reBuy

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Mac Mini via hun site getaxeerd en in perfecte staat (net 2 jaar oud, aankoopbon en serienummer hier aanwezig) opgestuurd.

Krijg ik anderhalve week later een berichtje dat er een andere Mac Mini in de verpakking zou zitten als ik zou hebben beweerd.

Notabene volgens hen een model met een veel grotere SSD dan ik zou hebben beweerd. Dat is toch wel heel onwaarschijnlijk.

En die willen ze niet inkopen. Slaat nergens op: we zijn vooraf een prijs overeengekomen. Ik heb in perfecte staat geleverd, ik wil mijn geld.

Ik reageer naar het in mijn account genoemde adres support@rebuy.nl Daarop krijg ik een reply dat reBuy niet bereikbaar is via dit mailadres.

Ook in mijn account staan de openingstijden met een telefoonnummer in Utrecht: NOOIT OPEN

Onderaan deze pagina ‘Hoe kunnen we je helpen’, daar een en ander ingevuld.

Wordt niet op gereageerd.

Dan schrijf ik maar een negatieve review op Trustpilot. N.a.v. mijn review wordt door reBuy verzocht via het contactformulier met reBuy contact op te nemen……

Het contactformulier waar ze dus niet op reageren….

Dus ik zit nu in een loop: wel reageren op Trustpilot, niet op mij.

Krijg ik nu zometeen een ander en kapot exemplaar teruggestuurd?

Laatste kans reBuy: kijk naar mijn reacties/klacht in jullie eigen systeem en los dit op in plaats van alleen en public een processuggestie te doen die naar niets leidt.

Klantenservice

Zie hierboven: Klantenservice neemt helemaal geen contact op. Reageert alleen op en public reviews

Algemeen: Score: 5

Deden wat ze beloofden.
Het toestel, een iPhone 7, voldeed aan de specificaties.
De welkomstbonus voor een nieuwe client werk ook meteen van de prijs afgehaald

Verzending

werd binnen de tijd en zonder problemen met DHL verzonden

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Snelle levering van de producten die ik heb besteld. Ook de informatie m.b.t. eventuele gebruikerssporen kloppen en de prijs die daarop is aangepast, kloppen. Na bestellen wordt je goed op de hoogte gehouden van de levering.

Verzending

Informatie over tijdstip van levering is accuraat. De doos waarin het product wordt geleverd zou misschien wat kleiner kunnen.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Gloednieuwe tablet opgestuurd naar rebuy. Het type werd niet geaccepteerd dus kreeg hem 'netjes' terug gestuurd. Wat blijkt? De doos ontbreekt, krassen op de achterkant en als klap op de vuurpijl is de tablet in het Duits ingesteld met een wachtwoord dat mij niet bekend is. Klantenservice zegt dat het schade van 'langdurig' gebruik van mijzelf is. Ookal was het toestel gloednieuw.. daarnaast geeft de Klantenservice aan dat ze de tablet niet hebben aangeraakt en ik het wachtwoord en rebuy software zelf heb geïnstalleerd? Rare zaak.

Klantenservice

In totaal nu bijna 2 maanden verder. Klantenservice neemt de zaak niet erg serieus

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Tweedehands Pixel 3a besteld voor ontwikkeldoeleinden. Op tijd geleverd en in perfecte staat.

Ik heb nog nooit een tweedehands toestel besteld maar de bestelervaring was erg fijn. De verschillende typen condities stonden duidelijk aangegeven. In mijn geval was het toestel "als nieuw" (geen gebruikssporen, 100% functioneel), maar alsnog voor een fractie van de prijs van een nieuw toestel.

De ontvangen telefoon was ook in perfecte staat, compleet met accessoires, in originele verpakking en was zelfs volledig opgeladen. Praktisch niet te onderscheiden van een nieuwe telefoon.

De Pixel 3a is volledig werkend en heb ik ondertussen kunnen updaten naar de beta van Android 11.

Het is een Duitse partij en het Nederlands is op sommige momenten een beetje krom (woorden als "Retourenproces") maar de website lijkt wel gemaakt voor de Nederlandse markt: Ingeschreven bij het Thuiswinkel Waarborg en ondersteuning voor iDEAL (al heb ik zelf betaald via PayPal, voor toch dat extra beetje zekerheid).

Verzending

De telefoon was een dag na bestelling via DHL Parcel verzonden. De telefoon was goed verpakt in een neutrale en stevige verpakking.

Kreeg de dag dag van verzending netjes een factuur en tracking code, inclusief informatie over het herroepingsrecht, waar wel duidelijk wordt dat een eventuele retour naar Berlijn moet.

Scorekaart voor reBuy

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg