Xerox Phaser 6125 Review
Na vele inktjetprinters verbruikt te hebben ben ik maar eens naar een kleuren laserprinter gaan kijken. De Xerox 6125 sprak me aan vanwege z’n prijs en z’n degelijke uiterlijk.
Aansluiten was geen enkel probleem en hij was binnen 2 minuten aangesloten op mn netwerk.
* Via dhcp, maar je kan ook een eigen ipadres opgeven. Overigens kan het ook met een wireless printserver, via USB, dat zit er nl ook op.
Deze printer is snel (12 kleurenprints of 16 z/w per minuut) en de prints zijn gewoon prima. Ook foto’s zien er m.i heel goed uit.
De resolutie wordt omschreven als 600 x 600 x 4 dpi, Is technologie die volgens mij alleen Xerox heeft. Deze resolutie houdt in dat je op elke dpi ook nog een keer 16 kleurnuances kan printen...
Pluspunten
* Goede prints in z\w en kleur (foto's) * Netwerkaansluiting * Snelheid * Gebruiksgemak
Minpunten
* Tot nu toe geen
Eindoordeel
Aansluiten was geen enkel probleem en hij was binnen 2 minuten aangesloten op mn netwerk.
* Via dhcp, maar je kan ook een eigen ipadres opgeven. Overigens kan het ook met een wireless printserver, via USB, dat zit er nl ook op.
Deze printer is snel (12 kleurenprints of 16 z/w per minuut) en de prints zijn gewoon prima. Ook foto’s zien er m.i heel goed uit.
De resolutie wordt omschreven als 600 x 600 x 4 dpi, Is technologie die volgens mij alleen Xerox heeft. Deze resolutie houdt in dat je op elke dpi ook nog een keer 16 kleurnuances kan printen , waardoor er een hele scherpe afdruk ontstaat en mooiere overgangen, vergelijkbaar met 2400 dpi op een goede inkjet printer. Er wordt ook andere toner gebruikt, EA toner, die de eigenschap heeft om onder veel lagere temperatuur de afdruk te maken.
Laserprinters zijn veel fijner in gebruik en het printresultaat is voor mijn gebruik top.
De starterskit houdt het nog prima vol dus ik denk dat het tonergebruik wel mee valt.
Als je budget intjet printers gewend bent zoals ik dan is dit pure luxe. Geen opdroogtijd, hele degelijke kwaliteit. Bij mij gingen inktjetprintjes altijd scheef, hier heb ik geen omkijken naar.
Reacties (4)
Kort, waardeloos en volledig niet de moeite waard.....
Hier hebben we niks aan natuurlijk...
Hoe heb je hem aangesloten op je netwerk?
Welke resolutie heeft de printer?
Welke resolutie qua foto's heb je geprobeerd?
Wat is snel qua printen voor jou?
Hoeveel pagina's per minuut?
Ik zie geen resultaat, jij wel neem ik aan?
Euh inktgebruik bij een laserprinter? We praten daar toch over toners?
Waarom is het een luxe?
Dus al met al, breid je review iets uit, staaf je bevindingen met feiten. Brul niet dat het goed is want iedereen heeft andere maatstaven.
Foto's willen we ook wel eens zien
Verder breid je review uit dan zal ik hem hopelijk de volgende keer wel met veel plezier lezen.
P.S. hier nog een klein voorbeeld over hoe het ook kan: productreview: Thermalright HR-03 GT review door Wiethoofd
[Reactie gewijzigd door muppet99 op 26 juli 2024 09:33]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/59764/crop577cc63b7b4dd.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/158536/850RGot.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/5144/crop690b1b1fabee4_cropped.jpg?f=community)