Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 47PFL6007H Review

DutchWalnut 22 januari 2013, 1.972 views

Philips 47PFL6007H

Pluspunten

• Passief 3D
  • Duidelijke Setup
  • Makkelijke interface
  • Design
  • A+ in verbruik

Minpunten

• Traag menu
  • Loop met nieuwe Software Update
  • Componenten geeft geen rood weer icm Nintendo Wii

Eerste Indruk:
De SmartTV zit goed en stevig verpakt in de doos. Alle accessoires waren compleet. De TV wordt geleverd met extra kabels. De afstandbediening oogt erg groot en wordt ook geleverd met 2 penlite batterijen. Die ook nog vol zijn. De overige accessoires zijn een handleiding en 4 passieve 3D-Brillen.

Het Design is goed gekozen, afwerking van een lamborghini. Dunne bezel wat het beeld nog groter maakt. De mooie druppel onderaan de Smart-TV met Philips logo maakt het af.

Installatie:
De installatie van de TV spreek voor zich. Duidelijk met plaatjes weergegeven in de handleiding. De voetsteun van de TV is zeer robuust. De ophanging sluit goed aan, zonder enige moeite is de voet te plaatsten op de TV. De statief oogt wat instabiel en dat blijkt ook als je hem plaatst. Daar in tegen staat het wel beter.

Opstarten:
Het opstarten van de Smart-TV gaat geheel automatisch. Je komt automatisch in het setup-menu. Daarin kan je alles stap voor stap instellen, zonder enige problemen.

Traag:
Wel merk ik dat het menu wat traag reageert. Maar ik oordeel pas na de software update. De software update zelf ging zeer traag en liep vast. Zat in een "loop". Uiteindelijk door een herstart opgelost. Bij de tweede poging ging deze TV wel updaten. Het menu blijft traag. Jammer genoeg, dit is ook gelijk een doorn in het oog.

Randapparatuur:
Ik heb de volgende apparaten aangesloten op de Smart-TV. Een computer, Apple TV, Playstation 3 en Interactieve TV. *geen coax.

Alle apparaten worden automatisch herkent en je kunt ze een naam geven. Wel zo makkelijk. Heb alle apparaten met succes kunnen testen. Alles werk en het beeld is super!

Beeld/scherm:
Scherm: Full HD LED
Schermdiagonaal (centimeters): 119 cm
Schermdiagonaal (inch): 47 inch
Schermresolutie: 1920 x 1080p
3D: Easy 3D Clarity 700, Gamen op volledig scherm voor 2 spelers*, Aanpassing van de 3D-diepte, 2D-naar-3D-conversie
Beeldformaat: 16:9
Helderheid: 400 cd/m²
Dynamisch schermcontrast: 500.000:1
Beeldverbetering: Pixel Precise HD, 400 Hz Perfect Motion Rate, Micro Dimming

Contrast:
Echter vind ik het contrast wat tegen vallen. Niet al het zwart is ook echt zwart en oogt wat flets.
Na enige tijd gebruik en het juiste 1080p films mag ik toch wel zeggen dat het zwart ook echt zwart is. Waarschijnlijk lag het aan de eerste branduren of verkeerde content.

Beeldkwaliteit:
Het beeldkwaliteit waar het uiteindelijk om draait is van goede kwaliteit. Ik heb meerdere LCD, Plasma en LED-TV's bekeken en blijkt dat het zwart bij LCD en Plasma lang niet zo mooi is als LED. Het zwart is dus ook echt zwart, hiermee bedoel ik dat je ook in een zwarte Tshirt vouwen kunt zien. De grijstinten zijn goed verdeeld. De Ambilight maakt het geheel af. Het is zeer prettig voor je ogen en de RGB ledstrip werk snel en correct. Af en toe zie ik wel een vertraging, maar niet storend.

Het beeldkwaliteit is getest met Interactieve TV van KPN, PS3 Blu-Ray, Nintendo Wii en HTPC.

LET OP! Nintendo Wii gebruikers:
*Ik heb het ook getest met de Nintendo Wii echter ontbreekt de kleur rood via Componenten aansluiting*
Dit is ook meteen een minpunt voor Nintendo gebruikers. Er is een kabel meegeleverd die als Componentenconverter dient. Maar op een één of andere manier komt de kleur rood niet door. Ik ga nog uitzoeken wat het probleem is.

Micro Dimming:
Deze TV maakt ook gebruik van Micro Dimming. Dit betekend dat de diffuser binnen de LED scherm afzonderlijk gedimd kan worden. Het scherm kan dus zowel in de breedte als in de lengte gedimd worden. Het dimmen van bepaalde stroken zorgt ervoor dat objecten een beter contrast krijgen. Dat wat donker moet zijn wordt gedimd en objecten die licht nodig hebben worden verlicht. Zie afbeelding voor een voorbeeld.

