Specificaties Tower, 7 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P182 Review

Taurnil 3 juli 2008, laatste update op 13 juli 2008, 12.707 views

Antec Performance One P182

Pluspunten

• Ruimte
  • Kabel management
  • HDD Brackets verwijderbaar
  • Airflow
  • Voeding onderin
  • 2 kamer indeling
  • Stof filters
  • Gun Metal Black Finish lak
  • Stil

Minpunten

• Kabel management
  • Niet geheel tool less
  • Zwaar, zwaar en nog eens zwaar
  • Knoppen + activity leds achter deurtje

>>*UPDATE 27-06-2008*<<
Kheb nieuwe hardware erbij geplaatst.

2x Corsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2
EVGA nForce 750i SLI 775, Mobo
XFX GeForce 8800 GTS 512MB Alpha Dog (deze erbij, dus nu mijn gainward en deze SLI)
Scythe Mugen "Infinity" SCINF-1000

En nieuwe fotos van mijn kast uploaded + een foto van de kabel management deze keer.

>>*UPDATE 25-04-2008*<<
Antec fans geprobeert, zie Koeling.

Inleiding/Voorwoord
Ik ben deze review gaan schrijven omdat ik deze kast pas nieuw heb, en anderen graag wil inleiden tot de Antec P182 case. Dit wordt tevens mijn eerste Review. Ik was eerst altijd van: “Ik wil een case die er vet uitziet met Side Window enz.”, Maar nu heb deze case gekocht omdat ik nu voor kwaliteit en performance en stilte wil gaan. En ik zeg zelf: “Dat is mij gelukt met de Antec P182”.

Eerste indruk

De doos en Verpakking:

De doos is groot en stijlvol in de zin van “Niet druk door veel foto’s of tekst” maar juist kleine foto’s en niet te veel + 1 á 2 grote foto’s van de case zelf. En de doos is zwart dat ook weer wat meer stijl uit straalt. De doos zelf is van stevig karton en bevat twee gaten die dienen als handvatten.

Binnen in zit de case verpakt in 2 massieve grote stukken schuim + kartonnen hulsel om de case goed beschermt op zijn plaats te houden en de case zelf is verpakt in doorzichtig folie om verdere kleine beschadigingen tegen te gaan.

Eerste indruk
De case:

Aan de grote van de doos te zien is de case zelf ook behoorlijk groot, en dat is die ook.
Met de afmetingen: 52cm (H) x 21cm (W) x 51cm (D) is dit een van de grootste cases die ik heb gehad. De case is afgeplakt met doorzichtig folie tegen kleine beschadigingen.
Zodra de case uit de doos is, is al te zien dat de kast uit goed materiaal gemaakt is.
Omdat er geen Side Window en andere ventilatie gaten in de zijkant(en) of voorkant zit, ziet de case er robuust en stijlvol uit, vooral door de Gun Metal Black Finish lak die ook van hoge kwaliteit is. Het plastic wat ze gebruikt hebben oogt ook sterk op eerste gezicht.
http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/Antec%20P182/IMG_2387.jpg http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/Antec%20P182/IMG_2391.jpg

Opbouw/Bouw Kwaliteit en Afwerking
Case buitenkant:

Van de buitenkant is de kast stevig gebouwd, omdat de zijkanten en voorkant uit een stuk materiaal bestaan, dus niet zo iets van 2 deurtjes of zo, of een Window in het zij paneel.
Enige is wel dat de bovenkant van plastic is en niet van aluminium zoals de voorkant en zij panelen. Verder is de afwerking zeer netjes!, het deurtje sluit precies aan en is niet scheef of bol. Ook de zij panelen lijnen mooi uit met de bovenkant en voorkant. De zij panelen en voorkant bestaan uit 3 lagen materiaal (Aluminium | Plastic | Aluminium) waardoor deze delen nog steviger worden, maar ook zwaarder! Dit heeft wel nuttig effect op geluid demping.
En de Gun Metal Black Finish lak maakt het geheel helemaal af.
Op de buitenkant zitten 1 Firewire Poort, 2 USB 2.0 Poorten een Mic in en Audio out poort en een slotje om de deur op slot te doen. En natuurlijk een sterke blauwe LED als de PC aan staat. Bij het deurtje aan de zijkanten en onderkant zitten ventilatie gaten voor lucht intake.
Ook zitten er voorin 2 Air intake roosters met daar achter stof filters.
Het Nadeel is dat de aan knop en de reset knop en de HDD activity LED’s binnen de deur zitten.
Op de achterkant zitten boven in de controls voor de Rear en Top fan. 7 uitbreidings slots. Het I/O shield natuurlijk. 2 rubber afgewerkte holes voor waterkoeling en de opening voor de voeding onderin.
Onderop zitten 4 rubberen voetjes om nogmaals trillingen tegen te gaan, het zijn tevens ook goede anti slip voetjes.

