Door Eric van Ballegoie

Redacteur smartwatches

Groter en helderder in vertrouwd ontwerp

Google Pixel Watch 3 Review

14-09-2024 • 06:00

81

Singlepage-opmaak

Conclusie

Google is inmiddels toe aan zijn derde generatie smartwatches en laat zien dat het zijn producten jaar op jaar met kleine stapjes verbetert. De Pixel Watch 3 is op alle punten beter dan het vorige model, terwijl de verschillen qua hardware beperkt zijn. Het belangrijkste nieuws is dat je nu ook kunt kiezen voor een grotere Pixel Watch, en dat is meteen ook letterlijk een grote verbetering. De Pixel Watches waren tot nu toe kleine horloges, met een dikke bezel en daardoor een klein schermpje. Het nieuwe 45mm-model van de Pixel Watch 3 oogt volwassener, heeft een groter scherm met een hogere resolutie en verbeterde helderheid. Ook de kleinere Pixel Watch 3 van 41mm heeft nu een helderder en iets groter scherm dan zijn voorganger, al blijft de kleinere Pixel Watch 3 gewoon een klein horloge.

Verbeteringen zitten vooral in de software en zijn grotendeels te danken aan de overstap naar Wear OS 5. Denk aan de verbeterde accuduur, waarbij het grotere 45mm-model een streepje voor heeft op het kleinere horloge en het aanzienlijk langer uithoudt op een acculading. De smartfuncties zijn slimmer dankzij betere integratie met meerdere van Googles eigen diensten en kleine tweaks in de manier waarop de horloges omgaan met water, automatisch naar Bedtime Mode overschakelen, en ’s ochtends een ochtendrapport met gezondheidsinformatie tonen. Op het vlak van gezondheid en sport zet Google ook weer stappen, waarbij het Fitbit-platform meer sport- en herstelfuncties heeft gekregen, in het bijzonder voor hardlopen. Google is erin geslaagd om de al prima presterende hartslagmeter met nieuwe softwarealgoritmes nog beter te maken, en de Pixel Watch 3 is op dat vlak van referentiekwaliteit.

Het is nog onduidelijk wanneer de Pixel Watch 2 Wear OS 5 krijgt en in hoeverre dat horloge ook zal profiteren van nieuwe functionaliteit en een verbetering van de accuduur. *

We hebben niets wezenlijks aan te merken op de Pixel Watch 3, behalve dat de gps-ontvanger goed, maar niet perfect is en we liever een nog langere accuduur hadden gezien. Er is echter wel een pijnpuntje: de prijs van de horloges. De Pixel Watch 3 van 41mm is te koop vanaf 399 euro en de Pixel Watch van 45mm vanaf 449 euro. Concurrent en marktleider in het Wear OS-segment, Samsung, zit met zijn nieuwe Galaxy Watch 7-horloges aanzienlijk lager qua prijs. De Galaxy Watch 7 is al iets langer op de markt, maar in onze Pricewatch komen we de 40mm-versie tegen vanaf ongeveer 240 euro, terwijl de grotere 44mm-variant al voor 270 euro te vinden is. Dat is een fors prijsverschil met de Pixel Watch 3’s, terwijl de horloges elkaar in functionaliteit en accuduur niet veel ontlopen. Wil je een Wear OS-horloge met een scherpe prijs-prestatieverhouding, dan zijn de Pixel Watch 3’s op dit moment dus niet de beste keuze. Maar vind je het niet erg om iets meer uit te geven, dan is vooral de Pixel Watch 3 van 45mm een aanrader als je een allround smartwatch zoekt.

* Update 17-9: Op vragen van Tweakers over het toevoegen nieuwe functies en verbeteringen van de accuduur voor de Pixel Watch 1 en 2 heeft Google inmiddels aan ons laten weten dat "Where possible we will be looking to bring these features back to prior generations of Pixel Watch. Our updated readiness score is already available on all recent Pixel Watch and Fitbit devices" Tegelijkertijd doet Google nog geen mededelingen over wanneer Wear OS 5 beschikbaar komt voor de vorige generatie Pixelhorloges.

