×

X-Men Origins - Wolverine

Door , 30 reacties

Wolverine's herkomst

Binnenkort verschijnt X-Men Origins: Wolverine, en onlangs kreeg Tweakers.net de kans om alvast aan de slag te gaan met de vernietigende klauwen van Wolverine - a.k.a. Logan. In alle rust konden we een groot deel van het eerste hoofdstuk van het spel doorspelen, om te bekijken wat deze vechtersbaas in huis heeft.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc
Afwijkende versies: Nintendo Wii, PlayStation 2, PSP, Nintendo DS

Het gedeelte dat we konden spelen speelt zich af in een jungle-omgeving die ook deels in de film is te zien. Waar het in de gameplay goed is voor zeker een uur vermaak, duurt deze passage van het verhaal in de film slechts een luttele minuut. Je zult in de game dus veel zaken tegenkomen die niet of nauwelijks in de film zitten. De game is dan ook zeker geen één-op-één-kopie van de film. Zoals zo vaak worden verhaallijnen die in de film kort worden aangetikt, in de game verder uitgediept.

X-Men Origins: Wolverine laat zich niet lastig besturen, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat we bij een eerdere presentatie van Activision de verschillende bewegingen al voorbij hadden zien komen. We wisten dus al snel onze weg te vinden met Logan en zijn allesverscheurende klauwen. Hoewel Wolverine natuurlijk een bekend personage is uit de wereld van de X-Men, wordt Logan neergezet als een nieuw personage. Logisch, want het verhaal gaat over de herkomst van Logan alias Wolverine. In de gameplay levert dat het bijkomende voordeel op dat de speler stapje voor stapje bekend wordt gemaakt met de mogelijkheden van de vechtersbaas.

*Liters bloed

Het geeft al een apart gevoel als je je vijanden op vrij eenvoudige wijze, met alleen de meest simpele aanvallen, in stukjes weet te hakken. Vanaf het moment dat er meer ingewikkelde moves bij komen kijken, wordt X-Men Origins: Wolverine pas echt interessant, en dan begrijp je ook direct waarom het spel een 18-plusstempel heeft gekregen. Logan houdt er interessante aanvallen op na, die regelmatig gepaard gaan met de verspilling van liters bloed en met in tweeën gespleten lichamen en andere grafische uitingen van geweld.

*