Door Joost Schellevis

Redacteur

BlackBerry Bold 9900

Tot slot

Voor gebruikers die niet per se de laatste snufjes en een gelikte interface hoeven te hebben, is de BlackBerry Bold 9900 een degelijk gebouwde telefoon met prima specificaties. De webbrowser is flink opgevoerd, het touchscreen werkt goed en het metalen frame maakt de telefoon chiquer dan zijn voorgangers.

Tegelijkertijd toont RIM zich wederom van zijn behoudende kant: BlackBerry 7 OS, dat voorlopig alleen op de 9900 draait, is nagenoeg hetzelfde als zijn voorganger. Omdat de interface niet voor het werken met een touchscreen is ontworpen, heb je af en toe het gevoel dat je net zo goed de trackpad kunt gebruiken. Soms werkt dat zelfs sneller, als bedieningselementen zo klein zijn dat je ze op het scherm maar met moeite kan raken.

Wellicht durft RIM het aan om de interface in een latere versie van BlackBerry OS nog eens een grondige facelift te geven; de Bold 9900 zou dat zeker verdienen. We hopen de 9900 later dit jaar aan een uitgebreidere test te kunnen onderwerpen. Het toestel komt waarschijnlijk aan het eind van de zomer op de markt.

Gallery

BlackBerry Bold Touch 9900 op site RIM BlackBerry Bold 9900 BlackBerry Bold 9900 BlackBerry Bold 9900 BlackBerry Bold 9900 BlackBerry Bold 9900 - achterkant BlackBerry Bold 9900 - voorkant BlackBerry Bold 9900 - vooraanzicht links driekwart BlackBerry Bold 9900 - vooraanzicht rechts driekwart

Reacties (128)

Wijzig sortering
Ik dacht dat op de Playbook ook al OS 7 draait? En nog erg vloeiend ook.
Het Apps aanbod is echter erg matig, er is nog niet eens een Twitter client voor.
Het OS dat op de BB Playbook draait is anders.
De Playbook draait op het nieuwe QNX OS en niet op het OS 7 dat draait op de nieuwe generatie BB's (lees: BB 9900 etc)
Ze willen toch het originele BB OS eruit flikkeren? En straks ook QNX op de mobieltjes zetten? Dan is een app maken voor BB OS dus niet relevant. Kun je beter wachten op QNX. Dan begint BB dus met een schone lei.
Is dat nodig dan, een grote market? als ik het goed begrijp kan je ook gewoon Android en iOS apps op je playbook draaien... ;) Grootste hoeveelheid apps tot je beschikking... alleen niet native, daarvan moet de praktijk gaan uitwijzen hoe het werkt.
Ik dacht alleen Android apps, geen iOS apps. Hebben ze volgens mij gedaan door een VM te bouwen die compatible is met de VM van Android.
Klopt inderdaad MicGlou is in de war met WM7, waar vorige week een app converter van Iphone naar WM7 uitgebracht was waarmee je makkelijk een applicatie kan omzetten naar WM7. Later dit jaar komt microsoft ook met een android - WM7 converter uit.

Wel grappig dat er tegenwoordig zoveel verschillende besturingssystemen zijn voor smartphones. Het lijkt wel alsof een bedrijf valt of staat bij het aantal apps in hun markt. Voor de consument houd dit de boel wel mooi scherp maar voor developers is dit echt een drama. Maar goed ook dat er dit soort tools uitgebracht worden.

Ben benieuwd wanneer apps eindelijk eens in de webbrowser ingebouwd worden (os-onafhankelijk).
UberSocial is duidelijk een BB-app voor twitter.

Deze bb is voorzakelijk danwel voor consument mooi. en zoals veel mensen aangeven: het is fijn om een fisiek qwert tobo te hebben. ik heb zelf ook een bb. en het tobo vind ik toch wel het aller fijnst (als ik met iPhones/Samsung Galaxy S enz heb gewerkt).
Wel grappig die conclusie, geldt ook voor Nokia nu. Als je in de conclusie Blackberry vervangt door Nokia en de productnamen van BB door die van Nokia. Had ik zelf wel verwacht, eerlijk gezegd.
Het verschil tussen BB en Nokia is degelijkheid. Mijn vriendin heeft een bold 9800 en ik heb een (nokia) N97, waar de BB alles doet wat hij moet doen doet de N97 bijna alles fout.
Nokia heeft bij mij ook geen goede historie opgebouwd als ik om me heen luister na de problemen.
Echter vind ik BB ook maar rommel, Nokia zegt dingen te doen maar doet het fout, echter doet BB gewoon niet zoveel dingen, dan is het makkelijk het goed te doen.
Doet me beetje denken aan rommel met rommel vergelijken, dan ziet het er snel mooi uit.
Ben blij dat ik het bij mijn Desire HD hou (een echte smartphone, geen rekenmachine met bonnenprinter).
Makkelijk gezegd. De HTC Desire HD is in mijn ogen rommel. Batterij gaat snel leeg, en kun je dus niet op vertrouwen als je geen oplader bij de hand hebt (of extra accu). Het klepje van de simkaart en batterij laten ook nog eens heel erg makkelijk los bij de Desire HD. Hoorde ook ooit iets over een cameralens die niet goed zat. Dat zijn al 2 a 3 stevige punten waardoor ik een telefoon al snel als rommel beschouw.

Pak simpel weg een BB 9780. Doet gewoon wat het moet doen. Voelt niet aan alsof klepjes zomaar loslaten, en softwarematig kan hij alles wat ik wil:
- multimedia is geen probleem. Muziek wordt via wifi draadloos gesynchroniseerd als ik in de buurt van mijn netwerk kom. Ik kan Youtube en Uitzending Gemist kijken, en als ik een filmpje of foto maak heb ik deze met 2 drukken op de trackpad op Twitter of Facebook staan. Allemaal zonder app te installeren.

- E-mail ontvang ik snel, en het openen van bijlagen is geen probleem. Word, Excel en Powerpoint bestanden opent hij zonder problemen (ook 2007/2010 bestanden) . Zonder aparte app, deze staat er standaard namelijk al op. Ook PDF is geen probleem. En Word en Excel bestanden kan ik bewerken. Als ik ook ZIP bestanden uit een bijlage wil openen dan kan dat. Als ik een ZIP download dan kan ik daar ook genoeg apps voor vinden die archieven uit kunnen pakken voor mij.

- Op afstand kan ik zien waar mijn telefoon is als ik hem kwijt ben, kan ik een back-up maken, en mijn telefoon onbruikbaar maken. Allemaal met een simpele gratis app.

Veel apps heb je gewoon niet nodig. Een BB kan veel al standaard. En als je iets zoekt om mee te spelen koop je dus geen BlackBerry. Al hoewel er toch een aantal games te krijgen zijn.

En misschien nog wel het belangrijkste, ik kan meerdere dagen doen op een batterij zonder problemen. Ik hoef me na een dag dus geen zorgen te maken over dat hij de volgende dag misschien wel eens plots leeg kan zijn. Kortom, hoezo BlackBerry doet niet veel dingen? Noem een telefoon of heel merk geen rommel. Het ligt er maar net aan wat je met een telefoon wilt doen, en wat ik wil doen met een telefoon kan allemaal op een BlackBerry. Jij bent tevreden met je HTC, prima. Een ander met zijn of haar good old Nokia, en ik met mijn BlackBerry.

Ontopic:
Ik denk dat BlackBerry wel wat aan de standaard interface mag doen. Op een BB9780 ga je al snel naar een verkeerd scherm, of open je een verkeerde app doordat je te snel bent met scrollen. Daarom gebruik ik nu ook een OS5 thema. Op de 9900, die een erg leuke opvolger lijkt voor de 9780, zouden ze die schuivende menu's weg moeten laten. Is voor mij geen gemis. Erg mooi trouwens dat de browser zo snel lijkt te zijn geworden. De browser op een BlackBerry is altijd al langzaam geweest omdat hij eerst lang bezig is met 'aanvraag' doen. Als ze daar wat aan kunnen doen dan gaat het browsen al een stuk aangenamer.

[Reactie gewijzigd door thobe op 3 mei 2011 19:58]

De browser is ook één van de weinige dingen die ik aan mijn Bleckberry 'out of the box' heb veranderd, gebruik Opera mini wat stuk sneller is maar helaas niet te downloaden is in de app world, en daarnaast nog Whatsapp voor de mensen die geen Blackberry hebben.

