Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N56VV-S4069H Review

BasZer 13 juni 2014, laatste update op 14 juni 2014, 1.173 views

Asus N56VV-S4069H

Pluspunten

• Mooi mat scherm met hoge resolutie
  • Erg goed geluid
  • Mooi design

Minpunten

• Wifi is out of the box brak
  • Geen SSD
  • Ethernet connectie vind ik persoonlijk lastig werken
  • Mis fysieke volume knoppen

Een kleine onderbouwing bij mijn cijfers.

Algemene beoordeling / Prestaties
Ik heb de laptop gekocht rekening houdend dat ik er een SSD in zou stoppen. Weldra er de welbekende 21% kortingsweek bij Mediamarkt was heb ik mijn slag geslagen. Gelijk een SSD (Samsung 840 EVO 250GB) bij gekocht en een HDD caddy zodat ik de oude hardeschijf in de DVD bay kon plaatsen (deze doet nu dienst als opslag medium van films en foto's). Op Ebay een kabeltje bijgekocht van 3,5 euro zodat ik nog steeds DVD's kan branden. Ik vond de kabels op HDD cady namelijk te duur. Dit kabeltje werkt ook gewoon goed. Op youtube zijn er genoeg filmpjes over hoe je de SSD erin zet. Toen begon voor mij het eerste probleem. Ik kreeg Windows 8 niet geinstalleerd op mijn SSD, ik wilde graag een clean install maar ik mocht de product code van Windows 8 die geinstalleerd stond op mijn oorspronkelijke harde schijf niet gebruiken. Na heel veel gepruts en gevloek van mijn kant, (moet ik erbij zeggen dat ik niet een super nerd ben O-)) is het me niet gelukt. En uiteindelijk maar een nieuwe Windows 8 key aangeschaft. Daarna ging de installatie als een speer.

Waar ik de eerste dagen tegenaan liep was het brakke wifi ontvangst. Steeds viel die zomaar weg om vervolgens weer aan te gaan. Heel irritant, na enig gegoogle bleek dat ik van de qualcomm website nieuwe drivers moest downloaden en installeren. Ik vind dit erg slecht, want hij zou, naar mijn mening, out of the box direct goed moeten werken, daar betaal je immers 800 euro voor. Na de installatie werkte het overigens allemaal wel, maar super werkte het niet. Na het lezen van de goede review van Meulendijks89 over de Intel Dual Band Wireless-AC 7260, deze wifi adapter aangeschaft (iets van 22 euro). Meulendijks89 verving zijn adapter in een ander Asus model, dus ik dacht, dat kan ik ook. Alleen bij het openen van de achterkant viel het op dat de adapter in deze Asus wat meer verstopt zat. Wederom gegoogled en het volgende filmpje gevonden: http://youtu.be/VC_GLPNtn2I. Nu kon ik bij de adapter komen en is de adapter vervangen (zelfs ik kon het ;) )

Ergonomie
Ergonomie geef ik vier sterren, toetsbord typt erg lekker, maar ik vind het keypad net iets aan de kleine kant. Ook mis ik af en toe fysieke volumeknoppen. Ik heb de knop linksboven als mute knop ingesteld. Wanneer ik via een ethernetkabel verbonden ben krijg ik deze er soms wat lastig uit. Dit komt doordat er een klepje aan de onderkant zit waarmee de kabel vast komt te zitten. Net iets te vast naar mijn mening. Over het touchpad kan ik niets zeggen, die gebruik ik nooit.

Uiteindelijk kan ik zeggen dat de laptop helemaal 5 sterren waard is, maar er is wel het een en ander aan vervangen. Vandaar dat ik de algemene beoordeling vier sterren geef ipv 5.

• Intel Dual Band Wireless-AC 7260
  • Samsung 840 EVO 250GB

Heb jij ook een Asus N56VV-S4069H?

waarom heb je de schijf niet gekloond en daarna een volledig systeem herstel gedaan :?
zoals gezegd, ik kreeg het niet voor elkaar |:(
oké dat is zeker jammer