Reacties (81)

81
80
39
1
0
31
Wijzig sortering
Geen bloeddrukmeter dus dan hoef ik hem meteen al niet.
Dat is toch wel een redelijk onrealistische verwachting voor een casual smartwatch.

Voor een enigszins betrouwbare bloeddrukmeting heb je zoiets nodig als die van Omron (genoemd door @J_van_Ekris) en daarbij blaast de binnenstrap zich op om een meting te doen. Lijkt me nou niet een typische functie van een doorsnee smartwatch.

Wellicht zijn er andere betrouwbare manieren om op een pols een bloeddrukmeting uit te voeren hoor, maar niet dat ik weet.
Is het fysiek mogenlijk om bloeddruk te meten met een compact horloge? Ik weet dat Omron er een heeft voor medische toepassingen, maar ik weet niet hoe zij bloeddruk meten eerlijk gezegd.
Had twee Galaxy Watch6 voor mijn ouders gekocht en de bloeddruk meting is verrassend accuraat.
Ze moeten die wel ongeveer 1 keer per maand kalibreren met een normale bloeddrukmeter.
De accuduur van de meeste smart watches blijf ik problematisch vinden. Het gaat pas interessant worden als een smart watch mét ‘always on’ een dag of 5 gaat halen. Op dit moment lijkt alleen Garnin bepaalde modellen aan te bieden met een mooie batterijduur.
Wat voegt 5 dagen voor jou precies toe tegenover, bijvoorbeeld, 2 dagen accuduur? Het andere apparaat dat je ook dagelijks bij je draagt, je telefoon, gaat ook niet langer dan 1 of 2 dagen mee, dus je zult toch een geschikt moment moeten kiezen om deze op te laden. 's Nachts is het meest logische moment, maar omdat er blijkbaar ook mensen zijn die graag een horloge om hebben in hun slaap zou je het ook tijdens het ontbijt kunnen doen.
Als je dat een structureel oplaad moment maakt, zit er natuurlijk geen verschil tussen 2 of 5 dagen, wel?
Omdat ik een horloge permanent draag (muv douchen) én ik overal in huis (en tassen) kabels en laders voor de telefoons heb liggen. Om ook meerdere kabels voor de  Watch te hebben wordt me te gortig. En een horloge is van nature niet iets om telkens op te laden. Garmin (en dus ook Huawei begrijp ik) laten zien dat het ook anders kan.
Je mist mijn punt denk ik. Je horloge gaat niet eindeloos mee, dus je zult deze ooit op moeten laden. Ongeacht of dat nu om de 5 dagen, 15 dagen of 1 dag is. Daarvoor kies je een voor jou geschikt moment, als dat tijdens het douchen is, prima toch? Je doucht toch elke dag? Het is niet zo dat je minder kabels nodig hebt als je minder vaak op hoeft te laden.

Daarbij zit er een groot verschil tussen een horloge, fitness tracker en smartwatch.
Helemaal mee eens. Ik snap dit “pijnpunt” ook nooit zo goed. Elke nacht ligt mijn watch gewoon naast mn telefoon aan de lader. Mocht het een nachtje niet lukken dan haalt ie de effectief volgende dag ook nog wel (want ja, niemand leeft dagelijks 24u actief).