Download link voor Opera mini voor Blackberry:
http://www.opera.com/mobile/download/blackberry/
Maar wat bij mij veel energie kost is browsen. En als dat niet lekker werkt laat je dat al gauw achterwegen bij de BB bijvoorbeeld. En dat scheelt energie. Je doet gewoon dus minder op de BB. Zo had ik bijvoorbeeld een N95 waar je niet lekker op kon browsen. Toen ik naar de HTC hero ging wist ik niet wat me overkwam, en toen pas gebruikte ik het internet pas. Geen wonder dus dat die batterijen zo snel leeg gaan.
Als er op de Android niet zoveel handige functies op zaten die je veel gebruikt kan je ook wel meerdere dagen mee doen. Maar dat doet niemand.

De browser van de Bold 9900 is dus verbeterd en er zit een snellere CPU in. Verbaast me niks als deze ook gewoon een dagje mee gaat omdat de browser nu 100x vaker gebruikt wordt. Want 3G/HSDPA lust wel graag sap!!

Dit is ook de reden waarom bijvoorbeeld de Nokia smartphones langer meegaan. Slome CPU/Lage resolutie/etc.
Opzich wel handig want ook hier is vraag naar natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 7 mei 2011 08:47]

Ik vind het jammer dat het toetsenbord een groot deel van het apparaat inneemt, hierdoor oogt het scherm erg klein.

Wellicht dat ik teveel iPhones en Samsung Galaxies e.d. heb gezien en hem daarmee ten onrecht vergelijk.

Qua functionaliteit lijkt hij me verder uitstekend zijn werk doen
Ik zie de Blackberry dan ook meer als professioneel toestel, een iPhone e.d. ziet er mooi uit, maar vind ik, wellicht door alle extra mogelijke apps een stuk speelser aandoen.
Wellicht dat ik teveel iPhones en Samsung Galaxies e.d. heb gezien en hem daarmee ten onrecht vergelijk.
Daar heb je helemaal gelijk in, een telefoon als een bold kan/mag je niet vergelijken met een Galaxy of iPhone... de basis-doelgroep is compleet anders. Ze kunnen uiteraard uiteindelijk allemaal hetzelfde, maar juist een Bold stapt in op de punten waar bijvoorbeeld een iPhone of Galaxy gebruiksgemak laat liggen; het tekstverwerken.
Lijkt me inderdaad dat je het vergelijkt met het verkeerde type toestel.
De Blackberry Bold etc hebben hun 'charmes' vanwege het Qwerty toetsenbord.

Voor mij persoonlijk is het een 'messaging' apparaat waarbij het toetsenbord een grote rol speelt.

Het vergelijk van een iPhone en Samsung Galaxy S vind ik nog altijd meer passen bij de generatie Storms en Torches.
De Motorola Charm is wel een goede concurrent. Ziet er hetzelfde uit + touchscreen:
http://dotgiri.com/wp-con...-charm-qwerty-android.png
Een Samsung Galaxy vergelijken met een Apple iPhone kan je al niet. Samsung toestellen voelen "goedkoop en speelgoedachtig" aan, daar waar de iPhone een zeer goede kwaliteits indruk achterlaat bij het vasthouden. Net als bv een BlackBerry Bold of Torch, een Nokia C7/N8/E6/E7,...
Een Samsung Galaxy vergelijken met een Apple iPhone kan je al niet.
Jawel hoor, de SGS is veel lichter en even sterk zo niet sterker :) De iPhone voelt misschien degelijker, maar 'voelen als' wil niet zeggen dat ie degelijker is. Zelfde geldt voor de SGS2 ongeëvenaard licht :) En ik moet nog 15 dagen wachten voordat ik hem eindelijk zelf heb :) En vegeleken met een iPhone voelt alles goedkoop, immers is alles goedkoper :P En speelgoedachtig, tja dat mag je mening wel mooi zijn, maar ik zie kinderen vaker met een iPhone dan een SGS :) Wat raar dat al die volwassenen een speelgoed dingetje kopen :P
Volwassenen hebben gebrek aan smaak omdat deze uit een andere tijdsgeest komt. Vraag me tevens af wat Tweakers' definitie van verfijnd is na het stukje over Symbian
@Zavantas, Laten we een iPhone 4 vallen en een SGS. Denk toch echt dat de SGS het veel beter overleefd. Dus is de kwaliteit toch hoger?
ik snap nog steeds niet waarom mensen een bb zo bijzonder vinden. Technisch loopt hij enorm achter vergeleken met iphone 4 en al helemaal met dual core android toestellen welke elk moment ook uitkomen. verder zoals eerder aangegeven:
- moeilijk browsen
- klein scherm
- weinig games
- niet fijn om youtube mee te gebruiken
- niet fijn om foto's op te bekijken
- outdated besturingssysteem

