Duracell microSDHC Review

hberntsen 13 februari 2011, laatste update op 17 november 2015, 875 views

Duracell microSDHC

Pluspunten

• 10 jaar garantie

Minpunten

• Langzaam (in mijn geval)
  • Niet zeker over hoe snel je kaartje is als je hem bestelt

Naar aanleiding van een forumpost samen met een maat van me 2 van deze kaartjes besteld.
Het kaartje wordt geleverd zonder accessoires als een adapter. De snelheid van het kaartje valt erg tegen, slechts ~4MB/s write en ~12MB/s read:
Getest via de ingebouwde cardreader van 2 verschillende laptops; hetzelfde resultaat
De maat van mij heb ik ook deze benchmark laten draaien, hij komt op 4,7 MB/s write en 18,6 MB/s read uit. Op internet vind ik weer iemand anders met 5,7MB/s write en 16MB/s read. Qua snelheid betreft is het dus maar gokken wat voor een kaartje je krijgt. Mijn kaartje is echter wel iets sneller dan diegene die standaard bij de HTC Desire geleverd wordt en werkt ook prima in de telefoon.
edit:
HD filmpjes met de stock rom(8 mbit) freezen af en toe, met een custom rom(rcmixhd v3) is er om de paar seconden een freeze. Een resolutie lager filmen gaat prima omdat de bitrate dan ook gelijk naar 2 mbit gaat bij de standaard camera app. Met lgcamera kan ik met een bitrate van 3 mbit wel in hd filmen zonder freezes. De beeldkwaliteit is vrij slecht bij deze lage bitrates.

Heb jij ook een Duracell microSDHC?

Houd er rekening mee dat niet elke kaartlezer even snel is. :)
Met een oude 2 GB Kingston SD kaart kan ik 8MB/sec schrijven, 11 MB/sec lezen. Qua leessnelheid zou het dus nog kunnen dat de kaarlezer van twee laptops(mijn sony vaio en een vrij recente dell laptop) beide niet sneller kunnen lezen.
Het lijkt me bij deze snelheden erg onwaarschijnlijk dat de kaartlezer de bottleneck is. Een beetje interne kaartlezer werkt met usb, en USB 2.0 haalt maximaal 30 MB/s in Windows. Een externe kaartlezer zou dus niet sneller of langzamer moeten zijn.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door roland83 op 13 februari 2011 13:11]

Je maakt een duidelijk punt in deze review: snelheid. Terecht, want dat is het belangrijkste na de opslagruimte. De prijs is volgens mij niet schandalig hoog, is 2 sterren daarvoor niet een beetje weinig?
Nouja, voor minder geld kan je ook een snellere kaart kopen met ~1,7x snellere write en ~1,8x snellere read.