Specificaties 750W (80 Plus Bronze), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master GX 750W Review

Cobra8811 2 januari 2011, laatste update op 2 januari 2011, 1.858 views

Cooler Master GX 750W

Pluspunten

• 750 Watt
  • Goedkoop
  • Weinig warmte
  • Nauwelijks lawaai
  • ziet er goed uit

Minpunten

• Misschien was 80 Percent efficiŽntie niet correct

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik had net een GTX 460 1 GB gekocht.en ik had op mijn no-brand 500 watt PSU ermee opgeblazen.
Dus ik dacht.nou dat wil ik niet nog een keer die geur in mijn kamer laten hangen.
dus ik dacht laat ik ik een 750 Watt nemen.als ik in de toekomst SLI of Crossfire X wil draaien.

Features
Single 12 V Power Rail
Tackling challenges from the most power-intensive peripherals head on, this solitary 12 V power rail provides ample power and strong resistance to any overloading.

Double-Layer EMI Filter
Dual protection from electromagnetic interference, thus restraining noise and interference for greater protection for you and your connections.

Intel Compliant
ATX12V v 2.3 and EPS version 2.91 compliant.

Intelligent Fan Speed Control
Speed control makes the 120 mm fan adept for any user’s circumstances and need.

Active PFC+ PWM Combo Controller
Integrating this active controller will increase the efficiency of any computer, making PFC higher than 99%.

Multiple Protection Design
Over Voltage Protection (OVP), Under Voltage Protection (UVP), Over Power Protection (OPP), Over Temperature Protection (OTP) and Short Circuit Protection (SCP).

Massive Bulk Capacitor
Producing hold times >17ms upon full loading.

Efficient Transformer
- Adeptly holding power for minimal loss in the 5V standby voltage so the system is promptly up and ready from power on or sleep modes
- Highly efficient design on par with 80Plus requirements (85% typical)

And More
- Multiple updated connectors for all types of interfaces (PCIe, SATA etc.)
- High reliability with an MBTF of at least 100,000 hours of use.
- NVIDIA SLI-Ready Certified guarantees enough ample power and up-to date connectors for SLI graphics cards.
- Five Year Warranty.

Model RS-750-ACAA-E3
Type Intel Form Factor ATX 12V V2.31
Dimension (W / H / D) 150 x 140 x 86 mm
5.9 x 5.5 x 3.4 inch
Input Voltage 90-264Vac (Auto Range)
Input Current 10A@115Vac, 6@230Vac
MTBF >100,000 hours
Protection OVP / UVP / OPP / OTP / SCP
Output Capacity 750W
Max. Output Capacity 900W
Operation Temperature 0~40įC (Nominal Input Voltage)
Regulatory TUV / CE / UL / FCC / BSMI / GOST / C-tick / CCC / KCC
SATA x 9
4 Pin Peripherial x 3
4 Pin Floppy x 1

Lawaai

Hier heb ik niks over te klagen dit is een erg stille power supply.ik heb wel eens alle fans uitgezet en ik kon hem niet horen.zeer indrukwekkend,door de redelijk lage warmte afgeving hoeft deze 120 mm ventilator niet snel te draaien(800 rpm ofzo)

Warmte

Door de 80 percent efficientie heefd deze een redelijk lage warmte uitstoot mijn videokaart of processor tempraturen zijn niet omhoog gegaan en door vele kasten zuigt hij toch lucht van onder de kastdoor mijn Cooler master CM 690 II kast zuigt hij lucht door de onderkant en komt het door de achterkant weer uit.dus hij laat geen hitte in de kast achter[

Uiterlijk

Niks om over te klagen,er zit een mooie side-sticker waar GX 750 Watt op staat.
en een mat zwarte afwerking hij is standart ATX groote dus je moet wel een grote window hebben om hem te kunnen zien.

Dingen die ik nog heb te zeggen

jammer genoeg heeft mijn power meter de geest gegeven dus ik weet niet op hoeveel volts of watts hij nou echt trekt.

Aansluitingen:
(Ik gebruik op dit moment alle Molex connectors door al mijn ventilatoren(ik zit te denken aan een fancontroller)
Deze PSU is SLI ready dus hij moet twee kaarten te gelijk moeten kunnen draaien,ik ben niet zeker of deze PSU 2xGTX 580 kunnen draaien laat staan 5970.maar deze PSU is niet een zeer krachtige om mee te beginnen.ik heb er nog geen enkele problemen mee gehad.als ik er problemen mee krijg zal ik deze review updaten.

• MSI P55-CD53
  • Gigabyte GTX 460 1 GB
  • Core i5 750

Heb jij ook een Cooler Master GX 750W?

Wel een heel erg korte review.

Kijk eens bij andere reviews om wat ideeŽn op te doen. Er valt heel wat over te schrijven.

Zie bijvoorbeeld:
productreview: be quiet! Pure Power L7 300W review door tHe_BiNk
productreview: Cooler Master Silent Pro M700 review door feep
productreview: Corsair HX750W review door --haste--
Ik heb hem wat verbeterd,meer kan ik niet toevoegen
Het lastige van reviews over voedingen is ook dat er zonder de juiste meetapparatuur niet veel over te zeggen is omdat efficiŽntie, noise&ripple dan niet gemeten kunnen worden.

Ikzelf zou deze psu daarom ook afraden, want bij hardwaresecrets.com bleek in een review van deze voeding dat vanaf 600w belasting de noise-output op de 5v en 3.3v ver buiten de atx specs lagen en dat de voeding slechts een efficiŽntie van 77% (dus onder de 80) onder full load had. Dit komt natuurlijk omdat dat 80+ certificaat bij belachelijk lage temperatuur wordt gemeten.
Ik kan hem nou niet meer veranderen,maar ik heb het in de negatieven gezet
Met dat systeem kom je tog nog niet aan 500 W?
Of loopt de i5 wel heel hard (A)
Zijn setup trekt op full load (niet overgeklokt en als je uit gaat van weinig harddisks en andere apparatuur) amper 300W van de PSU. Bij bedoelt het feit dat sommige goedkope voedingen (denk aan merken als Sweex etc.) hun gelabelde vermogen lang niet kunnen leveren. Als je meer stoom uit een voeding wil trekken dan de voeding kan leveren dan treedt normaal gezien de OVP (overload protection) in werking, maar door de zo laag mogelijke productiekosten wordt hier op gespaard en dan doet de voeding boem. Blijkbaar werkten de rest van de onderdelen nog wel, dus heeft hij mazzel gehad. ;)
Het was een zeer goedkope voeding(zoz)
Hij ging aardig hard (zoz)
Ik heb mijn review nou verbeterd dankje voor de tips feep.
En ja mijn No name PSU was nog slechter dan sweex maar deze was 500 watt eerst draaide ik een 9800GT en daarna een 5770 niet echt kaarten met een hoog verbruik.en met de GTX 460 vlogen er vonken uit de geperforeerde ventilatie gaten in de achterkant van de voeding :9~ .de Core i5 draaide volgens mij op 4 Ghz en de videokaart was een overgeclockt.niet slim van me :9 ,maar daar dacht ik niet aan ik was blij met mijn GTX 460 :) .
Ik draaide RAID 0 met 2 WD black caviar. dus het was rond de 300-400 watt denk ik

[Reactie gewijzigd door Cobra8811 op 2 januari 2011 21:02]

Geen enkel probleem.

Door elkaar te helpen verbeteren we de bruikbaarheid van tweakers waardoor meer mensen profijt hebben van de inspanningen van de leden.

Je aanpassingen hebben een beter beeld gegeven van de voeding en daar gaat het om.