Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N76VJ-T4006H Review

Cyberdeck 24 februari 2013, laatste update op 14 mei 2013, 8.804 views

Asus N76VJ-T4006H

Pluspunten

• Snel
  • Stil, weinig warmte
  • Full hd scherm
  • FANTASTISCH geluid voor een laptop
  • Uitstekende multi touch pad met verschillende gestures die echt sneller werken
  • Alle benodigde connectivity, usb3, hdmi, bluetooth, wifi n

Minpunten

• haakse poweraansluiting aan de linker zijkant.
  • Geen windows 7 pakket aan drivers makkelijk te vinden. Is er wel, maar zelf bij elkaar rapen uit de windows 8 drivers.

Werkelijk een super computer, met een geluid... Ik schrok ervan hoe vreselijk goed het geluid is. Uiteindelijk kan het natuurlijk nog steeds niet tippen aan een goede geluidsset met meer volumieuze boxen, maar voor een laptop een ongekend hoog niveau.

De Asus komt met Bang & Olufsen Icepower boxen EN ..... een losse kleine subwoofer erbij. GENIAAL. Zonder de subwoofer klinkt het al goed, maar dan mis je zoals bij alle laptops wat laag en midden is wat iel. Met de subwoofer erbij.. geweldig!

Ik heb voor de 17 inch gekozen als desktop vervanger en de mogelijkheid om er 2 SSD's in te kunnen zetten. De asus komt met een HD van 500 GB (afhankelijk het model) en 6 GB geheugen voor ongeveer 900 euro..

Ik heb een dag Windows 8 uitgeprobeerd en ik vind dat werkelijk een RAMP. Nu had ik nog windows 7 64 liggen. Die heb ik erop geinstalleerd (na installatie van de 2 SSD's).

1 klep met 1 schroef en je komt bij de 2 hd slots en het geheugen. HEEL mooi toegankelijk.

Touchpad is gevoelig en groot, wat ook een klein nadeel oplevert: Bij veel tikwerk wil deze nog wel eens je handpalm voelen.. Met een druk op de knop kan je deze uitzetten.

Door er zelf SSD in te zetten en eventueel het geheugen te verhogen, kom je op een feature set van laptops van 1500 euro plus. Voor een paar honderd euro minder. De processor i7 3630QM is op dit moment de snelste (betaalbare) processor die ook in die duurdere laptops zit.

Wat krijg je minder door een lagere prijs? Een wat dikkere laptop van stevig plastic.

Om samen te vatten, dit is de ideale desktop vervanger voor vooral mensen die cpu gedreven applicaties willen draaien met een full hd scherm. De casual gamer komt ook aan z'n trekken met de geforce 635M.

Wat ik niet zo fijn vind aan de laptop is de haakse poweraansluiting aan de linker zijkant. Je moet altijd erop letten dat deze niet een rare scheve kracht op de aansluiting zet. Ik had liever een rechte stekker aan de achterkant van de laptop gehad. Bij de Acer van mijn vrouw slechte ervaringen met zo'n haakse connector aan de zijkant.

Warmteontwikkeling vind ik erg laag, wat mooi is dat de uitgaande lucht aan de linkerkant vrij hoog zit, waardoor de kans dat deze door benen, knieen of wat dan ook afgesloten wordt vrij klein is.

Oja, voor liefhebbers van windows 7 of haters van windows 8: De drivers van windows 7 zijn niet heel makkelijk te vinden. Asus heeft alleen een windows 8 pakket, echter als je de zip files opent zie je dat ze ook geschikt zijn voor windows 7. Na wat uitproberen heb ik uiteindelijk een windows 7 pakket aan drivers samengesteld waarmee ik alles aan de praat krijg. Ook de knoppen en specifieke features.

UPDATE 14-5-2013:
Toch inmiddels geprobeerd over te stappen op Windows 8. Draait an sich als een zonnetje, echter dat Metro.. Zelfs na het aanleren van alle snelknoppen (windows, q,w,d,f etc) en alle hotspots blijf ik me het SCHOMPES zoeken naar vooral windows instellingen en ondersteunende programma's.

Ik ben "licht" dislectisch en de metro interface met zoveel vlakjes en tekst zonder goede duidelijke structuur is gewoon weg een RAMP.

Toch wilde ik het niet opgeven en heb ik 3 programma's geinstalleerd, waar ik LAAIEND enthousiast over ben en die de tekortkomingen van Windows 8 compenseren, waardoor ik nu NIET meer terug wil naar Windows 7:
- Start8
- ModernUI
- Fences

Alle drie van hetzelfde bedrijf en ik heb ze alledrie na 1 dag uitproberen ook gekocht!

De eerste 2 geven je de Windows 7 gebruikersinterface terug zoals het hoort en de mogelijkheid om Metro applicaties in een Venster te draaien. Dan is zo'n applicatie ondergeschikt aan de desktop.. SUPER

De derde (fences) is ook te gebruiken bij Windows 7 en geeft je een mogelijkheid structuur en overzicht te geven van je desktop.

