Dustin Nederland | Zakelijk

84.335 producten en 92.939 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Dustin Nederland | Zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

Snel gevonden, persoonlijke gegevens makkelijk in te vullen, betaling ging ook heel gemakkelijk en de levering ging heel snel.

Verzending

Was snel en op tijd geleverd.

Algemeen

Op 25-01-2022 3x een Unifi U6-PRO besteld tegen een goede prijs op dat moment. Ondanks dat de website aangaf dat er direct geleverd kan worden is de order nooit geleverd, 6 maanden na bestelling. Op dit moment staat de levertijd op 1 dag nota bene.....
In die 6 maanden is er geen communicatie over vertraging geweest anders dan op eigen initiatief.
Vorige week een mail ontvangen waarin gevraagd wordt of ik akkoord ben met 35% prijsverhoging waarna ik de order heb geannuleerd.
Voorheen had ik goede ervaringen met Centralpoint, sinds januari 2022 lijkt er de klad in te komen gezien ook andere reviews...

Verzending

De order is nooit geleverd na 6 maanden in behandeling geweest te zijn.

Klantenservice

Er wordt tijdig gereageerd op vragen, initiatief moet echter vanuit de klant komen. Een oplossing is niet geboden.
Terugbetaling duurde 8 dagen nadat de order geannuleerd was.

mmhs Karma 2,79K

Algemeen

Zeer slechte communicatie en veel te traag met het terugbetalen. Houden mijn geld nu al 8 dagen vast.

Klantenservice

Aan de telefoon doen ze hun best maar kunnen op geen enkele wijze een oplossing bieden.

Algemeen

Monitor aangeschaft via de website. Vervolgens volledige radiostilte, kreeg alleen een bevestigingsmail. Hij was (gering) op voorraad, maar na 1 week nog steeds niets vernomen. Vervolgens zelf contact opgenomen en de monitor kon niet geleverd worden voor deze prijs. Daarna nog een paar keer zelf contact op moeten nemen voor de terugbetaling die aardig lang duurde.

Dit bedrijf is net als Redshell en MaxICT: vaak net de laagste prijs, maar 0 communicatie en alle voorraden zijn gelogen.

Loop met een grote boog om dit bedrijf heen. De reviews hieronder melden allemaal gelijke klachten.

Klantenservice

Niet proactief, je moet overal zelf achteraan bellen en krijgt wisselende antwoorden.

Algemeen

Mega slecht bedrijf. Bestelling gedaan alleen de prijs is hoger geworden dus hebben ze de order geannuleerd. Waardeloos!

Algemeen

Iets besteld, 1 dag leveringstijd, inmiddels al bijna week verder, maar geen status update niks. Contact krijgen met klanten service is onmogelijk, heb 4u aan de telefoon gehangen, maar krijg niemand aan de lijn, elke andere mogelijke manier van contacteren op de site ook geprobeerd, maar helaas 0,0 reactie. Lijkt net of er niemand werkt. Je word zelfs blijer van de belastingdienst dan Dustin. Waardeloos.

Verzending

Levertijd van 1 dag is een leugen. Klopt helemaal niks van.

Klantenservice

Heb 4 uur aan de telefoon gezeten, niemand kunnen bereiken.
Zowel live chat , whatsapp , twitter en email word niet op gereageerd. Alsof er letterlijk niemand bij het bedrijf werkt. Waardeloos.

Algemeen

Mijn monitor is het aan het begeven. Dus vandaag maar eens op zoek naar een vervanging. Mooie Acer aanbieding gevonden bij dustin/centralpoint. Besteld en betaald, waren er nog 8 op voorraad. Nu staat er dat de order is geannuleerd in mijn account. geen mailtje of telefoontje gehad, geen reen waarom hij geannuleerd is.

Ik zag dat ze meerdere Acer monitoren in de aanbieding hadden dus leek me dat ze even een paar goede aanbiedingen hadden met dit merk.

Gewoon pure misleiding dit. Als ze alsnog leveren wil ik de review nog wel aanpassen. Nu maar hopen dat ze snel mijn geld terugstorten.Voor mij in ieder geval nooit meer dustin/centralpoint.

Verzending

Nooit verzonden, geannuleerd zonder overleg of bericht. Het systeem annuleert de order vanwege een reden die niet met je gedeeld wordt.

Klantenservice

Geen contact opgenomen met me over de annulering, toevallig zelf ontdekt in mijn account toen ik ging kijken of hij al verzonden was. Product staat ook gewoon nog steeds te koop op voorraad tegen dezelfde prijs, 10 uur na de annulering. De automatische communicatie die je per mail krijg is ook verwarrend met dustin en centralpoint door elkaar gebruikt. Het is duidelijk dat niemand daar de standaard mail templates nog heeft aangepast sinds de overname..

