortom, Central Point laat ik in de toekomst links liggen. Hoe mooi de aanbieding ook lijkt.

Klantenservice

Zoals hierboven aangegeven heeft de klantenservice inhoudelijk hun best gedaan om mij te helpen. De manier waarop on-site chat is ingericht verdient niet de schoonheidsprijs dus daarom houd ik het op een voldoende.

Algemeen

Website is duidelijk, wel wordt het product dat ik besteld heb met het typenummer omschreven in plaats van de productnaam. Omdat ik via Tweakers zocht had ik dit probleem niet.

De prijs was ca. 20 euro lager dan de andere webshops.

Verzending

Bij de bestelling stond dat het product op voorraad was en dat ik het binnen twee dagen zou hebben. Na een aantal dagen wachten keek ik op de site en zag dat de levertijd maar liefst drie weken uitgesteld was, zonder dat ik hier een bericht van ontving. Bij contact via chat werd mij verteld dat iemand mij mogelijk nét voor was.

Na drie weken werd de levertijd, wederom zonder bericht, nog vier weken uitgesteld. Nu werd via de chat verteld dat de levertijd rechtstreeks bij de fabrikant vandaan komt en dat ze er niets aan kunnen doen. Erg vreemd allemaal, de webshop van de fabrikant zelf geeft een levertijd van 3-5 dagen aan.

Het voelt aan alsof Centralpoint bedacht had dat het product met een te lage prijs verkocht werd en het daarom continu uitstelde in de hoop dat ik de bestelling zou annuleren. Circa vijf weken na bestellen werd de levering toch opeens bezorgd.

Klantenservice

Contact via de chat is gemakkelijk maar inhoudelijk minder (zie verhaal hierboven).

Algemeen

Prima levering. Duidelijke communicatie over de levertijden. Heb hier eerder producten besteld. Zou hier weer terug komen om iets te bestellen.

Verzending

Product voldeed aan de beschrijving. In goede conditie.

Klantenservice

Communicatie duidelijk en helder.

Algemeen

Ruim assortiment met redelijke prijzen. Soms goedkoop, soms heel duur. Als je genoeg bestelt worden geen verzendkosten gerekend en betalen met creditcard zorgt niet voor een toeslag.

Prijs+assortiment+creditcard is eigenlijk de enige reden waarom ik hier bestel. Retourbeleid is niet super, levertijden worden vaker niet dan wel gehaald.

Verzending

HP Microserver met Windows 2016 OEM licentie besteld. Beide op voorraad, levertijd 1 werkdag, ruim op voorraad. De microserver kwam op tijd met GLS en track&trace. De Windows 2016 licentie werd de volgende ochtend op verzonden gezet, geen track&trace code en nog niks gezien.

Vorige bestelling bestond uit 4 beeldschermen met 4 displayport kabels. De beeldschermen werden vanaf Techdata geleverd met DHL en tracking link, de displayport kabels kwamen een dag te laat vanaf eigen magazijn met DHL zonder tracking link.

Hoe moeilijk is het om track&trace codes aan de klant te communiceren en opgegeven levertijd te halen, zeker als het product uit eigen magazijn komt?

Algemeen

WORST EXPERIENCE EVER. at each step of the purchase you have to pay more money, and instead of every other site you CAN CANCEL OUT, you can't here you have to pay to cancel.

Algemeen

Product was makkelijk te vinden, en goed omschreven. Een account maken en de betaling gingen erg snel en makkelijk.

Verzending

Product binnen 2 dagen ontvangen, ondanks dat ik het op een feestdag bestelde. Goede bezorging en onbeschadigd afgeleverd.