Windows 8 start sneller op, dat is zeker, en verder in het gebruik nu vergelijkbaar met windows 7.

Wel had ik wat vervelende zoektochten nu naar de juiste drivers voor mijn wat oude all in one printer e.d.

Windows 8 is onderhuids toch niet zoveel anders dan 7?? Waarom moet een driver dan weer een probleem worden?

VISTA all over again??

Naja, ik wilde jullie deze update niet onthouden. Nog steeds HEEL erg tevreden.

Een update mbt de hardware:
De batterij gaat eigenlijk best wel lang mee. Ik red wel zo'n 4 uurtjes.

Daarnaast is en blijft de laptop lekker stil, met al die power blijft de koeler op een heel lage snelheid draaien. Ok toegegeven, bij niet zwaar gebruik.

Ook een minder leuke ervaring die structureel lijkt te zijn:
Toch wel geregeld valt mijn WLAN verbinding weg (zonder dat hij zegt disconnected te zijn), terwijl de sterkte genoeg is. Door op het icoontje te klikken en de geconnecte WLAN aan te klikken, hersteld dit weer.

Wellicht dat dit te maken heeft met bepaalde instellingen om de batterij te ontzien.. Ga ik eens proberen uit te vogelen.

Heb jij ook een Asus N76VJ-T4006H?

Mooie review.

Ik zit er zelf ook aan te denken om deze laptop aan te schaffen. Het enige waar ik mee zit is dat hij op verschillende site's wordt aangeboden. Bij alternate staat dat de resolutie bij deze laptop 1920 * 1080 is, bij andere webwinkels staat hier 1600 * 900. Beetje verwarrend, maar ik neem aan dat deze zoals jij zegt full hd is.
Ja full hd, en volgens mij zijn de meeste aanbieders die 1600 * 900 zeggen ook full hd, want in de begeleidende tekst staat dan wer iets met full hd.

Maar ik had hier ook zo mijn twijfels bij, dus ik heb uiteindelijk bij een voor mij bekende partij gekocht die in de spec full hd hadden staan. (Alternate)
Op de foto's lijkt het alsof de laptop gemaakt is van een soort metaal. Of is dit alleen met duurdere varianten?

En zijn de toetsen op het toetsenbord verlicht?

[Reactie gewijzigd door Sheikra007 op 27 februari 2013 07:35]

Plastic, niet verlicht
Dat is wel jammer.... Ik had graag verlichte toetsen gezien. Achja, dan maar een andere laptop.
Bedankt!
Ik heb wel ergens een asus n76 online gezien met een verlicht toetsenbord. Gisteren nog vandaar dat ik even checkte of die van mij dit had. Niet dus, maar nu kan ik niet meer die link terugvinden. .. Ik dacht dat het een review was hier in de pricewatch...
Ik zal nog even zoeken.
jammer van de verlichte toetsen
een collega van me heeft deze ook
echt gaaf
maar cyberneck
kon je er zo een ssd schijf bijplaatsen of heb je een extra bracket nodig ?
ik wil nl ook deze laptop kopen en een extra ssd erbij plaatsen voor het besturingssysteem
Alles wat je nodig hebt zit er al bij .
Ik heb de t4005h besteld omdat Asus aangaf niet te kunnen garanderen dat de aansluiting voor 2 disken altijd aanwezig is op moederbord. Ze gebruiken in verschillende laptops soms verschillende moederborden om de produktiekosten te drukken. Dus de opmerking dat alles erbij zit, trek ik daarom in twijfel.

Verder mooie review Cyberdeck, maakt mij wel erg nieuwsgierig over wat ik ga beleven.

Bedankt en groet.
Ik heb ondertussen de laptop gekocht
Mooi ding alleen win 8
ik had de intentie om er een ssd in te plaatsen (128 GB) en er win 7 op te zetten
niet dus
als de HD eruit is kun je niets
hij herkend de SSD wel maar niet als boot optie
ook het maken van de recovery disks krijg ik niet gevonden

hoe heb jij dit opgelost Cyberdeck
Win 7 installeren vanaf dvd.
De drivers voor win 7 vinden is wel wat lastiger. Ik zal een screenshot toevoegen van de mapjes die ik gebruikt heb

[Reactie gewijzigd door Cyberdeck op 18 maart 2013 17:43]

dat installeren snap ik
de drivers staan op de cd die erbij zit
maar zover kom ik niet
het schijnt dat er een beveiligd bios inzit (win 8)

ik kan zelfs mijn SSD niet als boot gebruiken
had jij daar geen last van ?
Oh dat kan je in de bios uitzetten
hoe

want als ik ga graven op internet dan is het zo simple niet
want daar zou ik geweldig mee geholpen zijn
Beste cyberdeck

kun je me vertellen hoe je de ssd als boot aan de praat hebt gekregen
ik wordt er gek van
Bij het in mijn bios snuffelen lockte ik mijn eigen computer en kwam ik er even niet meer in ... 8-)

Uiteindelijk ben ik erachter wat werkt:
In Advanced:
Intel anti theft technology -> disabled

In Boot:
Launch CSM -> enabled