Tuurlijk is het praktisch in heel specifieke situaties dat ie 1-2 dagen langer mee kan. Maar een dealbreaker? Nee absoluut niet.
Ik heb een pixel watch 2. Wilde hem in eerste instantie gebruiken voor monitoring tijdens slaap. Maar door de korte accu duur en langzame laden, gebruik ik hem tegenwoordig alleen overdag. En in de nacht aan de lader. Als ik hem alleen oplaad tijdens douchen, heeft ie misschien 15%-25% erbij. Dus dat is gewoon te kort. Als ik een een horloge heb die dus 4 dagen meegaat. Zou opladen tijdens douchen volstaan, en kan ik hem overdag en voor slaap gebruiken, zonder ongemak en makkelijk in een routine te passen. Dus ik vind wel degelijk dat het uitmaakt. Andere optie is natuurlijk dat ie binnen 10 tot 15 min volgeladen is
Nou ik draag mij Garmin horloge gewoon elke nacht en haar daar goede slaapmetingen uit en vind de analyses zeer waardevol. Ik laad hem 1x per 15 dagen een uurtje en doe hem dan weer om. een horloge dat elke dag moet laden is misschien geen probleem, maar waarom zou je dat kiezen als dat niet hoeft.
Slaapmonitoring en wekker worden dmv trilling zijn nou met 2 belangrijke featured voor mij
Wat is sleeptracking?
Maar de smartwatches van Garmin halen twee weken. Stel dat die accu de helft van z’n capaciteit heeft dan houd je nog een week over.

Mijn Apple Watch haalde toen hij nieuw was 2,5 dag. Helemaal prima. Nu haalt hij 3,5 jaar later, minder dan een dag. Ik had hem 24x7 om laadde hem inderdaad tijdens het douchen of wanneer ik werkte tussendoor op.

Zoals ik elders al schreef kan een Garmin Venu 3 ook pushberichten ontvangen en Siri bedienen, enz. Maar die haalt dus 14 dagen.

Ik vind het wel een ding, die accuduur. Smartphones vind ik het ook idioot van dat ze geen week mee gaan, maar dat doen ze geen van allen, dus daar hebben we geen reële keus. Bij smartwatches wel.
Maar de smartwatches van Garmin halen twee weken. Stel dat die accu de helft van z’n capaciteit heeft dan houd je nog een week over.

Mijn Apple Watch haalde toen hij nieuw was 2,5 dag. Helemaal prima. Nu haalt hij 3,5 jaar later, minder dan een dag.
Dat is denk ik een onderbelicht minpunt van dit soort smartwatches. Als je batterij maar ~1,5 dag mee gaat, dan is de accu na 3 jaar en 6 a 700x laden wss behoorlijk gaar en het horloge amper nog praktisch te gebruiken.

Nou snap ik dat je dit soort techniek niet persé voor de komende 10 jaar koopt, maar de prijzen zijn zodanig dat in 3 jaar afschrijven ook niet grappig is.

Een ander ding is dat ik de insteek ook niet helemaal snap. De focus lijkt met deze Pixel weer een beetje te verschuiven naar 'Smart, maar ook vooral hardlopen. En Maps'. De Garmins van deze wereld worden vaak weggezet als 'net niet smart genoeg', maar m.i. blijven 'killer smartwatch features' bij dit soort toestellen ook uit. Camerabeeld bekijken van je deurbel; ik word er persoonlijk niet warm of koud van.

En die batterijduur maakt het toch een beetje equivalent aan 'de EV met 150km rijbereik (bij goed weer)'. Dat is vast niet voor iedereen een probleem. Maar het is 'niet de meest bruikbare EV'...
Nou snap ik dat je dit soort techniek niet persé voor de komende 10 jaar koopt
En dit inderdaad waar het wringt. Onder aan de streep is een ‘smartwatch’ een polscomputer. (Net als een telefoon en zakcomputer is). Maar het ‘voelt’ als een horloge. Als ik naar een juwelier ga en 450-800 euro betaal voor een horloge, dan koop ik die voor een lange tijd.

Uiteraard Apples met peren (pun intended) vergelijken, maar zo voelt het wel een beetje.

En inderdaad wat je zegt. De Garmins zijn niet ‘slim genoeg’. Tja. Apple/Google geven de APIs te beperkt vrij om goed te kunnen integreren. (Maakt onder aan de streep niet uit waar het door komt. Het is zo)
Maar als ik kijk wat ik met mijn Apple Watch doe… Pushberichten ontvangen, hardlopen en met Siri m’n HA-apparaten bedienen. Dit kan ik ook met een Garmin Venu 3 (die doet ook Siri aansturen)

Plus dat de ‘faces’ van een Garmin flexibeler zijn dan die van Apple. Daar heb je effectief een paar faces maar waar varianten, maar het merendeel komt toch echt niet op een plaatje en wat beperkte ‘complicaties’ of wat geanimeerde eyecandy.
Je kunt niet zelf een face-lay-out bouwen. Het is allemaal meer van hetzelfde.

