OCZ ModXStream Pro 700W Review

FalcoPerigrinus 26 april 2012, laatste update op 26 april 2012, 998 views

OCZ ModXStream Pro 700W

Pluspunten

• aan beide kanten van de voeding identificerende informatie (hoeveel watt en welk merk)

Minpunten

• te korte kabel(s)

Aansluitingen Score: 1
ik heb deze voeding vandaag gekocht (bij mycom) en meteen weer terug gebracht omdat de kabel voor cpu voeding gewoon te kort was... (nou moet ik zeggen dat ik wel een grote kast heb waarbij de voeding onderin zit en een moederbord waarbij cpu voeding aansluiting helemaal bovenin zit) de lengte van de cpu-voedingskabel van mijn oude voeding is 59cm ik denk dat die van deze ocz voeding ongeveer 10cm korter is... meet dus even na of je dit red voor je hem koopt.

Over de werking kan ik dus niet veel zeggen aangezien ik hem niet aangesloten kreeg, heb ik hem ook niet op stroom gezet (vandaar niet 1 ster maar 2...).

Heb jij ook een OCZ ModXStream Pro 700W?

Reviews door de redactie

De voeding komt in deze review voorbij:
reviews: Tien hoogwaardige voedingen getest

De betreffende kabel is 45cm lang. ( of kort, zoals je wilt )

Maar waarom geen verlengkabeltje? Het is toch zonde om af te zien van een prima voeding omdat een kabel te kort is.
Kijk ik leer het hier al beter kennen en kan nu ook al op een specifiek bericht reageren ;)

Euh de verkoper waarbij ik hem kocht vertelde mij dat ik daar geen verlengkabeltje voor kon krijgen, begrijp ik goed dat hij eigenlijk bedoelde dat HIJ ze niet verkocht maar ik ze elders wel zou kunnen krijgen?
Als je me kan verwijzen waar ik zo'n kabeltje kan krijgen koop ik hem mogenlijk alsnog (en kan ik mogenlijk mijn review uitbreiden, alhoewel gezien de uitgebreide test waar je naar verwees, dit misschien enigzins overbodig is)

[Reactie gewijzigd door 195780 op 26 april 2012 02:30]

ben ik de enige die vindt dat dit niet echt een 'review' is maar meer "windowshopping gone wrong" ... ?

Geen sterren want:
- geen motivatie aankoop
- geen whats in teh box
- geen gebruikers ervaring
- geen foto's van bv de situatie (kabel te kort)

Daarnaast: er vallen verleng stukjes te koop voor dit soort situaties.
Heb dezelfde voeding gebruikt in een CM Storm Enforcer en ja, hij is redelijk kort. Let wel op, er zit een tie-wrap bij de base van de hoofdkabels, dit kan zomaar een paar cm schelen! Heeft mij in ieder geval geholpen en en ziet er strak uit.

En zoals hierboven gezegd, als je eraan denkt, bestaat het ergens. Je kunt het zo gek niet bedenken op het is er.
Ik denk inderdaad dat een winkel als mycom dit gewoon niet in het assortiment heeft.
Maar zoals je ( hierboven ) ziet is het gewoon verkrijgbaar.

Wil je meer keus, google dan "8pins verlengkabel".

Heb het zelf ook gehad met een voeding van Bequiet. Prima voeding zeker voor de prijs, maar wat korte kabels. Het is zonde om een veel duurdere voeding aan te schaffen omdat daar langere kabels aan zitten.

NZXT levert bij sommige kasten standaard zo'n kabeltje erbij.
Beste dmvdberg,
Mijn excuses als deze "review" misschien niet helemaal de hoge kwaliteit heeft die hier misschien gebruikelijker is. Ik begrijp dat dit summier is... echter was mijn motivatie om deze toch te plaatsen, het feit dat ik mensen wilde waarschuwen voor dit probleem.

Het was mijn eerste "review" op dit forum en mijn insteek is altijd, beter weinig informatie dan geen informatie... Iemand die de voeding beter kan testen kan misschien een uitgebreidere review schrijven, maar dit doet mijns inziens niets af aan mijn bevindingen.
Schrijf dan geen review :?
Komt net te laat, heb dan wel de 500W versie maar ook bij mij is de CPU kabel eigenlijk te kort. Kan hem niet mooi wegwerken. Maar ik heb hem toch maar gehouden.
hoe kun je nou vanwege een tekortkoming aan jouw eigen productoriŽntatie alvorens een product aan te schaffen een product bestempelen met een negatief koopadvies...

Aan de ene kant attent dat je mensen probeert te waarschuwen hiervoor, maar om nu deze voeding te bestempelen tot "slecht" vanwege een persoonlijke fout vind ik vrij apart. Je gaat toch ook geen 3.5 inch hdd kopen om vervolgens te concluderen dat het een waardeloos product is omdat hij niet in je laptop past...