HTC One X+ 64GB Zwart Review

electrom 8 augustus 2013, 1.660 views

HTC One X+ 64GB Zwart

Pluspunten

• Quad-core
  • Scherm
  • Design
  • Camera
  • Opslagcapaciteit

Minpunten

• Warmte productie
  • Batterijduur

HTC One X+

HTC One X+

De HTC One X+ op de website van HTC

Screenshots in deze review zijn genomen door de vergrendeltoets in te drukken en tegelijkertijd de hometoets.

Specificaties

Browsen
-Google Now
-Internet
-Google Chrome

Grootte: past hij in je broekzak?
Dagelijks gebruik
Benchmark
Updates van de review

Ik heb dit voormalige vlaggenschip van HTC eigenlijk aangeschaft omdat hij in een fantastische promotie stond (voor slechts ¤379.99!). Ik was dus eerst van plan de HTC One S of One SV te kopen, die minstens ¤300 kostten. Voor ¤80 meer kon ik een veel beter toestel krijgen. De One X kostte dan weer bijna overal ongeveer even veel als de prijs die ik voor de One X+ betaald heb. Misschien eerst even de puntjes opsommen die verbeterd zijn aan de One X+ tegenover de One X:
- Langere batterijduur: 2100mAH i.p.v. 1800mAH
- Corning Gorilla Glass 2 i.p.v. 1
- HTC Sense 4+
- Meer opslagcapaciteit: 64GB
- Betere frontcamera: 1.6MP i.p.v. 1.3MP
- Hogere kloksnelheid: 1.7GHz i.p.v. 1.5GHz
- Het scherm is volgens de testen van Tweakers wat minder.

Zoals hierboven duidelijk werd, viel de keuze alleen op HTC smartphones. Omdat mijn vader onlangs ook een HTC smartphone kocht, weliswaar een iets ouder model, waarvan ik het design en de interface heel afgewerkt vond (de HTC Wildfire S), wou ik ook maar al te graag Sense op mijn smartphone hebben.

De specificaties van de HTC One X+ even in het kort:

Specs

Als je de volledige specificaties wilt moet je hier maar even kijken.

Alle meegeleverde voorwerpen

De HTC One X+ in de doos

In de kartonnen kleine doos zaten de standaard bijgeleverde dingen waaronder de USB-kabel (micro-USB naar USB) voor je toestel op de computer aan te sluiten of in je adapter te steken, die tevens in de doos zat.

USB-kabel met adapter

De adapter is tegenover het oude model adapter van HTC van design veranderd (voor zover een adapter een design heeft), en is wat kleiner geworden. Dit is handig als je je adapter op een moeilijker bereikbare of kleinere plaats in het stopcontact wil steken.

De kleine adapter

Verder vond ik ook nog oortjes van HTC in doos (de actie met de Beats-oortjes is voorbij) en een stappenplan voor je micro-SIMkaart in je toestel te krijgen. Hiervoor gebruik je dus best een paperclip of het pinnetje dat ook in de doos zit.

De meegeleverde oortjes

Op de draad van één van de oortje is er een klein knopje aanwezig om liedjes te pauzeren of te starten.

Het kleine pauze-knopje

De One X+ heeft een micro-SIMkaart i.p.v. een SIMkaart, waardoor ik even naar de winkel moest om dit te laten vervangen.

Android 4.1 JellyBean

Op mijn Samsung Monte draaide Bada OS, het besturingssysteem van Samsung. Ik had voor de One X+ dus nog geen Android op een smartphone gehad.
Toch had ik al enige ervaring met Android (2.3 en daarna update naar 4.0) op mijn Qware Pro 3 tablet. Ik vind Android veel leuker, sneller en handiger op een smartphone dan Bada OS. De Android-versie die op de One X+ draait is 4.1 JellyBean. Een aantal dingen die bij deze versie verbeterd zijn (en of ik het gemerkt heb):

- Project Butter moet alles vloeiend en snel laten verlopen.

Dit is duidelijk merkbaar. Het zal waarschijnlijk ook deels aan het 1GB RAM enz. liggen, maar ik heb het gevoel dat ik nooit meer op iets moet wachten, ook niet als er ondertussen 3 apps aan het downloaden zijn.

