Door , , 47 reacties

Met People Magazines 'Sexiest man alive' Hugh Jackman in de hoofdrol zou je verwachten dat X-Men Origins: Wolverine het goed zou doen bij vrouwen. Ga echter twee minuten aan de slag met de game van de film en het wordt duidelijk dat de interesse van de gemiddelde dame beperkt zal blijven tot de film. De game blijkt een orgie van geweld en hij straalt voortdurend de ultieme mannelijkheid van Wolverine uit. Waarschuwing: niet voor mensen met een gevoelige maag of een zwak hart.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: pc, PlayStation 3
Afwijkende versies: PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo DS, Wii

WolverineNa onze preview van afgelopen maand is het geen verrassing meer dat het bloed rijkelijk vloeit in X-Men Origins: Wolverine. Het spel heeft een 18+ classificatie gekregen, terwijl de film destijds geschikt werd bevonden voor 12 jaar en ouder. Daarmee is het verschil in inhoud al enigszins duidelijk. Verder is het zo dat de game in grote lijnen hetzelfde verhaal als de film vertelt, maar op verschillende plaatsen een stuk verder gaat en zo wat meer diepte geeft aan de achtergrond van het verhaal.

X-Men Origins: Wolverine vertelt het verhaal van de oorsprong van Wolverines vernietigende eigenschappen. Met name de creatie van zijn skelet van adamantium speelt een belangrijke rol in de game. Ook komt aan bod hoe diverse figuren uit het X-men universum aan hun goede of slechte verhouding met Wolverine komen. Zo zien we onder meer Sabretooth, Silver Fox en Agent Zero voorbij komen, in het avontuur dat Wolverine, alias Logan, in het verleden en in het heden beleeft.

*Twee verhaallijnen

De gekozen verhaalstructuur werkt prima in de game. Het spel schakelt op een natuurlijke wijze over van gebeurtenissen van drie jaar geleden naar gebeurtenissen van nu. In het verleden beleef je een speciale missie die Logan samen met een team mutanten in de jungle van Afrika uitvoert. Diezelfde teamleden zijn drie jaar later Logans vijanden, mede door gebeurtenissen tijdens die missie in Afrika. Gaandeweg werken beide verhaallijnen naar een climax toe. Dankzij de afwisseling houdt het spel er aan beide kanten een flink tempo in. Een nadeel van deze opzet is echter wel dat de verhaallijnen wat lastig zijn te volgen. Zo is het is gemakkelijk kwijt te raken wie op welk moment dood werd gewaand, of wie waarom ook alweer boos is op Logan.