Als hij nou echt veel goedkoper was dan de concurrentie dan was er in elk geval nog 1 reden om een bb te kope
Voor mij zijn dat eigenlijk geen nadelen...

- moeilijk browsen
> Alsof dat op een 4" scherm wel prettig werkt? Browsen is pas prettig als je minimaal 1024 pixels breed hebt en websites normaal kan weergeven.

- klein scherm
> Krijg je een toetsenbord voor terug

- outdated besturingssysteem
> Een herkenbaar systeem, waar vaste klanten mee weten te werken.

Dat laatste vind ik overigens een lomp argument: Als het topic over overstappen naar Linux gaat loopt iedereen hier te roepen dat mensen dan omgeschoold moeten worden, terwijl dat bij een mobiel OS blijkbaar niet uitmaakt? 8)7
ik snap nog steeds niet waarom mensen een bb zo bijzonder vinden. Technisch loopt hij enorm achter vergeleken met iphone 4 en al helemaal met dual core android toestellen welke elk moment ook uitkomen. verder zoals eerder aangegeven:
- moeilijk browsen
>> Is crap op elke telefoon, doe mij maar een PC voor het browsen

- klein scherm
>> Nee want een iPhone en een Galaxy S hebben een gigantisch scherm :') Het is een telefoon, geen home cinema set

- weinig games
>> Wederom, het is een telefoon. Voor gamen heb ik thuis een Xbox staan en anders heb ik nog wel ergens een DS rondslingeren

- niet fijn om youtube mee te gebruiken
>> Wederom, doe ik liever op een PC

- niet fijn om foto's op te bekijken
>> Iets met PC...

- outdated besturingssysteem
>> En toch start het sneller op dan iOS en Android :) Vind ik op een telefoon veel boeiender dan flashy graphics.
Gewoon om maar aan te geven dat verschillende mensen heel anders tegen dit soort dingen aankijken. Ik ben een paar jaar geleden vol enthausiasme op de Smartphone wagen gesprongen en heb er eigenlijk altijd spijt van gehad. Kost heel veel geld en ik krijg er eigenlijk niks voor terug. Ik heb nu een oude Samsung E760 waar ik een sim-only in heb zitten en ik gebruik mijn Touch HD gewoon bijna niet meer, alleen om muziek te luisteren en dat is omdat de Samsung geen 3.5 mm aansluiting heeft.
Anoniem: 239885
@Neko Koneko6 mei 2011 05:23
Crap browsen op elke telefoon? Huh?
Heb jij echt wel eens goed proberen te browsen op een iPhone/SGS/Vergelijkbaar toestel? Browsen van normale sites zoals tweakers, geenstijl, reddit of youtube is echt heel gemakkelijk en gaat vloeiend. Het scherm is groot genoeg en er is echt niks crap aan.

Wat een non-argument zeg, qua scherm. JA, RELATIEF tov de blackberry hebben de iPhone en de SGS inderdaad een gigantisch scherm.

Zelfde geldt voor weinig games. Ik heb voor gamen een PS3 staan en ook nog wel ergens een handheld, maar zeg je nou werkelijk dat het niet gewoon een groot voordeel is als je overal waar je maar bent, als je ergens zit te wachten of waar dan ook, even een paar minuten Angry Birds of iets dergelijks kan doen? Je gaat echt niet elke keer je handheld meenemen.