- Widgets kunnen nu bewerkt worden (vergroot of verkleind)

Widget

Handig voor als je meer apps op 1 pagina wilt krijgen. Deze functie werkt natuurlijk niet bij alle apps, maar je kan bijv. kiezen bij de mail-widget hoeveel mails je laat zien. Andere widgets of snelkoppelingen verplaatsen zich automatisch wanneer je op die plek een widget wilt plaatsen.

- Een slimmer toetsenbord moet woorden beter kunnen raden e.d.

Toetsenbord

Hij is inderdaad wel slim, maar het nadeel is natuurlijk dat je geen woordje dialect mag typen of je krijgt een heel ander woord.Wanneer je snel typt, zou ik toch voor het verzenden even checken of alle woorden wel kloppen. Swype werkt ook zeer goed. Het toetsenbord is sowieso voor mij een zeer grote verbetering, want op mijn Samsung Monte had ik een toetsenbord met 3 letters per toets...

- Google Now onthoudt vele van je acties, zoekopdrachten, en bijv. je route naar het werk zodat hij kan zeggen hoeveel file er is.

Google Now

Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik heb voorlopig de functies zoals het berekenen van de file nog niet kunnen uitproberen.
Het lokale weer geeft hij wel al, en is best handig. Ik persoonlijk gebruik vooral Chrome, omdat het volgens mij een gemakkelijkere browser is die sneller werkt.

Software info

Als je voor de eerste keer Sense hebt zoals ik, is het vrij gemakkelijk om alle functies te ontdekken. Bij het eerste gebruik van de One X+, verscheen er een snelle rondleiding in Sense en Android. Omdat mijn vader nog een oudere versie van Sense heeft kon ik mooi vergelijken. Vanaf het lockscreen moet je nog steeds de ring naar boven slepen, en kun je nog steeds 4 apps naar de ring slepen om snel te navigeren.

Lockscreen

Je kan wel verschillende blokkeerschermstijlen toepassen: Achtergrond, Productiviteit, Fotoalbum, Friend Stream, Weer, Contacten, Klok, Koersen, Muziek en Geen vergrendelscherm.

Blokkeerschermstijlen

Ik heb productiviteit ingeschakeld omdat ik zo in één oogopslag het weer kan zien maar ook berichten, agenda-afspraken... Er is ook een nieuwe schermvergrendeling bijgekomen: Ontgrendeling via gezichtsherkenning. Het woord zegt het zelf al, je ontgrendelt door je gezicht te tonen dat hij herkent. Het nadeel hiervan is dat je je gsm altijd recht voor je gezicht moet houden om te ontgrendelen. Wanneer je je armen op je benen laat rusten, krijgt je hoofd vanuit het standpunt van de gsm een andere vorm en herkent hij je niet meer. Gelukkig vraagt hij je ook naast de gezichtsherkenning een andere ontgrendeling in te stellen, zodat je steeds een oplossing hebt. Een ander slim idee is dat hij voorstelt je gezicht ook eens te laten opnemen bij buitenlicht, want je zit niet altijd binnen in de zetel te gamen. Het is leuk om eens te proberen, maar het zou zeker nog verbeterd kunnen worden.

Startscherm

Op het startscherm is er nu de mogelijkheid om snel naar 4 bepaalde apps te gaan, die altijd beneden blijven staan, op welke pagina van het startscherm je ook zit (doet me aan IOS denken). In het midden staat de knop voor het app-overzicht.

HTC Media Link HD

HTC Media Link HD maakt verbinding met een Media Link-toestel van HTC dat je apart moet kopen en waarmee alle filmpjes, foto's e.d. op je toestel door middel van een sleepbeweging met 3 vingers op het scherm afgespeeld kunnen worden op een tv-toestel. Op zich is het een leuke functie, maar omdat ik geen Media Link-toestel heb, kan ik dit niet reviewen.

HTC Watch

Blijkbaar wordt mijn regio niet ondersteund door HTC Watch, dus kan ik dit ook niet reviewen :(.