Zonder dimming:

Met dimming:

Driedimensionaal:
Deze Philips LED-TV wordt geleverd met 4 passieve 3D brillen. Dit betekend minder hoofdpijn bij het kijken van een driedimensionaal film. Net zoals de bioscoop. Echter is de optimale kijkafstand drie keer de hoogte van de TV. Deze TV heeft weinig tot geen last van ghosting. Bij een actieve 3D bril kan je er wel last van hebben. Dus weer een voordeel van passief 3D.
Het 'nadeel' van passief 3D is wel dat je per oog maar 520p ontvangt. Dus niet de volle 1080p per oog die je wel krijgt bij een actieve 3D TV. De beelden worden namelijk verdeeld op 520 links en 520 rechts. Het was een persoonlijke keuze om voor passief te gaan. Met name de ghosting en shutter waardoor je wel eens hoofdpijn kan krijgen.
Een ander mooi feature in deze TV is Gamen op volledig scherm. Met name bij split screen heb je last van een halve beeldscherm. Door 2 andere brillen aan te schaffen kan iedere player volledig beeld krijgen! Dit betekend dus meer spelplezier omdat ieder beschikt over de volle TV.

De 2D naar 3D conversie werkt trouwens ook super. Het maakt gebruik van de logica van het perspectief. Dus het onderste gedeelte van de TV is de voorgrond en hoe verder je naar boven gaat des te dieper het perspectief wordt. Natuurlijk moet je niet verwachten dat het echt 3D is maar meer van een kleine diepte.

Verbuik:
Europees energielabel (vermogen): 60 W
Jaarlijks energieverbruik: 83 kWh
Stroomverbruik in stand-bystand: < 0,15 W

Smart-TV toepassingen:
Net TV: Uitzending gemist, Onlinevideotheek, Internetbrowser, Online apps
Controle: MyRemote-app (iOS en Android), Ondersteuning voor USB-toetsenbord en -muis
SimplyShare: DLNA-mediabrowser, USB-mediabrowser, Slim scherm met Wi-Fi
Programma: TV pauzeren, Opnemen via USB

Tot slot:
Al met al vind ik het een "goed" waard. Al hoop ik wel dat er nog een paar updates komen. Hier wil ik het bij laten totdat ik de Smart-TV wat langer heb.

EDIT: Beeldkwaliteit en Driedimensionaal

Heb jij ook een Philips 47PFL6007H?

Goede review (duidelijker en uitgebreider dan die van mij ;) )
Ik lees nergens iets over je ervaring met de mediaserver.
Die heb ik nu geplaatst onder jou review :) *toeval*
Ik zie dat je de initiële opmerking over het contrast hebt doorgehaald. Is "contrast" dan nog steeds een minpunt?
Nee, niet meer. Ik heb gewoon verkeerde content gebruikt :) Deze zal ik even weghalen.
"afwerking van een Lamborghini",

edit: positief bedoelt dus zoals nu blijkt. Mr. van Gerwen is echter veel te jong om te weten hoe matig Lambo's (en alle Italiaanse auto's eigenlijk wel) in het verleden waren afgewerkt. :+
Het Lamborghini gedeelte heeft blijkbaar meer met het uiterlijk te maken dan met de kwaliteit van de afwerking. Begrijp alleen de overeenkomst nog niet maar dat ligt beslist aan mij. Review is er zeker op vooruit gegaan de laatste uren.

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 20 januari 2013 21:29]

Lijkt me logisch dat hij dit in positieve zin bedoelde ;)

Ik vind dit een goede review! Je vermeld van alle zaken wel iets, echter mis ik je mening over de beeldkwaliteit. Je vermeld netjes de specificaties, maar niets over de kwaliteit hiervan. Laat dat nou net het belangrijkste zijn waar het om draait bij een TV :)

[Reactie gewijzigd door Axon op 20 januari 2013 14:49]

Bedoel het in positieve zin. De hoeken en voetsteun van deze LED-TV lijken immers op die van een Lamborghini.

Edit:
Klopt, beeldkwaliteit moet nog beschreven worden. Zal ik dadelijk aanpassen.

[Reactie gewijzigd door DutchWalnut op 20 januari 2013 19:06]

Waar heb je hem gekocht?
Bedankt voor je reactie. Ook ik ben afgeschrikt door de recensies van Redcoon. Met name de waarschuwing dat ze soms Europese modellen verkopen i.p.v. Nederlandse. Uit jouw review blijkt toch dat alle Nederlandse functies gewoon werken?
Ben nl. wel geinteresseerd in deze TV.
Het is een wel een Europese versie met het verschil dat er geen Nederlandse handleiding bij zit. Die je gratis kan downloaden. De TV is gewoon in Nederlandse taal.
Dus de on demand (RTL Gemist en Uitzending gemist) en online content (o.a. Nu.nl) werken gewoon?
Ja, de smart TV werkt gewoon. Dus ook Nu.nl, Buienradar, Videoland, Programma gemist. En natuurlijk gewoon in het Nederlands.
-dubbel-

[Reactie gewijzigd door DutchWalnut op 20 januari 2013 13:17]