Door Redactie Tweakers

Gift Guide voor de zomervakantie

De leukste gadgets onder 150 euro

Oldskool spellen

Getipt door soepah
Carcassonnevanaf € 40,68

In het bordspel Carcassonne is het Franse Carcassonne de best behouden middeleeuwse vestingstad. De spelers zijn landheren en zetten hun horigen in om zoveel mogelijk invloed in het gebied te krijgen. Iedere beurt trek je een landtegel, die je vervolgens aanlegt aan het steeds groter wordende speelveld. Op de zojuist gelegde tegel mag je vervolgens een horige als struikrover, ridder, monnik of boer plaatsen. Met die horigen, waarvan je er natuurlijk een beperkt aantal hebt, scoor je punten als hun weg, stad of klooster wordt afgebouwd. Ze komen dan terug in de voorraad en zijn direct opnieuw inzetbaar.

Getipt door laxbro
Spikeballvanaf € 49,95

Fantastisch spel, dat je kunt spelen in het park of op het strand, met twee tot en met vier spelers. Het is een soort beachvolleybal, maar dan zonder net en met minitrampoline.

Getipt door Gekkenhuis
Outdoor Play Kubb Gamevanaf € 21,95

Beste vakantiespel ooit, in plaats van lui op een strandstoel liggen met een iPad in je klauwen: Kubb. De prijzen variëren van 16 tot 160 euro, maar dit is al een van de goedkoopste.

Getipt door miicker
Black Storiesvanaf € 9,99

Een kaartspel met op iedere kaart aan de voorkant een raadsel. De medespelers mogen dan vragen stellen die met ja of nee te beantwoorden zijn en zo moeten ze de moord zien op te lossen. De mafste moorden komen erin voor en je moet vaak de vreemdste vragen stellen om erachter te komen.

Getipt door Chris

Als je met anderen met vakantie gaat, is Cards Against Humanity een aanrader. Het spel is even simpel als hilarisch. Spreek om beurten een zin uit, die aangevuld kan worden met een onderwerp. Kies vervolgens uit de kaarten die je in handen hebt, de kaart die de grappigste combinatie maakt met de zin. Wie de zin heeft uitgesproken, bepaalt wie de leukste combinatie heeft gemaakt en die krijgt een punt. Het spel is ook gratis te downloaden als je het zelf wilt printen.

Getipt door Paul

Met vakantie is het lastig om je game-pc of console mee te nemen, maar dat wil niet zeggen dat je je favoriete game niet kunt spelen. Dan hebben we het niet over Pokémon Go, maar over echte games. Veel zijn er inmiddels als bordspel; Civilization, Doom en Dark Souls kun je zo meenemen. Wij kiezen Portal: The Uncooperative Cake Acquisition Game, ontworpen door medewerkers van Valve, dus gegarandeerd leuk. Met een Steam-key voor Portal 2.