Taakbeheer

Taakbeheer wil ik graag nog even aanhalen, omdat ik het een zeer handige fuctie vind. Hier kan je net zoals op Microsoft's Windows zien hoeveel MB van je RAM wordt gebruikt door (overbodige) taken. Vervolgens kan je die afsluiten. Je kan niet alles afsluiten, bijv. Sense.

Naar Inhoudstafel

Het hangt ervan af of je deze apps gebruikt, maar ik vind dat er nogal veel apps op voorhand zijn geïnstalleerd. Sommigen zoals Spiegel zijn eigenlijk overbodig.

Spiegel

Het enige dat de app doet is je frontcamera gebruiken. Dan is het even gemakkelijk om even de Camera-app te openen. Daarnaast zijn er ook nog apps zoals 7digital (om muziek te downloaden: niet gratis) en 'Nieuws en Weer' die ook overbodig zijn.

Nieuws en Weer

7digital is duidelijk niet van HTC zelf want je kan hem ook verwijderen, maar ik download liever gratis muziek. 'Nieuws en Weer' toont gewoon het lokale weer en de belangrijkste nieuwspunten bij elkaar, maar die kan je ook apart en even snel bekijken. Het voorgaande wordt wel goedgemaakt doordat dit toestel 64GB opslagcapaciteit heeft, en het bijgevolg eigenlijk geen 'probleem' is. Ik heb ook al gezien dat deze bijv. niet op de Desire X staan, die heel wat minder opslagcapaciteit heeft.

Opslagruimte

De HTC One X+ heeft een opslagcapaciteit van 64GB waarvan bij mijn toestel 55GB effectief gebruikt kon worden. 64GB vind ik meer dan genoeg, en dat mocht ook best wat minder zijn. Het is wel leuk dat ik er nu niet op moet letten hoeveel apps ik download of hoe groot ze zijn. Ook kan ik al mijn muziek (7GB, ga ik er nog op zetten) erop plaatsen en alle foto's van mijn reis die ik dan gemakkelijk aan anderen kan tonen.

Batterij instellingen

Tegenover de One X heeft de One X+ dus 300mAH meer dan de One X wat op 2100mAH komt. Ik heb de One X niet kunnen testen dus ik weet niet of je het in praktijk ook voelt. Ik heb geen ervaring met high-end smartphones en hun batterijduur, maar ik weet wel dat je de meeste in praktijk dagelijks moet opladen. Omdat ik hem nog niet lang heb, test ik alles nog en gebruik ik hem redelijk 'zwaar'. Dagelijks opladen moet ik nu ook doen, maar ik zal deze review nog updaten als ik op redelijk 'licht' gebruik overstap. Dan zal hij waarschijnlijk wel 2 à 3 dagen meegaan. De batterij is jammer genoeg niet verwijderbaar. Wanneer de batterij bijna leeg is (vanaf 14%) schakelt hij automatisch in energiebesparing. Dit kan ook manueel aangezet worden wanneer er nog meer batterijlading over is.

UPDATE: De batterij gaat bij licht gebruik (nieuws en weer eens bekijken, berichtje sturen of bellen) inderdaad 2 à 3 dagen mee. Meestal 2 dagen, maar bij zeer licht gebruik soms zelfs 4.

Energiebesparing

Ik heb met AnTuTu Tester een Battery Test gedaan, hier zijn de resultaten:

AnTuTu Tester

AnTuTu Tester

Naar Inhoudstafel

Op de One X+ staat het bekende Beats Audio. Dit versterkt de bassen en moffelt de hoge tonen een beetje weg. Als je midden in een liedje Beats Audio aanzet hoor je echt wel een verschil. Of het mooier is? Dit hangt af van het genre muziek en het liedje zelf. Er zijn geen instellingen meer die je kan aanpassen bij Beats Audio, gewoon aan of uit zetten.

Beats Audio

Let wel op: voor de telefoonluidspreker is Beats Audio niet beschikbaar, enkel voor oortjes en hoofdtelefoons.
Over het algemeen is het geluid zonder Beats Audio ook zeer goed.

Naar Inhoudstafel

We zouden het nog haast vergeten, maar met deze telefoon kan je ook bellen :) .