Case binnenkant:

De opbouw van de binnenkant is als volgend:

• 11 Drive Bays:
- External 4 x 5.25”; 1 x 3.5”
- Internal 6 x 3.5” for HDD
• 7 Uitbreiding Slots
• Cooling System:
- 1 Rear 120mm TriCool™ Fan (standaard)
- 1 Top 120mm TriCool™ Fan (standaard)
- 1 Onder Kamer 120mm TriCool™ Fan (standaard)
- 1 Front 120mm fan (optioneel)
- 1 Middle 120mm fan (optioneel) to cool the VGA
• External Fan control op het achter paneel voor de Rear Fan en de Top Fan
• Moederbord: Up tot Standaard ATX (12” x 9.6”)
• Deur kan open zwaaien tot 270º
• Rubber ronde poorten voor een extern water koeling systeem.
• Front aansluitingen:
- 2 x USB 2.0
- 1x IEEE 1394 (FireWire®, i.Link®)
- Audio In/Out (HDA & AC’97)
• Kabel management achter het moederbord paneel, voor weg werking van alle kabels.
• Afmetingen: 52cm (H) x 21cm (W) x 51cm (D)

De case bestaat uit twee kamers, Onder voor voeding en 4 HDD’s en 1 fan. Boven voor het moederbord, 2 HDD’s een FDD, en 4x 5.25” Drive Bays. En er zitten standaard 3 “3 speed” fans mee geleverd. Een Rear, Top en Lower Middle Fan, die alle 3 de snelheid verhoogt en verlaagt kunnen worden. Waarvan de Rear en Top fan Extern, en de Lower Middle fan control zit binnen de case.

De afwerking binnen in de case is netjes gedaan, geen scherpe randen, en bestaat uit “Cold Rolled Steel” oftewel sommige randen zijn rond gerold zodat ze dus niet scherp zijn. Er zit rubber “Padding” stroken op de scheiding van de twee kamers zodat trillingen niet door de zij panelen gaan trillen. De zij panelen zelf Bestaan uit 3 lagen materiaal (Aluminium | Plastic | Aluminium) zodat er nog betere geluid demping is. Het enige wat bij meerden het geval is dat de zij paneel bevestigers van plastic zijn en niet van metaal, en deze kunnen afbreken. Dat is i.i.g niet het geval bij mij geweest.
De plaatsing van de HDD’s vindt plaats in 2 aparte “Brackets”. Deze Brackets zijn los te halen uit de case, en worden op zijn plaats gehouden door een kleine “tumb Screw”

De Boven Kamer:

In het bovenste HDD Bracket kunnen 2 HDD’s horizontaal geplaatst worden met 2 “lades” waarin de HDD bevestigd wordt met schroefjes. De bovenste HDD Bracket bevat ook een klein opslag doosje aan de rechter zij paneel kant voor het opbergen van schroefjes of dergelijke. Ook is het mogelijk voor deze Bracket een 120mm fan te monteren en een 120mm fan voorop de bracket met 2 mee geleverde fan “mounters”. Maar LET OP als dit gedaan wordt kunnen er geen HDD’s worden ingebouwd in de Bracket + het kan Hardware in de weg zitten zoals een Video Kaart, vooral bij de Nvidia 8 Serie of de nieuwe ATI series. Ikzelf heb een 8800GTS 512Mb en deze past zonder dat ik de HDD’s in de bovenste Bracket heb zitten. Er is nog ruimte zat in de Onderste HDD Bracket.

Het Moederbord wordt bevestigd op de voor geplaatste spacers, en het moederbord tray is niet uit-haalbaar. En er zijn 7 uitbreiding slots.
Achter het moederbord tray kunnen alle kabels van de voeding enz. worden weg gewerkt en door middel van verstel bare “tiewraps” worden vast gezet.

