Gigaset N300A IP Review

Millennium 5 februari 2014, laatste update op 5 februari 2014, 1.689 views

Gigaset N300A IP

Pluspunten

• tot 6 verschillende Voip providers
  • analoge lijn (fallback)
  • betaalbaar
  • DECT
  • simpel

Minpunten

• lijn selectie niet mogelijk met oudere handset

Kwaliteit Score: 5
Na aanleidning van http://tweakers.net/nieuw...oor-onbeperkt-bellen.html kan ik per april niet langer onbeperkt voor 9,95 naar Duitsland bellen. Dus op zoek naar een VOIP provider. Keuze is gevallen op VoipBuster.

Opstelling:

Analoge lijn van N300a aan het ziggo modem.
N300 aan router (Netgear WNDR3700)
Huidige Ziggo AS300 verbinden met de N300 ipv eigen basisstation

Met deze opstelling kan ik gwoon gebeld worden via mijn ziggo-lijn en bellen via VOIP buster. Altans de theorie.

Vandaag de N300 ontvangen en aangesloten. Handset weer aangemeld en kon zonder problemen bellen via de ziggo-lijn. Onbereikbaar voor ongeveer 1 minuut dus, niet slecht.

Vervolgens met de browser ingelogd op de N300 (de ziggo gigaset AS300 is niet zo modern en krijgt ook niet het basisstation menu). en daar VOIP ingesteld. Dit ging vrij gemakkelijk, bij connecties een nieuwe verbinding aanmaken IP0 (placeholder) hier zit een simpele wizard met heel veel voip-provider profielen, waaronder VoipBuster. Na invoeren account gegevens kon ik direct bellen via Voipbuster. Wel even aanvinken deze voip connection als default instellen.

Tot zover het gewenst resultaat. Enige nadeel tot nu toe is dat mijn handset te oud is om een lijn te kiezen waardoor ik altijd via VOIP Buster bel. Overigens kan je gemakkelijk nummers instellen die alleen via een bepaalde connectie (voip/vast/giginet) mogen uitbellen. Hierin staat standaard 112 op de vaste lijn ingesteld. Ik heb hier 1200 (ziggo klantenservice) aan toegevoegd, zodat ik deze gratis kan blijven bellen.

Heb jij ook een Gigaset N300A IP?

Waarom regel je de inkomende gesprekken ook niet via een VOIP provider? Bij Ziggo betaal je daar straks 5 euro per maand voor, terwijl er VOIP providers zijn die dat voor bijvoorbeeld een tientje doen
teveel gedoe, had hier helemaal geen zin in eigenlijk.
* Kiezen Voip Provider
* Nummerbehoud aanvragen.
* mogelijk enkele dagen onbereikbaar

Dit is meer een tussen oplossing. Hoewel ik in april nog onder mijn 2 jaar contract uit kan komen...
Nog aanraders voor voip providers? inclusief nummer en voor vast/laag tarief naar buitenland (Duitsland) bellen?
Ingaand gaat hier via cheapconnect, enige wat we zelf hoefden te doen was opsturen van een factuur naar hun ter bewijs dat het je de eigenaar bent van het telefoonnummer

Rest gaat automatisch, onbereikbaar zijn is ook nagenoeg geen sprake van tegenwoordig.
Je kunt op een ouder toestel wel de lijn selecteren door het hekje (#) te gebruiken.

Wil je via lijn 1 bellen dan zet je #1 achter het nummer
Wil je via lijn 2 bellen dan zet je #2 achter het nummer

Succes.

Je kunt trouwens beter gebruik maken van freevoipdeal.com i.p.v. voipbuster, omdat ze maar 1,2ct per minuut rekenen naar mobiele nummers, vaste lijnen zijn dan gewoon gratis.
Kost je 3x12,- op jaarbasis.

[Reactie gewijzigd door THa MuSHeR op 1 april 2014 11:14]

Beide zijn BetaMax Brands. Maar idd het loont om van te voren even te kijken op: http://backsla.sh/betamax welke branding het gunstigst is voor je persoonlijke situatie
Ik heb de N300A IP, maar het lukt niet om een lijn te selecteren vanaf de A58H handset, ook niet met #1 of #2 achter het nummer.
Kun je met een oudere handset (zoals die AS300, AS28H of A58H) wel gebruik maken van het ingebouwde antwoordapparaat van de N300A IP?

En is het mogelijk om ingesproken berichten op het antwoordapparaat via e-mail binnen te krijgen?

[Reactie gewijzigd door gday op 11 december 2015 16:07]