Telefoon

Je kan snel van het lockscreen of startscherm navigeren naar telefoon, waar je een gsm-nummer of naam kan ingeven. Dit is trouwens een heel handige feature: als je op bijv. de toets tikt waar 2 en ABC opstaat, zoekt hij naar nummers met dit cijfer en namen met deze letters.

Nummers en namen tegelijkertijd zoeken

Het geluid is gewoon heel helder en duidelijk. Ik ben ook blij dat ik het geluid van de speakers tijdens het bellen nu stiller kan zetten, want bij mijn Samsung Monte ging dit niet en stond het altijd veel te luid. Voor inkomende oproepen zijn er nog enkele leuke functies:

Leuke functies

Naar Inhoudstafel

Het scherm is een 4.7 inch super LCD 2 touchscreen met Gorilla Glass 2. Volgens Tweakers is het dus iets minder dan het scherm van de One X. Het is niet duidelijk slecht als je het scherm alleen bekijkt. Het ziet er juist super uit. Als je het toestel naast een Amoled-scherm houdt, zul je wel de verschillen in zwartwaarde zien. Dat is ook geen probleem voor mij, ik vind LCD persoonlijk mooier. De resolutie is 720 x 1280 pixels, wat het scherm haarscherp maakt en een plezier om naar te kijken. Het aantal pixels per inch is 312. Gorilla Glass beschermt het scherm tegen barsten of krassen. Voorlopig heb ik nog geen krassen op mijn scherm. Ik zou hier maar al te graag foto's zetten van een kleuren vergelijking met het scherm van mijn Samsung Monte, maar ik heb deze voorlopig niet tot mijn beschikking. Ik doe dit zo snel mogelijk!

Design

Volgens mij zijn er niet veel smartphones met een mooier design. Het toestel is zo gebouwd dat de achterkant een lichte buiging heeft terwijl het scherm er plat op ligt. Het scherm lijkt wel een beetje te zweven op het toestel. Aan de voorkant is er maar weinig dat het scherm niet bedekt. Het toestel is ook overal mooi afgewerkt met soft finishing touch waardoor hij heel zacht aanvoelt en terwijl toch niet uit de handen glijdt. Aan de voorkant zitten bovenaan de frontcamera en de speaker en onderaan de 3 touch-toetsen: terug, home en recente apps.

Frontcamera en speaker

3 touch-toetsen

Aan de bovenkant: de vergrendelknop, de 3.5mm jack hoofdtelefoon-aansluiting en de opening voor micro-SIMkaart met klepje.

Bovenkant

Aan de rechterkant: de volumetoetsen

Rechterkant

Aan de linkerkant: de micro-USB poort

Linkerkant

Aan de onderkant: de microfoon

Onderkant

Naar Inhoudstafel

De NVIDIA Tegra 3 AP37 is een Quad-core CPU met een kloksnelheid van 1.7GHz. Tegenwoordig is een Quad-core processor al niets nieuws onder de zon meer, maar de voorganger van de One X+: de One X, was de eerste smartphone met Quad-core in Nederland. Dat hij een Quad-core processor heeft, merk je duidelijk in het gebruik. Alles verloopt vloeiend, games spelen lukt zonder 'lag', browsen gaat razendsnel. Quad-core zal wel de toekomst zijn voor iedere smartphone.

Subway Surfers:

Subway Surfers

Bunny Shooter:

Bunny Shooter

Naar Inhoudstafel

Zoals bijna iedere smartphone dezer dagen, beschikt de One X+ ook over een GPS-functie. Standaard is Google Maps geïnstalleerd, en ondertussen heb ik ook al Google Earth geïnstalleerd. De GPS werkt heel snel, in 3 sec na het zoeken zie ik al de plaats met alle straatnamen. Wanneer je inzoomt, laden specifiekere straten uitzonderlijk snel.

GPS-functies

In Google Maps zijn leuke functies zoals 'verkeer', waarmee je snel kan zien of er file is en hoe erg (groen, oranje of rood). Verder kan je berekenen hoelang je erover zal doen met de fiets of te voet i.p.v. met de auto.