Algemeen

Het plaatsen van de bestelling was vrij simpel, het proces daarna wat minder.
In de basis is het gewoon een prima winkel. Helaas (of juist gelukkig) heb ik geen ervaring met de aftersales. Het product wat ik bestelde is gewoon prima binnen gekomen alhoewel het wat lang geduurd heeft. Opvallend was wel dat wij als bedrijf op rekening konden kopen in de betaalmethodes maar het niet duidelijk genoeg was dat we zelf een A4tje moesten uitvullen, inscannen en opsturen, om vervolgens een kredietcontrole in gang te zetten. Hierdoor heeft het proces nog een extra werkdag vertraging opgelopen.

Verzending

De verpakking van het product (NUC8i7HVK) was gewoon prima en verzorgd. Helaas duurde het 5 werkdagen voordat het product verzonden was, terwijl het op voorraad is. De website meldt dit ook, maar het is toch bijzonder dat vandaag de dag dit nog zo lang moet duren. Ook gaf de website de verzendmethode "GLS" aan wat uiteindelijk gewoon PostNL bleek te zijn, verwarrend als je een T&T-code wilt nakijken.

Klantenservice

Ik heb een aantal vragen gesteld, ook over de slechte beoordeling op Tweakers, maar je hoort natuurlijk vaker slechte geluiden, dan goede geluiden. Dit was ook hun redenatie en antwoord achter mijn vraag. Ik heb contact gehad om een tweetal foutieve orders te laten annuleren en om een betaalmethode om te laten zetten. Helaas werkte dat laatste niet naar behoren waarna ik 3 maal een order heb moeten plaatsen. Verder prima, maar de website haperde helaas een paar keer.

De bubble "Chat met X" vind ik persoonlijk verwarrend. Het wekt de impressie dat er 3-4 mensen beschikbaar zijn op de klantenservice, terwijl ze niet vlot reageren en naar mijn gevoel ik niet met de toegewezen persoon aan het chatten ben. Maakt verder niet uit, puur een puntje van aandacht om daadwerkelijke personalisatie van een klantenservice gesprek beter op te pakken.

Algemeen

Apple Watch gekocht welke in de dagaanbiedingen stond voor 277,- euro (25% op normale prijs), wordt later afgedaan als prijsfout met slechte motivatie (zie ook andere review). Hadden jullie beter kunnen oplossen CentralPoint!

Klantenservice

Slechte service, standaard mailtje en zoek het maar uit. Klant is zeker geen koning.

Algemeen

Ik wilde graag een spy horloge kopen. Via de zoekmachine van google kwam ik terecht bij centralpoint als goedkoopste. Snel besteld en betaald. Alles was duidelijk.

Verzending

Het product is zeer snel verzonden. Namelijk de volgende dag na bestelling. Ik werd keurig op de hoogte gehouden via de mail over elke verandering in de status van de bestelling.

Klantenservice

Bij levering bleek het horloge defect te zijn. Ik heb hier een video fragment van gemaakt en gemaild naar centralpoint. Snel een antwoord gekregen dat het product geretourneerd kon worden. In afwachting van de RMA kreeg ik een mail dat het product niet geretourneerd hoeft te worden en ik kreeg een creditnota zodat ik zelf kon bepalen wat ik met het te crediteren geld wilde doen. Ik heb gevraagd om geld teruggave. Het geld heb ik zeer snel retour ontvangen. Van bestelling tot afhandeling is alles perfect gegaan. Het kon niet beter. Ik ben dik tevreden.

Algemeen

Alles verliep prima. van betaling tot levering. Met paypal betaald zonder problemen. Ook een goede prijs voor het geleverde product

Verzending

Goed geleverd en op tijd

Klantenservice

Niet te lange wachtijden en prima te woord gestaan.

Algemeen

Dit bedrijf heeft nog nooit gehoord van service. Zelden zo'n starre amateuristische bende meegemaakt als Centralpoint.

Apple Watch aanbieding van de dag was ¤ 329. Daar kwam ik overigens later pas achter.