Ik draag m’n Watch bijna niet meer vanwege de accuduur. Ik draag hem alleen nog maar wanneer ik hem echt nodig heb, anders kan ik in de knoop komen.

Mijn volgende horloge wordt geen Apple Watch meer.
Mijn garmin laadt ik een keer per 2 weken, even 2 uurtjes in de avond. Juist van een smartwatch/fitness tracker is het fijn het opladen te doen op een moment dat mij uitkomt ipv dat de horloge leeg begint te raken. Als ik bijvoorbeeld dagelijks of twedagelijks moet laden zal dat waarschijnlijk in de nacht zijn en de grote voordeel van slaaptracking en stille alarm om mijn pols(ik wordt 2 uur eerder wakker dan mijn partner, die wil nog lekker doorslapen) teniet doen
Ik douche vaak met mijn horloge, ik sport ermee en dan spoel ik hem meteen goed af... In de nacht houd ik hem ook altijd om.

Het gaat er mij vooral om dat ik er niet bezig mee wil zijn... Een keer in de zoveel tijd opladen, zonder nadenken activiteiten van meer dan een uur doen, etc.

Natuurlijk genoeg mensen die het geen punt vinden elke dag op te laden, maar ook genoeg die daar geen behoefte aan hebben.
Wanneer laadt je hem dan op?
ik heb een horloge omdat ik wil weten hoe laat het is en omdat ik het mooi vind...enne, natuurlijk waterdicht tot dieptes waarop ik al dood ben....geen batterij en ook niet nadenken over opwinden.

wil nooit laden, onnodig gedoe allemaal....en dan ook nog een snel slijtende, onvindbare of peperdure accu zeker.

pas als er een kinetic uitvoering met supercap van een smartwatch komt leg ik mijn klokje in de la.
want dan heb ik pas het gevoel dat er vooruitgang is geboekt....en beter dan in de jaren '80, na 40 jaar betrouwbaar de tijd aangeven zou toch wel moeten kunnen?

[Reactie gewijzigd door meathome op 14 september 2024 18:28]

Ga je nou serieus een horloge vergelijken met een smart watch?
ik zou hopen dat de techniek van zo'n oud horloge icm moderne electronica een aantal van de door mede tweakers omschreven problemen zou kunnen oplossen.
Ik heb daar een andere oplossing voor. Ik heb voor in totaal 120 euro uit de V&A hier een Galaxy Watch 5, en een Watch 4 Classic gekocht.

De 5 hangt aan mijn privételefoon. De 4C hangt aan mijn werktelefoon. Zodoende wissel ik die af, en ligt er altijd een te laden als de ander om m'n pols zit.

Die dingen zijn spotgoedkoop tweedehands.

[Reactie gewijzigd door MartijnGP op 14 september 2024 10:54]

Ben het helemaal eens met @BertNL . Het is een manier van gebruiken van je tech. Voor mij moet een horloge ook een week mee kunnen. Ook omdat ik soms vergeet waar ik mijn telefoon laadt en dat dan met mijn horloge terugvind.
Iemand mag daar van alles van vinden, maar tis wel hoe het voor mij gewoon werkt. Daarom heb ik ook een horloge van Huawei en type ik dit berichtje op een iPhone ;-).
Ik heb inderdaad een Apple Watch lader in de auto, op de zaak, thuis en in werkdag…. Echt onhandig en duur!
Een belangrijke reden vind ik dat ik zowel 's nachts als overdag meting wil.
Al ik het horloge bv 's nachts aan de lader moet leggen, omdat het anders de volgende dag niet bruikbaar is, maakt dat het horloge voor mij maar half zo nuttig.
Die dingen zijn zo vol. Dus even douchen en ontbijten en je kunt er weer tegen aan.
Handig is anders. Ik douche en/of ontbijt niet elke dag, en leef soms wel es 'actiever' waarbij stroom verder af is. En als het gebeurt duurt dat max 20 minuutjes, onvoldoende om de batterij vol te laden voor ik buitenshuis ga. Dagelijks in de weer moeten zijn met batterijbeheer, specifieke kabeltjes en extra powerbanks, daar betaal ik geen 100den euro's voor. Evenmin om het ding de hele tijd in battery save mode te moeten 'gebruiken'.
Zolang daar geen doorbraak gebeurt, is zo een smartwatch als dit exemplaar goed gemarketeerde e-waste, waardeloze prul.

