Specificaties 16GB SDHC - Bekijk alle specificaties

Adata SDHC 16GB Class10 Review

SomerenV 1 juni 2012, laatste update op 1 juni 2012, 519 views

Adata SDHC 16GB Class10

Pluspunten

• Enorm veel opslagruimte voor weinig geld
  • Goed verkrijgbaar bij verschillende winkels
  • Prima te gebruiken icm een DSLR (zowel foto als video)

Minpunten

• Bestanden overzetten naar de PC via een cardreader duurt een paar minuten, maar dat weegt niet op tegen de prijs van dit kaartje!

Ik momenteel drie van deze kaartjes en daarvan heb ik er twee al driekwart jaar in gebruik. Kort na de aanschaf las ik de reviews op Amazon en daar schrok ik nogal van. Tot op heden echter nog geen enkel probleem gehad met de 16GB ADATA kaartjes. De reviews op Amazon stammen ook alweer grotendeels uit 2009/10 dus misschien dat er toen een fout in het product zat of iets dergelijks.

De ADATA kaartjes gebruik ik overigens voor mijn Canon EOS 550D - zowel foto als video - en dat gaat prima. Hoef eigenlijk nooit te wachten na het schieten van een foto (JPEG) en video neemt ook zonder enkele problemen. Het overzetten van 16GB aan data duurt wel even (via een USB2.0) cardreader maar is alsnog een stuk sneller dan direct via de camera.

Voor deze prijs krijg je belachelijk veel opslagruimte dus zit je met een krap budget maar wil je toch veel op kunnen slaan? Dan zijn de ADATA kaartjes een absolute must!

Heb jij ook een Adata SDHC 16GB Class10?

Even wat goedbedoelde feedback van mijn kant;

- Welke reviews van Amazon en waar schrok je van ?
- Je zegt dat het overzetten van data even duurt, wellicht dat je wat benchmarks kunt/wilt draaien zodat mensen exact weten hoe dit kaartje presteert ? En mogelijk kan je dan ineens een conclusie trekken dat je cardreader de traagheid veroorzaakt, who knows.

Even heel arrogant een eigen review aanhalen -> productreview: Sandisk microSDHC 16GB Class 2 review door Perkouw. Zoals je ziet hoeft het ook weer geen vijf a4tjes vol te zijn maar kan je met een aantal benchmarks je review al aardig aansterken.

Wellicht dat je er wat aan hebt. :)