Dell XPS 12 (9Q23-4523) Review

FoNnEke 10 februari 2014, 562 views

Dell XPS 12 (9Q23-4523)

Pluspunten

• Goed om je hart te testen
  • Ziet er leuk uit
  • Als je geld te veel hebt, kan je het makkelijk door deze rotzooi kwijt raken
  • Accu gaat lang mee
  • Ziet er goed uit in de boekenkast.
  • Lange kabel standaard bij adapter
  • Lekker snel als hij het wel doet.

Minpunten

• Werkt niet
  • Gaat vaak kapot
  • Snel kapot
  • Waardeloos apparaat
  • Je kan er eigenlijk niets mee

Dell XPS 12.

Ik heb de Dell XPS 12 nu half jaar in mijn bezit ongeveer, en ik ben tevreden en ontevreden in een. Super laptopje in het opzicht van snelheid en accuduur. Ook het kunnen draaien van het scherm (dus een dikke tablet) is super!

Maar wat een hoop problemen heb ik hier mee gehad, het moederbord is al 2 keer vervangen het scherm is al vervangen, de netwerk kaart is al vervangen. Oftewel ik heb al 3 keer bijna een nieuwe laptop gehad. Echt ZONDE van dit product.

Ik vind het echt slecht van Dell dat dit zo slecht in elkaar zit. Monteur zal ondertussen ook wel gek worden van me. Want mijn geduld is ver op.

Als je belt naar Dell word je zowiso eerst 3 keer weg gedrukt en er uit gegooid, dan krijg je vaak van die mensen aan de telefoon die niet eens het verschil weten tussen een laptop en een bureau, echt te DOM voor woorden. En die proberen dan het mee op te lossen.. "ja dan moet u de laptop een keer opnieuw aanzetten, dan is het vaak al opgelost." Ik heb dit serieus al 4 keer te horen gekregen, beetje raar als je dat als bedrijf (Dell) wilt uitstralen.

Des al niet te min, wil ik niet alleen negatief zijn. Het is een super mooi ding, maar ja daar heb je weinig aan als hij niet werkt.

Ik heb hem in combinatie met een USB 3.0 Docking station van Dell. Dit werkt redelijk, alleen moet ik mijn laptop in allerlei rare manieren op mijn bureau leggen om te zorgen dat mijn muis niet 100 000 keer gaat klikken en op en neer gaat springen. Super handig als je dat nodig hebt, maar ik heb er niets aan.

Conclusie:
Als je je geld weg wil gooien is dit een goede optie! En als je je hart wilt testen door heel veel stres op je nek te halen dan zou ik hem kopen!

Heb jij ook een Dell XPS 12 (9Q23-4523)?

Tja... Ik begrijp je frustraties, maar is het model zo slecht of eerder (de service van) Dell? Zo te zien heb je een absoluut maandagochtend-model, zo eentje die het na tig reparaties nog niet fatsoenlijk doet. Je hebt recht op een nieuw exemplaar na een X-aantal reparaties, daar zou ik je zinnen op gaan zetten. 9 tegen 10 dat je dan straks een nieuw exemplaar hebt dat je jarenlang probleemloos kunt gaan gebruiken.

Review is daarmee goeddeels onterecht imho. Als je een nieuwe hebt die het wl goed doet, pas deze dan op zijn minst even aan.
Als ik een ander heb zal ik dat ook zeker doen !