Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Xbox 360 gameIn oktober verschijnt het vierde deel in de succesvolle Midnight Club-serie. De games in deze serie zijn bekend vanwege de mogelijkheid om vrij in een stad rond te kunnen rijden, en andere bestuurders uit te dagen voor straatraces. Midnight Club: Los Angeles is het eerste deel dat verschijnt voor de laatste generatie consoles.

*Gameplay

De uitnodiging om op het kantoor van ontwikkelaar Rockstar de Xbox 360-versie te komen spelen, wordt door Tweakers.net uiteraard niet afgewezen. Aan mij de eer om ermee aan de slag te gaan, onder begeleiding van Maikel van Dijk, product manager van de studio. Meteen nadat de game is opgestart krijg ik een cutscene voorgeschoteld. De naamloze hoofdrolspeler praat op een parkeerplaats met zijn vrienden Trevor, Booke en Nicolai. Het gesprek gaat over de plannen van onze anonieme vriend, die carrière in de racescene van Los Angeles wil maken. Na dit onderonsje staan er drie auto's klaar, ik mag kiezen welke bolide me naar de racetop moet brengen. Net als ik een keuze heb gemaakt, tikt product manager Maikel op mijn schouder. In deze previewversie zijn niet alle auto's beschikbaar, daarom schuift hij een Mitsubishi 3000GT VR4 onder mijn kont. Daar moet ik de eerste race dus mee rijden in deze sessie, maar een echte straf is zo'n bak niet. Ik stel de navigatie in, rijd een beetje rond en stop naast de auto van een zekere Henry. Door met mijn koplampen te flitsen geef ik het startsein voor mijn eerste race.

Midnight Club LA hands-on

Mijn bolide is zo snel, dat de race tegen Henry niet al teveel uitdaging biedt. Tijdens mijn vuurdoop valt een aantal zaken op. Direct bij het insturen van de eerste bocht naar links, verplaatst de camera zich van achter mijn wagen naar vlak boven mijn linker achterwiel. Dat zorgt voor een spectaculair uitzicht. Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van deze camerawissel, daarom kun je ook kiezen voor een normale derde-persoonstand of voor een camera achter het stuur of op de bumper. Tijdens het racen kun je in de slipstream van je tegenstander gaan hangen, om hem daarna voorbij te schieten. Om dit voor elkaar te krijgen moet je tussen twee rooksporen van je voorligger blijven rijden, zodat je je slipstream-turbo opbouwt. Je tegenstanders zijn uiteraard niet achterlijk, ze zullen hetzelfde bij jou proberen.


Door Bart de Water

- Nieuwsposter

Bart werkt sinds 2007 als freelance nieuwsposter voor Tweakers. In de jaren daarvoor is hij ook actief geweest voor Tweakers als forummoderator (SA/WOS) en meukposter. Bart schrijft voornamelijk over zijn hobby games en vakgebied software engineering.

Volg Bart op TwitterVolg Bart op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True