Youtube kijk ik ook liever op een pc, heck, ik doe werkelijk alles liever op de pc. Jammer alleen dat een pc vrij groot is en je die niet meeneemt. Heb jij nooit een moment gehad dat het irl leuk zou zijn om iemand een bepaald youtube filmpje te laten zien? Of bvb om muziek te spelen via youtube die je niet op je phone had? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Hoezo vind jij het op een telefoon boeiend hoe snel hij opstart? M'n telefoon moet misschien eens in de twee weken opstarten, je zorgt gewoon dat de batterij nooit op 0% komt wat niet al te moeilijk is. Waarom zou je hem anders helemaal uitzetten?

En een Touch HD met Windows Mobile een Smartphone noemen.. Ik kom zelf ook van Windows Mobile, een Xperia X1 en daar heb ik natuurlijk ook veel spijt aan gehad omdat het veel geld kostte en het allemaal slecht werkte. Dat staat echter totaal los van de Android/iOS phones van tegenwoordig. Soms moet je gewoon accepteren dat je een hele slechte keus hebt gemaakt en een nieuwe proberen ipv meteen ervan uit te gaan dat alles met een touchscreen zo matig werkt.
Weer iemand die zijn mening door andermans strot wil duwen. Ga jij nu maar lekker spelen met je portabele disco, ik gebruik mijn telefoon wel voor dingen die er toe doen.
Er mooie telefoon, lekker snelle blackberry.
Ik heb nog wel m'n twijfels bij het touchscreen, maar je komt er denk ook prima met de trackpad!

Edit:
Ik zie nu ook nog, dat het een erg plat toestel is!

[Reactie gewijzigd door Peter91 op 3 mei 2011 15:49]

Tsja, en dan kan je net zo goed de vorige generatie kopen dus. BB geeft zelf al aan dat ze dit willen verbeteren en dit toestel doet dat alles behalve. Maak dan geen touchscreen, scheelt in de prijs.
Je hebt helemaal gelijk maar alsnog weet ik nu al dat al mijn collega's die overgestapt zijn van BB naar Iphone 4 gaan zeuren om deze nieuwe Bold (ik hoor ze namelijk alleen maar klagen en klagen over het zakelijk gebruik van de Iphone). Iedereen zegt wel dat BB "oud" is maar het doet wel perfect waar het voor bedoeld is.

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 3 mei 2011 16:02]

Vergeet niet dat het touchscreen niet de enige toevoeging van dit model is.

Ik weet zeker dat de veel snellere processor een hoop meerwaarde zal hebben, bijvoorbeeld...
Anoniem: 18749
3 mei 2011 15:53
Euh na het artikel 3x over te hebben gelezen vraag ik me echt af of ik nog wel zo'n ding moet aanschaffen. Hoe denken ze daar over ergonomie om snel je taken voor elkaar te krijgen? Hetzelfde niet functionele kleine aanraakscherm, of de mini magic trackpad, die ook niet super werkt?
De nieuwe BlackBerry-line-up komt op het moment dat RIM in een overgangsfase zit. De fabrikant staat met een been in het verleden en met een been in de toekomst, en deze generatie BlackBerry's is daar het product van.
Dus we kopen een stepping stone model? Waardoor we straks met dit ding niets kunnen, anderzijds dan de nieuwe technologie financieren?
Dat RIM nog met een been in het verleden staat, is te zien aan het design van de toestellen: dat wijkt niet af van wat RIM in de afgelopen jaren heeft gedaan. En het ontwerp van toestellen veroudert snel: een toestel ziet er al binnen een paar jaar gedateerd uit.
Dat klopt, er wordt bijna niets gedaan om dit design te verbeteren.
RIM is echter aartsconservatief: er mag niet teveel veranderen, en vooral ook niet teveel tegelijk. Een betere camera hier, een snellere processor daar en als kers op de taart een touchscreen, maar verder moet een BlackBerry vooral een BlackBerry blijven.
So much for innovation.. Maar in de toekomst beloven jullie beter dus? Uhuh.
Voor RIM gloort er in elk geval wel licht aan de horizon. Het bedrijf onderkende het eigen conservatisme en kocht afgelopen jaar twee bedrijven om de boel op te schudden: de maker van het embedded besturingssysteem QNX Neutrino en ontwerpbureau The Astonishing Tribe. Die twee moeten zorgen dat een nieuw BlackBerry OS op moderne leest geschoeid wordt en er gelikt uitziet.
Gelikt en modern geschoeid, we wachten af..
Een van de eerste wapenfeiten van The Astonishing Tribe, mede-bedenker van de interface van Android 1.0, is de calculator van de BlackBerry PlayBook: die geeft de resultaten van berekeningen weer als bonnetjes. Het zijn dit soort speelse toevoegingen die de interfaces van concurrerende besturingssystemen zo populair hebben gemaakt.
Wauw, een rekenmachine met bonnenprinter. Als ze zoveel hebben geinvesteerd in Fisher Price, dan hoef ik niet meer mee te betalen aan deze R&D.
Je vergeet 1 ding, alles wat je quote zijn TWEAKERS woorden, niet die van RIM!