Edit: 2 dagen later: contact proberen op te nemen telefonisch, niemand neemt op.. chatknop werkt niet, dan maar mail. Gelukkig een reactie binnen enkele uren met de smoes dat er een verkeerde koppeling was met hun leverancier en de prijs niet klopte. Binnen 5 dagen moet ik het geld terugkrijgen. Ook in deze communicatie wordt dustin en centralpoint door elkaar gebruik. Het bandje op de telefooncentrale speelt om de 10 seconde dezelfde boodschap af.

Dit moet dan één van de groote zakelijke IT leveranciers voorstellen.. hun eigen zaakjes totaal niet op orde op elk gebied. Nooit meer dustin voor mij.

Algemeen

Acer Nitro monitor bij ze besteld, rond de 60% korting. Zonder bericht is de bestelling geannuleerd.

Een aantal andere monitoren is vergelijkbaar afgeprijsd bij ze. Lijkt toch wel op een bewuste lok-actie.

Verzending

Product is niet geleverd en geen bericht over de annulering.

Ik bestel een product op voorraad, krijg na 5 dagen de melding:
Product is wel op voorraad maar de prijs is inmiddels hoger of ik het dubbele wil betalen.

Ik zeg vriendelijk, nee want ik heb een order gedaan voor een prijs.
Zoals ik al in eerdere reviews heb gelezen is dit een soort dropshipping bedrijf.

Betaal liever wat meer dan krijg je het product ook, nu nog maar hopen dat ze het geld terug gaan storten.

Klantenservice

Geen overleg of gesprek mogelijk, gewoon een melding dit is het verhaal succes ermee.

Klantenservice zou ik het dus niet willen noemen.

Algemeen

Retourneren van een splinternieuw en ongebruikt product werd geweigerd en de communicatie ligt nu al dagen stil. Ik bestel hier nooit opnieuw.

Klantenservice

Er druipt een soort 'jammer voor je' van het mailverkeer naar aanleiding van mijn retourverzoek. In welke tijd kun je niet gewoon retourneren en dit direct aanmelden via de website? Bij Central Point kan dit alleen op verzoek en als dat verzoek wordt geweigerd, vette pech.

Algemeen

Te laat kijk je bij de Google-reviews, omdat je de beoordelingen op Tweakers wel vertrouwt. Hier 4 sterren van de 5, op Google heel veel slechter. Vooral de recente liegen er niet om!

Op de website artikel op voorraad. Op de mail: betaling ontvangen; we versturen direct. De werkelijkheid: Er gebeurt niets meer.

Verzending

Wordt niets verzonden ondanks toezegging per mail en voorraadstatus. Ben daarmee geen uitzondering. Google reviews staat er vol mee.

Algemeen

Het initiële contact met Centralpoint was heel fijn. We werden snel te woord gestaan en goed geholpen. Betaling ging ook goed en alles werd snel verwerkt.

Daarom hebben wij hier afgelopen december 4 MacBook Pro's besteld met een verwachte levertijd van 4-6 weken.
Intussen zijn we 15 weken verder en lukt het ons niet om meer informatie te krijgen dan 'binnenkort', iets wat al sinds begin januari gezegd wordt.

Half januari (na de 6 weken die het origineel zou duren) hebben wij medewerkers aangeraden om persoonlijk bij Apple dezelfde MBP's (met dezelfde specs) te kopen. En deze zijn intussen al enkele weken geleverd.
Dit maakt de reactie dat de vertraging komt door 'chiptekorten' extra frustrerend.

Daarom kan ik helaas niet aanraden om hier een grote/belangrijke bestelling te plaatsen.

Klantenservice

De klantenservice is heel vriendelijk, ook als ze zeer regelmatig worden bestookt met dezelfde vraag (wanneer wordt mijn bestelling geleverd).
Helaas is vriendelijkheid niet genoeg, als wij er niet achter kunnen komen waarom een (vrij dure) bestelling maar niet geleverd wordt. En wanneer dat wel zou gebeuren.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Webshop handelt met verschillende leveranciers. De prijs waarvoor u als consument producten koopt bij deze winkel wil niet zeggen dat het product dat op voorraad staat daadwerkelijk van die leverancier komt. (Aldus Central point) En zo kan het dus voorkomen dat uw bestelling niet wordt geleverd ondanks dat het product op voorraad staat in de webshop.

Klantenservice

Ik heb de winkel om uitleg gevraagd waarom het door mij bestelde product niet wordt geleverd ondanks dat er een ruime voorraad staat vermeld op de website. Volgens het webcare team komt dat doordat zij met verschillende leveranciers werken en als de dagprijs van de leverancier met voorraad hoger ligt zetten ze bestellingen die ten tijde van bestellen lager lagen on hold. Met andere woorden, u moet maar wachten of en zoja wanneer die 'goedkopere' leverancier maar weer voorraad heeft, en Central point uit wil leveren. Ondertussen bent u wel uw centjes kwijt.

De uitleg van Centralpoint; helaas werken wij zo. Meer kan ik niet voor u doen.

