Door , , 41 reacties

Een van de bekendste en tevens meest geheimzinnige personages uit X-Men is Wolverine. De vechtersbaas met de herkenbare klauwen van adamantium kan zich voor wat betreft zijn vaardigheden meten met Spiderman, Superman en Batman, maar geniet toch niet dezelfde populariteit. Deze lente komt daar wellicht verandering in, als Twentieth Century Fox de film X-Men Origins: Wolverine uitbrengt. Activision heeft de gelijknamige game in ontwikkeling, en wij kregen onlangs een voorproefje te zien.

Wordt ontwikkeld voor: Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo Wii, Nintendo DS, pc

X-Men Origins: Wolverine

Hoewel het spel niet los staat van de film - ze delen de personages, het verhaal en de titel - is X-Men Origins: Wolverine geen standaard-filmgame. Er is Activision veel aan gelegen om duidelijk te maken dat de game en de film niet hetzelfde zijn en, los van de eerdergenoemde onderdelen, weinig met elkaar te maken hebben. Ontwikkelstudio Raven Software werkt aan een game waar 'toevallig' ook een film van is, zo zouden we dat moeten zien.

*Voor 18 jaar en ouder

Activision heeft begrijpelijke redenen voor die insteek. Ten eerste komt het zelden goed uit om een game mee te laten liften op het succes van een film, aangezien filmgames nog steeds het stempel 'dat zal toch wel niks zijn' meekrijgen. Daarbij komt dat de film X-Men Wolverine de leeftijdsaanduiding voor 12 jaar en ouder zal krijgen. De game is, op zijn zachtst gezegd, voor een iets ouder publiek bedoeld. Bij het voorproefje dat Activision ons toonde zag ik binnen vijf minuten soldaten die uiteen werden gereten en aan een spies werden gestoken als knakworstjes aan een satéprikker. De game X-Men Origins: Wolverine zal een keurig '18+' plaatje op de verpakking krijgen.

Hoewel Activision dus niet inzet op de connectie tussen de film en de game, zijn de gelijkenissen er uiteraard wel. De Wolverine die in X-Men: Origins wordt gebruikt is dezelfde als in de film: Hugh Jackman. De acteur heeft niet alleen zijn gelijkenis, maar ook zijn stem aan de game verleend, waardoor het personage in de game dezelfde cynische trekjes heeft als die in in de film. Daarmee heeft Jackman de hoofdrol in het verhaal, waarin we meer te weten komen over Wolverine, want hoewel zijn vechtstijl bekend is, is zijn afkomst mysterieus. De film en het spel duiken in het verleden van de bekende actieheld.