1 review

Philips FM96SS020P/00 960GB Wit

€ 89,95
Specificaties 960GB 2.5" externe SSD met USB 3.2(G1) - Bekijk alle specificaties

Philips FM96SS020P/00 960GB Wit Review

JevecoNewbie 19 augustus 2021, laatste update op 28 augustus 2021, 262 views Product gekocht

Philips FM96SS020P/00 960GB Wit

Koop dit niet! Deze SSD in de aanbieding gekocht (49,99) als opslaguitbreiding voor een Xbox series S. Bij nadere testen blijkt de snelheid zwaar onder de maat, als je grotere bestanden kopieert! Nog geen 70 MB per seconden, helaas! Te duur en te langzaam voor een SSD

Pluspunten

• Klein, handzaam, lichtgewicht
  • Lijkt robuust

Minpunten

• Snelheid is zwaar onder de maat
  • Oude micro B USB aansluiting (geen USB C)

Mobiliteit Score: 5
Ik heb deze Philips SSD met 960GB opslagcapaciteit op 11-08-2021 gekocht voor 49,99 wat een spotprijs is.
Omdat dit wel heel erg goedkoop is, heb ik de schijf onderworpen aan een paar CrystalDiskMark tests.

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van 32GB en 64GB bestanden, zodat (zo heb ik gelezen, ik ben geen prof) je zeker een eventuele snelle buffer overschrijdt en de echte snelheden kunt achterhalen.

Ik las een tweakers review van een interne Philips SSD (FM96SM110B/00), die uiteindelijk niet verder kwam dan 67MB per seconde... Ik was dus een beetje bang voor deze SSD, Online kan ik namelijk nergens vinden wat voor soort geheugen of buffers er gebruikt zijn.

Deze SSD leek prima uit de tests te zijn gekomen, maar na een nadere test waarbij ik een game van meer dan 70GB heb gekopieerd, duurde dit ongeveer 17 minuten, een gemiddelde snelheid van slechts 69 MB per seconden!
Hier heb ik geen afbeeldingen o.i.d. van

Kortom voor een SSD is dit een waardeloos product en veel te duur voor wat het is. Helaas heb ik de verpakkingen al weggegooid, dus ik kan ze helaas niet meer retourneren. Dus ik heb kortom langzame SSD's, niet geheel nutteloos, maar zeker niet goed.

Hierbij nog wel de initiële resultaten uit de CrystalDiskMark tests.

32GB test

64GB test

Heb jij ook een Philips FM96SS020P/00 960GB Wit?

Hoi Jeveco, die andere interne philips SSD review en de SSD zelf zijn van mij. :)
Het lijkt erop dat het dus voor deze externe philips van dezelfde omvang erg meevalt qua snelheid.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die van jou nog een drop laat zien waarmee je de buffer kan bepalen.
Of dat er helemaal geen buffer is en we gewoon brute native speed zien bij jou :*)

Je kan dan het beste een heel groot data pakket (100GB+) in een keer overzetten van je PC naar de SSD en dan kijken of er in de snelheid een drop te zien is zoals hier 4-de foto van boven:
productreview: Philips FM96SM110B/00 960GB review door Remag22
productreview: Philips FM96SM110B/00 960GB review door Remag22
Hi Remag22,

Ik had zojuist tijd om dit te testen.
Ik heb een spel van 70,45 GB op de xbox series S vanaf een externe SSD (Samsung T5, 1TB) overgezet naar de Philips SSD, en blijkbaar zijn helaas ook deze schijven niet veel beter dan een normale HDD.
Deze overzetting nam maar liefst een goede 17 minuten in beslag, dus teruggerekend 69 MB/seconden...
Dus toch goedkoop is duurkoop
Ow dat had ik dus niet verwacht. Wel dat hij misschien wat langzamer zou worden, maar niet zo drastisch.
Er moet bij jou ook nog een gedeelte zijn wat wel heel snel is, de zgn. Buffer maar via de Xbox kan je dat ws niet goed zien. Dit betekend ook dat de uiteindelijke native snelheid van deze externe philips nog wat langzamer is dan de gemeten gemiddelde snelheid. ;) Toch bedankt dat je hem even getest hebt. _/-\o_
Nou, ik wil hem best overnemen hoor ;)