[Reactie gewijzigd door Nimrod op 14 september 2024 14:05]

Die dingen zijn zo vol. Dus even douchen en ontbijten en je kunt er weer tegen aan.
Beetje vreemde redenatie. Ja ze zijn relatief snel opgeladen, maar om ze op te laden moet je je smartwatch af doen en dan vergeet je hem weer om te doen en heb je weer wat activiteit gemist op je horloge.
Ja haha kom op zeg, die dingen raken nu eenmaal ooit leeg dus je zult altijd wel "even wat activiteit missen". Maar het zo enorm belangrijk voor je is om elke seconde van de dag te tracken en de fitness statistieken van een ontbijtje of 5 minuten douchen vast te leggen ben je denk ik verkeerd bezig, of heb je op zijn minst het verkeerde apparaat voor je.
Dat is dus de reden dat men zegt, dat ding moet een week meegaan. Minder oplaad momenten of een zeer korte oplaad tijd. Je wilt dat ding zoveel mogelijk om hebben lijkt me.
Dat dacht ik ook. In het begin haalde mijn Apple horloge 2,5 dag. Prima! Ik laadde hem om de dag op tijdens het douchen/tv-kijken/werken.

Nu 3,5 jaar later is de accu minder geworden. Nu haalt hij minder dan de helft. Als hij eerst 5 dagen volhield en nu 2, had dat wel heel fijn geweest. (De Garmin Venu 3 haalt 14 dagen in smartwatch stand. Die stuurt ook Siri aan en ontvangt push-berichten, enz.)

Edit: autocorrupt

[Reactie gewijzigd door lenwar op 14 september 2024 08:16]

Als je dat een structureel oplaad moment maakt, zit er natuurlijk geen verschil tussen 2 of 5 dagen, wel?
Afgezien van de genoemde batterij degradatie is die accuduur bij normaal dragen. Zelf gebruik ik mijn horloge bij (loop, fiets en ski) activiteiten die een hele dag duren waarbij de GPS en alle sensoren actief zijn, en dan kan je accuduur behoorlijk korter worden. En dan is het met een horloge dat normaal 2 dagen haalt spannend, en bij een horloge dat routinematig 5 dagen haalt een no-brainer.
Mijn telefoon hoeft niet snachts om mn pols te zitten voor de monitoring. Toestel hangt dan gewoon aan de lader. Het laden van de watch zou echt overdag moeten, en dan doe je dat het liefst zo min mogelijk.

En daarnaast, ik moet al zoveel zooi in de gaten houden. De werklaptop, werktablet, werktelefoon, mn eigen telefoon, en een smartwatch.

(Hoofdreden dat ik er geen heb, kan beter een bagagetrolley kopen)
Leeftijd accu = laadcycli
mee eens, hoewel het opladen niet zolng duurt, bij wijze van spreken na opstaan en voor je de deur uitgaat. Als je de GPS af zet, zou het dan beter zijn?

Ik heb een xiaomi smartband die op een lading 2 weken meegaat (met alle toeters en bellen afgezet want ik hoef geen nonsop contact met mijn telefoon, geen muziek en geen berichtjes). En hij laadt heel snel op. Maar de monitoring functies zijn niet zo goed en zeker niet als sportbandje, en geen gps. Voor de serieze sporter geen optie maar voor mij goed genoeg.

