Overlord II

36 reacties

Nieuwe Overlord

Denk je aan Nederlandse ontwikkelaars, dan denk je waarschijnlijk het eerst aan de Amsterdamse studio Guerrilla. Toch wordt elders in het land ook hard gewerkt aan games met internationale potentie. Het Delftse Triumph en uitgever Codemasters brachten in 2007 het spel Overlord op de markt. De game, waarin de speler de rol aanneemt van een in en in slechte alleenheerser, deed het prima en liet internationaal heel aardige cijfers noteren. Niet verwonderlijk dus dat Triumph nu een opvolger presenteert.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc
Afwijkende versies en titels: Nintendo Wii, Nintendo DS

Overlord II gaat verder waar het verhaal van Overlord gebleven was na het verschijnen van de Wii-game Overlord: Dark Legend. De oude Overlord is verdwenen en de Minions zijn op zoek naar een nieuwe leider. Die vinden ze aan het begin van Overlord II in de persoon van de zoon van de oude Overlord. Het duurt niet lang voor de Minions ervan overtuigd zijn dat dit ventje daadwerkelijk de innerlijke slechtheid heeft om de nieuwe leider te worden. Voordat hij echter in alle rust tot wasdom kan komen, wordt het kereltje door de inwoners van het stadje Nordberg overgeleverd aan de troepen van The Glorious Empire, die op jacht zijn naar magie-gebruikers, met als enige doel om ze uit te roeien. De nieuwe Overlord ontsnapt echter, en zweert wraak...

*Gelaagd verhaal

Met deze gebeurtenis wordt een extra laag in het verhaal ingeleid. De Minions laten er namelijk geen onduidelijkheid over bestaan dat de positie van de Overlord toch vooral een tijdelijke is. Zodoende ben je, naast het verspreiden van zoveel mogelijk chaos en slechtheid in de wereld, ook bezig met het uitvissen van de vraag waarom de Overlords zo regelmatig op een onduidelijke manier aan hun einde lijken te komen. Dit maakt het verhaal in Overlord II wat gelaagder, maar echt dominant is het thema ook weer niet: Overlord II moet het vooral van andere elementen hebben.

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*