Update 15-2-2022 naar aanleiding van deze review:

Telefonisch contact gehad met de Customer operation specialist die het artikel alsnog voor de initiële aankoopprijs heeft verstuurd. Dus achteraf netjes opgelost.

Algemeen

Bestelling was snel geplaatst. Alleen jammer dat het zo slecht staat aangegeven dat je als particulier niet kunt bestellen. Zelfs de controle van een 0000000000-kvk nummer wordt niet door het systeem herkent en doet je denken dat je er gewoon kunt bestellen als particulier.

Klantenservice

Pas 6 uur nadat ik de order had geplaatst werd er in het systeem gekeken of ik wel of geen kvk nummer had. Beetje slecht en erg traag.
Ik ben niet snel negatief, maar had toch wel wat meer verwacht van een verkoper die blijkbaar primair aan bedrijven levert. Snelheid en duidelijkheid is daar altijd noodzakelijk.

Algemeen

Eerste keer bij deze winkel besteld: draadloze desktop set. Goedkoopste in de pricewatch. Volgende dag in huis staat er op hun website. Mooi niet dus. Volgende dag wel mail dat het verzonden is, geen track & trace code erbij. Na 2 weken nog niets in huis. Chat werkt niet, op 2 mails op verschillende dagen aanvankelijk geen antwoord. Na 1 week reactie dat de vraag waar het product blijft doorgezet is naar het magazijn. Weer een week later nog niets gehoord.

Verzending

Geen track & trace. Waar pakket dus blijft is niet te checken.

Klantenservice

Reageert er laat op mails. En dan ook nog geen fatsoenlijk antwoord, maar afschuiven op magazijn. Duidelijkheid kwam er nooit meer. Chat werkt überhaupt niet.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

KvK registratie noodzakelijk. Website geen actuele voorraad of verwachte datum.
Telefonisch wel de correcte informatie.
Verwachte datum was dik 2 maanden verder.
Maar aangenaam verrast binnen 3 weken.

Verzending

Aangenaam verrast dat ipv. dik 2 maanden, deze bezorgd werd binnen 3 weken.

Telefonisch correct afgehandeld.
Toezegging van dik 2 maanden bezorging.
Daarna aangenaam verrast bezorging binnen 3 weken.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Niet de goedkoopste, wel altijd de gewenste artikelen op voorraad. Communicatie over verloop van bestelling en levering uitstekend.

Verzending

Altijd op tijd, een keer zelfs een dag eerder dan aangekondigd.

Klantenservice

Tot nu toe alleen contact gehad omdat een track-and-tracecode ontbrak; mail hierover werd meteen beantwoord, met code erbij.

Algemeen

Bestelling gedaan 3 maanden geleden van 5 ethernet kaartjes, deze zijn backorder gegaan waardoor ik 2 maanden zou moeten wachten. In verband met het chiptekort had ik daar begrip voor en heb ik netjes gewacht. Inmiddels zie ik dat er 80 op voorraad staan op de website en ik hoor er niets van. Ik heb gebeld en het schijnt dat ze duurder zijn geworden dus dat ik ze niet gestuurd ga krijgen tenzij ik bij betaal. Als ik niet had gekeken zouden ze mij ook gewoon laten zitten en niets laten weten. belachelijk.

Tevens heb ik vorige week 5x een NAS besteld welke ook ( nogsteeds) op voorraad staan. Ook al 2 keer over gebeld en steeds wordt het geregeld maar ik heb ze nog steeds niet binnen. Ik bestel hier nooit meer.

Verzending

De levering gebeurd niet ze pakken je geld alleen aan.

Klantenservice

Meerdere malen gebeld, ze kunnen het nooit direct oplossen. Ze moeten altijd schakelen met andere mensen en dan hoor je er vervolgens niets meer van.

Tegen beloning

Bestelling makkelijk te plaatsen
Snelle levertijd
Uitstekende kwaliteit HP EliteDisplay schermen E27
Geeft rust aan je ogen bij lange dagen achter het beeldscherm

Fijne HP Elitedisplayschermen kwaliteit uitstekend

Klantenservice: Score: 4

Tegen beloning

Algemeen

Snelle levering van een artikel dat elders nog niet verkrijgbaar was. Vooraf prima contact met klantenservice. Later nog een berichtje na gestuurd maar geen reactie. Daarom 4 ipv 5 sterren. Prettige website, ik ga er opnieuw bestellen.

Verzending

Verzending lekker snel en met passende doos, papieren opvulling (recyclebaar).

Klantenservice

Contact met klantenservice was goed. Ik zou graag wel zien dat er betere voorwaarden zijn voor ruilen en retouren. Bij consumenten is daar een (zeer gunstige) regeling voor. Voor bedrijven is dat minder gunstig, waardoor je bij een verkeerde bestelling niet zomaar je aankoopbedrag terug krijgt (is me elders wel eens gebeurd).

1 2 3 ... 30

Scorekaart voor Dustin Nederland | Zakelijk

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk