×

Afro Samurai

Door , 46 reacties

Yo Afro!

"Yo Afro! Did I wake you, motherfucker!?" Binnen een seconde is de toon gezet, in onze speelbare previewversie van Afro Samurai. De felle stem van Samuel L. Jackson zorgt er direct voor dat je helemaal in de juiste sfeer zit. Afro Samurai draait om snelle actie, veel bloed en een bad-ass attitude, die zowel het personage Afro Samurai als Samuel L. Jackson van nature bezitten. Een match made in heaven dus.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3

Afro Samurai is een game die wordt ontwikkeld door Namco Bandai, maar bovenal is de afro-amerikaanse samurai bekend uit de manga-comic en anime-tekenfilmserie. Afro Samurai is een zwarte samurai met een groot afrokapsel. Als kind heeft Afro gezien hoe zijn vader werd vermoord door een volleerde vechtersbaas genaamd Justice. Deze Justice is de drager van The Number One headband, wat betekent dat hij op dat moment de beste samurai-zwaardvechter is. Afro zweert wraak en ontwikkelt zijn eigen kunsten, zowel met het zwaard als met zijn vuisten. Hij verovert de Number Two band, die hem het recht geeft achter de Number One aan te gaan. In de anime-serie verslaat Afro de drager van de Number One-band, maar daarmee zijn zijn avonturen nog lang niet afgelopen.

Hoe het verhaal van de game bij dat van de manga en de anime gaat passen, is nog onduidelijk. Volgens de makers houdt het spel ruwweg dezelfde verhaallijn aan als de comic en de tekenfilm, maar is het voorzien van ontwikkelingen - en bijbehorende personages - die niet in de manga en anime voorkomen. Vast staat in ieder geval dat Afro Samurai Brother 6 van The Empty Seven zal tegenkomen - dat gedeelte van het spel werd al tijdens het persevenement Atari Live getoond. Inmiddels hebben we een gedeelte van de game kunnen spelen, dat zich in de aanloop naar de ontmoeting met Brother 6 voltrekt.

*Ninja Ninja

Voordat het geweld begint, knalt Samuel L. Jackson dus door je speakers. Dit doet hij op dat moment niet als Afro Samurai, maar als Ninja Ninja. Dit - niet werkelijk bestaand - personage is een soort alter ego van Afro. In de verhalen is nooit duidelijk gemaakt wat de relatie is tussen Afro en Ninja Ninja. Op een dvd vol extra features, die bij de speciale editie van het eerste seizoen van Afro Sumarai wordt geleverd, wordt uitgelegd dat Ninja Ninja een denkbeeldig personage is, gevormd door de fantasie van Afro Samurai. Ninja Ninja zegt wat Afro denkt, maar niet durft uit te spreken. Zo is Ninja Ninja dus de spreekbuis van Afro's gevoelens, wat op momenten van angst, maar ook op momenten van liefde, best aardige situaties oplevert.

*