De 5.25” drives worden bevestigd door middel van 2 “sliders” die aan de zijkanten worden bevestigd met mee geleverde schroefjes. Dit geld ook voor de 3.5” drive.

De Onder kamer:

In de Onderste HDD Bracket kunnen 4 HDD’s Verticaal geplaatst worden tussen 4 rubberen “holders” en dan worden vast geschroefd door mee geleverde schroefjes.

De voeding wordt ook onder geplaatst. Deze wordt geplaatst op een soort van verhoging waardoor er onder zo’n 2cm ruimte over is voor de intake van de voeding fan, dit geld ook voor de bovenkant, als de fan op de bovenkant zit van de voeding toevallig. Ook zit er rubber “Padding” op tegen trillingen enz. + een soort “cage” met rubber “Padding” die om de voeding heen wordt geplaatst en word vast geschroefd tegen trillingen.

Tussen de 2 kamers zitten plastic platen die verschoven kunnen worden om kabels door te laten die niet via de achterkant weg te werken zijn o.i.d

Ook zit er een 120mm fan tussen de voeding en de HDD Bracket. Wel opgelet deze kan in de weg zitten kwa voeding die gebruikt wordt. De fan moet worden verwijdert als er een lange voeding wordt geplaatst. Ook is modulair en lange kabels sterk aanbevolen! (na eigen ervaring)

De Koeling
De kast bevat 2 Front intakes met stof filters. Deze stof filters zijn makkelijk te verwijderen en te wassen/schoon maken.

De kast bevat standaard 3 “3 speed” fans van Antec. Deze fans zijn in 3 snelheid standen in te stellen. Ik heb deze fans helaas zelf niet getest, mar vervangen door 120mm Nexus fans met rubber mounting. De Antec fans zijn op low stil, en op medium en high sterk hoorbaar volgens andere reviews en Tweakers. Alle fans zijn vervangbaar.
Er is de mogelijk om nog 2 extra fans te installeren. 1 voor de bovenste HDD Bracket, en 1 voorop de bovenste HDD Bracket, maar dan kunnen er geen HDD’s in gebouwd worden, en kan het zeer krap worden met Hardware.

C2D E6750 @ 3,0GHz + Scythe "Infinity" & Artic Silver 5 = idle: 42~48, load: 60~63/4 (per core)
(temps zijn wat te hoog, heb hierover topic lopen. blijkt dat mijn CPU beetje busted is)
C2D E6750 @ 3,0GHz algemeen staat op: idle: 38~40 load: 50~54 graden.
(temps met: Core temp 0.99 & Everest Ultimate 4.20.1277 Beta)

GeForce 8800GTS 512Mb @ stock clocks ,stock cooling & fan @ 62~65% forced
= idle: 52~56, load: 62~66 de tweede 2 graadjes hoger.
(temps met: Everest Ultimate 4.20.1277 Beta)

Evga 750i FTW Mobo = 38~42 (Nvidia nForce chipset, bekend dat ze warm zouden worden)
(temp met: bios, Everest Ultimate 4.20.1277 Beta temps blijven de hele tijd locked op 124, wat mij niet echt lijkt want het stijgt nooit of verlaagt nooit, denk dat dit dus bugged is)

Kan mijn HDD niet uitlezen op mijn nieuwe Mobo, maar met mijn oude Asus P5B was deze 25~32 graden.

Aan de voorkant zitten aan de zijkanten openingen waardoor lucht kan worden aangezogen als de deur dicht is + aan de onderkant. En dit werkt zeer goed naar eigen ervaring.

Die lucht wordt aangezogen door fans uitgerust met stof filters.
De stof filters zelf werken goed,hoe vaak je ze moet schoonmaken hangt af van hoe stoffig je kamer is. Ik heb deze kast nu nu 3 maanden (van 03-04-2008 tot nu *dat ik dit stukje erbij schreef* 03-07-2008) en heb de stof filters zelf nu 4 keer schoongemaakt, maar de binnenkant van mijn nog geen één keer :D heb de kast wel al binnen deze tijd 2 keer open gehad voor hardware vervangen/bijplaatsen, geen stof te zien in de fans of koel blokken! enige wat erin komt is echt super super fijn fijzel stof. dat ik er misschien pas over nog eens 3 maanden of zo pas echt uit hoef te halen.

Door de gesplitste kamers blijft de warmte van de voeding en HDD’s onder, en door de kabel management achter het moederbord ontstaat er een goede airflow die niet gehinderd wordt!

>>*UPDATE 4/25/2008*<<

Ik heb nu eens de stock Antec fans geprobeerd.
De fans zijn bijna niet hoorbaar op low, goed hoorbaar op medium, en een pokke herrie op high.
mijn nexus fan koelt net zo goed op de Antec fan op Medium, maar dan nog wat stiller.
Dus ik ben zelf niet tevreden over de stock fans.

Inbouwen/Installatie
Het inbouwen van hardware is makkelijk op eerste gezicht.
Het moederbord plaatsen is zo gedaan. Plaatsen van Hardrives en Dvd Drives ook.

Maar nu het echte werk: Cable Management. Deze case is hier wel voor gemaakt, maar niet zonder “zweet en tranen”. Het correct weg werken van de kabels en het ook passend maken is een tijd eisend werk!

Er zijn verder ook wat kleine accessoires mee geleverd zoals wat extra “Tiewraps” een Top spoiler voor boven op de fan. Deze spoiler mag dan wel uit “mesh” bestaan, de lucht wordt echter toch goed naar achter afgevoerd. En de handleiding en wat schroefjes natuurlijk.

Prijs/Kwaliteit
De prijs ligt zo ongeveer rond de 110 tot 120 euro dacht ik.
Het ligt eraan hoeveel je uit wilt geven voor een goede kast, en dit vind ik zelf wel gemiddeld hoog voor een case, maar dan heb je ook wel wat voor een lange tijd.

Algemene Beoordeling
Ikzelf ben zeer tevreden met deze kast.
Er zit veel ruimte in, heeft een 2 kamer indeling, de voeding onderin, goede airflow en stof filters wat bij mij best belangrijk is, want mijn kamer is een stof hok jammer genoeg.
De case oogt mooi en strak vind ik. Anderen vinden misschien van niet maar smaak verschilt natuurlijk.

De Lower Middle fan vind ik wel wat onhandig maar ik heb deze wel kunnen gebruiken.
Verder kwa Fans, De geluids productie vind ikzelf gewoon master, echt lekker stil. Maar ik vermeld wel dat ik dus de standaard fans gelijk vervangen heb door Nexus 120mm fans. het enige wat ik nu duidelijk hoor is mijn 8800GTS 512Mb waarvan ik de fan gedwongen heb op 60% te lopen.

Naar mijn weten passen een Zalman ZM600-HP voeding en een 8800GTS 512MB en de Scythe Mugen "Infinity" in deze kast met alle koelers geplaatst, behalve die op het bovenste HD behuizing, zonder enige moeite.

Voor de modders onder ons is deze kast niet echt geschikt want daar vind ik de case te mooi voor om in te gaan zagen of dergelijke. Ook omdat de zij panelen bestaan uit 3 lagen materiaal.
Het is echter wel mogelijk, maar dan zou ik ook echt goed gereedschap gebruiken ervoor.
(google maar eens wat rond, zijn toch goed wat mods te vinden, vooral window mods).

Als afsluiter
Deze kast is zeer aangeraden. Vooral als je een stilte fanaat en koeling/airflow fanaat bent (zoals ik :P)
Deze case is stil en koel en netjes. Maar daar komt gewicht bij kijken, dus niet al te geschikt voor LAN party's.

==============================================================

Heb je zelf nog enige vragen die nog niet (helemaal) beantwoord zijn? reageer dan even en ik zal zo snel mogelijk een reactie posten.

Greetz,

Taurnil

Heb jij ook een Antec Performance One P182?

Uitzonderlijk mooie review, ik wil toch maar een beetje commentaar erbij geven omdat ik een paar dingen niet snap...
De fans dat erin zaten (Antec Tricool), die hebben 99cfm luchtverplaatsing, en de nieuwe Nexus fans zijn maar 42cfm..
Die van Antec die geven zo'n 50.4dB bij maximale snelheid, en de Nexus geven zo'n 33.7dB.
Dat is een verschil van geluid, maar natuurlijk is het ook een verschil wat je wilt, als je een stille pc wilt, dan zijn de Nexus goed, maar als je een koude pc wilt, zijn die van Antec beter, de kast dempt immers veel, je zou ze misschien een beetje meer horen...
Spijtig dat je ons daar geen informatie over kan zeggen.
Er is ook een andere stille alternatief (Noctua), maar die zin ook duurder, voor de mensen die dit dan toch willen volgen en voldoende airflow willen bepalen.

Maar genoeg commentaar: Heel mooie review.

De Antec fans zijn echt veel te luidruchtig. Zie ondermeer deze toch wel betrouwbare vergelijking. Zeker wanneer ze in de kast gemonteerd zijn. De klank kwaliteit van het geluid wat ze produceren zit in het irriterende spectrum, waardoor je ze subjectief gezien erg goed hoort.
Bovendien wordt het geluid dat van die fans af komt iets versterkt wanneer ze in de kast gemonteerd zijn, doordat het geluid in de kast resoneert. Een hoge toon of lage brom zijn beter, het middengeluid wat de antec fans produceren doet de geluidsdemping in principe weinig mee. (inherent aan het type demping)

Als je de kast vol hangt met Nexus, Scythe of Nocuta fans heb je meer dan genoeg airflow om alles volledig koel te houden. Zelfs bij volledige belasting en een flinke overklok. En dan hoeven deze stillere fans niet eens constant 100% te draaien, 60% is in de meeste gevallen meer dan zat, en fluisterstil.

[edit:]
linkje

[Reactie gewijzigd door houseparty op 25 april 2008 12:53]

Ok even een updatje,

Ik heb nu de antec fans geprobeert (was toch nieuwschierig) en heb bevonden dat ik deze fans niet aanraad/wil gebruiken.

De fan op Low is bijna niet te horen en airflow is slechter dan de nexus, op Medium wat meer lawaai, meer als de nexus, en koelt net 1 of 2 graden meer, en op High maken ze echt een vliegtuig geluid niet om aan te horen.

[Reactie gewijzigd door Taurnil op 27 april 2008 03:43]

Ik heb ook een Antec (Sonata Designer) en ik deel je mening met zowel de Antec fans als de Nexus fans. Ik heb de Antec fan er direct uitgesloopt en vervangen voor Nexus fans. Deze zijn veel beter. Wat je wel eventueel kunt proberen is om de Antec op 5 of 7 volt te zetten en dan op low, maar voor de koelprestaties met weinig geluidsproductie zit je met de Nexus'jes veel beter.

Verder, een fantastische review, echt complimenten! Zeer overzichtelijk, alles goed uitgelegd en aangevuld met foto's.
Zeer mooie, uitgebreide review.

Ik heb zelf de P182 SE (Special Edition; niet 'Silver' overigens: afgezien van de mirror-finish aan de buitenkant, is ook het metaal van de binnenkant volledig, chique zwart).

Fans op stock, low-speed, zijn weldegelijk fluister-stil. Daarboven inderdaad niet meer.

De kast heeft m.i. 1 nadeeltje: de plastic lipjes die aan de boven- en onderkant van de zijpanelen zitten zijn vrij zwak bevestigd: ze breken zo af. En dat is niet een denkbeeldig verhaal. Het rechter-panel namelijk, waar de kabels achter het moederbord lopen, kunnen nogal wat druk uitoefenen op het zijpaneel (zeker wanneer er relatief dikke voedings-kabels met sleeves naar boven getrokken worden, ten einde, 'om het hoekje', weer op het moederbord aangesloten te worden, zoals de extra 4/8-pin CPU voeding). Bij mij brak er dus inderdaad 1 van die lipjes af. Daar was ik in een review al op geattendeerd, maar het bleek dus waar te zijn. Voor toekomstige bouwers met deze kast: wees dus op je hoede, en wanneer er te veel druk op het rechter zijpaneel staat, laat het dan niet 'los', maar draai eerst de achterschroeven in, zodat de zijwaartse spanning grotendeels van het paneel af is.

Ondanks dit kleine nadeeltje, is dit zonder meer de beste kast die ik ooit gehad heb.
Heel mooi review!

Ik heb deze kast ook en ben heel erg tevreden over, iedereen zegt dat hij heel erg stil is.

Foto van wat ik binnen heb zitten kan je hier vinden http://specs.tweak.to/16818

Ik heb nu de 2 grote kabels ook achter gewerkt zodat nu alle kabels via de achterkant zitten om zo goed mogeklijk airflow te creeren.

@albatross

Jouw verhaal over de lipjes klopt wel, eentje bij mij is afgebroken maar het blijft een mooi kast en ik hoor bijna geen geluid. Ik moet echt met mijn oor tegen de kast aanzetten eer dat ik wat hoor. Natuurlijk bij volle belasting iets meer geluid maar ik ben niet constant spelletjes aan het spelen of movies aan het decoden dus het is wel prettig tijdens internetten oid gewoon een stille kast te hebben.

@Spacepannekoek

Ik weet niet wie jouw reactie aan het modereren is maar het is absoluut geen meerwaarde. Ik heb het gemod op 0 neutraal.

Welkom op Got trouwens.

[Reactie gewijzigd door Badtothebone op 15 april 2008 18:54]

@ Pjerry

Door meerdere extra fotos te plaatsen moet je deze eerst uploaden naar een image host, zoals photobucket. Daarna moet je de image links (voorbeeldje: [img]<link van het plaatje>[/img] ) plaatsen op de locatie waar je het plaatje wilt hebben.
Het werkt perfect! Je ziet het aantal plaatsjes "met de dag toenemen" in mijn review over mijn P5B de Luxe Wifi.

Bedankt voor de oplossing.
Ik heb deze ook en ben er erg blij mee. Er zijn echter wel een paar puntjes waar ik minder blij mee ben.

ik werd ook niet zo vrolijk van de standaard koelers. niet zozeer vanwege de herrie maar omdat ze niet op mijn Kaze master fancontroler passen (ze hebben namelijk geen toeren meter en dus een andere aansluiting.

De onderste Fan ruimte is net 3mm te klein waardoor de fans er heeeel moeilijk ingaan. (hier moest even de dremel aan te pas komen.

Omdat ik eenGTX260 videokaart heb die echt erg groot is, heb ik de clips van de bovenste drivebay moeten af dremelen. (uiteraard kunnen daar nu ook geen drives meer in. Jammer Ach er zijn nog zat drive bays onder in de kast. maar toch

ik ben er verder helemaal weg van. voor mij ook geen noname crapkast meer
Heb deze kast in zn voorganger, al zie ik weinig verschil? (P180B > zwarte versie dus)
Zeker mbt de kwaliteit en (geen) geluid ben er over te spreken! Aanrader voor iedereen die een stille, betrouwbare, grote maar 'designvolle' kast zoekt. Nadeeltje van deze hoge kwaliteit is wel dat m aardig wat in gewicht is inderdaad ...

Antec P180B
Asus P5K
550W Zalman voeding
2*500GB WD
Intel Quadcore Q6600
4GB ram (Geil/kingston hyperx)
2x 8600GT Gigabyte
[edit: ik zit wel nogal te knoeien met de sliders voor optische drives helaas... iemand duidelijk uitleg hoe te werk gaan?]

[Reactie gewijzigd door hosttech op 14 april 2008 22:16]

De P182 heeft o.a. een iets hoger liggend moederbord-plateau, zodat er meer ruimte achterlangs is om kabels (van je voeding bv.) naar boven te geleiden, en betere uitsparingen in de moederbord-tray (zijkant en bovenkant) om die kabels dus weer naar je mobo te voeren. Maar zelfs met het iets hoger liggende moederbord-tray, kan er nog steeds een Scythe Infnity op je moederbord.
das een beetje proberen
je moet het juiste gaatje zoeken in uw optische drive waar je die slider dan in moet steken (er is helaas nogal wat keuze)
als je het juiste gaatje hebt gekozen, en je schuit de slider in de case langs de voorkant, komt de optische driver perfect gelijk met de voorkant van de case

ik heb er zelf geen problemen mee gehad, maar heb dus wel een P182
(geen idee of daar vdus verschil op zit)
Hele uitgebreide en goede review _/-\o_
I (L) Tweakers.net

Ik moet zelf toegeven, deze kast is mijn beste kast die ik ooit gehad heb tot nu toe. Ik heb alleen helaas mijn P182 deze week laten vallen |:( Hele voorkant hangt los omg
Mooie uitgebreide review.
Voor mijn volgende PC heb ik ook een oogje op deze kast. Vind het een imposant ding :9
Wat ik wel mis is jouw ervaring met de geluidsproductie. Ik heb nu een Sonata2 die 'per ongeluk' fluisterstil is, en uiteraard moet mijn volgende net zo stil of stiller worden!
Hey thanks,

Zal het erbij zetten kwa geluid.
Kheb vermeld dat ik de bij geleverde fans jammer genoeg meteen vervangen heb dus weet niet hoe stil deze zijn.