Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 getest

Introductie

Xbox 360 gameToen Gears of War Xbox Live eind 2006 domineerde, leek Tom Clancy's Rainbow Six Vegas aan een kansloze missie te beginnen. De gameplay van zowel het offline als het online gedeelte van het spel waren echter van dermate hoog niveau dat 'Vegas' onverwacht erg populair werd op Xbox Live. Het verhaal kende echter een abrupt en open einde, waardoor al direct duidelijk was dat een vervolg niet lang op zich zou laten wachten. Een klein anderhalf jaar later is het zover en kunnen we weer terroristen opjagen in 'The city that never sleeps'.

Rainbow Six Vegas 2

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 begint als een prequel, maar na het eerste level maak je een sprong in de tijd en kom je in een spel dat zich tegelijk met het originele Rainbow Six Vegas afspeelt terecht. De speler neemt de rol van Rainbow Six operative Bishop op zich, die in de openingsmissie leiding geeft aan Logan Keller, het hoofdpersonage uit het eerste spel. Als Bishop geef je steeds leiding aan nog twee andere Rainbow Six-agenten, waar je, net als in het eerste deel, veel gebruik van moet maken bij het schoonvegen van de levels. Dat doe je uiteraard niet zonder reden. Las Vegas wordt bedreigd door bomaanslagen en de Rainbows moeten de op handen zijnde ramp zien te voorkomen.