Toen ik bestelde was de Apple Watch ¤ 277. Mijn order werd geannuleerd, omdat er sprake was van een overduidelijke prijsfout waardoor zij niet gebonden zouden zijn om te leveren. Argumentatie was:
1) er was geen aanbieding
2) de gemiddelde prijs was ¤ 482 of ¤ 555 en de prijs kon dus zogenaamd nooit kloppen.

Nou breekt mijn klomp. Zij hadden nota bene zelf een aanbieding van ¤ 329 voor die dag. Hoezo geen aanbieding dus en een normale prijs van tussen de ¤ 482 en ¤ 555.

Toen ik hen daar op wees kreeg ik als reply dat die aanbieding een zwart bandje betrof en de bestelling was een grijs bandje.

Om je kapot te schamen.

Geen enkele coulance, meedenken met de klant of gewoon je fout erkennen en je verlies voor lief nemen.

Nee je klanten frustreren en zorgen dat ze nooit meer bij je gaan bestellen (binnen een maand heb ik een Macbook Pro 15 inch nodig) en vervolgens een hele hoop negatieve shopreviews krijgen. Goed gedaan jongens. Binnenkort maar faillissement aanvragen als jullie zo doorgaan.

Klantenservice

Hierboven heb ik uitgebreid toelichting gegeven en omvat tevens de klantenservice.

Algemeen

De bestelling zelf verliep vlot en ik had binnen een paar minuten het artikel besteld wat ik wilde (apple watch series 3) Echter werd de bestelling de volgende werkdag geannuleerd ivm een "fout".

Blijkbaar heeft CentralPoint wel vaker last van dit soort zaken, reden genoeg voor mij om hier niks meer te bestellen.

Klantenservice

Vaag mailtje gekregen over hoe de prijs een fout is en de prijs onrealistisch laag was.

Geen zin in gedoe, dus heb maar gezegd helaas en gevraagd wanneer ik mijn geld weer kon verwachten, dit zou deze week gebeuren maar inmiddels is het vrijdag en heb ik nog steeds niks binnen.

Algemeen

Apple watch besteld, blijkbaar verkeerde prijs, kan gebeuren. Maar de redenatie dat de watch (gemiddeld!!) 459 ex btw zou kosten is lachwekkend. Dat is ¤ 555, de advies prijs is 400 euro. Dan heb je het niet zo goed begrepen.

Klantenservice

krijgt alleen maar standaard mails terug op je vragen, geen gesprek mee te voeren. Houden ook nog eens je geld gegijzeld voor een week.

Algemeen

Zakelijk klant al 6 jaar bij Central point met meer dan 300 bestellingen. Het is altijd vlekkeloos verlopen (overzichtelijke website en snelle levering). Vakkundige support bij klantenservice. En echte aanrader!

Snel, prima verpakt.

Klantenservice

Vakkundige support bij klantenservice. En echte aanrader!

Algemeen

Product gekocht tegen een aantrekkelijke prijs, daar het een product met een geopende doos betrof. Compleet geleverd en in nieuwstaat, gewoon keurig.

Verzending

Snel verzonden, maar naar Belgie ipv Nederland, vreemd want je kunt nergens een land opgeven en staat ook niet op de factuur. Daarom een negatiefe score m.b.t verzending.

Klantenservice

Reageerden snel en inhoudelijk op mails aangaande de verzending, ook vanuit verschillende afdelingen (klantenservice & magazijn)

Algemeen

Zie de overige reviews hieronder over de Apple Watch 3 " prijsfout" . Ook ik kreeg standaard mailtjes met onjuiste informatie en verwijt niet voldoende geinformeerd te zijn over standaard prijzen. Een 30% korting is niet bijzonder anno nu. Ik kocht verleden jaar bij Nike.com ook voor een dergelijke prijsdaling een apple watch 2.

Klantenservice

Zie hierboven, standaard mailtjes met onjuiste informatie en verwijten naar mij toe.

1 2 3 ... 18

Scorekaart voor Centralpoint

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg