Specificaties 11,6" (1366x768 TN), 16GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Samsung Chromebook XE303C12-A01NL Review

duckyvite 31 december 2013, 3.169 views

Samsung Chromebook XE303C12-A01NL

Pluspunten

• Matte scherm is een dikke plus.
  • Accuduur op te rekken tot 12 uur, absoluut fantastisch.
  • Toetsenbord voelt lekker aan, functietoetsen als vernieuwen en 'alt-tab' werken prettig.
  • Chromebook is degelijk gebouwd, aansluitingen zijn prettig.
  • CromeOS is prettig, houdt de laptop snel.
  • Software-updates bijgewerkt (en opnieuw opgestart) binnen 10 seconden.

Minpunten

• Standaard geen ondersteuning voor ondertitels, maar daar zijn apps voor.
  • Torrents van maximaal 1gb.
  • Geen audio bij .mkv bestanden.

De Samsung Chromebook vier maanden geleden aangeschaft. Van tevoren goed nagedacht of ik met 'alleen een browser' wel voldoende vooruit zou kunnen en uiteindelijk de sprong gemaakt. Ge-wel-dig. Ik heb van weinig elektronica zo genoten als van deze Chromebook. In alle reviews die ik van tevoren doorgelezen heb was er maar één negatief punt: je hebt niet meer dan alleen je browser. Dat is geen negatief punt, dat is het product wat je koopt. Het scherm is groot genoeg om lekker te internetten en af en toe een serie te kijken en toch dermate klein om makkelijk mee te nemen (Ik heb er een Krussel sleeve omheen onderweg). Snel genoeg om te doen wat je wilt en ja, trager bij 15 openstaande tabbladen.. maar daar kun je er vaak wat van sluiten. Ook maak ik veel gebruik van de ChrometoPhone extensie, die webpagina's kopieert naar je telefoon (iig voor Android). Hiermee wordt de overgang tussen de apparaten naadloos.
Enige punt waar je over zou kunnen vallen is downloaden. Zelf gebruik ik torrents en kan ik via mn Chromebook torrents van maximaal 1 gb downloaden. Gelukkig heb ik een NAS staan die dit voor mij doet.

Heb jij ook een Samsung Chromebook XE303C12-A01NL?

Geen audio bij mkv? Eh... hoe kijk je dan films? Of ga je van die halfgare avi-bestanden uit 1998 downloaden?
Films kijk ik gewoon op mijn tv. Series kun je op degelijke kwaliteit nog wel binnenhalen;)
Ok, dit is wel dé reden dat ik nog geen Chromebook wil. MKV's is een van de belangrijkste dingen waar ik zo'n ding voor zou hebben.
Wellicht wordt de nieuwste dan iets voor jou, er schijnen wat 'mkv-geruchten' rond te gaan:
nieuws: 'Samsung voorziet Chromebook van octacore-processor'