Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

DennusB 29 maart 2013, 3.400 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Heel erg snel, geen haperingen
  • Fenomenaal geluid
  • Erg goede camera en leuke camera-features zoals Zoe
  • Mooi en degelijk design
  • Een meer dan prima scherm met goede kijkhoeken en contrasten
  • Notificatie-LED in speaker grill

Minpunten

• Bij het filmen verliest de camera soms zijn focus
  • BlinkFeed moet je maar net aanstaan. En je kan het niet uitzetten
  • Geen SD kaart slot

Vandaag (na lang wachten) mijn HTC One binnen gekregen. Ik keek er heel erg naar uit en schrijf deze review om andere mensen een beeld van het toestel te geven.

Uitpakken
Het uitpakken van de One is al erg leuk, de doos is een stuk groter dan de vorige modellen, en alles zit strak en netjes verpakt. Zo vind je in de doos :
- De HTC One
- USB Kabel
- Stopcontact lader met USB uitgang
- Oordopjes
- Boekjes
- Plugje om de SIM kaart tray te verwijderen

Eerste indruk
De eerste indruk van de telefoon is fantastisch. Je krijgt een koud stuk alluminium in je handen, en dat voelt enorm solide. De telefoon (de zilveren in mijn geval) is heel erg mooi om te zien. Het ziet er echt uit als een luxe en degelijke telefoon. De speaker grills zien er ook bijzonder uit aan de voorkant, omdat je dat op geen enkele andere telefoon hebt.
De telefoon ligt erg prettig in de hand en is prima te hanteren met 1 hand. Ook kan hij prima in je broekzak :)

Features
De featureset van deze telefoon is echt meer dan compleet. Zo beschikt hij over een 4,7" Full-HD scherm (1920 bij 1080 pixels dus), 2GB intern geheugen en 32GB opslag. Dat zijn de technische specs, maar de telefoons heeft ook gewoon veel handige dingen en functies. Zo zit er in de bovenste grill een notificatie-ledje weggewerkt, erg handig als je telefoon stil staat; Je ziet dan in 1 oog-opslag of je nog een bericht/notificatie binnen hebt.
Daarnaast beschikt hij over stereo speakers aan de voorkant van de telefoon, en dat levert echt fenomenaal geluid op. Maar daar ga ik straks verder op in.
De volume-toesten zitten aan de rechterkant van het toestel, de power button zit aan de bovenkant en aan de linkerkant zit alleen de SIM-tray. Een lekkere strakke en opgeruimde indeling dus!
Daarnaast beschikt de telefoon over een front-camera en een Ultrapixel camera aan de achterkant.

Geluid
Zoals hierboven al aangegeven is het geluid wat uit de front stereo speakers komt, in telefoon termen, fenomenaal. Het geluid is strak, klinkt ruimtelijk, vervormt niet en laat zelfs nog wat bass horen. Erg bijzonder dus. Zelfs als je het volume vol opendraait hoor je geen gekraak. Ideaal bij het kijken van video's/films dus ook!

De camera
Nog bizarder (is dat een woord?) is de Ultrapixel camera aan de achterkant van de telefoon. De front camera levert al haarscherpe plaatjes op, maar die Ultrapixel is echt een wonder in telefoons. Vooral met veel daglicht zijn de foto's haarscherp en heeft hij geen probleem met focussen. Daarnaast schiet de telefoon ook echt scherpe video's en lijkt het geluid niet te vervormen als je iets filmt met veel decibel. Dit heb ik getest door een Alesis M1 Active MK2 speaker op 50% te laten draaien en dit te filmen vanaf 2 meter afstand. Het geluid was kraakhelder. Tijdens het schieten van video's merk je wel dat de software soms een beetje een probleem heeft met het vinden van focus, maar ik vermoed dat dit wel word opgelost in een software update.

Edit : Hier wat foto's van zowel overdag als laat op de avond (23:00) :

En verschil tussen flits & geen flits om 23:00 in de avond :

Snelheid
Eigenlijk kan ik dit stuk heel kort houden(en dat doe ik dus ook) : De telefoon is rete snel, vertragingen hoef je niet te verwachten en de apps knallen je scherm op!

Accu
De accu duur heb ik nog niet echt goed kunnen testen. Ik zal dit stukje dus later nog aanpassen met informatie :)

Software
De Sense schil van HTC ligt weer over deze Android telefoon heen. In de meeste gevallen is dat erg positief, maar aan blinkfeed kan ik nog niet wennen. Ik gebruik dus gewoon een 'normaal' home-screen met mijn eigen shortcuts en widgets. Verder ziet alles er erg mooi uit, HTC past alles aan, maar in mijn ogen heeft dat geen negatieve invloeden op het uiterlijk. Het ziet er gelikt uit en het is nog snel ook :) Het beste van 2 werelden dus.

