Specificaties GF 9600GSO (580MHz), 384MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 Standard Review

xamxam160 17 maart 2011, laatste update op 17 maart 2011, 734 views

XFX GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 Standard

Pluspunten

• weerstand tegen hoge temperaturen
  • kwaliteit van het beeld
  • vele uitgangen die mogelijk zijn

Minpunten

• dat de fan speed niet hoger gaat dan 30% (als je er zelf niks aan doet)
  • warmte van de kaart

Drivers en compatibiliteit Score: 4
ik heb de XFX GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 Standard. zelf ook.
ik heb hem al 3 jaar en moet toegeven dat hij bij hevig gebruik wel warm word.
dit komt omdat de kaart standaard niet verder gaat dan 30% van de fan speed 8)7

maar toen ik er gek van werd mijn temperaturen zo in de gaten te houden besloot ik toch maar een manier te zoeken om hem over te klokken en kon daardoor ook de fan speed aanpassen :)
hij is nu opzich nog steeds wel warm maar heb de kaart weten terug te brengen van 80-90 graden ( extreem gebruik ) naar 60-65 graden (extreem gebruik) :)

verder vind ik het wel een goede kaart ook juist omdat hij goed tegen hoge temperaturen kan maar ook omdat je nog aardig veel uit de kaart kan halen.

• intel core 2 duo
  • asus p5n-e sli
  • Windows 7

Heb jij ook een XFX GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 Standard?

Misschien moet je wat benchmarks over je kaart toevoegen. Nu weten we niet hoe de kaart presteert. Als iemand dat nu nog boeit tenminste.

Het is echt niet moeilijk om 3 sterren voor je review te krijgen, ikzelf had als eerste review ook zoiets als dit en als tweede review pakte ik het wat anders aan. Voordat je een videokaart koopt is men vaak eerst opzoek naar benchmarks met gelijkwaardige systemen om te weten hoe en wat de kaart kan.

Ook is het leuk om je overclock snelheden toe te voegen met misschien plaatjes van GPU-Z. Een plaatje zou uberhaupt niet overbodig zijn.

Succes met je volgende review (of het reposten van deze met meer info) ;)

EDIT: Goede reviews zijn bijvoorbeeld deze: HD5770 Vapor-X van mezelf O-) (capsones !! :P ) en deze vind ik ook wel goed GTX570 door Millman

[Reactie gewijzigd door Trokken op 17 maart 2011 20:54]

bedankt voor de tips :)
80 tot 90 graden is wel heet, maar niet zo extreem hoor. Waarschijnlijk als hij heter wordt dat je fan wel harder gaat draaien. Mijn 4870 wordt ook makkelijk een dikke 85 graden, voordat de fan echt begint te loeien.
Zelfde idee als hierboven.

Zit hier met een XFX 9600GT (http://ak.buy.com/PI/0/500/208084230.jpg) met zoals je ziet exact dezelfde koeler. Enig verschil is dat deze idlet op 35%. Dat maakte me teveel herrie, dus heb ik hem al z'n hele leven op 25% draaien.

Hiermee is hij nog nooit boven de 65C uitgekomen. En dat voor een iets hetere chip.

Beetje overdreven dus?

Rotter punt van aandacht is dat 'ie snurkt. Hij heeft geen driveronafhankelijke fan. Gevolg? Geen drivers -> 100% fan speed. Ook tijdens slaapstand dus.