×

E3: Preview God of War III

Door , 26 reacties

Kratos op de PS3

God of War II geldt als een van de beste games ooit gemaakt voor de PlayStation 2. Hoewel het spel goed werd ontvangen, bleef de vraag waarom Sony het spel niet voor de PlayStation 3 had ontwikkeld. De game was prima op de PlayStation 2, maar had wel te maken met de beperkingen van de toch al wat verouderde console. Dat probleem heeft God of War III niet. Het derde - of, met de handheldversie meegerekend vierde - deel in de serie verschijnt exclusief voor de PlayStation 3.

God of War III is de opvolger van God of War II in de meest letterlijke zin van het woord, en ook de afsluiting van de trilogie. Hoofdpersonage Kratos behoudt bijvoorbeeld enkele dingen die hij aan het einde van het tweede spel in zijn bezit had, zoals het Gouden Vlies en de vleugels van Icarus. Uiteraard beschikt hij ook weer over de Blades of Athena, het setje zwaarden dat Kratos altijd bij zich heeft gehad.

*Kratos versus Zeus

Ook het verhaal gaat in God of War III verder waar het gebleven was. Kratos zit nog steeds achter de Goden aan, en dan met name Zeus, om wraak te nemen. Terwijl er op de Olympus een strijd tussen de titanen en de Goden losbarst, maakt Kratos alles af wat er op zijn pad komt. In het deel dat we tot nu toe hebben kunnen spelen is de eerste God al geslachtofferd. In een epische scène rekent Kratos af met Helios. Kratos schiet eerst het rijtuig van de God uit de lucht, om vervolgens het hoofd van zijn romp af te trekken. Mocht je nu het gevoel krijgen dat het aantal liters bloed er niet bepaald minder op geworden is... dat klopt.

*