Vooruitblik: Midnight Club: Los Angeles multiplayer

Los Angeles in het klein

Het race-genre is al zo oud en zo drukbevolkt door goede games, dat het moeilijk is nog echt iets nieuws aan het spelconcept toe te voegen. Midnight Club: Los Angeles doet dat ook niet, maar combineert wel een aantal bestaande aspecten op een goede manier.

Getest op: Xbox 360
Ook voor: Playstation 3

Midnight Club: Los Angeles

Laat ik vooropstellen dat ik wel iets met Los Angeles heb. Ik ben er een aantal keer geweest en vind het een leuke stad. In 'MC:LA' is de stad weliswaar niet één-op-één nagemaakt, maar alle belangrijke iconen van de stad zijn aanwezig. De pier van Santa Monica, Hollywood, Rodeo Drive: allemaal hebben ze een digitaal evenbeeld. Belangrijker nog: de algemene sfeer in de stad die door 'MC:LA' wordt opgeroepen, klopt met de realiteit. Ik had in mijn speelsessie echt het gevoel dat ik door de straten van de City of Angels aan het racen was.

Midnight Club: Los Angeles schotelt de speler zowel een singleplayer- als een multiplayer-modus voor. Op de singleplayer blikten we eind juli al eens vooruit, en dit keer gingen we met de multiplayer aan de slag. Wat blijkt: hoewel verschillende elementen van de singleplayer terugkomen in de multiplayer, zoals de spelomgeving en de rijstijl van de auto's, heeft Rockstar met de multiplayer toch bijna een volwaardige extra game het licht laten zien.