Toshiba Portégé Z930-14G Review

FoNnEke 13 februari 2014, 471 views

Toshiba Portégé Z930-14G

Pluspunten

• Beren sterk
  • Snel
  • Mooi
  • Goede prijs
  • lange accuduur.
  • Mooi duidelijk scherm

Minpunten

• Voelt plastic aan

Hallo Tweakers,

Dit is een van de laptops die ik vaak in mijn hand heb gehad, hij word vaak gebruikt in mijn omgeving en heb hem vaak moeten installeren / leveren aan een gebruiker. Natuurlijk ook uitvoerig getest voor dat ik er meerdere heb besteld.

Warmte- en geluidsproductie:
Het is echt een mooi stil laptopje, je hoort hem na genoeg niet (in stille ruimtes).
En hij produceert niet overdreven veel warmte, je kunt natuurlijk wel voelen dat er warmte in zit, maar de Dell XPS 12 produceert veel meer warmte dan deze laptop.

Mobiliteit en accuduur:
Mobiliteit van deze laptop is subliem, fijn in de hand en het weegt niet veel dus dat is ideaal voor op reis. Eigenlijk merk je niet eens dat je een laptop in je tas hebt zitten. Het voelt namelijk meer als bijvoorbeeld een schrijfblok ( qua gewicht ). De accuduur sta ik eerlijk gezegd van versteld, ik heb hem niet helemaal kunnen leegmaken, maar ik zat al op 6,5 uur intensief gebruik ( Installaties van software enzovoorts ) ik had toen nog 15% over. Ik goed dat je uiteindelijk wel 7 uur haalt op een lading.

Prijs:
De prijs is relatief laag, voor wat je er voor krijgt. Ik denk dat het voor een reislaptop of zakelijk gebruik echt wel een super goede oplossing is. Voor mensen die bijvoorbeeld op school zitten en een snelle, goede laptop nodig hebben is dit ook een hele goede optie.

Beeldkwaliteit:
Het scherm zelf voelt wat jukkie mukkie aan, omdat het misschien wel net iets te dun is. Maar het is echt een mooi helder HD scherm. Meer dan goed genoeg voor een laptop.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Dit is eigenlijk het enige minpunt van de laptop, het voelt allemaal net wat te fragiel aan. Maar dat is het eigenlijk niet, omdat alles zo dun is voelt het zo. Maar ik heb dit laptopje al een keer een val zien maken, en scherm wat iets te ver open geduwd werd enzovoorts. Hij blijft het doen en blijft gewoon heel. Maar het voelt echt heel plastic aan.

Ergonomie:
Prima te doen, laptop ligt goed op vlakke oppervlakten en als je dan met het touchpad en toetsenbord aan de gang moet ligt je hand niet na een paar uur in de kreukels. En het scherm kan ver genoeg "klappen" om te zorgen dat kleine en grote mensen ook goed kunnen zien wat er op het scherm gebeurt. ( Wat bij sommige andere Toshiba's nog wel is niet helemaal lekker ging. )

Review van het Dockingstation : Toshiba Dynadock U3

Heb jij ook een Toshiba Portégé Z930-14G?

Uitvoerig getest in plaats van uitbundig, tenzij je dat echt bedoelt natuurlijk :)
Leuke review verder!
Maar 1257 euro is natuurlijk best wel een hoop geld voor een laptop. Nu zie ik toevallig dat je gebruik maakt van een dynadock. Die zou ik graag eens gereviewd zien :)
is veel geld, maar wel echt goed laptopje.
Review van DynaDock wil ik wel maken hoor.

[Reactie gewijzigd door FoNnEke op 13 februari 2014 10:16]