Draadloos en Netwerken

Meestal gebruik ik Wi-fi als ik thuis ben, en ik heb er geen enkel probleem mee. Met een netwerk verbinding maken gaat in 2 sec. en vanzelfsprekend onthoudt hij mijn wachtwoord. Om Wi-Fi aan te zetten sleep je gewoon de notificatiebalk naar beneden en tik je op Instellingen. Vervolgens vind je vanboven bij 'Draadloos en Netwerken' Wi-fi, 3G, Bluetooth e.d. Je kan ook via je app-overzicht naar Instellingen gaan. 3G gebruik ik minder, maar de keren dat ik het al gebruikt heb werkte het even snel en gemakkelijk als Wi-fi. Je kan 3G op dezelfde manier aanzetten als Wi-fi, maar het duurt iets langer.

Naar Inhoudstafel

Bestanden overzetten via Bluetooth v4.0 werkte heel snel toen ik het probeerde, gewoon zoals het moet. HTC maakt je toestel automatisch onzichtbaar voor andere toestellen wanneer je Bluetooth aanzet. Als je hem zichtbaar maakt, kan dit max. voor 2 min.

Bluetooth zichtbaarheid

De feiten

De camera aan de achterkant heeft een resolutie van 8MP, autofocus, HTC's ImageChip voor nog betere foto's en een LED-flitser. De foto's zijn echt goed en scherp, autofocus stelt meestal op het juiste voorwerp scherp en de LED-flitser zorgt ervoor dat de foto's nooit overbelicht zijn door de 8 verschillende standen die afhankelijk zijn van hoe ver het voorwerp staat en hoe donker het is. Vanaf het lockscreen kan ik een foto nemen in ongeveer 1 sec. Enkele foto's met de camera aan de achterkant (Scène: normaal en zonder flitser):

Natuurfoto

Tomaten

Mmm... Pizza

De frontcamera heeft een resolutie van 1.6MP, en neemt voor een frontcamera best goede foto's. Bij meer zonlicht worden ze al snel heel overbelicht, de frontcamera is dan ook vooral om binnen foto's te nemen.

Frontcamera

De flitser geeft de kleuren heel goed weer (door de juiste hoeveelheid licht), soms zelfs beter dan bij normale belichting. Hier heb ik foto's van dezelfde kast in het donker met en zonder flitser en met belichting van een lamp. Bij deze foto's is overbelichting ook niet van de partij, door de 8 verschillende standen van de flitser.

In het donker met flitser

In het donker zonder flitser

Met belichting van lamp

Video's opnemen gaat aan een resolutie van 1080P (HD) aan 28ps. De video's zijn zeer scherp door de videostabilisatie. Je kan ook Slow motion video's opnemen en afspelen en foto's nemen terwijl je een video opneemt. Hieronder meer over HTC's ImageSense.

HTC ImageSense

Camera

Dit is de nieuwe camera lay-out van HTC. Even de belangrijkste mogelijkheden op een rijtje:
- De camera-knop en de knop voor een video op te nemen staan onder elkaar.
Je moet dus niet meer wisselen tussen foto en opname. Nog een voordeel hiervan is dat je foto's kan nemen terwijl je een video opneemt.
- In de galerij kunnen foto's genomen worden uit een filmpje terwijl het afspeelt.
-Met Continuous Shooting kan je razendsnel foto's achter elkaar nemen (gewoon op de cameratoets blijven drukken) en daarna de beste foto er door je toestel laten uitkiezen.

Continuous Shooting

-Door Auto Tracking blijft de camera een bewegend voorwerp volgen eenmaal er op gefocust is.
-Panorama, Groepsportret en HDR.

Panorama, Groepsportret, Panorama en Slow Motion video

-Met Panorama kun je panorama foto's schieten van 180°, niet van 360°

Panorama van natuur

-Groepsportret: je camera neemt 5 foto's van de groep mensen.
Hierdoor is er zeker één foto waar die ene persoon zijn ogen open zijn en één waarop de andere lacht. Die lach en die open ogen worden dan samengezet in één foto, zodat je altijd de perfecte groepsfoto hebt zonder gesloten ogen en boze gezichten. Ik heb het natuurlijk geprobeerd en ik moet toegeven dat het echt werkt.