Bellen
Tja, je zou het bijna vergeten, maar je kan ook nog bellen met deze telefoon. De gesprekken klinken erg helder, en waar mijn iPhone moeite had om gesprekken op gang te houden qua ontvangst ging dat met de One prima. Aan de andere kant was ik ook erg duidelijk en helder te horen. Zoals wel handig met deze telefoon heb je op de Luidspreker functie onder het bellen een erg hard en heldere functie om je gesprekken niet alleen voor jezelf te houden, erg handig.

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?

BlinkFeed moet je maar net aanstaan. En je kan het niet uitzetten
Je kan BlinkFeed wel degelijk uitzetten (zie link hieronder) Goede review trouwens! ;)
Je kan Blinkfeed wel degelijk niet uitzetten (zie link hierboven).

Het instellen van een andere homepage dan Blinkfeed zelf en er nooit naartoe swipen is natuurlijk geheel iets anders dan UIT ZETTEN. Goed lezen please en goede informatie verstrekken.
Bedankt voor je review! Goed om te horen dat de camera ook in daglicht goed presteert. Een paar voorbeeld foto's zouden welkom zijn, maar zo te lezen wordt daar aan gewerkt.

Via welke manier heb je je HTC One besteld?
Bedankt voor de foto's, linkjes zijn alleen dood, kan ze dus helaas niet zien.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd via welke manier je de HTC One hebt verkregen.
Excuses. Dropbox deed vervelend, heb ze nu geŁpload op Tweakers en alle foto's doen het weer :)
Heb hem verkregen in de Saturn in Duitsland!

Goh, beetje jammer dat Ultrapixel JUIST bedoeld is voor foto's met weinig licht...
Juist in daglicht zijn normale 13Mp camera's weer in het voordeel.
Foto's in daglicht van smartphones zitten altijd al vol met ruis. Die ultrapixel zorgt voor minder ruis wat de scherpte ten goede komt. Ik vind het een goede ontwikkeling voor zowel overdag als 's avonds ;)
Korte maar krachtige review.

Zou je eventueel nog wat fotos met het toestel (niet VAN het toestel) kunnen maken? Ik had graag gezien wat deze in verschillende lichtomstandigheden kan presteren ;)
Heb enkele foto's toegevoegd :) Morgen vroeg knip ik nog even wat extra foto's met veel belichting!!
Leuke review!
Ik vroeg me af of het notificatie-LEDje voldoende zichtbaar is? Het is een klein detail maar ik zet mijn telefoon meestal op stil en zonder trillen. Ik vind het ledje dus heel belangrijk!

Concreet wil ik dus weten of het licht van het ledje voldoende uit de grill schijnt. Alvast bedankt!
Dankje :) Voor mij is het LED'je ruim voldoende, als hij naast mij op m'n bureau ligt en hij begint groen te knipperen dan valt het direct op in m'n ooghoek. Het is dus geen zwak lampje, maar hij kan echt krachtig groen/oranje/rood knipperen :)
Leuke review inderdaad. En mag ik opmerken dat je een super gezellige huiskamer hebt.
Ik ben van plan om de HTC one op release te gaan kopen en deze review heeft daarbij geholpen. Bedankt!
Leuk dat ik je heb kunnen overtuigen om de One ook te halen! En bedankt voor je complimentje :P
Alvast veel plezier met de One ^^
Wil je even uitzoeken welk type scherm je hebt?

NoepZor heeft een M7_JDI_SAMSUNG_C2_2, maar er zijn drie types...
Ik ben gisteren bij de tweakers/htc one presentatie geweest en volgens htc komt hij 16 april in Nederland op de markt. Wij krijgen m volgende week gratis opgestuurd :-))))

Goede review in ieder geval. Ik zal er ook 1 plaatsen zodra ik de mijne van htc heb ontvangen

[Reactie gewijzigd door kitesurfer82 op 5 april 2013 12:11]

Mooie review..
Ben nog wel benieuwd of jij een andere scherm heb dan NoepZor.

Ik hoop mijn black One deze week te ontvangen van Coolblue.
Goed om te lezen! ben blij met deze review net als de bovenstaande ben ik ook aan het wachten voor mijn Black One vanuit Coolblue.