Redacteur audio en games

Greed Corp

Symmetrisch

Niet alleen zijn de maps symmetrisch, ook de vier strijdende partijen zijn geheel gelijk. De eenheden en gebouwen van de Pirates, Freeman, het Cartel en Empire heten anders, zien er anders uit, maar kunnen en doen precies hetzelfde. Dat lijkt wat saai, maar is het niet. Greed Corp lijkt zo een simpel spelletje en de mogelijkheden zijn ook beperkt. Toch blijft het interessant om Greed Corp te spelen, door het onvoorspelbare verloop van de potjes. Je moet steeds snel een tactiek kiezen en kan daarbij ernstig gehinderd worden doordat delen van de wereld onder je voeten verdwijnen.

* Gun Storm

Ondanks dat W! Games het spel ziet als het begin van een reeks games, die zich allemaal afspelen in het Mistbound-universum, is er van die wereld niet zo heel veel te merken. Het verhaal is niet het sterkste punt van het spel. Hopelijk wordt dat beter in het volgende spel in de serie, waar bij W! al volop aan gewerkt wordt. De opvolger wordt een top-down shooter, waarbij je een Walker bestuurt die over een wereld vol ravijnen loopt. In Gun Storm zit veel meer verhaal verstopt. Een oude man geniet van zijn rustige dag en de pompoenen in zijn tuintje. De rust wordt echter wreed verstoord als de Empire langskomt en de pompoenen van de grijsaard vernietigt. De oude baas heeft nog een klassieke Walker in zijn schuur en besluit wraak te nemen. Hij trekt daarbij in zijn eentje ten strijde tegen de overmacht van de Empire, gezeteld in zijn oude vertrouwde Walker, die gelukkig gedurende het spel voorzien wordt van nieuwe snufjes. Op dit Gun Storm, dat ook in co-op te spelen te spelen zal zijn, zul je echter nog wel even moeten wachten. Tot die tijd kun je echter aan Greed Corp een heleboel lol beleven.

Titel Greed Corp
Platform Xbox 360 (Xbla), PlayStation 3 (PSN), pc (verschijnt later)
Ontwikkelaar W! Games