Oftewel tweakers maakt ervan dat dit een overgangsmodel is, maar is dat ook zo?
Ik denk het wel. Puur omdat QNX voor de deur staat waar RIM 'echt' mee verder wil?
Conservatief? Research In Motion was het toch? :+

Wel jammer dat ze de interface niet te veel 'durven' te veranderen, daardoor vraag ik me af waarom het dan een touchscreen telefoon is geworden...
Daarom hoop ik dus dat dit niet de uiteindelijke interface gaat worden.

[Reactie gewijzigd door majoh op 3 mei 2011 15:42]

Ach ze zijn in ieder geval nog "in motion" en hebben nu dan ook wat dinge aangepast om de moderne veel eisende gebruiker over de streep te halen. Hogere resolutie en betere CPU is wel echt een must dus ben blij dat ze zover alvast zijn.

Ze moeten inderdaad toch die interface eens onder de loep nemen. Desnoods maken ze een optie om de GUI aan te passen voor touchscreen gebruikers.
Geen Twitter client? Nou daar zijn er sowieso al twee voor in de app world te vinden.
Overigens zal me vriendin deze graag willen hebben denk als die uit komt. (de witte natuurlijk):)

Zit er leuk, en zo te zien ook een lekkere snelheidsboost gekregen!
Voor OS 7 was er volgens mij nog geen Twitter Client, enkel een linkje naar de Twitter homepage. Voor OS 6 zullen er vast wel Twitter clients zijn ja.
Jammer dat jullie niet verder zijn in gegaan op OS7. Jullie beweren dat er grote wijzigingen zijn, maar ten opzichte waarvan dan? Ik heb meerdere reviews op internet gelezen dat OS 7.0 (of 6.1) niet veel is gewijzigd qua layout t.o.v. OS 6.0, behalve dan dat deze meer functies heeft zoals wifi tethering, homescreen layout etc.

Ik denk dat een gebruiker die niet op de hoogte is van de verschillen tussen OS 5, OS 6 en OS 7 het een bewering is die weinig waard is. Daarnaast beweren jullie dat OS 7 niet naar andere toestellen komt. Waarom niet dan?
De interface van BlackBerry OS 7 is duidelijk op de schop genomen, al had RIM van ons nog wel wat meer mogen veranderen. De Bold 9900 beschikt immers over een touchscreen en BlackBerry 7 OS wordt niet voor andere toestellen uitgebracht - dus RIM had alle kans om de interface rond het touchscreen op te bouwen. Dat is niet gebeurd.

[Reactie gewijzigd door __1337__ op 3 mei 2011 16:30]

Tja, had ook gelezen dat OS 7 niet meer voor de huidige generatie BB's wordt uitgebracht. Denk dat je je dan wel als consument genaaid voelt, lijkt me geen technische keuze van RIM.
Nog steeds geen NFC!? Dat wordt toch wel tijd met allerlei NFC ontwikkelingen in het vooruitzicht.
NFC is zeker wel aanwezig als ik de hands-on video's op youtube bekijk. Interessante ontwikkelingen inderdaad, zo werd er in een van de video's aangegeven dat je toekomstige handsfree sets kunt pairen met de 9900 door simpelweg de NFC-tag (die met de handsfree geleverd wordt) achter de telefoon te houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.




Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee