Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 55PFL6007H Review

ztitz 22 januari 2013, laatste update op 22 januari 2013, 1.225 views

Philips 55PFL6007H

Pluspunten

• Mooi beeld
  • 3D beeld ook mooi
  • duidelijke afstandsbediening
  • verloopstekker van HDMI naar scart (voor o.a. de WII)

Minpunten

• mediaserver gedeelte valt de hele tijd uit
  • krijg met geen mogelijkheid ondertitels werkend bij de mediaserver
  • geluid
  • geen automatische herkening van 3D
  • traag menu

Net als iedereen ben ik flink aan het rond snuffelen geweest voor de aanschaf van een nieuwe TV, het werd de LGLM670S of deze philips, uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij deze TV omdat deze op tweakers qua beeld er beter uitsprong en een stuk goedkoper was, ik was al voorbereid op het trage menu van de TV en daar ben ik nu na een weekje aan gewend, de features heb ik even mee gespeeld maar gaat toch vele male sneller via mijn xmsnet decoder dus op de tv zal ik hier niet mee spelen, echt een grote tegenvaller vind ik het belabberde geluid, mijn ouwe philips (42"pfl5603) had echt een super geluid dus het schelle en blikkerige geluid van nu valt me vies tegen.
Wat ik ook verschrikkelijk irritant vind is dat ik na een week nog steeds geen oplossing gevonden heb voor het wegvallen van de mediaserver van de TV, ik draai nu serviio, tversity, en de twonky mediaserver, bij het benaderen zegt de TV dat er geen mediaservers aanwezig zijn, opnieuw opstarten PC vereist werkt wel weer even.
Het 3D gedeelte werkt perfect (voor mij) dit is nieuw voor mij dus al die verhalen over beeldlijnen hier en daar zegt mij verder niks.
Ambilight gedeelte vind ik ook tegenvallen maar dat kan komen omdat de TV 1cm van de wand afhangt(kon zelfs 5mm), daardoor worden de leds echt op de muur geprojecteerd en heb ik niet zo'n mooie uitgewaaierde kleuren dit kan ook komen door de gegranolde donker grijze muur, vanavond maar langere afstand busjes monteren voor het effect.
Ik heb alle beeld verbeteraars uitgezet omdat ik het er heel raar nep uit vond zien als ik een HD film kijk.
Wat ik als laatste nog kwijt wil, is dat ik me een beetje te veel heb druk gemaakt om beeld kwaliteit, we willen allemaal het beste maar ik heb een Xtreamer sidewinder die heeft ook zijn eigen beeld instellingen, en de kwaliteit van een (gedownloade) film is ook niet altijd het zelfde, al met al als ik zeker wist dat het beeld bij de LG minder zou zijn maar het media en geluid gedeelte veel beter zou zijn had ik de LG gekozen.
Ik ga nu op zoek naar een 3D mediaspeler (tips iedereen?)
verder zou ik nog wat tips kunnen gebruiken over het aanblijven van het mediaserver gedeelte.
En welke beeldinstellingen zou ik weer aankunnen zetten zonder dat dit storend is maar wel beter beeld geeft (ruisreductie, pixel precise HD, MPEG-artefactreductie enz,)

Heb jij ook een Philips 55PFL6007H?

"Ambilight gedeelte vind ik ook tegenvallen maar dat kan komen omdat de TV 1cm van de wand afhangt(kon zelfs 5mm), daardoor worden de leds echt op de muur geprojecteerd"
In de handleiding staat ook dat de optimale afstand 25cm is.

geen automatische herkening van 3D
Het is niet echt een must.

mediaserver gedeelte valt de hele tijd uit
Met de PC Server heb ik geen problemen. Maar ik gebruik hiervoor niet mijn SMART TV maar een gewone HTPC naast de TV.

Ik ga nu op zoek naar een 3D mediaspeler (tips iedereen?)
De PS3 speelt ook gewoon 3D films af.

Ik heb wel een vraagje aan jou. Als ik de Wii aansluit via de bijgeleverde kabel krijg ik geen rood. Zie mijn review: productreview: Philips 47PFL6007H review door Cygnitr0n
Ik heb hem via de meegeleverde scart aansluiting aangesloten en via een scart veloop naar rood/wit/geel stekker van de wii, ik heb net ff getest en rood is aanwezig.
Ik heb de TV helaas weer van de muur gehaald en weer op het standaard gezet vanwege de ambilight, toch vind ik het raar dat je TV niet tegen de muur kunt hangen om een mooi effect te krijgen.
Ik gebruik ook een mediaplayer, dus de mediaserver is geen must, maar het zit erop en heb er voor betaald :? dus moet het werken (overigens wifi of lan geen verschil) ik dacht alleen dat ik dan 3D films via de mediaserver zou kunnen kijken alleen heb ik dan geen ondertitels, totdat ik een 3D mediaspeler heb, kijk ik 3D wel via de 2D naar 3D conversie, dat voor mij ook een mooi resultaat geeft!