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 14 september 2024 07:20]

Het opladen duurt op zich niet lang, maar je moet het wel iedere dag (of twee) dagen een keer doen. Regelmatig komt het voor dat het vergeten is en je weg moet: onderweg is ie dan ineens leeg. Bij een oplaadcyclus van 5 of 6 dagen kun je bijvoorbeeld op zondag laden en dan de hele (werk)week doorkomen.
Ben van de Apple Watch SE naar een Garmin Instinct 2 gegaan en het valt niet tegen. Heel ander type horloge maar deze past beter bij wat ik ermee doe. En 3 weken niet hoeven opladen is een bevrijding tov dagelijks.
Dit kan ik beamen, Ik heb ook een instinct, en bij gewoon horloge gebruik met push berichten en health tracking haal ik makkelijk een maand. Ik zou werkelijk nooit meer anders willen. Ga ik lopen en sporten moet ik blij zijn met 10 dagen.
Ook een vreemde keuze om hier niet ter vergelijking 1 of 2 sport smartwatches in mee te nemen. Afhangende van wat je als gebruiker verwacht van een smart watch kan je bijvoorbeeld ook prima met een garmin venu uit de voeten, en die houdt het gewoon een kleine week vol qua batterij.
Dan ben je duidelijk nog nooit in contact gekomen met Suunto. Deze hebben sinds ongeveer een jaar nu ook mooie Amoled Watches met lange batterijduur (+10 dagen)
Ik heb always on persoonlijk altijd zonde van de batterijduur gevonden. Merendeel van de tijd kijk je de tijd toch niet op je horloge, dus waarom dan onnodig de accu leeg slurpen? Maar goed kan me voorstellen dat er mensen zijn die het irritant vinden om een split seconde te moeten wachten wanneer ze hun arm optillen om even maar de tijd te kijken.

[Reactie gewijzigd door 13art op 14 september 2024 09:19]

Vaak ligt dit ook wel aan de kwaliteit van het scherm. Je ziet bij Garmin dat hier minder aandacht voor is (steeds meer) en er meer focus is voor sportactiviteiten. Bij dit soort horloges, waaronder ook de Apple Watch, zijn de schermen hartstikke mooi en helder, echter lever je wel in op batterijduur.
Dat kan waar zijn, maar de verschillen zijn zo groot. Garmin Venu 3 smartwatches (die ook pushberichten kunnen ontvangen, Siri kunnen aansturen, weer-informatie kunnen weergeven, enz, enz, enz. Hebben een accuduur van 14 dagen (of meer dan 20 als de ‘smartwatch-functie uit staat)

De Google en Apple horloges kunnen vast meer, maar als je voldoende hebt aan mijn voorbeelden, dan is een Garmin Venu 3 eigenlijk een logischere keuze. (Los van design/ontwep, want dat is puur persoonlijk)
Vaak ligt dit ook wel aan de kwaliteit van het scherm. Je ziet bij Garmin dat hier minder aandacht voor is (steeds meer) en er meer focus is voor sportactiviteiten. Bij dit soort horloges, waaronder ook de Apple Watch, zijn de schermen hartstikke mooi en helder, echter lever je wel in op batterijduur.
Controlevraag: heb je het nu over de MIPS schermen of over de (intussen bijna standaard) AMOLED schermen? Want ik heb niet de indruk dat Garmin's OLED schermen kwalitatief veel onderdoen voor die van Apple.
De nieuwe Garmin Fenix 8 serie bestaat deels uit Amoled. Komt bij dat helderheid belangrijk is, dat een scherm van een Garmin overigens iets minder zou zijn, is geen probleem. Op een horlogescherm kijk je immers niet lang achter elkaar.
Hangt er vanaf hoeveel 'smart' je wilt, maar mijn CMF Pro 2 haalt makkelijk een week.
Of Huawei, maar dan zit je buiten het hele Android ecosysteem. Een flinke trade-off.

Een trade-off die ik zelf overigens wil maken, mijn Huawei GT2 Pro haalt nog steeds gemakkelijk een week of twee.

Garmin's zijn zo niet mijn stijl dat ik eigenlijk vastzit aan de Huawei. Geen enkele andere smartwatche komt in de buurt mbt accu.
Nee het is niet perse ideaal maar ik vind het ook geen enorm probleem. Gewoon 's avonds aan de lader hangen of zelfs 's morgens tijdens de ochtend routines is voldoende voor ruim een dag. Ik heb met mijn Watch 6 nooit het gevoel dat de batterij het eind van de dag niet zal halen.
Je vergeet Coros en Amazfit.
Can somebody tell me what "always on" means where their "smart"watches are concerned?
With mine, a Pixel Watch 2" I think it may mean that the display is always displaying. I do not have it "always displaying". How boring! Watching paint dry and/or grass grow will be more exciting.
What will be of more use (to me) is a "buzz" telling me it is running out of power/sparks.
Je kan always on zien als een uurwijzerplaat de altijd te zien is op de watch. Je weet wel zoals een ouderwets digitaal uurwerk aka swatch.

Natuurlijk kan er ook andere zaken getoond worden, zolang het altijd ON is. Hartslag, stappen etc, ...
En ja dit is een meerwaarde.
Thank you for clarifying. You have confirmed my ideas.
De accuduur van de meeste smart watches blijf ik problematisch vinden.
Eens. En de prijzen zijn ook véél te hoog. Ik heb zo'n 35 jaar geleden een horloge gekocht die geeneens een batterij nodig heeft. En die loopt nog steeds. Terwijl always on. En je hoefde hem ook niet op te winden. Men heeft bij Google blijkbaar niet van innovatie gehoord; dat kon minimaal 35 jaar geleden al.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 16 september 2024 00:03]

Het is nog onduidelijk wanneer de Pixel Watch 2 Wear OS 5 krijgt en in hoeverre dat horloge ook zal profiteren van nieuwe functionaliteit en een verbetering van de accuduur.
Bij Android telefoons begint het normaal te worden dat het voor langere tijd ondersteund wordt, maar bij Wear OS horloges is het maar afwachten. Vreemd toch?
Het is in dit geval niet 'maar afwachten: de PW2 krijgt officieel updates tot ten minste oktober 2026. Of je dat lang genoeg of te kort vindt, is een andere discussie, maar het is wel duidelijk.

Betekent overigens niet dat alle nieuwe features e.d. automatisch naar de oudere horloges komen, dat zal afhankelijk zijn van o.a. hardware.
'Verbeterde Batterijduur' ? Taalkundig een slimme woordkeuze maar het blijft bedroevend laag vergeleken met Garmin watches. Vooralsnog wordt ik hiermee niet verleid tot een Pixel watch aankoop.
Wellicht een Fitbit Charge 6? Die gaat zo'n 6 dagen mee op een accu lading, en is een stuk goedkoper.
Ik vind dit design van zo'n glad rond steentje toch maar matig. Hoop dat er nog eens een nieuw design uit komt rollen want dit zal ik nooit gaan dragen.
Snap dit ook niet. Pixel telefoons zien er prima uit. Dit zou de instap 'SE' moeten zijn met een passende prijs, en dan een versie met mooie materialen voor ietsje meer.

[Reactie gewijzigd door AirJonn op 14 september 2024 11:16]

Volgens mij zijn deze dingen ook nog eens enorm krasgevoelig, aangezien ze geen bezel hebben en het geen saffier is.
Het grootste minpunt aan WearOS 5, is dat je geen 3rd party watch faces meer kan laden. Zo kan je dus geen watch faces meer van Pujie of Facer laden, en moet je het dus doen met de ingebouwde watch faces, of er steeds kopen ik de Play Store. Is voor mij een reden om de Pixel 3 (en met uitbreiding alle WearOS 5 smartwatches) niet te kopen !
Wat die smartwatch zelf betreft blijf ik het qua design niet echt praktisch vinden dat het glas zo kort langs de rand zit. Vooral met stoten loop je hierdoor het risico dat je krassen op het glas krijgt of dat het glas kapot gestoten word. En tja misschien een kwestie van smaak maar ik vind dat bollere eerlijk gezegd niet echt mooi uit zien.

Verder valt het mij wel op dat de Google producten vaak duurder zijn dan de concurrentie, dit eigenlijk totaal in tegenstelling ermee toen Google pas begon met eigen producten. Denk dat een ieder zich nog wel de Google Nexus 7 kan herinneren, heel leuk tabletje voor een heel scherpe prijs. Insteek van Google was toen ook om onder hun eigen naam dan betaalbare producten op de markt te brengen. Tja en nu horen ze meer bij de juist wat elite producten net min of meer als dat Apple doet.
Prima review! Iets wat ik alleen niet terug kon vinden was of de Pixel Watch 3 ook de automatische stress detectie heeft van bijvoorbeeld mijn FitBit Sense 2. Hierbij krijg ik op bepaalde momenten notificaties als er stressvolle momenten gedetecteerd zijn.
Ja, dat heeft de Pixel Watch 3 ook nogsteeds. Het is trouwens een Fitbit-functie die ik altijd meteen uitzet omdat ik bij mijzelf geen enkele correlatie zie tussen de momenten die het horloge waarneemt en daadwerkelijke stess/inspanning. Vind jij het wel nuttig?
Ah, verklaard waarom hij er niet bije stond. :)

Ik vind hem inderdaad wel nuttig (op de Sense 2 althans). Vaak is het wel iets delayed, maar vooral tijdens langere stressvolle periode's (tijdens verbouwing van de woning bijvoorbeeld) krijg ik in-the-moment een notificatie. Dan weet ik meteen dat ik het ff rustiger aan moet doen en even een pauze moet nemen.
Mijn PW2 heeft dat in elk geval wel:
A new continuous electrodermal activity (cEDA) sensor on the Pixel Watch 2 uses a machine learning algorithm to point to possible signs of stress.
Je krijgt in zo'n geval een 'Body Response'-melding.
Dat is inderdaad waar ik naar zocht! Thanks!
I have received them but they do not specify what form the stress took or when the stress took place. When it "buzzes" I look at the PW2 and wonder what told it I am/was stressed about. What was the stress, Happy or bad? If it was mid-motorcycle accident had I had a "smart"watch then it may have been informative/useful. Now? A waste of power and time.
Tja, paar dagen geleden een Redmi Watch 4 aangeschaft voor €79,-.
Gaat minstens 14 dagen mee op 1 acculading en zoveel wezenlijks mis je er niet aan t.o.v. de Pixel watch.
Wat is dan wijs??
Hangt volledig af van wat je nodig hebt natuurlijk. De Redmi Watch draait geen Wear OS - als daar elementen inzitten die je wel wil gebruiken, heb je niks aan de Redmi Watch.
En als je die niet nodig hebt of er geen probleem mee hebt om die te laten vallen met een prijsverschil van €320 dan is het een no-brainer, zeker gezien het enorme verschil in accuduur.
Zeker, maar dat hangt dus af van wat je nodig hebt. De redmi watch is een zogenaamde "feature phone" - deze pixel watch een "smartphone".
Dus dan moet je jezelf echt afvragen of je €320 over hebt voor die paar extra features.
Een smartphone heb je al en is een smartwatch een aanvulling daarop dus waarom dubbel?? Om ermee wireless mee te kunnen betalen?
Ik zie geen features die een Pixel watch méér heeft die dat bedrag (althans voor mij want ik heb er echt serieus naar gekeken) rechtvaardigen.
En ik blijf erbij dat met name de accuduur een doorslaggevend argument voor de Redmi Watch 4 is en de iets mindere functionaliteiten geen onoverkomelijke hindernis vormen.
Inhoudelijk een goeie review, ik kan alleen de grafieken niet goed lezen met mijn telefoon in darkmode. Is dat alleen bij mij een probleem of hebben andere daar ook last van?
Klopt, ze zijn denk ik vergeten om de dark mode color lichter in te stellen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.