-Om foto's te nemen bij belichting langs achteren is er HDR.
Dit ervoor zorgt dat er geen donkere of overbelichte voorwerpen meer zijn en alles een zo natuurlijk mogelijke kleur geeft.
Zonder HDR:

Zonder HDR

Met HDR:

Met HDR

-Er zijn ook nog vele scènes en effecten aanwezig.
Verder zijn er nog de scènes Landschap, Portret, Tegenlicht, Nacht, Tekst en Macro.

Scènes

Macro is om voorwerpen van dichtbij te fotograferen. Persoonlijk vind ik dat het niet veel verschil uitmaakt.
Zonder Macro:

Zonder Macro

Met Macro:

Met Macro

Effecten zoals Vervorming, Sepia, Klassiek enz. zijn volgens mij minder interessant. Bij dit soort effecten komt het toch altijd op hetzelfde neer: in praktijk gebruik je ze zelden of nooit.

Effecten

Leuk om weten: als het toestel vergrendeld wordt wanneer de camera-app geopend is, wordt automatisch het lockscreen voorbijgegaan als je hem weer ontgrendeld en kan je meteen verder gaan met foto's nemen.

Naar Inhoudstafel

Standaard staan er 3 apps geïnstalleerd waarmee je kan browsen: Google Now, Internet en Chrome. Algemeen gaat browsen razendsnel door de Quad-core
CPU, en moet ik circa 2 sec. wachten tot de homepage van een website is geladen. Wanneer je vanuit een app of ergens anders op een link naar een webpagina tikt, vraagt hij telkens of je de site met Chrome of Internet wilt openen, tenzij je ervoor kiest automatisch altijd dezelfde te gebruiken.

Chrome of Internet?

Google Now

Zoals ik al zei, onthoudt Google Now alles wat je doet. Hij geeft kaarten weer van jouw buurt en de route van je huis naar je werk incl. file. Verder ook nog het lokale weer. Je kan Google Now snel opstarten door langer dan 1 sec. op de hometoets te drukken. Wanneer je ingelogd bent met je Google-account, past hij zijn zoeksuggesties ook aan aan de zoekopdrachten die je op je tablet of computer hebt opgegeven. Google Now is vooral om snel iets op te zoeken, maar heeft veel minder functies dan Internet of Chrome.

Internet

Internet

De standaard browser van Android is Internet. Deze werkt op sommige vlakken hetzelfde als Chrome. Zo kan je ook verschillende tabbladen openen en weer sluiten, bladwijzers toevoegen en is er ook een menu aanwezig voor extra functies.

Bladwijzers

Menu

Opvallend aan het menu is dat je Flash Player kan in- en uitschakelen zoals je zelf wilt. Wanneer je Flash Player dan inschakelt, krijg je eerst een pop-up met de mededeling dat dit invloed kan hebben op de prestaties van de browser en meer systeemgeheugen gebruikt. Er is ook nog de mogelijkheid de desktopversie weer te geven. Op zich een goede browser dus, ook redelijk snel. Toch zou ik qua snelheid toch nog steeds voor Chrome kiezen.

Google Chrome

Chrome

Mijn favoriete browser is Chrome omdat hij snel en gemakkelijk in gebruik is. Er zijn ook enkele extra functies aanwezig, maar iets minder dan bij Internet. Hier kan je Adobe Flash Player niet inschakelen, maar wel de desktopversie opvragen. Daarnaast ook nog, net zoals op de pc, een incognitotabblad openen. Een bladwijzer toevoegen, ook net zoals op de pc, door op het sterretje te tikken. De bladwijzers en het menu zien er als volgt uit:

Bladwijzers

Menu

Naar Inhoudstafel

4.7 inch is een heel eind, en daarmee hebben we nog niet de gehele grootte van dit toestel. Hij is 13.4 bij 6.9 cm, en zal voor sommigen waarschijnlijk te groot zijn. In mijn broekzak past hij zonder problemen. Ik heb wel meer het gevoel dat ik hem ga verliezen, omdat hij door zijn grootte gemakkelijker uit mijn zak zou kunnen vallen. Daarom heb ik een hoesje besteld. Hem met één hand bedienen gaat nog net, maar grotere toestellen zoals de Samsung Galaxy Mega (6.3 inch) zijn toch niet aan mij besteed. Ik vind het belangrijk dat je zo'n toestel met één hand kan bedienen, anders krijg ik het gevoel dat ik een tablet vast heb. Dit grote scherm heeft ook veel voordelen. Films kijken en games spelen is veel leuker op zo'n 4.7 inch scherm.

Naar Inhoudstafel

In het dagelijks gebruik is hij soms een beetje lomp, ondanks zijn prachtige design. Door zijn grootte heb je steeds het gevoel dat je een reuzeding bij hebt en omdat ik van een veel kleiner toestel kom ben ik er al mee tegen verschillende voorwerpen gebotst tijdens het rondlopen. Een smartphone moet je ook overal kunnen meenemen zonder dat hij meteen breekt en vaak kunnen gebruiken. Om hem met meer zekerheid te kunnen meenemen ga ik dat hoesje dus kopen. De gesprektijd is 12.75u en de stand-bytijd is 320u. Met andere woorden, als je op een plek bent waar je hem niet aan de lader kan aansluiten, gebruik hem dan niet te veel.

Ik heb AnTuTu Benchmark v3.4 gebruikt, hier zijn de resultaten:

AnTuTu Benchmark v3.4

Ik wou hem ook wel eens vergelijken met de HTC One, het nieuwe vlaggenschip van HTC. Op de een of andere manier heeft hij mijn toestel hier herkend als een One X-model. Voor de benchmark begon, heb ik het nochtans gechekt en toen herkende hij het toestel wel als een One X+-model. Het aantal punten zijn in ieder geval hetzelfde gebleven.

Naar Inhoudstafel

Op alle vlakken is dit eigenlijk een prachtig toestel, wat ook logisch is voor zijn oorspronkelijke prijs. Ik ben zeer tevreden met HTC Sense 4+ en Android 4.1 die uitstekend werken samen met de quad-core processor. Ook het scherm is een pareltje. Als ik dan toch een minpuntje moet geven, is het wel dat hij nogal snel heel warm wordt bij zwaardere games. En ook al is de batterijduur heel goed voor een high-end smartphone, toch is dit de enige achteruitgang tegenover mijn Samsung Monte. Ik kan dit toestel aan iedereen aanraden die nog twijfelt, zeker nu hij (ook zonder promotie) een flink stuk in prijs is gedaald.
Bedankt voor het lezen! *O*

Naar Inhoudstafel

UPDATE 8/8/13: Foto's toegevoegd beneden.
UPDATE 8/8/13: Nog wat foto's beneden in de photo viewer toegevoegd.
UPDATE 8/8/13: Foto's met de frontcamera toegevoegd.
UPDATE 6/9/13: Licht batterijgebruik toegevoegd.

Naar Inhoudstafel

Heb jij ook een HTC One X+ 64GB Zwart?

Ik hoef mijn telefoon niet meer te reviewen zie ik, toppie!

slechte punten zou ik hetzelfde doen, alleen warmte heb ik geen last meer van door sileconenhoesje.
accu tja meer is altijd beter doe er zelf meestal 3 dagen mee nu en ik kijk altijd wel een beetje nieuws ed + een paar filmpjes. spelletjes doe ik dan weer zelden, dan gaat het wel hard.

NFC zou nog behandeld kunnen worden.
Bedankt voor de reactie! Ik heb ook een hoesje besteld, dus dat minpunt zal voor mij ook verdwijnen :) . NFC heb ik nog niet kunnen uitproberen maar zodra dat gelukt is zal ik het toevoegen.
Leuke review. Ik dacht precies hetzelfde als jij en heb de telefoon ook vorige week besteld. Vooral de 64 GB opslag heeft mij overstag gehaald en ik ben er erg blij mee.
Bedankt en veel plezier met je toestel!
Mooie review! Sommige plaatjes mogen qua formaat wel wat kleiner ;) , maar toch een 3+ verdiend :P .
Bedankt! Sorry voor de plaatjes, maar ik dacht dat ze op deze manier misschien duidelijker zouden zijn :) .